XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Rust = :(
Niet goed om flink te fietsen met behoorlijke spierpijn? Hoezo dan? (N00b-alert!)
Thnx verder! Ik doe m'n best, maandag wel LB trainen - maar wel rustig aan, eens kijken wat ik wel / niet kan...

Rust is inderdaad :(, maar soms toch verstandig te luisteren...voordat je het weet heb je en chronische blessure :(

Wat ik bedoelde;
Je schreef dat je al een tijdje flinke beenspierpijn had, en voor je fysio had je nog flink thuis door getrapt dat het leek alsof je benen uit elkaar klapte..en nadat je naar de fyiso bent geweest had je nog steeds last van spierpijn en ben je ook bij je cardio na je KT flink wezen door knallen waardoor het leek dat je benen klapten.

Op die manier leek het mij even alsof je dan ook flinke verzuring gehad moet hebben..en als dat het geval is dan is dat niet herstelbevorderend en katabool = spierafbrekend door het feit dat na het hele proces (eerst ong. 15sec ATP en dan -> ong. 60 sec. glycolyse (zonder zuurstof) totdat je APT weer vol zit en dit wisselt zich dan af) veel H+-ionen blijven hangen in je spiercel, omdat er meerdere stoffen vrij komen bij het omzetten van ATP en glucose (o.a. ook lactaat, maar het blijkt (als dit klopt) dat dit helpt om H+ ionen mee af te voeren uit de spiercel). In rust zijn die H+ ionen nuttig voor vele processen in je lijf, maar als je inspanning hoog is zoals bij flinke cardio dan is de ophoping van H+ ionen hoger dan de afvoer en dat zorgt dan voor een flinke verzuring..of te wel geen tijd voor herstel en katabool.

Goed om te weten wat je mankeert. ff rustig aandoen zoals de fysio je voorschreef en je bent zo weer in staat om flink door te knallen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.725
Goed om te weten wat je mankeert. ff rustig aandoen zoals de fysio je voorschreef en je bent zo weer in staat om flink door te knallen!

Punt is dat ik niet écht weet wat het is... en hoe het te voorkomen is. De spieren / pezen tussen romp en benen geven wel vaker (en redelijk snel) last - wil gewoon een blijvende oplossing. Weet niet of ik meer moet gaan rekken, juist niet moet rekken, etc. etc.

Wat Pilatengirl hierboven schrijft is waar, verzuren is echt wel heel katabool. Probeer verzuring te voorkomen door een andere vorm van cardio, of neem eventueel dextrose tijdens het sporten mogt je cardio erg intensief worden. Verzuren werkt echt contraproductief, en zeker in de cut wil je dat niet eh ;)

• #4.727
Wat Pilatengirl hierboven schrijft is waar, verzuren is echt wel heel katabool. Probeer verzuring te voorkomen door een andere vorm van cardio, of neem eventueel dextrose tijdens het sporten mogt je cardio erg intensief worden. Verzuren werkt echt contraproductief, en zeker in de cut wil je dat niet eh ;)

Ik was aan het fietsen een uurtje na mijn avondeten, zo erg kan het dan toch niet zijn? (aangezien je begint over dextrose)
Fietsen was prima vol te houden, maar benen klapten nadien wel bijna uit elkaar (was niet dat ik het niet vol kon houden...)

als je veel optrekt gaat dat vanzelf een goeie rug
opleveren - dat kan niet anders - maar ook je je /onderarmen/armen
vooral je biceps zijn aan het werk
als je gelijk na het optrekken je armen-oef af zou werken
dat is niet handig
maar dat is goed opgelost met eerst de cgbp en pas later de curls
verstandig bezig hier

Misschien moet je even je benen met rust laten voor een weekje?
Zowiezo even geen KT doen en een andere cardio vorm waarbij je je benen minder belast? Het is in ieder geval het proberen waard toch? Misschien helpt het wel.
Ik weet niet of je nog steeds veel hardloopt maar misschien kan het ook daar door komen?

just a thought!

• #4.730
Misschien moet je even je benen met rust laten voor een weekje?
Zowiezo even geen KT doen en een andere cardio vorm waarbij je je benen minder belast? Het is in ieder geval het proberen waard toch? Misschien helpt het wel.
Ik weet niet of je nog steeds veel hardloopt maar misschien kan het ook daar door komen?

just a thought!

Good thinking!
Van m'n fysio mag ik wel flink trainen, maar niet te diep zakken door m'n benen - dus heb vanochtend beentraining gedaan (samen met Sue: was een flinke 50-reps training). Met hardlopen heb ik juist helemaal geen last (gisteren nog gedaan: in krijtstreepbroek :roflol:).
Bleef een nachtje bij mijn ouders, en had sportspullen wel meegenomen, alleen sportbroek niet. Dan maar in m'n gewone broek, die moest toch in de was...
Woensdag weer afspraak bij de fysio, als hij dan nog geen idee heeft dan stop ik bij 'm (praktijk met meerdere fysiotherapeuten), want de gozer komt me over als iemand met weinig ervaring / kennis.

Ja ik ben ook weg bij mn fysio die ik had, hielp niet, ik moet ook even een andere gaan vinden! Welk deel van je benen heb je het meeste last?
Misschien even een (sport)massage pakken ofzo.. wil ook wel eens helpen :)

• #4.732
Ja ik ben ook weg bij mn fysio die ik had, hielp niet, ik moet ook even een andere gaan vinden! Welk deel van je benen heb je het meeste last?
Misschien even een (sport)massage pakken ofzo.. wil ook wel eens helpen :)

De spier / pees tussen romp en bovenbeen die wat schuin loopt. Hij zit klem als ik diep squat, en dat doet zeer. Masseren lijkt me daar niet echt handig...

• #4.736
ah ok, mijn 'advies' was ook meer gericht op je benen die telkens verzuren vandaar ook mn massage advies :)

Euhm? ??? Mijn benen verzuren niet telkens, had alleen gruwelijke spierpijn vorige week, en ben daarna flink op m'n spinbike gaan zitten - that's all...

euhw... ja sorry dwarf, je log gaat zo snel, ik hou het niet bij en dan mis ik wel eens wat ;)

Wel doen dan naar een ander gaan. Zeker omdat je het idee al hebt. Een fysio met weinig ervaring of matige kennis is ruk en ik vind altijd dat je dan gelijk weg moet wezen. Gevoel zit vaak goed.

Met hardlopen belast je die spier(-en) i.d.d minder/ nauwelijks. En met squatten i.d.d meer. Niet alleen de knieen om op te komen of de kuiten voor balans of bovenbenen maar ook die naar de heup toe ( samen met buikspieren en rug etc).

Anyway, niet elke pijn van spier kan je zomaar masseren. Klinkt voor de handliggend maar het werkt niet zo. Plaats van pijn plek speelt een rol net als de richting en soort beweging.

Vraag ook even aan de fysio hoe hij tegen warmte/infraroodlamp aankijkt in dit geval.

Poosje deloaden? Je pakt het wel verstandig aan.

• #4.740
euhw... ja sorry dwarf, je log gaat zo snel, ik hou het niet bij en dan mis ik wel eens wat ;)
Geen probleem, vind het al reuzefijn dat je meedenkt! :thumb:
Wel doen dan naar een ander gaan. Zeker omdat je het idee al hebt. Een fysio met weinig ervaring of matige kennis is ruk en ik vind altijd dat je dan gelijk weg moet wezen. Gevoel zit vaak goed.

Met hardlopen belast je die spier(-en) i.d.d minder/ nauwelijks. En met squatten i.d.d meer. Niet alleen de knieen om op te komen of de kuiten voor balans of bovenbenen maar ook die naar de heup toe ( samen met buikspieren en rug etc).

Anyway, niet elke pijn van spier kan je zomaar masseren. Klinkt voor de handliggend maar het werkt niet zo. Plaats van pijn plek speelt een rol net als de richting en soort beweging.

Vraag ook even aan de fysio hoe hij tegen warmte/infraroodlamp aankijkt in dit geval.
Klinkt alsof je er flink verstand van hebt! :eek:
Ik wacht iig de afspraak woensdag af, als me dat niks verder brengt dan wil ik een afspraak met iemand die ik al eerder heb gehad (praktijk met meerdere fysiotherapeuten, zo te merken nemen ze regelmatig mensen aan 'vers van de opleiding').
Poosje deloaden? Je pakt het wel verstandig aan.
Deloaden?! :eek:
Heb het gevoel dat ik nét ben begonnen met dit nieuwe schema van me!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven