AndroidHealthClinic

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Bij post 1261 (van Cynthia), daar zie ik bij het eerste maaltje al 1 fout:

50gram havermout heeft geen 80kcal en 12gr carbs............
50gram havermout zou minimaal 175kcals moeten bevatten en 30gram carbs!

Bij maaltje 6 zelfde fout, maar nu 2x..., er staat whey (hoeveel whey dan?) en wel 2x 50gram havermout (=1x100gr havermout imo) met de verkeerde voedingswaarde!

En verder: Gebruik je doorgaans 20gram proteine isolaat per keer? De NP, pak je daar 50gram van ofzo? Staat allemaal niet aangegeven...

Verder ziet het schema er netjes uit hoor, petje af, zelf zou ik dit geen jaar kunnen volhouden ofzo..

Die havermout was ik al achter (zie post van mij na Cynthia's opmerkingen).
Verder gebruik ik idd 20 gram isolaat per keer, en 40 gram NightProtein.
Terwijl ik nu aan de rijst met kip & groente zit denk ik dat ik dit wel een tijdje kan volhouden ;)

Gisteren gerookte makreel gekocht, en dat 25 gram 'past' wel prima bij de rijst en de groente :D
(84,75 kcal, 5,75 gram eiwit, 0,2 gram kh en 6,5 gram vet)

Ik denk dat je niet de persoon bent om het heel ' strict' aan te pakken.Volgens mij pas je ook heel vaak je 'plan' aan,zowel bij je voeding als je trainingsschema .
Trek nou gewoon eens een lijn en probeer je ,hoe goed en juist ze ook bedoelt zijn,af te sluiten van commentaar.Je maakt jezelf er onzeker door.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden;).

Begrijp je niet helemaal Ballon, maar misschien begrijpt Dwarf het wel..? Waarom zou ze als haar voedingsschema op orde is niet strict daar aan kunnen houden? Je plaats een schema toch om advies, daar kan je het toch naar eigen inzicht op aanpassen? Nou goed, alles goed bedoeld :) Haal er uit wat er in zit!

Moet je eens een andere Avatar nemen, dat scheelt

Briljante opmerking!

• #1.284
Thnx!
Ballon heeft wel een punt: Ik heb sinds gisteren ook een maaltijd met makreel erbij gegooid, en dat past wat mij betreft. Die vrijheid heb ik wel voor mezelf - daarentegen zou 350 Kcal aan frietjes met gegrilde kip niet passen... dus dat doe ik ook niet.

Ik ga vrolijk door - sterker nog: vanavond rugtraining (en die irritante oefeningen van de fysio voor m'n core) - nog even en ik ben met de 'dames' van de sportschool aan het trainen (hoera voor groepslessen!)...

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

...en: hartslagmeter besteld!
Morgen of zaterdag verwacht ik 'm thuis...

Uiteraard de zilverkleurig (dames) variant besteld :D

Iemand nog interesse in een goedkope hartslagmeter? M'n oude (die niet kan wat ik wil) gaat er uit... Te ruil tegen een reep 85% cacao-chocolade! :D:D

Ik zie het al, Cynthia was me voor :o

Heb je nu alles aangepast (alle foutjes eruit) ?

• #1.286
Ik zie het al, Cynthia was me voor :o

Heb je nu alles aangepast (alle foutjes eruit) ?

Foutjes zijn er uit, verder nog niet aangepast - was weer eens ouderwets druk op het werk...
Morgen daarentegen een rustige dag, dan ga ik weer verder knutselen aan m'n schema!

-> Hartslagmeter is verstuurd, ik verwacht het pakketje morgen (al)! :D

Ik denk dat je niet de persoon bent om het heel ' strict' aan te pakken.Volgens mij pas je ook heel vaak je 'plan' aan,zowel bij je voeding als je trainingsschema .
Trek nou gewoon eens een lijn en probeer je ,hoe goed en juist ze ook bedoelt zijn,af te sluiten van commentaar.Je maakt jezelf er onzeker door.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden;).

Als ik heel eerlijk ben, denk ik ook niet dat jij een typje bent om je weken/maanden aan 1 en hetzelfde schema te houden, Dwarf.
Maar er is ook helemaal niks mis mee om regelmatig nieuwe maaltijden toe te voegen (zoals bijv. die makreel die je noemde), zolang ze maar aan de eisen voldoen. Als je maar niet ineens dingen/maaltijden gaat eten zonder dat je uitgerekend hebt wat erin zit, en dus niet weet wat je precies eet, dan is alles goed toch.

Ik heb zelf ook een achterlijk grote excel sheet met alle mogelijke maaltijden die ik eet. Die heb ik echt niet allemaal op 1 dag zitten maken, sommige heb ik gemaakt terwijl ik aan het koken ben :)

• #1.288
Als ik heel eerlijk ben, denk ik ook niet dat jij een typje bent om je weken/maanden aan 1 en hetzelfde schema te houden, Dwarf.
Maar er is ook helemaal niks mis mee om regelmatig nieuwe maaltijden toe te voegen (zoals bijv. die makreel die je noemde), zolang ze maar aan de eisen voldoen. Als je maar niet ineens dingen/maaltijden gaat eten zonder dat je even uitgerekend hebt wat erin zit, en dus niet weet wat je precies eet, dan is alles goed toch.

Ik heb zelf ook een achterlijk grote excel sheet met alle mogelijke maaltijden die ik eet. Die heb ik echt niet allemaal op 1 dag zitten maken, sommige heb ik gemaakt terwijl ik aan het koken ben :)

:yes:mijn idee! :yes:

Nog suggesties voor wat afwisseling voor avondeten? Wil vriendlief niet elke avond aan de kip met rijst zetten, is gezelliger om samen hetzelfde te eten (indien mogelijk). Wij eten biologisch vlees, of vegetarisch.

• #1.292
Ja dat is. misschien wat zoete aardappelen en een boon variant erbij?
doe maar een suggestie want ik ben niet zo wijs op het gebied van voeding.

Hmmm... 't is in ieder geval een suggestie waar ik iets mee kan - daarvoor dank. Even snel rekenen tijdens m'n pre-WO-meal, ga zo weer trainen.

• #1.295
Hoezo matig..?

Ikzelf neem vaak alleen een paar stukken koolvis als avond maaltje (300gram), hier flink wat broccoli + tomaatjes en je zit goed vol hoor;)

aHA! Je neemt er groente bij!
*gotcha!*

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

lekker sausje kan echt wonderen doen:D

en daar natuurlijk wat groenten en aardappelen bij

Nee, die mag ik van de cut-crew niet hebben!

(en dus niet van mezelf)

Thnx!
Ballon heeft wel een punt: Ik heb sinds gisteren ook een maaltijd met makreel erbij gegooid, en dat past wat mij betreft. Die vrijheid heb ik wel voor mezelf - daarentegen zou 350 Kcal aan frietjes met gegrilde kip niet passen... dus dat doe ik ook niet.

Ik ga vrolijk door - sterker nog: vanavond rugtraining (en die irritante oefeningen van de fysio voor m'n core) - nog even en ik ben met de 'dames' van de sportschool aan het trainen (hoera voor groepslessen!)...

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

...en: hartslagmeter besteld!
Morgen of zaterdag verwacht ik 'm thuis...

Uiteraard de zilverkleurig (dames) variant besteld :D

Iemand nog interesse in een goedkope hartslagmeter? M'n oude (die niet kan wat ik wil) gaat er uit... Te ruil tegen een reep 85% cacao-chocolade! :D:D

nou, ik had dan toch verkeerd geïnterpreteerd, en bedoelen we toch allemaal hetzelfde!
Mijn schema is ook vast, maar ik varieer ook bij het leven, als je maar weet wat je door wat moet vervangen. Het idee alleen al dat ik alleen mag eten wat er op mijn schema staat... zou ik heel baldadig van worden :p

nou, ik had dan toch verkeerd geïnterpreteerd, en bedoelen we toch allemaal hetzelfde!
mijn schema is ook vast, maar ik varieer ook bij het leven, als je maar weet wat je door wat moet vervangen. het idee alleen al dat ik alleen mag eten wat er op mijn schema staat... Zou ik heel baldadig van worden :p

+1 !

Ik doe soms ook heel brutaal maaltijden switchen, ipv eerst kipfilet op brood bv eerst pindakaas..., of vervang mn vis weleens voor een simpele, maar uber lekkere choco-shake................. :o

• #1.300
Ik doe soms ook heel brutaal maaltijden switchen, ipv eerst kipfilet op brood bv eerst pindakaas..., of vervang mn vis weleens voor een simpele, maar uber lekkere choco-shake................. :o

Oh!
:p

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Rackpull (zeg maar deadlift vanaf knie)
(6*20kg), 5*40kg, 5*50kg, 5*60kg
1e set telt niet mee: was zelfs te licht voor een warming up...

BOR
(5*20kg), 12*30kg, 12*35kg, 12*40kg, 7*45kg
1e set telt niet mee: was zelfs te licht voor een warming up...

Shrugs
12*25kg, 12*30kg, 10*30kg

Lat machine
15*25kg, 12*30kg, 9*35kg, 5*40kg
Volgende keer met 30kg beginnen...

Lat raises
15*3kg, 12*5kg, 12*5kg, 10*7,5kg (laatste setje minder netjes :o)
Volgende keer 1 setje met 5kg en dan 7,5kg pakken...

Aansluitend buikspieren & fysio-oefeningen

Morgen doe ik een les Yogilates mee - ben benieuwd...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven