AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja: door de houding die ik had was de kans juist groter dan ik ging zwabberen met m'n knieën, terwijl ik nu stabieler sta. Was ook een opmerking in de categorie 'waarom probeer je niet...' en ik vind dat hij gelijk heeft: voelt beter aan.

Als je smaller staat, val je dan niet juist naar achter? Of ga je dan niet meer met je bovenlichaam naar voren? Dat heb ik in ieder geval wel als ik smaller sta... Dan val ik gewoon om. :p

En hoe beviel de badass try out? Ga je het volledige programma volgen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.422
Als je smaller staat, val je dan niet juist naar achter? Of ga je dan niet meer met je bovenlichaam naar voren? Dat heb ik in ieder geval wel als ik smaller sta... Dan val ik gewoon om. :p

En hoe beviel de badass try out? Ga je het volledige programma volgen?
Punt is niet dat ik nu smal sta, ik stond eigenlijk veel te breed... :o
(nu op ongeveer schouderbreedte, met tenen naar voren)

Die try-out was wel geinig, ondanks dat ik m'n 1RM BP veel te hoog had ingeschat. Ik wil het hele programma een kans geven (ik ga het dus uitproberen). Volgende week begin ik. Tussendoor ga ik nog wel 2 weken op vakantie, doe op vakantie een paar keer FB-training.

DB shoulder press.
Military press is per definitie staand met een halter.
;)

Wat je squat betreft zou ik niet zomaar teveel aannemen van random people. Ik heb gemerkt dat de stand tijdens het squatten erg persoonlijk is. Tegenwoordig doe ik deadliften en squatten op sokken, dan sta ik veel beter! Misschien een tip?

ondanks dat ik m'n 1RM BP veel te hoog had ingeschat.

Als je 4x37,5kg kan pressen zou je theoretische max toch zeker wel 40kg moeten zijn ??? Misschien was je gewoon leeg na dat setje, volgens mij zit die 40kg er best in!

• #5.424
DB shoulder press.
Military press is per definitie staand met een halter.
;)
ik heb de termen letterlijk uit het programma overgenomen, weet dat je gelijk hebt...

Wat je squat betreft zou ik niet zomaar teveel aannemen van random people. Ik heb gemerkt dat de stand tijdens het squatten erg persoonlijk is. Tegenwoordig doe ik deadliften en squatten op sokken, dan sta ik veel beter! Misschien een tip?
als dit betr voelt, dan is het toch niet slecht om naar iemand te luisteren? maar nodig je graag uit om een keer te komen kijken...

Als je 4x37,5kg kan pressen zou je theoretische max toch zeker wel 40kg moeten zijn ??? Misschien was je gewoon leeg na dat setje, volgens mij zit die 40kg er best in!
1rm had ik op 50kg gezet... de presses van vandaag zijn daar percentages van. die 40kg moet ik wel kunnen pressen, maar niet in dit programma met een theoretische 1rm van 50kg, dat is een te hoge inschatting...

Nee, 50 lijkt me ook wel erg hoog ingeschat, vooral als je al lang niet 'normaal' hebt gebencht... 50 had je toch een hele tijd geleden?

• #5.426
Nee, 50 lijkt me ook wel erg hoog ingeschat, vooral als je al lang niet 'normaal' hebt gebencht... 50 had je toch een hele tijd geleden?

Dat merkte ik ja... :rolleyes:
Heb nogal een tijdje DB presses gedaan, ik lees wel eens dat dat helpt om BP omhoog te krijgen (in logs), bij mij is dat blijkbaar niet het geval.
Maakt niet uit - volgende keer lager beginnen! (vandaar ook de try-out)

Hey DW... Mag ik vragen waarom je al een tijd geen flat BP heb gedaan? Speciale reden ervoor?

• #5.428
Hey DW... Mag ik vragen waarom je al een tijd geen flat BP heb gedaan? Speciale reden ervoor?
Natuurlijk mag je dat vragen, ben alleen bang dat ik er geen antwoord op heb... op de één of andere manier zat het iedere keer niet in een trainschema van me (wel DB-werk)... Weet eigenlijk niet goed waarom.

Nu weer lekker aan de bench press gaan dan. Variatie <3

op db-presses alleen kun je ook groeien zie Ace <33

Zie je vrijdag:). Zal rekening houden met wat ik deze dagen ga doen qua kracht.

• #5.434
Zie je vrijdag:). Zal rekening houden met wat ik deze dagen ga doen qua kracht.

Geen borsttraining vlak van tevoren!

---

Ik begin trouwens spierpijn te krijgen op plaatsen waar ik het niet had verwacht... traps, onderkant borst en ergens vooraan schouders / borst... :rolleyes:
Voel wel dat ik wat gedaan heb gisteren! :D

Bij jou moet ik altijd gelijk denken aan deathlifts en squats....Maar inderdaad benchpress is wel erg achtergebleven...Je zult zien dat je het heel leuk gaat vinden:D..Enne 50 kilo moet jij wel echt kunnen in vergelijking met al je andere stats!:D

• #5.436
Bij jou moet ik altijd gelijk denken aan deathlifts en squats....Maar inderdaad benchpress is wel erg achtergebleven...Je zult zien dat je het heel leuk gaat vinden:D..Enne 50 kilo moet jij wel echt kunnen in vergelijking met al je andere stats!:D
Ik heb ook wel een enkel repje met 50kg gedrukt, maar dat is nogal een tijd geleden :o (en toen at ik wat meer dan nu).
Het is trouwens niet dat ik bankdrukken niet leuk vind hoor... heb het gewoon een hele tijd niet gedaan. Wat betreft die deadlifts en squats: :D

ik ben ook ooit eens begonnen op blote voeten , maar tegenwoordig heb ik weer mijn nike-klompjes aan - gevoelsmatig heb ik weinig verschil ervaren
ik ben ook weer met schoenen begonnen , toen ik een keer enorm mijn grote teen stoote - dus dacht ik , dat niet meer :)

• #5.438
ik ben ook weer met schoenen begonnen , toen ik een keer enorm mijn grote teen stoote - dus dacht ik , dat niet meer :)

:roflol:

Ach, het is voor mij nog steeds 'zoeken', dus uitproberen kan geen kwaad... zeker niet als de tip die ik krijg beter aanvoelt dan hetgeen ik daarvoor deed :rolleyes::D

Je kan er om lachen, maar Tymen had ook wat met zn nagel en das nu ontstoken :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven