AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ow ik heb me vast vergist, was een andere dwarf die van spruiten hield;)
Wel ranzig om die pizza zo te zien.

Hoe vond je het om bij FPA te trainen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.963
Ow ik heb me vast vergist, was een andere dwarf die van spruiten hield;)
Wel ranzig om die pizza zo te zien.
Ik ben gék op spruiten! :D
Maar wat voor zooi ligt er naast dan? :p
Hoe vond je het om bij FPA te trainen?
Zó ontzettend gaaf! Ook al was er livestream K1 op de tv, en snapte de barman me niet (door de drukte). Staat lekker spul om op te trainen, en de kickbox / MMA training zag er stoer uit.

Die zooi ernaast is idd niet zo bekend in Nederland, pangafilet en aardappelen.

Ze is al helemaal ver-Amerikaanst in die twee weken:(

Het gaat hier allemaal erg lekker DW. Heb je bezoek aan het buitenland ook gelezen, moet echt fantastisch zijn geweest!

Vergelijk je progressie eens met toen je begon, je verschiet er echt van. :D

• #5.968
Die zooi ernaast is idd niet zo bekend in Nederland, pangafilet en aardappelen.
Aardappelen?!
Tja, op de één of andere manier eet ik dat spul niet zo veel?
Ze is al helemaal ver-Amerikaanst in die twee weken:(
Ben ont-aardappeld sinds ik DBB ken ;)
Het gaat hier allemaal erg lekker DW. Heb je bezoek aan het buitenland ook gelezen, moet echt fantastisch zijn geweest!

Vergelijk je progressie eens met toen je begon, je verschiet er echt van. :D
Gaat zeker lekker!
Zat pas te denken aan begin vorig jaar toen ik nét een tijdje aan het trainen was en er flink de balen van had dat ik bij de shoulderpresses 12kg DB's niet in positie kreeg... da's lang geleden! :D
(Laatst met Ace pakte ik relatief eenvoudig de 17,5kg!)

Aardappelen?!

Tja, op de één of andere manier eet ik dat spul niet zo veel?

Ben ont-aardappeld sinds ik DBB ken ;)

Gaat zeker lekker!
Zat pas te denken aan begin vorig jaar toen ik nét een tijdje aan het trainen was en er flink de balen van had dat ik bij de shoulderpresses 12kg DB's niet in positie kreeg... da's lang geleden! :D
(Laatst met Ace pakte ik relatief eenvoudig de 17,5kg!)

Daar wil ik heel graag naar toe. Dat je een tijdje hebt getraind en kunt terugkijken en zien wat voor progressie je hebt gemaakt...niet alleen qua uiterlijk maar ook echt qua kracht:)

(Blijven hangen op hetzelfde gewicht wat je kunt pakken is voor mij echt een motivatiekiller)

• #5.970
Daar wil ik heel graag naar toe. Dat je een tijdje hebt getraind en kunt terugkijken en zien wat voor progressie je hebt gemaakt...niet alleen qua uiterlijk maar ook echt qua kracht:)

(Blijven hangen op hetzelfde gewicht wat je kunt pakken is voor mij echt een motivatiekiller)
Dat gaat bij jou ook binnenkort gebeuren, is waarschijnlijk het moment dat je er achter komt dat je een schema ECHT om kunt gooien, en daardoor net een andere prikkel krijgt...
Tegen de tijd dat jij begint te piepen in je log voor hulp helpen we wel, nou eerst ervaring opdoen ;)

...en ik kan nog steeds geen 100kg DL :mad:

:p

Ja dat zal wel gaaf zijn geweest. Ik ga denk ik binnenkort eens kijken.
Was al een keer binnen geweest tijdens mijn werk, zag er allemaal prima uit.

Als ik jou enthousiaste verhaal hoor, denk ik dat als ik straks (ehh 2 weekjes al:p) een weekje in NL ben, ook een keertje bij FPA ga trainen (is aardig dicht in de buurt voor mij dan:))

Enne die 100kg deadlift ga jij echt wel een keer doen!

• #5.974
Ja dat zal wel gaaf zijn geweest. Ik ga denk ik binnenkort eens kijken.
Was al een keer binnen geweest tijdens mijn werk, zag er allemaal prima uit.
Zal ik met je meekijken? ;)
Als ik jou enthousiaste verhaal hoor, denk ik dat als ik straks (ehh 2 weekjes al:p) een weekje in NL ben, ook een keertje bij FPA ga trainen (is aardig dicht in de buurt voor mij dan:))

Enne die 100kg deadlift ga jij echt wel een keer doen!
Ik GA voor die 100kg, blessurevrij welteverstaan!
Als je zin hebt moet je maar laten weten wanneer, misschien dat ik ook kan (en Kaza ook?)
Niet wat je zoekt? Wat zoek je my dear....?
Gisa kan niet zoveel doen qua voeding, (bootcamp) training geven kan ze!
Om een stapje verder te komen dan nu heb ik wel iemand nodig die het totaalpakket kan bieden zeg maar ;)

100 DL komt vanzelf wel joh.. ineens gaat het heel hard.
Je hoeft niet altijd zwaar te deadliften hoor ik in veel artikels, zie spoiler
Very few people can train the deadlift week after week and still make progress. I feel the only ones who can get away with this are the ones who're built to deadlift. If you're built to pull, then the stress on your system is going to be less than those who aren't built to deadlift.

The deadlift is a very demanding movement and it takes a lot to recover from. This is compounded if you're also squatting every week. The squat and deadlift train many of the same muscles and this is another reason why you don't need to train the deadlift heavy all the time. Years ago the only deadlifts I did off the floor were in meets. The rest of the time was spent training the lower back, glutes, and hamstrings. While my deadlift increased 40 pounds over the first few years, I did run into some problems with this approach.

The major problem I had was when I'd go to a meet I didn't know where to place my feet and if I got stuck I didn't know how to adjust. Since I'm not built to deadlift, these things aren't natural to me. I had to find a way to put some pulling back in the program without taxing the system. What we came up with was a session of speed deadlifts with a moderate weight pulled for five or six singles. This way the weight was heavy enough to teach good form and not too heavy to tax the system. This worked out to 45 to 50% of max to be trained after the dynamic or speed squat workout. These don't need to be done every week but should be used as the meet or test day get closer.
Sowieso is op lager gewicht soms wel wat lekkerder trainen, speeddeadlifts vind ik sowieso goddelijk en ik ga er goed op. Heb dat trouwens met iedere lift dat als ik gemiddeld gewicht hogere handelingssnelheid en zware gewichten combineer ik harder vooruitga.
Sowieso is dit een heel goed en leerzaam artikel
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_dead_zone
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1582703
http://www.t-nation.com/free_online...ng_performance/mastering_the_deadlift_part_ii
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1607555

Niet alles van die links zal je aanspreken omdat het ook over wedstrijdverband gaat maar techniek tips zijn nooit verkeerd.

Laatst bewerkt:
  • #5.976
Badass week 1 training 1

Baggertraining (honger gecombineerd met veel te lang in de auto zitten omdat half Nederland het gaspedaal kwijt is als er wat uit de lucht komt vallen)

Benchpress
12*15kg
12*25kg
10*30kg
6*32,5kg
3*35kg
Prut.

Flat DB press
25*7,5kg
25*7,5kg

Seated overhand cable row
15*25kg
15*25kg
15*25kg
15*25kg

Cable triceps pushdown
15*20kg
15*20kg
10*20kg+5*15kg
15*15kg

DB shrugs (2 sec. hold)
15*20kg
15*20kg
15*20kg

DB side raises (tegelijk)
15*5kg
15*5kg
15*5kg

BB complex
2*10 reps, excl. pushpress

---

Nog spierpijn in voorkant schouders / borst en flinke spierpijn in triceps werkt natuurlijk ook niet mee... :rolleyes:
Volgende training beter.

Het gevoel van een slechte training ken ik helaas ook:(..
Ik zou het trouwens heel leuk vinden om samen te trainen..Ik kan de 28e,29e en 30e..

• #5.978
Het gevoel van een slechte training ken ik helaas ook:(..
Ik zou het trouwens heel leuk vinden om samen te trainen..Ik kan de 28e,29e en 30e..
Ach, ik heb hoop voor de volgende training - en anders laat ik me gewoon dik motiveren om komend weekend te knallen ;)

Wat betreft samen trainen: check je karma...

Baggertraining (honger gecombineerd met veel te lang in de auto zitten omdat half Nederland het gaspedaal kwijt is als er wat uit de lucht komt vallen)

Benchpress
12*15kg
12*25kg
10*30kg
6*32,5kg
3*35kg
Prut.

Flat DB press
25*7,5kg
25*7,5kg

Seated overhand cable row
15*25kg
15*25kg
15*25kg
15*25kg

Cable triceps pushdown
15*20kg
15*20kg
10*20kg+5*15kg
15*15kg

DB shrugs (2 sec. hold)
15*20kg
15*20kg
15*20kg

DB side raises (tegelijk)
15*5kg
15*5kg
15*5kg

BB complex
2*10 reps, excl. pushpress

---

Nog spierpijn in voorkant schouders / borst en flinke spierpijn in triceps werkt natuurlijk ook niet mee... :rolleyes:
Volgende training beter.

aha - the girl on the road is back
leuk gehad meissie
en gelijk weer aan de gewichten
netjes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven