AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Niks doet pijn - heb alleen een heerlijk soort spierpijn in mijn schouders en alles wat daar aan vast zit!
Straks alleen lekker een rondje lopen (o.a. naar de bak voor afgedankte kleding: weer wat kleding die te groot is weggooien), en verder met de keuken. Die keuken wordt echt móói!

Succes met Questen!!! Je hebt al veel bereikt als ik het zo lees :).

(ook een WoW fan toevallig? ;))

Spierpijn! heb ik ook vandaag, hopen dat ik morgen kan trainen :) ik zie nu al uit naar mijn Havermout van Quackerrr 's morgens :p
Heb wel nog een probleem met die kwark van 10.8gr eiwitten van De Lelie, is niet binnen te krijgen :/ dus pak ik maar Vitallinea of Aro kwark.
Sucess!

Vandaag wel kracht, geen cardio (afgezien van 20 minuten heen, en 25 minuten terug fietsen naar een vergadering vanavond). Best wel lekker getraind verder:
Squat (smith): 10*20 - 10*30 - 5*32,5 - 5*35 - 5*37,5 - 5*40 - 4*5*42,5 - 5*45
Ik weet het: veel. Heb er een hekel aan, maar wilde wel rustig opbouwen naar de max. die ik aankan
Deadlift (rechte benen): 5*40 - 5*42,5 - 5*45 (en toen was ik kapot!)
DB-dinges (hoe heet het ook al weer van schouders tot boven hoofd aantikken?): 5*10*10 - poging om 12 kg dumbbells op schouderhoogte te krijgen, lukt niet :(
Push-ups: 5*10 BW
Assisted Chin-ups: 5*stand 8 - 5*stand 7 - 5*stand 6 (volgende keer stand 5 proberen!)

en toen voelde ik m'n spieren in m'n schouderbladen erg goed!

Vandaag wel kracht, geen cardio (afgezien van 20 minuten heen, en 25 minuten terug fietsen naar een vergadering vanavond). Best wel lekker getraind verder:
Squat (smith): 10*20 - 10*30 - 5*32,5 - 5*35 - 5*37,5 - 5*40 - 4*5*42,5 - 5*45
Ik weet het: veel. Heb er een hekel aan, maar wilde wel rustig opbouwen naar de max. die ik aankan
Deadlift (rechte benen): 5*40 - 5*42,5 - 5*45 (en toen was ik kapot!)
DB-dinges (hoe heet het ook al weer van schouders tot boven hoofd aantikken?): 5*10*10 - poging om 12 kg dumbbells op schouderhoogte te krijgen, lukt niet :(
Push-ups: 5*10 BW
Assisted Chin-ups: 5*stand 8 - 5*stand 7 - 5*stand 6 (volgende keer stand 5 proberen!)

en toen voelde ik m'n spieren in m'n schouderbladen erg goed!

Shoulder Dumbbell Press?

Al bij al leuke training. Volgende keer hulp vragen voor de 12 kg.
Wat je ook kan doen is ze voor je voeten leggen, vooruitbuigen en dan van onder uit zeer snel naar boven trekken. Door kracht uit romp en snelheid moeten je armen minder doen.
Als je het een beetje snapt. Zo deed ik het vroeger ook ;)

Shoulder Dumbbell Press?

Wat je ook kan doen is ze voor je voeten leggen, vooruitbuigen en dan van onder uit zeer snel naar boven trekken. Door kracht uit romp en snelheid moeten je armen minder doen.
Idd Schoulder Dumbbell Press (even op exrx.net opgezocht - zoekt makkelijker op naam...) Ik twijfelde bij die hulp vragen, had het idee dat ik ze niet boven m'n hoofd zou gaan krijgen...
Het idee wat je geeft vind ik best een idee om uit te proberen - weet alleen niet of dat lekker gaat met spierpijn in je romp / buikspieren door de BOR's van eergisteren?

Shoulder Dumbbell Press?

Anders kan je ook op een bankje gaan zitten, dumbbells op je bovenbenen leggen en dan een zetje geven met je benen?

Idd Schoulder Dumbbell Press (even op exrx.net opgezocht - zoekt makkelijker op naam...) Ik twijfelde bij die hulp vragen, had het idee dat ik ze niet boven m'n hoofd zou gaan krijgen...
Het idee wat je geeft vind ik best een idee om uit te proberen - weet alleen niet of dat lekker gaat met spierpijn in je romp / buikspieren door de BOR's van eergisteren?

Ben er zeker van dat het je wel zou lukken. Misschien geen 10 keer, maar toch een x-aantal keer. Als je 10 keer 10 haalt zal twaalf ook lukken.

Logisch dat je ze na een tijdje niet meer boven je hoofd krijgt. Je schouders gaan je biceps makkelijk overrulen.

Succes de volgende keer, als je ht probeert zoals ik zeg ;)

Ik zal beide manieren eens proberen...
Afgezien dat het er nog al raar uitziet is het ook frustrerend: ik ben met dumbbells van 10 kg in de weer, en 12 kg krijg ik niet eens opgetild tot m'n schouders... Vervelend is ook dat dumbbells van 11 kg niet bestaan in mijn sportschool...

Vanochtend totaal vergeten: wegen & meten.
Heb me een beetje verslapen waardoor ik uit bed ben gesprongen, auto heb gepakt (krijgt nu een beurt), zometeen moet ik nog ontbijten (werk thuis vandaag). Vriend is ondertussen ook naar z'n werk vertrokken...
Dan maar morgen... (zal vriendlief leuk vinden: huidplooimeter om 6.30u hanteren).

Ik zal beide manieren eens proberen...
Afgezien dat het er nog al raar uitziet is het ook frustrerend: ik ben met dumbbells van 10 kg in de weer, en 12 kg krijg ik niet eens opgetild tot m'n schouders... Vervelend is ook dat dumbbells van 11 kg niet bestaan in mijn sportschool...

Vanochtend totaal vergeten: wegen & meten.
Heb me een beetje verslapen waardoor ik uit bed ben gesprongen, auto heb gepakt (krijgt nu een beurt), zometeen moet ik nog ontbijten (werk thuis vandaag). Vriend is ondertussen ook naar z'n werk vertrokken...
Dan maar morgen... (zal vriendlief leuk vinden: huidplooimeter om 6.30u hanteren).
Oei! verstrooidheid :p heb ik ook wel eens last van :)
Mooie vooruitgang maak je wel!

s'morgens is het wel de bedoeling dat je snel je ontbijt eet en geen half uurtje wachten..

hier nog een clipje over db shoulder press: http://www.expertvillage.com/video/7516_beginning-weightlifting.htm

bij zware gewichten lukt dat 'swingen' niet, je zet de db's op je bovenkant knieën en je geeft een stoot naar je schouder toe (zoiets)..

squat in smith.. ja kan je doen, wel oppassen met die stiff leg deadlift. Je kan daardoor makkelijk een blessure oplopen!

doe je stiff legg of straight legg deadlift?

http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStiffLegDeadlift.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html

Op het prettige tijdstip van 6.08u was vriendlief aan het meten.
Of het nou aan het tijdstip of aan de vertraging ligt: er is een procentje af!
Met een gewicht van 63 kg en 28,4% BF ga ik de komende week hier weer wat af proberen te krijgen. Heel vreemd trouwens: vandaag absoluut geen honger...

Vanavond weer naar de sportschool, weer eens een DB squat proberen (mocht het echt niks worden met 20 kg per kant dan ga ik wel in dat apparaat liggen, en wissel zo af met de Smith - in dat apparaat kan ik wat makkelijker dieper squatten).
Verder heb ik gisteren de vlonderplanken uit de tuin gesloopt (zwaar!) en een flinke cardio gedaan door met m'n vouwfiets een half uur stevig door te fietsen (was tijd een beetje vergeten, had een promotiepraatje) - dus dat zit ook wel weer goed. Aanrechtblad ligt eindelijk in de keuken, kraan zit in de spoelbak - nu alleen nog kraan, afvoer en gas monteren en het is bijna klaar!

Progressie gewichten waarschijnlijk vanavond (nu eerst maar eens doorwerken).

Op het prettige tijdstip van 6.08u was vriendlief aan het meten.
Of het nou aan het tijdstip of aan de vertraging ligt: er is een procentje af!
Met een gewicht van 63 kg en 28,4% BF ga ik de komende week hier weer wat af proberen te krijgen. Heel vreemd trouwens: vandaag absoluut geen honger...

Vanavond weer naar de sportschool, weer eens een DB squat proberen (mocht het echt niks worden met 20 kg per kant dan ga ik wel in dat apparaat liggen, en wissel zo af met de Smith - in dat apparaat kan ik wat makkelijker dieper squatten).
Verder heb ik gisteren de vlonderplanken uit de tuin gesloopt (zwaar!) en een flinke cardio gedaan door met m'n vouwfiets een half uur stevig door te fietsen (was tijd een beetje vergeten, had een promotiepraatje) - dus dat zit ook wel weer goed. Aanrechtblad ligt eindelijk in de keuken, kraan zit in de spoelbak - nu alleen nog kraan, afvoer en gas monteren en het is bijna klaar!

Progressie gewichten waarschijnlijk vanavond (nu eerst maar eens doorwerken).

Onderschat die Db squat niet, qua gewicht niet te vergelijken met een squat in een rack of in smith machine.
Warm ook goed op met licht gewicht beginnend.

Succes in ieder geval.

Vanavond weer getraind:
dips: 5*15
BOR: 3*5*42,5 3*5*45 - ik merk dat m'n techniek minder wordt, eerst hier op focussen, dan pas weer verder verhogen. Kreeg wel bewonderende blikken in de sportschool :D
BenchPress: 10*20 - 10*25 - 5*27,5 - 5*30 - 5*32,5 - faillure bij nogmaals een setje 32,5 :(
Squat (Recumbent leg press): 10*stand 4 - 5*stand 5 - 5*stand 6 - 2*5*stand 7
Buikspieren & rondje fietsen van 250 Kcal, daarna op jacht naar nieuwe sportbh's.
Jacht gestaakt.

Wat heb ik een hekel aan sommige vormen van winkelen.

Vandaag ging echt niet...
Na een niet te zwaar ontbijtje stond ik om 7.00u in de sportschool (krijg deze week anders m'n trainingen niet ingepland...)
Na 10 minuten warming up heb ik een pr neergezet met deadliften: 5x5 met 47,5 kg!
Voelde me niet echt lekker.
2x5x10 kg overheads gedaan, en stond op het punt van ontbijt eruit gooien.
Heb me gedouched en ben maar gegaan...

toch lekker een PR gezet op DL , goedzo !

Nette DL al hoor!
Mischien te weing ge eet, dat je beetje zwak een draaierig voelde
als je s'morgens kt doet zou ik toch een serieus ontbijt nemen. :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven