Zo, ik heb naar je schema gekeken
Trouwens, nu je het toch helemaal netjes hebt uitgewerkt, zou ik als ik jou was m'n schema ook nog even in de voedings-sectie plaatsen. Er zullen altijd mensen zijn die een andere mening hebben als degenen die jouw log lezen, en misschien krijg je van hen wel weer andere tips waar je echt wat aan hebt.
--------------------------------------------------------------------------
Algemene opmerkingen:
* Ik mis vooral goede vetten in je schema.
Mijn eigen favorieten zijn bijvoorbeeld lijnzaad (gebroken lijnzaad of lijnzaadolie), noten (vooral walnoten, die bevatten de meeste omega-3 vetzuren van alle noten-soorten), pinda's/pindakaas, extra vierge olijfolie (je kan er beter niet mee/in bakken, ik roer het gewoon aan het eind door m'n maaltijd heen), visolie caps (ik eet geen vis, vandaar de caps. Maar ook als je wel af en toe vis eet, eet je natuurlijk niet elke dag vette vis, dus misschien een goede aanvulling).
* Ik zie dat je steeds de eiwitten uit rijst en groente meetelt voor je eiwit-totaal. Dat kan natuurlijk, maar je moet er op z'n minst wel
bewust van zijn dat die eiwitten uit granen en groenten iets minder optimaal zijn wat betreft spieropbouw (minder compleet aminozuurprofiel dan vlees/vis/zuivel). Als ik jou was, zou ik het aantal eiwitten dat je uit vlees/vis haalt per maaltijd wat verhogen.
* Met groentes hoef je idd zoals je zelf al zei echt niet per se elke keer opnieuw uit te rekenen wat de voedingswaardes zijn. Als je bijvoorbeeld broccoli, sperziebonen, asperges, etc. eet, dan maakt het echt niet uit of je nou 250 g of 300 g eet, zeg maar. Maar er zijn wel groentes waar je
wel op moet letten, bijvoorbeeld mais, wortels, erwten bevatten allemaal meer carbs dan 'normaal', die kan je niet onbeperkt eten tijdens het cutten.
Prima aantal gram eiwit en koolhydraat, maar mag wel wat vet bij.
En ik vind het ook wel aan de lage kant qua kcal voor je ontbijt, dus dat wordt dan ook mooi wat opgekrikt als je er een goede vetbron bijgooit. Bijvoorbeeld iets als 1-2 eetlepels gebroken lijnzaad erdoorheen mengen?
Goed. Mocht je er nog een beetje extra goede vetten bij willen hebben, zou je bijv. 1 theelepel extra vierge olijfolie door je tonijn kunnen mengen.
Prima, maar ik zou het zelf te weinig gram eiwit vinden. Ook redelijk aan de hoge kant qua hoeveelheid carbs. Neem je deze maaltijd vaak voor/na je training? Als je al wat langer aan het cutten bent, zou je in deze maaltijd makkelijk wat carbs kunnen schrappen (iets minder rijst).
Ik eet geen dier, maar als ik het wel zou eten zou ik in de cut zeker geen gehakt eten. Neem ipv dat gehakt juist kipfilet, kalkoen, koolvis, vette vis-soorten, etc... Genoeg keuzes die niet die slechtere gehakt-vetten bevatten. Want zelfs al neem je weinig gehakt, het zijn gewoon nutteloze vetten, je kan beter andere vetten eten.
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van pasta tijdens de cut, op de een of andere manier werkt dat minder goed bij mij dan andere complexe carb-bronnen

Dat is natuurlijk wel persoonlijk, dat zal je dus zelf moeten ondervinden, maar toch zie ik over het algemeen weinig strenge cutschema's waar pasta inzit.
Mocht je trouwens nog eens op zoek zijn naar nog meer varianten voor rijst/volkoren pasta, dan is vooral quinoa een goede optie: relatief weinig carbs en relatief veel eiwit voor een graansoort.
Maar gril jij al je vlees/vis of zo? Omdat ik nooit iets als olie in je schema zie staan om in te bakken.
Gekke havermout heb jij, dat 100 g havermout maar 24 g carbs en maar 160 kcal bevat

Welk merk is dat? Die wil ik dan ook wel halen voor de afwisseling

Degene die ik heb & degene ik op i-net kan vinden bevatten namelijk per 100 g havermout allemaal ca. 60 g carbs en 360-370 kcal.
Prima maaltijd, alleen nogmaals: where's the fat?! Neem er bijvoorbeeld 10 g walnoten bij (70 kcal, 6.3 gram fat, 1.4 gram prot, 1.2 gram carb). Als je de kcal dan iets te hoog vind oplopen, neem je gewoon ietsje minder havermout.
Wanneer neem je deze maaltijd (tijdstip)? Hij staat namelijk redelijk 'laag' in je voedingsschema, waardoor ik aanneem dat je hem redelijk laat op de dag eet
Ik vind hem niet zo goed, veel te weinig eiwit (nog geen 7 gram

) en relatief veel carbs.
Ik denk dat je deze 'maaltijd' als een snack ziet? (snack als in: kleine maaltijd, niet snack als in slecht voedsel natuurlijk). Ik ben daar niet zo'n fan van, ik neem liever elk eet-moment gewoon een uitgebalanceerde maaltijd, dus goede hoeveelheid prot, carb, fat.
Neem ietsje minder cashewnoten, schrap 1-2 rijstwafels en eet daarvoor in de plaats iets qua eiwit, (half) blikje tonijn, 1-2 ei/ei-eiwitten, etc... wat je maar wilt.
Ik raad je ook aan om te wisselen qua noten-soorten, ipv altijd cashewnoten eten. Mijn favorieten zijn walnoten (bevatten omega-3) en amandelen (heel weinig carbs). Maar ook een keer pinda's of een eetlepel pindakaas (afwegen!) kan heel goed natuurlijk.
Te weinig eiwit. Die cashewnoten zijn prima, maar niet geschikt als enige eiwit-bron in 1 maaltijd. Gooi wat kip of whatever door die rijst, en doe daar dan 10 g cashewnoten (of andere noten) bij als je je nootjes echt niet kan missen.
Prima.
Ik neem zelf alleen (gaat 't weer! over vet, ik lijk wel een fat-addict

) graag bij mijn laatste maaltijd ook weer wat goede vetten, bij mij altijd in de vorm van noten.
Ik weet niet of je kwark vies vind, of die night protein gruwelijk lekker, of dat je 'bang' bent voor de carbs in de kwark, maar kwark zou ook een prima laatste maaltijd zijn voor de afwisseling (kan je ook een beetje van die night protein doorheen doen voor de smaak + extra eiwitten).