cnh
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.305
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 86kg
Ik volg nu een aangepaste versie van starting strength:Lekkerrr! Kan je je huidige schema straks eens posten trouwens?![]()
A (ma/za)
Squat 3x5 (momenteel high bar)
Benchpress/Press 3x5 (deze wisselt per training om)
Chin ups 4x8-15
Weighted Dips 3x8-15
Face Pulls 3x15
Wood Chops 3x15
B1 (wo)
Squat 3x5
Benchpress/Press 3x5
Deadlift 1x5
Face Pulls 3x15
Wood Chops 3x15
Bokstraining
De squats van A doe ik als ik tijd heb op vrijdag apart en dan op zaterdag het UB deel.
Zolang er nog aardige progressie in zit met de squats houd ik dit aan.
Hell yea! Zit al de hele dag hyper op stage, echt zin in liften

met 5x5 verhoog je het gewicht pas als je 5 sets haalt, terwijl ik er nu maar 3 hoef te halen en dus eerder met zwaarder gewicht werk, en zwaarder gewicht = meer groei. Ik stagneerde met 5x5 erg snel omdat ik steeds de laatste set of laatste twee faalde. Dit ook doordat ik minder rust kon nemen (ik ga geen drie uur in de gym zitten). daardoor bleef ik hangen op gewichten die het net niet deden voor mij. Ik maakte er wel lekker progressie op, maar lang niet zo snel als nu. Nu heb ik minder sets en kan ik meer rust pakken (tussen squats tegen de 10 minuten!). Daardoor is iedere set maximale effort en daar lijk ik goed op te reageren. 5x5 is in mijn optiek nog steeds erg goed, omdat je veel volume draait en dus de techniek goed leert, alleen op 3x5 bereik je sneller je krachtplafond denk ik. Het voornaamste verschil zie ik ook wel in mijn benen, die zijn echt aanzienlijk dikker geworden (ik heb geen meetlint helaas, dus hoeveel zal ik nooit weten :/). Ik zou zelf altijd met 5x5 beginnen om de techniek te leren, en als die goed is overstappen op 3x5 en keihard op kracht gaan tot je echt vastloopt.
!