- Waardering
- 1.022
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 150kg
- Vetpercentage
- 24%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je foto's gezien van je squat. Je buigt niet te ver naar voren hoor.
En het is overigens niet below par, voor het geval dat je je dat afvroeg.

Ik ga voor het eerst in mijn leven op wintersportvakantie, heb elke dag ski-les geboekt. De komende week zit ik in Frankrijk tegen de grens met Italië (nee, ben niet zo flauw om "rechts van je" te antwoorden)
Ik pak zo veel mogelijk raw iron (ook al zijn het soms kindergewichtjes) en zo min mogelijk apparaten, maar met een legpress gaat dat lastig... en de zittende legpress is een stuk minder zwaar dan 45 graden blijkt wel weer...!!
Thnx - maandagavond vertrek ik, zondag kom ik weer terug (en ik heb mezelf beloofd de hele week bij computers uit de buurt te blijven, alleen m'n Nintendo DS (zonder Internet) gaat mee).

je mag volgende keer wel mee hoor! dan bescherm ik je wel!
)Nee, de AlpenSupervet! Goed dat je gaat lessen ook, gaat superhard dan! Laat ff weten hoe het was, ben nog nooit daar geweest (Franse Pyreneeen?). Tip van flip: Don't eat the yellow snow!
Hopen dat de spierpijn meevalt, het weer goed is, de sneeuw vers en de lessen goedgaan, tot zondag![]()

je mag volgende keer wel mee hoor! dan bescherm ik je wel!
(of ik pleur je juist de pit in)

Dat had ik bij die set wel door
Met lichter gewicht lukt below par me wel - blijft lastig met een flink gewicht op je schouders.

...
Squat
12*BW
12*20kg
12*30kg
12*40kg
5*50kg
>alle lifts gefilmd
...
): 1 op het diepste punt, en 1 heel even daarna waarbij je dus net aan de opgaande beweging bent begonnen.Als je inderdaad wist dat deze set nog boven parrallel was, dan begrijp ik niet waarom je juist deze set gebruikt om te laten beoordelen?
Want je zei dat je het vermoeden had dat je bij ‘diepe squats’ te ver voorover zou hangen met je bovenlichaam, vooral op het punt wanneer je nadat je op het het diepste punt bent gekomen, weer aan de opgaande beweging begint.
En dan kies je juist een set uit waarbij je dus niet diep squat (nog boven parrallel) om dat te laten checken
Neem dan 1 van de lichtere sets (de zwaarste set waarbij je nog onder par gaat). Je hebt maar 2 frames nodig (scheelt dus weer werk t.o.v. je vorige foto-serie): 1 op het diepste punt, en 1 heel even daarna waarbij je dus net aan de opgaande beweging bent begonnen.
als je niet par kunt squatten met je zware sets moet je minder zwaar gaan![]()

Veel plezier!
Echt heel gaaf dat je gaat leren skieen!
Misschien doe ik het wel eens als ik ouder ben want nu ga ik liever naar de zon om lui te doen.

Woensdag komen de gewone squats weer aan de beurt - zal wat minder spectaculair gewicht worden omdat ik eerst een goed diep wil kunnen gaan. (techniek voor gewicht)
zou ik zeggen: post gewoon ook nog even wat frames van een set waarbij je wel below par gaat.50kg moet dieper, volgens mij is alles wat daaronder zit aan gewicht qua techniek goed. De vraag was met name of ik niet te ver naar voren hing, niet of ik diep genoeg ga.Je gaat dus te zwaar met squats of je techniek is k*t, of een combinatie van beide. Als ik jou was zou ik me er eens in verdiepen en tot die tijd niet te zwaar gaan met squat
---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------
En niet te vergeten, fijne wintersport![]()
Ik ben er oud genoeg voorVeel plezier!
Echt heel gaaf dat je gaat leren skieen!
Misschien doe ik het wel eens als ik ouder ben want nu ga ik liever naar de zon om lui te doen.

Staat geplaatst:billen tegen m'n kuiten aan - veel dieper gaat niet lukken.Niks mis met dat 50 kg boven par setje om te kijken of je dat gewicht al ‘aankan’ idd, want als je het niet probeert, kom je er natuurlijk nooit achter
Maar het is niet geschikt om een techniek check te laten doen (nou vind ik sowieso dat je iemands sq/dl/bp/whatever techniek niet kan checken via foto, maar aangezien je geen filmpje wilt plaatsen, moet ’t maar).
Net zoals bijv. het checken van je sq techniek bij een setje met een veel te licht gewicht useless is (want bij een veel lichter gewicht is het veel makkelijker om een goede techniek aan te houden), zo is het ook useless om je techniek te laten checken bij een set waarbij je juist het lastigste deel van de lift weglaat (en dus boven par blijft).
En aangezien je onlangs gezegd had dat je de komende tijd juist aan je techniek en diepte wilde werken:
En omdat je die andere sets toch ook al gefilmd hebt, en ook al over de ‘post je sq pics’-barriere heen bentzou ik zeggen: post gewoon ook nog even wat frames van een set waarbij je wel below par gaat.
is goed zo. en het is alles of niets kwa feedback, een beetje feedback doen we niet aan hierStaat geplaatst:billen tegen m'n kuiten aan - veel dieper gaat niet lukken.
(Maar nog steeds: de vraag qua techniek was of ik niet teveel naar voren hang - niet of ik diep genoeg ga... )

is goed zo. en het is alles of niets kwa feedback, een beetje feedback doen we niet aan hier![]()