Fitness Seller

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ach, het valt allemaal wel mee toch? :) Sochtends heb ik op een nuchtere maag meer energie dan savonds na een volledige dag..

Hoe krijg je het voor elkaar om s'ochtends zonder ontbijt meer energie te hebben dan s'avonds na een goeie maaltijd en effe uitbuiken? Ik ben allebei van plan. Schijnt dat je ongeveer 140 kcal kan verbranden in rust na cardio dus in tweeen hakken die hap :)

IK wil eventueel ook maar na m'n werk gaan fietsen..dan hoef ik mogelijk niet zoveel cardio te doen in de gym of na m'n kt!:D

Maar nu moet ik eerst maar eens een fiets kopen dan!:D

Vandaag benen toch Dwarfje? Suc6 in ieder geval:D!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.843
Hoe krijg je het voor elkaar om s'ochtends zonder ontbijt meer energie te hebben dan s'avonds na een goeie maaltijd en effe uitbuiken? Ik ben allebei van plan. Schijnt dat je ongeveer 140 kcal kan verbranden in rust na cardio dus in tweeen hakken die hap :)
Die 'naverbranding' zal heus te maken hebben met hoeveel je hebt verbrand met je cardio zelf ;)
Daarbij loop ik ook liever op een nuchtere maag met alleen wat EAS & water, liever niet een te volle maag ;)
IK wil eventueel ook maar na m'n werk gaan fietsen..dan hoef ik mogelijk niet zoveel cardio te doen in de gym of na m'n kt!:D

Maar nu moet ik eerst maar eens een fiets kopen dan!:D

Vandaag benen toch Dwarfje? Suc6 in ieder geval:D!
Naar je werk fietsen? Altijd goed! Hoeveel km moet je dan?

Benen ging wel aardig - ondanks de halve squats...
Legcurls en extensions met 65kg :D (meer dan m'n eigen gewicht!), en nog behoorlijk beheersd ook...

Druk met werk op dit moment, dus ben niet heel erg veel op DBB te vinden...

Daarbij loop ik ook liever op een nuchtere maag met alleen wat EAS & water, liever niet een te volle maag ;)
+1. Of een bakje koffie (zonder melk/suiker ofc) is ook wel lekker. Bij mijn volgende bestelling ook maar wat BCAA (poeder of caps?) bestellen, of is het verschil tussen het wel en niet nemen niet noemenswaardig?

@ Je benentraining. Meer dan je BW legcurlen.. NICE girl!

ZO nette leg extension dan!
Druk met werk? Hou het binnen de grens he :D Je bent maar eens mens ;)

Ik zeg altijd: je werkt om te leven, niet andersom! :D

Nu wil de baas natuurlijk ook niet dat Dwarfie alleen maar achter DBB zit tijdens werktijd ...

Die legcurl is quite impressive: die doe je zeker staand?

(want liggend heb ik al moeite met 35kg ...)

Die 'naverbranding' zal heus te maken hebben met hoeveel je hebt verbrand met je cardio zelf ;)

Naar je werk fietsen? Altijd goed! Hoeveel km moet je dan?

Benen ging wel aardig - ondanks de halve squats...
Legcurls en extensions met 65kg :D (meer dan m'n eigen gewicht!), en nog behoorlijk beheersd ook...

Druk met werk op dit moment, dus ben niet heel erg veel op DBB te vinden...
het is 12km...dus dat komt dan neer op 24km per dag...:D

• #4.848
+1. Of een bakje koffie (zonder melk/suiker ofc) is ook wel lekker. Bij mijn volgende bestelling ook maar wat BCAA (poeder of caps?) bestellen, of is het verschil tussen het wel en niet nemen niet noemenswaardig?

@ Je benentraining. Meer dan je BW legcurlen.. NICE girl!
Koffie voor het hardlopen valt niet lekker... komt puur door de smaak.
Ik heb geen flauw idee wat de EAS (poeder: zelf doseren & goedkoper) doet, het drinkt wel lekker weg eigenlijk (heb te weinig ervaring met andere producten om te kunnen vergelijken).
Meer dan BW voor zowel legcurl als legextension :D
ZO nette leg extension dan!
Druk met werk? Hou het binnen de grens he :D Je bent maar eens mens ;)
Thnx Koekie! Gisteren en vandaag om 6.00u al in de auto - voordeel is dat ik vandaag vroeg klaar ben (en vrijdag lekker vrij!)...
Ik zeg altijd: je werkt om te leven, niet andersom! :D

Nu wil de baas natuurlijk ook niet dat Dwarfie alleen maar achter DBB zit tijdens werktijd ...

Die legcurl is quite impressive: die doe je zeker staand?

(want liggend heb ik al moeite met 35kg ...)
Ik werk ook wel om te leven, zitten soms dagen bij dat ik meer op DBB ben dan zwaar aan het werk en sommige dagen zijn gewoon (lekker) druk. Legcurl is trouwens zittend.
het is 12km...dus dat komt dan neer op 24km per dag...:D
24km per dag is nice! Lekker op onderhoud eten, geen low carb en jouw vet gaat er ook af vliegen! (Desnoods de heenreis met alleen amino's, op werk starten met 1e maaltijd).
Wou dat ik kon fietsen naar mijn werk :sad:

Goed bezig Dwarfie. Klinkt alsof je leuk werk hebt? :) Is bij mij wel anders, na 9 uur staan is een kniebuiging een marteling... Moet mezelf toch steeds pushen om te squatten :sad:

En what about the BCAA/EAS? Werking is niet bewezen toch? Wel verschil merkbaar?

Lekker verder knallen zo :thumbs:

Lekker bezig meid! Moet zeggen dat ik zelf de ochtend cardio ook wat zwaar vind vallen vaak, iig wel de 1e 10 minuten. Daarna is het goed te doen. Het grote voordeel is dat je de dag dan echt lekker begint.

Maar naat het werk fietsen zal ik zelf niet snel doen, of je moet daar kunnen douchen ofzo, want dan zou ik echt helemaal bezweet op mijn werk komen.

• #4.852
Want mevrouw doet nog niet genoeg? :P

Nah, ik begrijp je wel.
Maareh; ziet er weer netjes uit, mevrouw! En extra respect voor de ochtend-cardio, maar dat heb je al vaker gehoord geloof ik (en niet alleen van mij!)
Ik cross het hele land door, dat doe je niet zo snel op de fiets ;)
Hoor net dat ik vanmiddag (onverwacht) vroeg klaar ben, dus die training van morgen doe ik lekker vanmiddag! Rondje lopen er achteraan en dan vanavond leuke dingen doen (foto's maken bij een voorstelling in het theater :D).
Morgen dan weer nuchter cardio.
Goed bezig Dwarfie. Klinkt alsof je leuk werk hebt? :) Is bij mij wel anders, na 9 uur staan is een kniebuiging een marteling... Moet mezelf toch steeds pushen om te squatten :sad:

En what about the BCAA/EAS? Werking is niet bewezen toch? Wel verschil merkbaar?

Lekker verder knallen zo :thumbs:
Ik heb fantastisch werk! Jammer alleen zijn de onregelmatige tijden (wel veelal kantooruren) en het vele autorijden.
Ook al is de werking niet bewezen, ik vind het prettig spul - zeker voor ochtendcardio: dan wil ik wel iets in m'n maag hebben, maar moet vooral niet te 'zwaar' vallen of overheersend smaken.
Lekker bezig meid! Moet zeggen dat ik zelf de ochtend cardio ook wat zwaar vind vallen vaak, iig wel de 1e 10 minuten. Daarna is het goed te doen. Het grote voordeel is dat je de dag dan echt lekker begint.

Maar naat het werk fietsen zal ik zelf niet snel doen, of je moet daar kunnen douchen ofzo, want dan zou ik echt helemaal bezweet op mijn werk komen.
Jij ook al last van die eerste 10 minuten? Same here!
Ja, dat fietsen klinkt leuk, zou alleen al niet werken op mijn 'mantelpak-dagen' (geen spijkerbroek op mijn werk!).

Ja joh, ik kan in de vroege ochtend amper mijn veters strikken, dan is mijn lichaam nog niet echt in bikkelmode. Ik merk ook dat het dan wat langer duurt voor mijn systeem op gang is, dus voor het zweet me uitbreekt :)

Hmm, ik dacht dat BCAA's wel hun werking bewezen hadden:( bummer!:o

Hmm, ik dacht dat BCAA's wel hun werking bewezen hadden:( bummer!:o

Hebben ze inderdaad :)

The Function Of BCAA'S
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

They act as nitrogen carriers which assist the muscles in synthesizing other amino acids needed for anabolic muscle action. In simpler terms, BCAA's combine simpler amino acids to form a complex whole muscle tissue. In this action, BCAA's stimulate production of insulin, the main function of which is to allow circulating blood sugar to be taken up by the muscle cells and used as a source of energy. This insulin production promotes amino acid uptake by the muscle.
How Do BCAA'S Work?
[Afbeelding niet meer beschikbaar] During intense weight training the body is normally in a highly catabolic condition. At this time glycogen stores are being rapidly depleted and the liver in turn must synthesize glucose by a conversion of L-Alanine. Alanine makes up over half of the amino acid content released from muscles during exercise.
The release of BCAA's is generally recognized as the signal to the body to stop protein syntheses in the muscles, especially during times of stress. Providing the Branch Chain Amino Acids, especially during those times of stress may profoundly affect this signal and allow protein synthesis to continue onward.
Important Co-Factors In BCAA Supplementation
As with most nutrition, many bodybuilders overlook the importance of combining and inclusion of co-factors when supplementing. Below is a list of supplements that play a part in increasing the effectiveness of BCAA supplementation.
Chromium: The most desired form is picolinate which functions to increase the effectiveness of insulin, a hormone composed of 91 amino acids, manufactured in the beta cells of the pancreas. Insulin is the most essential link in the muscle building chain. Chromium enhances the rate at which protein is synthesized by the body, and promotes intracellular uptake of free amino acids from the blood and assimilation by the cells. It r**ards the rate of protein degradation by the body within the cells. This is an absolute must to include in a quality Branch Chain Amino formula. Learn more about chromium.
Zinc/Vitamin B-6: Zinc is the regulator of insulin. The natural co factor to this element is Vitamin B-6. As Vitamin B-6 is an important intermediary in amino acid metabolism; those athletes whose diets are high in amino acids need additional amounts from the body. The transport of amino acids in the cellular interior is most dependant on an adequate supply of Vitamin B-6. Learn more about zinc.
Vitamin B-12: Another important water soluble nutrient that must be present in the protein metabolism and in the synthesis of amino acids.
Blotin: This all important member of the B family has an important role in protein synthesis and the manufacture of glycogen.
How Much and When Should You Take Amino Acids?
With BCAA's 4-8 grams before a work out and 4-8 grams after is optimal. Lesser amounts are effective but if increased performance and recovery are needed a higher dosage is more effective. Taking BCAA's immediately before or during a strenuous workout or cardio session will increase performance.
Taking them after with a post work out meal or recovery drink will help speed the replacement of BCAA's in the muscles, speeding muscle recovery and preventing overtraining. For optimum results in supplement form, it is desirable to take your BCAA's separately from the other amino acid groupings for the fact that they totally dominate the race for entry into the bodies' systems.
Conclusion
Branched Chain Amino Acids are among the most beneficial and effective supplements in any sports nutrition program. Although these supplements have been around for a long time and the scientific understanding in the exercise performance benefits of BCAA supplementation is rich, many people don't know exactly how they exert their effects or how vital BCAA supplementation is.
One thing is definitely sure though, that anyone who is looking to put on more muscle or gain more energy naturally without any side effects should very seriously consider taking BCAA's.

http://www.bodybuilding.com/fun/bcaa.htm

• #4.858
Zojuist les 21 start to run nuchter gelopen, met een paar minuten extra... verkeerde afslag genomen en keren had ik geen zin in - dan maar wat extra :o
Straks naar de fysio, en kijken of ik nog een UB-training kan doen (qua tijd, want 12.30u gaat m'n gym dicht om pas om 15.30u weer open te gaan :()

Wish me luck voor vannacht: ik sla een nachtje over. Fotograferen bij 's werelds grootste estafetteloop met achteraf het grootste studentenfeest van de Benelux (zo omschrijven ze het zelf). Gedurende de nacht zal ik (dus) wat extra maaltijden eten, zondag uit eten met de familie - verder sla ik de junk dit weekend over.

---------- Toegevoegd om 09:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:33 ----------

Jij hebt gewoon té veel kennis paraat! :D

En de studies die stilaan doorsijpelen dat BCAA eigenlijk niet zo heel veel doen laten we even achterwege :p
Net zo zeer dat er ook nergens een woord gerept wordt dat leucine de vetverbranding in de weg staat etc ... :p

• #4.860
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven