Fitness Seller

ecto to eckt groo'

• Topic Starter Topic Starter
Lekkerrr! Kan je je huidige schema straks eens posten trouwens? :D
Ik volg nu een aangepaste versie van starting strength:
A (ma/za)
Squat 3x5 (momenteel high bar)
Benchpress/Press 3x5 (deze wisselt per training om)
Chin ups 4x8-15
Weighted Dips 3x8-15
Face Pulls 3x15
Wood Chops 3x15

B1 (wo)
Squat 3x5
Benchpress/Press 3x5
Deadlift 1x5
Face Pulls 3x15
Wood Chops 3x15
Bokstraining

De squats van A doe ik als ik tijd heb op vrijdag apart en dan op zaterdag het UB deel.
Zolang er nog aardige progressie in zit met de squats houd ik dit aan.

Lekker man, vanavond 5 x 165 he
Hell yea! Zit al de hele dag hyper op stage, echt zin in liften :P

Nice! Speciale reden dat je 3x5 ipv 5x5 pakt trouwens?

nou dat was op aanraden van Sjaak47 die hier zoveel post ;) met 5x5 verhoog je het gewicht pas als je 5 sets haalt, terwijl ik er nu maar 3 hoef te halen en dus eerder met zwaarder gewicht werk, en zwaarder gewicht = meer groei. Ik stagneerde met 5x5 erg snel omdat ik steeds de laatste set of laatste twee faalde. Dit ook doordat ik minder rust kon nemen (ik ga geen drie uur in de gym zitten). daardoor bleef ik hangen op gewichten die het net niet deden voor mij. Ik maakte er wel lekker progressie op, maar lang niet zo snel als nu. Nu heb ik minder sets en kan ik meer rust pakken (tussen squats tegen de 10 minuten!). Daardoor is iedere set maximale effort en daar lijk ik goed op te reageren. 5x5 is in mijn optiek nog steeds erg goed, omdat je veel volume draait en dus de techniek goed leert, alleen op 3x5 bereik je sneller je krachtplafond denk ik. Het voornaamste verschil zie ik ook wel in mijn benen, die zijn echt aanzienlijk dikker geworden (ik heb geen meetlint helaas, dus hoeveel zal ik nooit weten :/). Ik zou zelf altijd met 5x5 beginnen om de techniek te leren, en als die goed is overstappen op 3x5 en keihard op kracht gaan tot je echt vastloopt.

Woensdag 13 april
Squat high bar
5x117.5
5x117.5
5x120 pr

Press
3x4x57.5 pr

Deadlift
5x165 pr

Power clean
5x30
5x30
5x40
Eerste keer, wel een leuke oefening, ik ga het een beetje oefenen want het explosieve spreekt mij wel aan

Chin ups
10xbw
9xbw
9xbw
9xbw

Face pulls
15x24.5
12x24.5
12x24.5

Nu uurtje boksen, elleboog is weer beter, mobiliteit is helaas nog niet genoeg voor low bar squat. Wel een prettige high bar positie gevonden, dus die doe ik prima nog wat langer.

Goede training man!!!!! Bizar veel sterker op de squats opeens

Power clean is 5 x 3 geloof ik, niet 3 x 5 haha

Oh nou dan kan ik daar nog lekker op vooruit[emoji14]die squats was ff een kwestie van de vorm aanwennen, ik heb nu precies de sweetspot gevonden ^^ deadlift was een pittige grind, maar hij is mooi, volgende poging is 5x170 :D

Ik heb wel echt striemen van die belt op mn buik haha, lijk wel een zwangere vrouw

ja had ik ook, gaan vanzelf weg na een dag

• Like
Waarderingen: cnh
Bedankt voor je uitleg! :thumb:. Ik kan mij idd goed voorstellen dat je over bent gestapt op 3 x 5. Echter, 10 minuten rust?! Dan zou je je toch bijna gaan vervelen :o!
Nette training ook weer zeg. Nice deadlifts. 1 werkset per week en toch zo snel sterk worden.. :eek!:

Nou de eerste paar van die 10 minuten ben ik echt aan het bijkomen, dus dat vind ik niet zo erg, verder zijn er genoeg mensen om mee te praten in mijn gym, beetje socializen, zo kom je de tijd snel door. Bijvoorbeeld gister twee jongens die net begonnen geholpen met hun squat vorm (er werken heel vaak mensen in tussen mijn sets door, drukke gym en weinig squat rekken), ik kon het niet aan zien >.<

Die deadlift gaat eigenlijk gewoon mee met mijn squat. Je gebruikt bij beide praktisch dezelfde spieren, dus als je squat stijgt en je grip het houdt hoef je die niet echt los te trainen naar mijn ervaring. Ik vind het wel een stuk leuker dan squats dus ik blijf het zeker doen :P over een week of drie/vier zou ik op een estimated 1RM boven de 200 moeten zitten, dan wil ik die gaan testen, mijn voorlopige doel is 210 te pullen, maar dat duurt nog wel even :D

Mensen helpen met techniek is altijd goed :thumb:

Haha, was het bij mij maar zo een feest. Deadlifts voelen altijd ramgoed aan, terwijl squats almaar een beetje problematisch blijven :P. Heb er meerdere keren aan gedacht er maar gewoon mee te kappen! Ik zou alleen niet weten hoe ik zonder squats 2-3 x p/w goed m'n benen zou kunnen trainen!

210 is een mooi doel zeg. Gebruik je trouwens belt/straps?

• Like
Ik gebruik sinds ~ 115 kilo squats en 165 kilo deadlift een belt (dus sinds vorige week :P), straps heb ik nog niet nodig, ik gebruik magnesium en een mixed grip, dat is voorlopig nog meer dan genoeg ^^ mocht het zo ver komen ga ik eerst kijken naar grip oefeningen, de bar niet kunnen laten vallen staat mij erg tegen. Opwarmen voor beide doe ik wel zonder belt om er niet teveel op te vertrouwen voor mijn vorm, met deadlifts vind ik hem ook nog niet erg chill.

Mijn squats voelden ook altijd kut (doen ze nog steeds, kutoefening) maar ik merk dat ik er wel echt sterk van wordt, dus ik accepteer maar dat ik drie keer in de week dood ga voor drie sets :(

Ik gebruik sinds ~ 115 kilo squats en 165 kilo deadlift een belt (dus sinds vorige week :P), straps heb ik nog niet nodig, ik gebruik magnesium en een mixed grip, dat is voorlopig nog meer dan genoeg ^^ mocht het zo ver komen ga ik eerst kijken naar grip oefeningen, de bar niet kunnen laten vallen staat mij erg tegen. Opwarmen voor beide doe ik wel zonder belt om er niet teveel op te vertrouwen voor mijn vorm, met deadlifts vind ik hem ook nog niet erg chill.

Mijn squats voelden ook altijd kut (doen ze nog steeds, kutoefening) maar ik merk dat ik er wel echt sterk van wordt, dus ik accepteer maar dat ik drie keer in de week dood ga voor drie sets :(

Ahh, magnesium moet super fijn zijn! :D Waar heb je dat spul gekocht? Ik heb het nog niet goed kunnen vinden voor een normale prijs.
Straps spreken mij om die reden ook niet aan. Het is imo echt een kut idee dat je 'vast' zit, haha! Als je hem voor deadlifts niet chill vind, dat doe je ze toch zonder? ;o

Oke, oke. Kut op een manier van zwaar, of heb je net als ik ook steeds probleempjes met de tecniek/mobiliteit? Vaak voelen m'n 4e en 5e set pas een beetje chill aan :roflol:

Ik heb zelf vloeibaar magnesium van bulkpowders, maat als je in je gym normale blokken mag gebruiken kun je die bij de meeste zaken die klimspullen verkopen wel krijgen. Het maakt echt een groot verschil op je grip, alles voelt veel steviger aan :)

Bij mijn squats heb ik erg lang met mijn heupmobiliteit gekloot, uiteindelijk heb ik het opgerekt door veel lange breathing pauzed squats te doen (50% van je 1rm en dan een seconde of tien in de neerpositie zitten en rustig ademen), waarbij ik mijn heup en rug goed recht probeerde te houden. En veel bodyweight squats met rechte rug, steeds iets lager. Daardoor is het vanzelf opgerekt. En door goed op te warmen gaat het ook wel lekkerder, gister was het iets van:
5x60
2x80
1x90
1x100
1x110

Ik heb zelf vloeibaar magnesium van bulkpowders, maat als je in je gym normale blokken mag gebruiken kun je die bij de meeste zaken die klimspullen verkopen wel krijgen. Het maakt echt een groot verschil op je grip, alles voelt veel steviger aan :)

Bij mijn squats heb ik erg lang met mijn heupmobiliteit gekloot, uiteindelijk heb ik het opgerekt door veel lange breathing pauzed squats te doen (50% van je 1rm en dan een seconde of tien in de neerpositie zitten en rustig ademen), waarbij ik mijn heup en rug goed recht probeerde te houden. En veel bodyweight squats met rechte rug, steeds iets lager. Daardoor is het vanzelf opgerekt. En door goed op te warmen gaat het ook wel lekkerder, gister was het iets van:
5x60
2x80
1x90
1x100
1x110

Thanks voor de tip. Die paused squats misschien maar eens proberen :D. Squat je trouwens high- of low-bar?

Momenteel high bar, ik heb de schoudermobiliteit niet voor een goede low bar positie, en omdat ik met een onstoken pees in mijn elleboog zit doet dat nu teveel pijn. ik doe wel veel strek en rek werk om toch weer lowbar te kunnen omdat ik lowbar een stuk sterker ben en gvd gewoon een keer drie plates will sqautten :P. Ik heb gister eindelijk een fijne high bar positie gevonden dus ik kan er nog wel even mee vooruit.

Die pauzed squats zou ik eerst met erg licht gewicht proberen, 40 a 50 kilo, en echt focussen op een goede houding houden en rekken. Ik doe ze meestal na mijn reguliere squats.

Ik zie het anderen in de gym ook wel eens doen. Ben benieuwd of t gaat helpen :D. 3 plaatjes zou wel een super nice mijlpaal zijn!!

• Like
Vandaag enorm eigenwijs geweest en gaan benchen terwijl ik me toch niet niet helemaal hersteld voelde, ging zoals als verwacht niet al te best.

Bench
4x80
3x80
3x80

Chin ups
4x10xbw (beetje cheaten)
7xbw (goede vorm)

Face pulls
3x12x24.5

Morgen squats, vanavond even goed slapen en morgen gaan we de 3x5x120 doen.

Komende donderdag begin ik ook met een kleine powerliftcursus, hopelijk kan ik daarmee mijn vorm op de lifts flink verbeteren :)
En voor de komende weken proberen mij ECHT aan mijn schema te houden, want zo gauw ik eigenwijs wordt gaat het kut merk ik .......

Squats high bar
3x5x120
extra op vorm gelet, zag er aardig uit volgens mij, nu dit vasthouden en maandag gaan we voor 122.5 ^^

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven