XXL Nutrition

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Locaties bespreken we maandag wel?
st5ur je me het adres nog een keer trouwens? heb het niet meer...
kan ik daar trouwens gewoon parkeren?
Het is in de hele buurt gewoon vrij parkeren ja :)

Adres zal ik je zometeen sturen, wilde je eerst nog op de koffie komen of direct aan het ijzer?

Ga jij maandag maar lekker met Dwarf trainen, ik kom wel een andere keer meer. Maar vandaag is Dwarf nog van mij. :evilnana:

Dwarf in stukjes en uitdelen? Kan ze overal tegelijk zijn? :p

Had al tegen je gezegd, maar zeg het gewoon nog een keer: Super dat Maaike je gaat begeleiden! Iemand die zoveel progressie in een jaar maakt, en zo met jou op 1 lijn zit, moet samen met jouw toewijding en discipline een ubercombi zijn! Gaat helemaal goed komen met jouw BF-shape!

Fijne kerstdagen Dwarfie!

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.163
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
Dwarf heeft vandaag een spijkerbroek aan gehad met bandmaat 28!!!
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
En een jurkje voor kerstmis gekocht maat XS!!!

:d

• #6.165
Training 23 december

Chin-up
6x
6x
Beide sets met voet-ondersteuning

Side raises
12*4kg
10*5kg
8*6 - 8*5 - 8*4
8*6 - 8*5 - 8*4

Chest press (dit had een frontpress moeten zijn) (apparaat)
8*15
8*25 - 8*22,5 - 5*17,5
8*20 - 6*17,5 - 4*15

Upright row (totaalgewicht)
8*lege EZ stang
8*10kg
4*15kg (te zwaar)
8*12,5 - 8*10 - 8*7,5
8*12,5 - 8*10 - 8*7,5

W-press / Arnold press
8*6kg
8*7 - 8*6 - 8*5
8*7 - 6*6 - 4*4

Tricep pushdown
12*25kg
8*30 - 8*25 - 8*20
8*30 - 8*25 - 8*20
...en toen zaten m'n triceps VOL!
(cable kickback met 2,5kg lukte niet meer)

DB curl
8*4kg
8*6kg
8*7 - 8*6 - 8*4

Preacher curl (apparaat)
12*10kg
10*10 - 10*5
8*15 - 8*10 - 8*5

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Training 24 december

Chin-up
4x 5kg assist
4x 5kg assist (onderhands)

Incline benchpress
12*20kg
4*30kg
10*25kg
6*27,5 - 4*25 - 3*22,5 (heeft mijn CNS een opdonder gehad met deze week?)
6*25 - 3*22,5 - 2*20

DB bench
12*6kg
10*8kg
8*9 - 8*8 - 8*7
8*9 - 5*8 - 4*7
(uit m'n tenen die laatste sets!)

Cable crossover
10*10kg
8*15 - 8*10 - 8*5
8*15 - 8*10 - 14*5

Flying motion
12*5kg
8*6 - 8*5 - 8*4
8*6 - 8*5 - 8*4

Legextension (met draai)
12*20kg
8*25 - 8*22,5 - 8*20
8*25 - 8*22,5 - 8*20
(pijn!)

Smith squat
8*lege stang (=9kg)
...en toen begon de wereld voor me te duizelen: tijd om te kappen!

...vanavond op tijd naar bed, en morgen lekker uitslapen!

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor een naturel zou ik afraden om schouders en borst de dag na elkaar te doen. Bij bench en zeker incline doen je schouders ook veel waardoor je veel meer kans op overbelasting hebt, zeker met dergelijke lange en zware trainingen.

Lekkere pullups trouwens, gaat al een stuk beter zo te lezen :thumb:

Geniet van de kerstdagen, hopelijk krijg je van maaike enkele cheatdagen hiervoor :p

me jelly, jij hebt wel nog kunnen trainen/goeie training overigens - ga je de de andere feestdagen ook nog trainen of hou je rust?

Voor een naturel zou ik afraden om schouders en borst de dag na elkaar te doen. Bij bench en zeker incline doen je schouders ook veel waardoor je veel meer kans op overbelasting hebt, zeker met dergelijke lange en zware trainingen.

Geniet van de kerstdagen, hopelijk krijg je van maaike enkele cheatdagen hiervoor :p

Wat heeft dit met natural te maken.....vreemde opmerking. Dus wat ben ik dan???
Zal direct checken wat er in mn eiwitjes, glucosamine, hmb, multi, mct ets ets zit...wow
Mooie training weer meid en nu rust

Zal direct checken wat er in mn eiwitjes, glucosamine, hmb, multi, mct ets ets zit...wow
Pas na deze reactie van jou zag ik dat mijn post inderdaad insinueerde dat ik je 'beschuldig' van gebruik terwijl ik daar absoluut niet op uit was/ben. Excuses voor dit misverstand.

Waar het me om ging:
Ik vind schouders en borst zo kort na elkaar (voluit) trainen erg belastend voor de schouders en dus een (onnodig) risico tov deze trainingen verder uit elkaar leggen.
Een persoon die kuurt (en hierdoor beter/sneller hersteld) zal dit een stuk beter aan kunnen dan iemand die naturel traint, vandaar de opmerking over dat ik zo een zware schouders en borsttraining zo relatief dicht achter elkaar juist voor een naturel minder geschikt vind.
Uiteraard zijn er naturels die hier geen enkele moeite mee hebben (genoeg factoren zoals conditionering en genen spelen hierbij natuurlijk een rol) maar er zijn er helaas genoeg die hun schouders hierdoor verdoet hebben.

In dit geval ben ik het eens met Twitchy. Veel (kracht)sporters lopen met schouderproblemen omdat ze hun schouders ''ongemerkt'' overbelasten. Je schouders moeten hard werken tijdens een borst training, en tijdens een schouder training natuurlijk nog meer.
Verders heeft ze met spierpijn in haar triceps opnieuw press oefeningen voor borst gedaan. Lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je herstel. Dit allemaal maakt het een flinke klap voor je centraal zenuwstelsel.
En waarom iedere training beginnen met pull ups?

Je moet dit niet opvatten als een aanval, want ik twijfel absoluut niet aan je kennis! Ik ben gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachte hierachter. :)

• #6.171
Ga jij maandag maar lekker met Dwarf trainen, ik kom wel een andere keer meer. Maar vandaag is Dwarf nog van mij. :evilnana:
We gaan samen lekker maandag trainen met z'n 3 ;)
Thnx Marvin! Hoe komt het toch dat dit soort foto's altijd met mannen in foute slips is?!
Het is in de hele buurt gewoon vrij parkeren ja :)

Adres zal ik je zometeen sturen, wilde je eerst nog op de koffie komen of direct aan het ijzer?
Oeh! Koffie!
Hebben nog wel contact, kan zijn dat Ace en ik tóch ietsje eerder komen...
Dwarf in stukjes en uitdelen? Kan ze overal tegelijk zijn? :p

Had al tegen je gezegd, maar zeg het gewoon nog een keer: Super dat Maaike je gaat begeleiden! Iemand die zoveel progressie in een jaar maakt, en zo met jou op 1 lijn zit, moet samen met jouw toewijding en discipline een ubercombi zijn! Gaat helemaal goed komen met jouw BF-shape!

Fijne kerstdagen Dwarfie!
Dwarf kan niet in stukjes (wil ik ook liever niet!), maar train wel graag met mensen samen en dat dwars door heel Nederland.

Ja, ben ook erg blij met Maaike, en ook hoe het gaat tot dusver. Weet ook precies bij de dingetjes die niet helemaal lekker gaan waar het aan ligt: ik.
(gisteren de training waar ik vroegtijdig mee opgehouden ben bijvoorbeeld)

Op zich heb ik helemaal geen last bij dag 1 borst doen, en dag 2 schouders... maar begrijp je bezorgdheid.
Pull-ups ben ik nog niet tevreden over, maar ja: had ik geduld dan?
Cheatdagen... Heb net mijn schema-ontbijt op (en zometeen een tweede meal er in gooien), voordat ik naar mijn ouders ga voor een kerstbrunch, dan 's avonds naar ouders van vriendlief waar we blijven slapen. Morgen na ontbijt stukje wandelen (midwinterwandeling van 20km), en dan heb ik weer lekker mijn eigen bakjes eten mee hoor! :P
me jelly, jij hebt wel nog kunnen trainen/goeie training overigens - ga je de de andere feestdagen ook nog trainen of hou je rust?
Al zou ik willen, sportscholen zijn dicht. Dat is ook de reden dat ik gisteren ben wezen trainen ondanks dat ik een rustdag had moeten houden. Was eigenlijk te veel, maar ook wel lekker ;)
Nu zeker rust! Heb vannacht al wat extra slaap gehad, en nu (uiteraard) honger als een paard. Maandagmiddag pas weer echt trainen.
Pas na deze reactie van jou zag ik dat mijn post inderdaad insinueerde dat ik je 'beschuldig' van gebruik terwijl ik daar absoluut niet op uit was/ben. Excuses voor dit misverstand.

Waar het me om ging:
Ik vind schouders en borst zo kort na elkaar (voluit) trainen erg belastend voor de schouders en dus een (onnodig) risico tov deze trainingen verder uit elkaar leggen.
Een persoon die kuurt (en hierdoor beter/sneller hersteld) zal dit een stuk beter aan kunnen dan iemand die naturel traint, vandaar de opmerking over dat ik zo een zware schouders en borsttraining zo relatief dicht achter elkaar juist voor een naturel minder geschikt vind.
Uiteraard zijn er naturels die hier geen enkele moeite mee hebben (genoeg factoren zoals conditionering en genen spelen hierbij natuurlijk een rol) maar er zijn er helaas genoeg die hun schouders hierdoor verdoet hebben.
Snap je bezorgdheid - maar ik train 2 dagen wel, en 1 dag rust. Denk dat het dan wel meevalt.
In dit geval ben ik het eens met Twitchy. Veel (kracht)sporters lopen met schouderproblemen omdat ze hun schouders ''ongemerkt'' overbelasten. Je schouders moeten hard werken tijdens een borst training, en tijdens een schouder training natuurlijk nog meer.
Verders heeft ze met spierpijn in haar triceps opnieuw press oefeningen voor borst gedaan. Lijkt me ook niet heel bevordelijk voor je herstel. Dit allemaal maakt het een flinke klap voor je centraal zenuwstelsel.
En waarom iedere training beginnen met pull ups?

Je moet dit niet opvatten als een aanval, want ik twijfel absoluut niet aan je kennis! Ik ben gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachte hierachter. :)
Die spierpijn in m'n triceps was eigen schuld: te weinig rust genomen.
Verder denk ik dat dit schema zich even moet bewijzen.

Oke,,,,,,darw weet heel goed wat ze aan kan.Iedereen die zijn lijf kent weet waneer de limit is bereikt. Ze weet heel goed wat kan en wat niet kan. Voor de blessures geld dus, het zijn hier vaak de gebruikers omdat ze verder gaan. Dan heb je nog de mensen die geen goede voeding tot zich nemen, oefening verkeerd uitvoeren...Ik heb er alle belang bij dat darw voorruit gaat ( mijn persoonlijk beeldhouwwerkje zeg maar) Dus mensen, alle theorieen betreft deze sport zit een bron van waarheid in alleen is alles afhankelijk van verschillende factoren. Ieder lichaam reageert anders en daarom wordt ieder voeding en trainingsprogramma aangepast op de persoon zelf. Alleen is 1 ding vrijwel altijd hetzelfde en dat is de start van het meetpunt, hiervoor gaat iedereen terug naar de basis. Zie het als het bouwen van jou droomhuis, ieder huis heeft draagmuren...bla bla hele filosofie EN NU FIJNE KERSTDAGEN!!!
en een spreuk voor onze spiercellen " Ga heen en vermenigvukdig u" en ik eet niet omt te leven, maar ik leef om te eten bla bla..geintje, anders word t zo serieus :D

Laatst bewerkt:
Persoonlijke beeldhouwwerkje, klinkt goed en ik ben erg benieuwd hoe DW zich zal ontwikkelen :D

Fijne kerst iedereen, lekker groeien met zijn allen en genieten!

Gosert ga je mond direct spoelen met zeep!;)

echt heerlijke trainingen heb je momenteel meid! dikke shit gewoon. ik zou ze zo met je mee trainen, dit zet zolen aan de dijk!

cheers

• #6.177
Wijze woordem,, en een hoop lol: heerlijk dit log! :D
afgezien van buikspieren en triceps nergens last van trouwens... als je de kinderen die net bij de brunch aanwezig waren niet meerekent... WAT een HEL!
@Bart: binnenkort trainingsmeet doen? voorkeur = avond, mag je lekker meedoen!

Wijze woordem,, en een hoop lol: heerlijk dit log! :D
afgezien van buikspieren en triceps nergens last van trouwens... als je de kinderen die net bij de brunch aanwezig waren niet meerekent... WAT een HEL!
@Bart: binnenkort trainingsmeet doen? voorkeur = avond, mag je lekker meedoen!

Ik leef met je mee....sorry voor de spelfouten, maar via mobiel, zonder bril....:o gaat t vaak niet zo goed...
forgive me...but heya its christmass 4 everybody:D

• Like
Waarderingen: jpv
Gaan we volgend jaar zeker keertje doen Dwarv, zit nu in een verplichte week rust, denk niet dat ik het volhou, mss toch van de week even wat supersets pompen bij mijn neef in zijn home gym :D

• #6.180
Hoppa, 2 nachten van bijna 10 uur slaap en ik voel me een stuk lekkerder weer ;)
Geen / nauwelijks spierpijn mee, en (goddank!) straks weer "normaal" eten! Kan niet wachten op de boontjes met vis, zelfs de vis uit blik klinkt aantrekkelijker dan nog meer broodjes, toetjes en andere dingen die gisteren en vandaag gegeten zijn...
Rondje lopen gaat trouwens 10k worden, had anders veel te vroeg uit bed moeten komen :o

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Ik leef met je mee....sorry voor de spelfouten, maar via mobiel, zonder bril....:o gaat t vaak niet zo goed...
forgive me...but heya its christmass 4 everybody:D
Het gaat om de boodschap, op mijn telefoon (zoals nu) maak ik ook zat typo's...
Sinds wanneer heb jij een bril dan?
En ik heb liever een lekkere discussie over manieren van trainen&eten dan alleen maar lovende woorden over de gewichten die ik tijdens een training verplaatst heb.
Gaan we volgend jaar zeker keertje doen Dwarv, zit nu in een verplichte week rust, denk niet dat ik het volhou, mss toch van de week even wat supersets pompen bij mijn neef in zijn home gym :D
Lijkt me leuk! Vraag maar aan Ace hoe ik iemand door een training schreeuw... :cool: (vooral die biceps donderdag was leuk) Ga jij dus ook wel trekken...
Geniet nu evenl lekker van je rust :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven