MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Maar wij wel :P

Ik schat 2400kcal, wat jij Ace?

Hmm, ik wil het wel een keertje berekenen, zoveel moeite kost dat niet. :p
Ik schat eigenlijk nog wel iets lager. Lijkt me niet dat het minder dan 2000 kcals is, maar het zal er ook niet ver boven zijn.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.422
Naja, je eiwitten zitten in ieder geval meer dan goed, en dat is het meest belangrijk!
Vondt het ook heel gezellig. :) Het enige wat ik aan deze date miste was een training, dus die moeten we nog weer eens plannen!
Misschien dat ik jou log wel even gebruik om wat foto's te posten. :p
Samen trainen! :D
En die foto's van jou mogen ZEKER wel in mijn log! Zal ik m'n voorkeuren alvast doorgeven? :eyebrow:
Maar wij wel :P

Ik schat 2400kcal, wat jij Ace?
Ik gok zelf op minder...

Ik eet zoals Maaike voor me opgeschreven heeft, moet eerlijk bekennen dat ik daar niet de kcals een verhoudingen van opgezocht heb.
Ik HAD 1 junkdag in de week, dat is teruggeschroefd naar 1 junkmaaltijd.
Heb je nu niet veel honger, of kun je je goed aan het schema houden? Ik ben al "bang" voor de cut, omdat ik de hele dag het gevoel heb dat ik alles naar binnen moet gieten en proppen, anders ben ik meteen misselijk van de honger!!

"t vet op de benen begint me echt tegen te staan, maar ik wilde eigenlijk nog tot de 60kg doorbulken, en ik zit nu op 58,nogwat kg....

Foto's zien er goed uit!! Ben benieuwd wat er door de cut nog meer aan spieren tevoorschijn komt!!

• #7.424
Helemaal geen problemen met cutten tot dusver (voor zover je dat kunt zeggen na 1 week). Geen honger, voldoende energie en ook de nuchtere cardio gaat me makkelijk af. Samen met m'n Nintendo DS ;)

Helemaal geen problemen met cutten tot dusver (voor zover je dat kunt zeggen na 1 week). Geen honger, voldoende energie en ook de nuchtere cardio gaat me makkelijk af. Samen met m'n Nintendo DS ;)

Doe jij ook van die sportspellekes op die Nintendo?

Dat schijnt helemaal 'in' te zijn ... en ook te helpen met cutten! ;)

Jeetje man...ik zie echt progressie in de foto's. Wat is het tijdsbestek?
Toppie!!!

Zag net je nieuwe avatar....respect hoor!

Nu even cutten en je bent toppie joppie voor de zomer...en verder....
Ga zo door!

Hoe katabool denk je dat een half uurtje rustig aan fietsen kan worden? ;)

Ligt er een beetje aan wanneer je laatste maaltijd is geweest.
In principe zul je wel katabool zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook sprake is van spierafbraak.

Nuchtere cardio op een rustig tempo is absoluut niet spierafbrekend.
En anders neem je tevoren en erna 10 gram BCAA's probleem opgelost!;)

Ligt er een beetje aan wanneer je laatste maaltijd is geweest.
In principe zul je wel katabool zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook sprake is van spierafbraak.

Nuchtere cardio op een rustig tempo is absoluut niet spierafbrekend.
En anders neem je tevoren en erna 10 gram BCAA's probleem opgelost!;)
of anders zwarte thee, zo ongeveer geen kcal en het schijnt cortisol goed te onderdrukken

• #7.435
Nuchtere cardio op lage intensiteit is niet / nauwelijks spierafbrekend. Op hoge intensiteit is een ander verhaal, maar dat doe ik niet. Anders kan ik ook geen spelletjes spelen op m'n Nintendo DS (de moderne variant van de Gameboy, heb ik ook nog in een la liggen trouwens!). Daar speel ik bij voorkeur platformspelletjes op (Mario!) - geen / nauwelijks andere fancy handel.

Wat betreft de rugfoto's: de linker en middelste foto heb ik al eens geplaatst in september: ik zag nauwelijks verschil, net als mijn loglezers.
Links is januari 2010, midden is september 2010, rechts is afgelopen zaterdag. Ik vind dat ik het nu beduidend beter doe dan vorig jaar :cool:

er komt toch cortisol vrij als je wakker word?
Dat breekt spieren af.

Cortisol is een stresshormoon, dus onder normale omstandigheden niet aanwezig in je bloed als je wakker wordt (of althans niet in relevante hoeveelheden). Cortisol komt vrij bij zware fysieke of mentale stress, en opstaan en rustig aan een stukje fietsen levert alles behalve zware fysieke of mentale stress.

Het is wel zo dat je testosteronspiegel 's ochtends vroeg lager is, maar veel teststeron heb je niet nodig om rustig wat cardio te doen.

Als je bang bent voor spierafbraak kun je wel BCAAs of PeptoPro nemen rondom je cardio, maar het is niet noodzakelijk. Als je voeding, training en rust in balans zijn breek je niet zomaar spiermassa af. ;)

Cortisol is een corticosteroïde; het is een hormoon dat gemaakt wordt in de bijnierschors uit cholesterol. Bij toepassing als geneesmiddel en bij substitutietherapie bij bijvoorbeeld de ziekte van Addison wordt het meestal hydrocortison genoemd. Het kan worden ingezet als ontstekingsremmer bij allergische reacties en tal van dermatologische condities zoals ernstige vormen van eczeem.

Cortisol speelt een rol bij:

vertering van voedsel
slaap-waakritme
afweersysteem
Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd.

Tijdens het ontwaken komt er ook extra cortisol vrij; dit zorgt voor een hongergevoel.
Er is een aantal ziekten waarbij de cortisol-aanmaak verstoord is. Bij het Syndroom van Cushing maakt de bijnier te veel cortisol aan. De oorzaak kan gelegen zijn in een tumor in de bijnier zelf of door een tumor in de hypofyse die de bijnier aanstuurt. Bij de Ziekte van Addison is juist het omgekeerde het geval en is de bijnier, door een stoornis in de bijnier zelf, niet of nauwelijks in staat om cortisol te produceren. In heel zeldzame gevallen is er een stoornis in de hypofyse waardoor er geen ACTH wordt geproduceerd en de bijnier geen signaal krijgt om cortisol te produceren.

Bron: wikipedia
maar ik heb het vaker gelezen

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

Cortisol onderdrukken lijkt mij niet echt wenselijk, want cortisol heeft ook positieve dingen (bv.immuunsysteem).
nummer 15
http://www.simplyshredded.com/15-power-foods.html

Ah, je hebt ook rack pulls in je schema! Vind het echt een van de leukste oefeningen om te doen (misschien nog wel meer dan de deadlift).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven