Fitness Seller

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Tada:

294nu5u.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.262

Voor de oplettende lezer (die heb ik hier genoeg):
- de pastamaaltijd is een afwisseling om 's avonds te eten
- de groente is een schatting, verhoudingen kloppen wel ongeveer (ik moet nog zoveel kwijt dat het niet relevant is elk boontje of elk stukje paprika apart te gaan berekenen)

Ik eet 's ochtends de havermout met whey en fruit (meestal een appel), dan 4 maaltijden rijst met .... en eindig met NightProtein.
Op dit moment werkt het al voor me: bijna 2 kilo in bijna 2 weken!

Cynthia is heldin van de dag! :thumb:

Ik zal er eens rustig naar kijken en dan laat ik je natuurlijk weten wat ik goed (en mogelijk minder goed) vind.
Heb er nog geen blik op geworden, maar dat je nu uberhaupt een schema hebt is al hartstikke goed, en nu kan iedereen pas echt goed tips geven!

• #1.264
Ik zal er eens rustig naar kijken en dan laat ik je natuurlijk weten wat ik goed (en mogelijk minder goed) vind.
Heb er nog geen blik op geworden, maar dat je nu uberhaupt een schema hebt is al hartstikke goed, en nu kan iedereen pas echt goed tips geven!

Prima! Dank!
Ik heb net gerookte makreel gekocht - eens zien of ik dat bij de rijst en de groente kan 'passen'... Zo wil ik kijken of ik meer goede combo's kan maken voor de afwisseling. Komende paar dagen spitskool met paprika en champignons bij de rijst ;)

Effe btw voedingscentrum heeft nu de eetmeter online: na invullen kun je je hele dagschema downloaden (in excel bestand) en is dan ook helemaal uitgewerkt in voedingsstoffen, vitamines en mineralen. Zo kwam ik er bij invullen achter dat ik bv te weinig ijzer en vit D binnen zou krijgen... en te veel eiwit :p DUH!!!!

• #1.266
Effe btw voedingscentrum heeft nu de eetmeter online: na invullen kun je je hele dagschema downloaden (in excel bestand) en is dan ook helemaal uitgewerkt in voedingsstoffen, vitamines en mineralen. Zo kwam ik er bij invullen achter dat ik bv te weinig ijzer en vit D binnen zou krijgen... en te veel eiwit :p DUH!!!!

Is een idee voor een moment dat ik wat minder druk ben - de komende dagen dus niet...

Zo, ik heb naar je schema gekeken :)

Trouwens, nu je het toch helemaal netjes hebt uitgewerkt, zou ik als ik jou was m'n schema ook nog even in de voedings-sectie plaatsen. Er zullen altijd mensen zijn die een andere mening hebben als degenen die jouw log lezen, en misschien krijg je van hen wel weer andere tips waar je echt wat aan hebt.

--------------------------------------------------------------------------

Algemene opmerkingen:

* Ik mis vooral goede vetten in je schema.
Mijn eigen favorieten zijn bijvoorbeeld lijnzaad (gebroken lijnzaad of lijnzaadolie), noten (vooral walnoten, die bevatten de meeste omega-3 vetzuren van alle noten-soorten), pinda's/pindakaas, extra vierge olijfolie (je kan er beter niet mee/in bakken, ik roer het gewoon aan het eind door m'n maaltijd heen), visolie caps (ik eet geen vis, vandaar de caps. Maar ook als je wel af en toe vis eet, eet je natuurlijk niet elke dag vette vis, dus misschien een goede aanvulling).

* Ik zie dat je steeds de eiwitten uit rijst en groente meetelt voor je eiwit-totaal. Dat kan natuurlijk, maar je moet er op z'n minst wel bewust van zijn dat die eiwitten uit granen en groenten iets minder optimaal zijn wat betreft spieropbouw (minder compleet aminozuurprofiel dan vlees/vis/zuivel). Als ik jou was, zou ik het aantal eiwitten dat je uit vlees/vis haalt per maaltijd wat verhogen.

* Met groentes hoef je idd zoals je zelf al zei echt niet per se elke keer opnieuw uit te rekenen wat de voedingswaardes zijn. Als je bijvoorbeeld broccoli, sperziebonen, asperges, etc. eet, dan maakt het echt niet uit of je nou 250 g of 300 g eet, zeg maar. Maar er zijn wel groentes waar je wel op moet letten, bijvoorbeeld mais, wortels, erwten bevatten allemaal meer carbs dan 'normaal', die kan je niet onbeperkt eten tijdens het cutten.

2l8kuar.jpg

Prima aantal gram eiwit en koolhydraat, maar mag wel wat vet bij.
En ik vind het ook wel aan de lage kant qua kcal voor je ontbijt, dus dat wordt dan ook mooi wat opgekrikt als je er een goede vetbron bijgooit. Bijvoorbeeld iets als 1-2 eetlepels gebroken lijnzaad erdoorheen mengen?

2yuf092.jpg

Goed. Mocht je er nog een beetje extra goede vetten bij willen hebben, zou je bijv. 1 theelepel extra vierge olijfolie door je tonijn kunnen mengen.

14jsq6t.jpg

Prima, maar ik zou het zelf te weinig gram eiwit vinden. Ook redelijk aan de hoge kant qua hoeveelheid carbs. Neem je deze maaltijd vaak voor/na je training? Als je al wat langer aan het cutten bent, zou je in deze maaltijd makkelijk wat carbs kunnen schrappen (iets minder rijst).

28b5yeg.jpg

Ik eet geen dier, maar als ik het wel zou eten zou ik in de cut zeker geen gehakt eten. Neem ipv dat gehakt juist kipfilet, kalkoen, koolvis, vette vis-soorten, etc... Genoeg keuzes die niet die slechtere gehakt-vetten bevatten. Want zelfs al neem je weinig gehakt, het zijn gewoon nutteloze vetten, je kan beter andere vetten eten.

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van pasta tijdens de cut, op de een of andere manier werkt dat minder goed bij mij dan andere complexe carb-bronnen :dunno: Dat is natuurlijk wel persoonlijk, dat zal je dus zelf moeten ondervinden, maar toch zie ik over het algemeen weinig strenge cutschema's waar pasta inzit.

Mocht je trouwens nog eens op zoek zijn naar nog meer varianten voor rijst/volkoren pasta, dan is vooral quinoa een goede optie: relatief weinig carbs en relatief veel eiwit voor een graansoort.

jraa1z.jpg

:thumbs:

Maar gril jij al je vlees/vis of zo? Omdat ik nooit iets als olie in je schema zie staan om in te bakken.

29kusrl.jpg

Gekke havermout heb jij, dat 100 g havermout maar 24 g carbs en maar 160 kcal bevat :scratch:
Welk merk is dat? Die wil ik dan ook wel halen voor de afwisseling :) Degene die ik heb & degene ik op i-net kan vinden bevatten namelijk per 100 g havermout allemaal ca. 60 g carbs en 360-370 kcal.

Prima maaltijd, alleen nogmaals: where's the fat?! Neem er bijvoorbeeld 10 g walnoten bij (70 kcal, 6.3 gram fat, 1.4 gram prot, 1.2 gram carb). Als je de kcal dan iets te hoog vind oplopen, neem je gewoon ietsje minder havermout.

23llfmr.jpg

Wanneer neem je deze maaltijd (tijdstip)? Hij staat namelijk redelijk 'laag' in je voedingsschema, waardoor ik aanneem dat je hem redelijk laat op de dag eet ???

Ik vind hem niet zo goed, veel te weinig eiwit (nog geen 7 gram :eek:) en relatief veel carbs.
Ik denk dat je deze 'maaltijd' als een snack ziet? (snack als in: kleine maaltijd, niet snack als in slecht voedsel natuurlijk). Ik ben daar niet zo'n fan van, ik neem liever elk eet-moment gewoon een uitgebalanceerde maaltijd, dus goede hoeveelheid prot, carb, fat.
Neem ietsje minder cashewnoten, schrap 1-2 rijstwafels en eet daarvoor in de plaats iets qua eiwit, (half) blikje tonijn, 1-2 ei/ei-eiwitten, etc... wat je maar wilt.

Ik raad je ook aan om te wisselen qua noten-soorten, ipv altijd cashewnoten eten. Mijn favorieten zijn walnoten (bevatten omega-3) en amandelen (heel weinig carbs). Maar ook een keer pinda's of een eetlepel pindakaas (afwegen!) kan heel goed natuurlijk.

23itnbr.jpg

Te weinig eiwit. Die cashewnoten zijn prima, maar niet geschikt als enige eiwit-bron in 1 maaltijd. Gooi wat kip of whatever door die rijst, en doe daar dan 10 g cashewnoten (of andere noten) bij als je je nootjes echt niet kan missen.

2ij465u.jpg

Prima.
Ik neem zelf alleen (gaat 't weer! over vet, ik lijk wel een fat-addict :D) graag bij mijn laatste maaltijd ook weer wat goede vetten, bij mij altijd in de vorm van noten.

Ik weet niet of je kwark vies vind, of die night protein gruwelijk lekker, of dat je 'bang' bent voor de carbs in de kwark, maar kwark zou ook een prima laatste maaltijd zijn voor de afwisseling (kan je ook een beetje van die night protein doorheen doen voor de smaak + extra eiwitten).

Laatst bewerkt:
  • #1.268
Wow! Wat een opmerkingen!
Ik heb al visoliecaps, voor bij het ontbijt...

Noten wordt een technisch probleempje: voor de meeste noten ben ik allergisch (ik kan WEL tegen pinda's / pindakaas, cashews, pistache - verder niks gevonden waar ik tegen kan, ook geen pijnboompitten!).

Ik gooi het gehakt eruit (misschien quorn?).
Dat van die groentes had ik al bedacht - wanneer ik echt bonen (bruin / kidney), maïs of dergelijke ga eten dan neem ik de voedingswaarde wel mee in m'n schema...
Ik bak trouwens niet in olie of dergelijke: vandaar dat het er ook niet in staat - mijn tefal-achtige wokpan is erg makkelijk en vergevingsgezind wat betreft bakken zonder vet (rijst met tonijn en ei is zonder vet geen enkel probleem).
Gebroken lijnzaad is trouwens wel een tip! Binnenkort écht halen!
En die havermout: waar komt die fout vandaan?! 100 gram is inderdaad 352 Kcal!

Wow! Wat een opmerkingen!
Ik heb al visoliecaps, voor bij het ontbijt...

Das mooi.

Noten wordt een technisch probleempje: voor de meeste noten ben ik allergisch (ik kan WEL tegen pinda's / pindakaas, cashews, pistache - verder niks gevonden waar ik tegen kan, ook geen pijnboompitten!).

Ah, das balen zeg :(
Dat wist ik niet. Maar dan kan je iig afwisselen met pinda's/pindakaas, cashewnoten, pistachenoten (ongezouten).

Ik gooi het gehakt eruit (misschien quorn?).

Goed zo, weg met dat gehakt, geef dat maar aan je ectootje :)
Quorn gehakt is prima spul, maar bevat volgens mij maar 15 g eiwit per 100 g. En dan is een half pak dus maar 13 g eiwit :( Moet dus nog iets extra's bij.

Dat van die groentes had ik al bedacht - wanneer ik echt bonen (bruin / kidney), maïs of dergelijke ga eten dan neem ik de voedingswaarde wel mee in m'n schema...

Ja, bonen geldt dat idd ook voor. Als ik zelf bonen eet, laat ik meestal de andere carb-bron als rijst o.i.d. weg, en neem ik gewoon wat meer bonen, anders lopen de carbs zo snel op. Goede bron van vezels ook, ook altijd handig in de cut. En hoger in eiwitten dan rijst e.d. :)
Eet zelf ook graag kikkererwten, moet je ook eens proberen, passen overal bij/nemen makkelijk de smaak van je recpt/kruiden aan.

Ik bak trouwens niet in olie of dergelijke: vandaar dat het er ook niet in staat - mijn tefal-achtige wokpan is erg makkelijk en vergevingsgezind wat betreft bakken zonder vet (rijst met tonijn en ei is zonder vet geen enkel probleem).

Bak zelf ook niet in olie tijdens de cut, gooi liever naderhand die extra vierge olijfolie erbij. Goede anti-aanbak laag doet idd wonderen :)

Gebroken lijnzaad is trouwens wel een tip! Binnenkort écht halen!
En die havermout: waar komt die fout vandaan?! 100 gram is inderdaad 352 Kcal!

Dan zeker geen 100 g havermout nemen! 50 g is prima.

Wauw Cynt, super je reactie!!!
Ik heb er ook echt niet iets op toe te voegen!

Lekker dat je een schema rond hebt, ik vind dat heel goed werken om het vol te houden en iets waar je je ook aan kunt houden!

jeeeez had er 1 tijd teveel :eek: ben het er wel mee eens btw :D

als je snel tevreden bent...

• #1.278
als je snel tevreden bent...

Nee hoor!
:thumb: Maar toch super dat jullie de chatbox gevuld houden als ik er een paar uurtjes niet ben! :D

Niemand wat te zeiken meer? Dan ga ik morgen aanpassen en opnieuw rekenen enzo met de gemaakte opmerkingen - nu snel naar bed: voel me beroerd...
Daarnaast heb ik ook gruwelijke spierpijn: de pose van m'n avatar is nogal pijnlijk om nu te doen: voel alles in schouders, borst en bovenarmen (en dat na alleen een borst / bicep training!)...

Nee hoor!
:thumb: Maar toch super dat jullie de chatbox gevuld houden als ik er een paar uurtjes niet ben! :D

Niemand wat te zeiken meer? Dan ga ik morgen aanpassen en opnieuw rekenen enzo met de gemaakte opmerkingen - nu snel naar bed: voel me beroerd...
Daarnaast heb ik ook gruwelijke spierpijn: de pose van m'n avatar is nogal pijnlijk om nu te doen: voel alles in schouders, borst en bovenarmen (en dat na alleen een borst / bicep training!)...

Moet je eens een andere Avatar nemen, dat scheelt

Bij post 1261 (van Cynthia), daar zie ik bij het eerste maaltje al 1 fout:

50gram havermout heeft geen 80kcal en 12gr carbs............
50gram havermout zou minimaal 175kcals moeten bevatten en 30gram carbs!

Bij maaltje 6 zelfde fout, maar nu 2x..., er staat whey (hoeveel whey dan?) en wel 2x 50gram havermout (=1x100gr havermout imo) met de verkeerde voedingswaarde!

En verder: Gebruik je doorgaans 20gram proteine isolaat per keer? De NP, pak je daar 50gram van ofzo? Staat allemaal niet aangegeven...

Verder ziet het schema er netjes uit hoor, petje af, zelf zou ik dit geen jaar kunnen volhouden ofzo..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven