AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
45 minuten, 500Kcal en het eerste hoofdstuk BFFM er doorheen 'gejaagd'.
Die mindset zit wel goed - doelen zijn helder.

5 bakjes met rijst, groente en kip/tonijn/cashews staan klaar in de koelkast voor morgen en donderdag. Voor mijn collega was het vandaag even wennen: ik zat om 9.30u aan m'n eerste bak rijst met kip (zij ontbijt niet...).

Morgen weer lekker trainen, nu eerst slapen.
Ik mag dan wel een ochtendmens zijn: om 6.00u opstaan is niet écht mijn ding...

boefje:rolleyes: was wel te zien dat je het nog niet gelezen had ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.103
boefje:rolleyes: was wel te zien dat je het nog niet gelezen had ;)

CORRECTIE
Ik ben voor de 2e keer bezig in het boek.
De boel weer helder voor ogen krijgen. Vond dat ik de boel uit BFFM niet scherp meer had.

Is dat raar?

Ja ik had ook al zoiets van: zal ik ff een stukkie quoten uit je openings post........

Waarom daarover liegen??????
Niks gelogen dus.
Lezen jullie nooit een goed boek voor de 2e, 3e of xe keer?

CORRECTIE
Ik ben voor de 2e keer bezig in het boek.
De boel weer helder voor ogen krijgen. Vond dat ik de boel uit BFFM niet scherp meer had.

Is dat raar?

Niks gelogen dus.
Lezen jullie nooit een goed boek voor de 2e, 3e of xe keer?

lees uberhaupt geen boeken

Toch jammer: mis je een hoop goede boeken mee ;)

Heb gewoon een hekel aan lezen. Zie er de lol niet van in. Vind het gewoon zonde van mijn tijd. Dus ik gok ook niet dat ik ooit ga lezen. Of ik moet me straks als ik 80 ben gaan vervelen in het bejaarden tehuis.

• #1.107
Heb gewoon een hekel aan lezen. Zie er de lol niet van in. Vind het gewoon zonde van mijn tijd. Dus ik gok ook niet dat ik ooit ga lezen. Of ik moet me straks als ik 80 ben gaan vervelen in het bejaarden tehuis.

Daarom lees ik ook terwijl ik op de hometrainer zit. Vond het gisteravond weer eens tijd voor BFFM. Vooral hoofdstuk 1 is érg goed voor motivatie & doelen stellen, vandaar dat ik er een paar meteen in m'n handtekening heb gezet.
(Film had ik geen zin in, managementboek al helemaal niet!)

Daarom lees ik ook terwijl ik op de hometrainer zit. Vond het gisteravond weer eens tijd voor BFFM. Vooral hoofdstuk 1 is érg goed voor motivatie & doelen stellen, vandaar dat ik er een paar meteen in m'n handtekening heb gezet.
(Film had ik geen zin in, managementboek al helemaal niet!)

Kan jij bij cardio iets anders doen dan cardio dan???? Lukt me zowiezo niet. Als ik echt lekker bezig ben kan ik niet eens meer tv kijken.........laat staan een boek lezen. 1 ik zou het niet zien (teveel beweging) en 2 zou het boek zeik nat worden..........

• #1.109
Kan jij bij cardio iets anders doen dan cardio dan???? Lukt me zowiezo niet. Als ik echt lekker bezig ben kan ik niet eens meer tv kijken.........laat staan een boek lezen. 1 ik zou het niet zien (teveel beweging) en 2 zou het boek zeik nat worden..........
Gisteren was 45 min. rustig trappen (anders was er wel meer dan 500 Kcal doorheen gegaan), en BFFM zit in een map die kan rusten op m'n stuur.
Als ik écht hard bezig ben (zoals jij beschrijft) dan wil ik ook alleen maar muziek horen (en niet de spice-girls!).

Ik wil:

25%BF op 5 december.

'De grote drie' met bodyweight (63,6kg atm) op 25 december.

... en voor m'n verjaardag rugdefinitie! !

Dit is natuurlijk wel even een quootje waard :D
Nice, echte duidelijk vastgestelde doelen. Heel veel succes Dwarf!

Kom ik thuis, staat vriendlief stamppot andijvie klaar te maken...
Heb nog kunnen voorkomen dat de spekjes er doorheen gingen (vriendlief had extra veel spekjes: kan die ecto best hebben! ;))
Want zoals Sue al zei: spekjes in de cut? Dat kan toch niet...
Die vega-ballen smaakten wel weer goed (en ben netjes binnen de 350 Kcal gebleven met deze maaltijd!) - toch 18 gram eiwitten per 100 gram ballen :D

Nu lekker aan de espresso - daarna op de hometrainer (met een goed boek!)

Nog een paar zeik-puntjes/tips (tis maar net hoe je het wil zien):

- Aardappel is ook weer zoiets waarvan velen zeggen dat je het beter niet kan doen in de cut.
- Die vega-ballen zit (als ik het goed onthouden heb) vrij veel vet in. Als je dan toch vega 'vlees' wil eten, kies dan voor een andere soort. Je hebt bijv soorten met minder vet + een stuk meer eiwit, die zouden dan een betere keuze zijn.

• #1.111
Dit is natuurlijk wel even een quootje waard :D
Nice, echte duidelijk vastgestelde doelen. Heel veel succes Dwarf!

Nog een paar zeik-puntjes/tips (tis maar net hoe je het wil zien):

- Aardappel is ook weer zoiets waarvan velen zeggen dat je het beter niet kan doen in de cut.
- Die vega-ballen zit (als ik het goed onthouden heb) vrij veel vet in. Als je dan toch vega 'vlees' wil eten, kies dan voor een andere soort. Je hebt bijv soorten met minder vet + een stuk meer eiwit, die zouden dan een betere keuze zijn.
Met dat zeikpuntje heb je gelijk, daarentegen was het al een gok wat vriendlief klaar zou maken... Ach, het totaal kwam op 350 Kcal (55% KH/25%E/20%V), dus het viel mee...
Deze zak aardappelen maken we op, en daarna voorlopig geen aardappelen meer!

Voedingswaarde van de ballen even opgezocht (gisteren al genoteerd):
170 Kcal/100 gram: 18gr eiwit, 8 gram Kh, 7 gram vet. :(

Gisteren was 45 min. rustig trappen (anders was er wel meer dan 500 Kcal doorheen gegaan), en BFFM zit in een map die kan rusten op m'n stuur.
Als ik écht hard bezig ben (zoals jij beschrijft) dan wil ik ook alleen maar muziek horen (en niet de spice-girls!).

Ik weet niet wat voor hometrainer jij hebt,maar het lijkt me sterk dat je 500 kcal hebt verbruikt (ook met een hoog tempo).De meeste apparaten geven volgens mij teveel aan:(.

Met dat zeikpuntje heb je gelijk, daarentegen was het al een gok wat vriendlief klaar zou maken... Ach, het totaal kwam op 350 Kcal (55% KH/25%E/20%V), dus het viel mee...
Deze zak aardappelen maken we op, en daarna voorlopig geen aardappelen meer!

Lief dat 't vriendje kookt natuurlijk, maar we zijn hier on a mission! :mad:
Weg met die aardappels en hier met die rijst :)
Dan kook je maar zelf, of hij kookt voor jou iets anders erbij (als ie echt aardig wil zijn, hehe).
Want gokken/afwachten wat je te eten krijgt, waar dan ook, dat kan gewoon niet als je aan het cutten bent. Weet wat je eet, anders klopt je schema en de voedingswaardes-totalen van die dag natuurlijk ook niet meer.

Voedingswaarde van de ballen even opgezocht (gisteren al genoteerd):
170 Kcal/100 gram: 18gr eiwit, 8 gram Kh, 7 gram vet. :(

Jep, dat dacht ik al. Er zijn zeker soorten te krijgen met beter voedingswaardes (zowel minder carbs, meer eiwit + minder vet). En als je ca. de helft van het pak opeet (dat is nog geen 100 g) dan zit je naar mijn mening echt te laag met je eiwitten.

Het vet-gehalte is iets wat ik zelf niet zo erg vind. Maar als je die ballen bijv. ook in olie bakt of er nog een ei bijeet om het totale eiwitgehalte op te krikken, dan kan het vet% van die bepaalde maaltijd misschien toch niet op het % uitkomen dat je eigenlijk wilde.

• #1.114
Ik weet niet wat voor hometrainer jij hebt,maar het lijkt me sterk dat je 500 kcal hebt verbruikt (ook met een hoog tempo).De meeste apparaten geven volgens mij teveel aan:(.
Geen idee, heb wel eens met m'n losse hartslagmeter gefietst, die gaf hetzelfde aan (maar weet ook niet hoe zeer ik die kan vertrouwen).
Met alle nauwkeurigheid op een stokje (weegschaalvet% gaat al ietsje naar beneden, fiets die Kcal aangeeft) ben ik toch al een halve kilo kwijt - en de moeite valt me mee (halve kilo sinds donderdag dan).

Vanaf vandaag houd ik elke dag bij welk gewicht en vet% mijn weegschaal aangeeft, 12 september huidplooimeting.

Dacht precies hetzelfde........met hardlopen (10km/h) zit ik met 45min op ongeveer 615........ff ter vergelijking

• #1.116
...ik wil voor m'n verjaar niet alleen rugdefinitie, maar ook een fatsoenlijke hartslagmeter...
Rooke had toch een leuke?
(Rooke, waar ben je?!)

...ik wil voor m'n verjaar niet alleen rugdefinitie, maar ook een fatsoenlijke hartslagmeter...
Rooke had toch een leuke?
(Rooke, waar ben je?!)

Kijk eens bij die van Polar,vind het een goed merk.Goedkoopste is zo rond de 50/80 euro,uiteraard heb je ook nog de hele dure:o.Of duur?Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar.

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

En die dingen zijn 'geijkt' op een gemiddeld mannengewicht, dus voor vrouwen is het altijd lager dan die standaard waardes die zo'n apparaat aangeeft.

Dat is nog zuurder haha :(

• #1.120
En die dingen zijn 'geijkt' op een gemiddeld mannengewicht, dus voor vrouwen is het altijd lager dan die standaard waardes die zo'n apparaat aangeeft.
Euhm... ik moet wel lengte en gewicht (en geslacht) invoeren op die fiets van me?

Kijk eens bij die van Polar,vind het een goed merk.Goedkoopste is zo rond de 50/80 euro,uiteraard heb je ook nog de hele dure:o.Of duur?Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar.
Moet ik die maar eens op m'n verlanglijstje zetten... (of gewoon zelf aanschaffen!)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven