MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.322
Als je het je zit af te vragen OF jje die 17,5kg moet pakken betekend het dus de eerstvolgende keer!!:)

Precies wat ik wilde gaan zeggen haha!

Nee, zat me af te vragen WANNEER... :p
Die 15kg per hand kan ik nét 16 stappen mee zetten (8 links en 8 rechts), waarbij ik bij de laatste stappen al aardig sta te wankelen... dus vroeg me af wanneer ik 'gewoon doorloop' zoals bij de lagere gewichten, en ik meer ga pakken... Ook een goeie voor grip, want die is niet bijzonder (deadlift en grip is nog een puntje)

dus vroeg me af wanneer ik 'gewoon doorloop' zoals bij de lagere gewichten, en ik meer ga pakken... Ook een goeie voor grip, want die is niet bijzonder (deadlift en grip is nog een puntje)

Ik denk dat je met minder dan 15kg db's niet veel gaat verbeteren aan je grip hoor, of is het daar echt zo slecht mee gesteld ?

• #5.324
Ik denk dat je met minder dan 15kg db's niet veel gaat verbeteren aan je grip hoor, of is het daar echt zo slecht mee gesteld ?

Euhmm... ik ga ook niet minder dan 15kg doen, maar pak de volgende keer niet automatisch meer.... grip houdt het nu gewoon net.

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Doe eens gek, doe eens anders: zometeen een lesje Pilates!

Pilates is lekker hoor! Deed het wel eens ter ontspanning, na een flink eind hardlopen bijvoorbeeld. Op het einde een momentje voor jezelf, goed op je admenhaling concentreren en ik lig geheid te slapen :D

Bovendien ook goed omdat je je heel erg bewust bent van welke spieren je exact aanspant.

Als ik naar jou trainingen kijk begrijp ik niet waarom je niet een goede afsluiter in je training toepast als bijvoorbeeld een barbell complex. Een korte maar zeer intensieve oefening. Denk dat je met een schema als badass van DeFranco veel meer zult bereiken. Heb je daar al eens naar gekeken?

• #5.327
Als ik naar jou trainingen kijk begrijp ik niet waarom je niet een goede afsluiter in je training toepast als bijvoorbeeld een barbell complex. Een korte maar zeer intensieve oefening. Denk dat je met een schema als badass van DeFranco veel meer zult bereiken. Heb je daar al eens naar gekeken?

Die barbell complex heb ik net eens bekeken (YouTube), kende ik eerlijk gezegd nog niet. Dat DeFranco schema heb ik zelfs nog nooit van gehoord :o

last van grip met de lunges? heb juist altijd dat mijn armen lijken of ze geamputeerd moeten worden. me armen vallen er bijna af als de benen nog niet helemaal kapot zijn. grip geen probleem (met deadlift wel)
suc6 volgende training met die 17,5!

Ik heb al veel te lang niet in jouw log gepost:(..Maar gelukkig hoef ik me niet ongerust te maken dat je aandacht tekort komt;)..Zit je qua dieet nog steeds hoog in je vetten en eiwitten? En resultaat? (niet dat ik het zelf ga proberen;))

• #5.330
Ik heb al veel te lang niet in jouw log gepost:(..Maar gelukkig hoef ik me niet ongerust te maken dat je aandacht tekort komt;)..Zit je qua dieet nog steeds hoog in je vetten en eiwitten? En resultaat? (niet dat ik het zelf ga proberen;))

No prob, post ook niet altijd bij jou ;)
Ik zit nog steeds met dezelfde verhoudingen qua eten, alleen iets meer kcals en wat cardio erbij: werkt toch wat lekkerder merk ik (en is weer even uitvogelen omdat Andrew nu gewoon geen tijd heeft vanwege de wedstrijdatleten die hij begeleidt). Gaat weer de goede kant op, stond even stil aan het eind van de contest (stressperiode er achteraan en blessures helpen niet mee).

Vanavond Pilates gedaan: da's niet handig als je kapot gaat van de spierpijn in je benen! Volgens mij wel core goed aangepakt... :cool:

Beetje koolhydraten maken het leven wel een stuk plezieriger toch:D..
Fijn voor je dat je nu weer wat progressie hebt en blesure vrij bent!!
Pilates is toch wel weer goed voor de doorbloeding en dus helpt het ook bij spierpijn...lekker is waarschijnlijk wel anders

• #5.332
Beetje koolhydraten maken het leven wel een stuk plezieriger toch:D..
Fijn voor je dat je nu weer wat progressie hebt en blesure vrij bent!!
Pilates is toch wel weer goed voor de doorbloeding en dus helpt het ook bij spierpijn...lekker is waarschijnlijk wel anders

Geen flauw idee, kan niet zeggen dat ik veel koolhydraten mis ofzo... ook trainen gaat prima op low-carb, zo lang ik maar voldoende voedsel in mijn maag heb ;)

Roep trouwens niet te hard over blessurevrij: heb gisteren de halter met squatten wat rot in mijn nek gelegd (foutje bij terugleggen na laatste set), en nou voelt die bult in m'n nek nogal blauw aan (wervel). :rolleyes::o

Heb je geen mogelijkheid om met barbell walking lunges te doen als je echt niet meer verder komt door grip problemen?
(maybe is dat ook geen optie met zulke zware gewichten te lopen maar maybe lukt zoiets met een spotter?)
Ik heb zelf alleen ervaring met een 10 kg barbell of 2 losse schijven maar ik dacht dat een kennis het wel met barbell + extra gewicht doet....

Laatst bewerkt:
  • #5.334
ach, laat ik eerst die 15kg maar op een normale manier lopen, dan kijk ik daarna wel of ik kan verhogen...

Ik heb het altijd met de deadlift, dan kan mijn rug nog makkelijk, maar mijn armen houden het gewoon niet :S?

• #5.336
Ik heb het altijd met de deadlift, dan kan mijn rug nog makkelijk, maar mijn armen houden het gewoon niet :S?
Balen is dat hè?!
Voor de zwaarste lifts gebruik ik straps, anders houdt mijn grip het niet (armen kunnen het wel hebben) - dus kan gelukkig wel zo ver trainen dat m'n rugspieren de beperkende factor zijn.
Speaking of: straks deadliften! En rugtraining - kijken of het lukt met de spierpijn in m'n benen...

Het gaat dan zo zeuren in mn armen, laat de barbell dan bijna vallen!! Of mijn handen zijn het juist...

Succes zometeen met de rug training...ook biceps erbij?

Geen flauw idee, kan niet zeggen dat ik veel koolhydraten mis ofzo... ook trainen gaat prima op low-carb, zo lang ik maar voldoende voedsel in mijn maag heb ;)

Roep trouwens niet te hard over blessurevrij: heb gisteren de halter met squatten wat rot in mijn nek gelegd (foutje bij terugleggen na laatste set), en nou voelt die bult in m'n nek nogal blauw aan (wervel). :rolleyes::o

leg je hem dan niet op je traps dwarfje ? dan heb je er geen last van:rolleyes:

• #5.339
leg je hem dan niet op je traps dwarfje ? dan heb je er geen last van:rolleyes:
Doe ik normaal gesproken ook, en heb 'm handen vrij wijd. Bij het terugzetten van handen dichter bij elkaar was ik zo slim de halter naar voren te duwen, vol op de bult in m'n nek. Die voelt nu blauw aan... :(

http://www.youtube.com/watch?v=lFy3-Nsi7Tw&feature=related

voorbeeldje van zo'n combi - die mc bedoeld - netjes uitgevoerd
ik maakte vandaag ook een inschattingsfout - ik dacht effe een combi powercleans + pushpress uit voeren - op zich goed te doen alleen je traps krijgen een enorme opdonder wat ik niet had verwacht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven