AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
Mijn pols deed alweer kut :mad: En mijn kuiten zijn de laatste dagen ook erg verzuurd, zo erg dat het gewoon pijn doet als ik iets verkeerd hurk en weer opsta ??? Daarom heb ik geen kuiten getraind en weer side raises gedaan. Meteen ook armen erbij zodat ik morgen niet hoef te trainen. Onderarmen trainen gaat gewoon nog steeds niet

Squat:

87.5 kg x 5,5,5,5,5 %pr! Nog zwaarder dan de vorige keer. Sets duurden wel een halve minuut. Maar ik had 3 weken geleden nooit gedacht dat ik dit gewicht nu 5x5 zou kunnen :) BTW ik ben in de afgelopen 2 weken al uit 2 broeken gescheurd bij het op mijn fiets stappen... allebei de gaten ook op dezelfde plek. Niet chill dit.

Bench:
75 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
67.5 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
16 kg x 5,5,5

Hammer curl:
20 kg x 5
22 kg x 5
24 kg x 5 %hammer curls willen nog wel, maar gewone doen teveel pijn

Barbell curl:
20 kg x 5,5,5 %meer dan dit deed weer fucking zeer aan mijn pols verdomme. Heel langzaam uitgevoerd.

Close grip bench:
72.5 kg x 5,5,5

Laatst bewerkt:
Squat:
90 kg x 4,5,4 %meer sets gingen hem echt niet worden, dit was al erg uitputtend. Toch nog 1 set van 5 gehaald en daar ben ik tevreden mee :) De volgende training begin ik weer bij 67.5 kg en vanaf daar ga ik elke keer weer opbouwen. Dan zit ik over 3 weken weer bij 90 kg.

Bench:
77.5 kg x 5,5,5,5,5 %mijn grip doe ik nu een paar centimeter wijder dan eerst, nu met mijn pinken op de ringen. Zodat er wat meer verschil zit tussen de gewone en de close grip bench.

Pendlay row:
70 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
16 kg x 5,5,5

Ik heb nu al zin in overmorgen, want dan mag ik 1 plate voor 5x5 proberen te overhead pressen :cool:

Laatst bewerkt:
Vandaag was het echt een goede training. Na 3 en een halve week zijn de gewichten eindelijk ver genoeg opgebouwd dat ik pr's kan zetten op de training van woensdag en dat lukt ook! Ik heb op 4 van de 5 oefeningen een pr gezet :D Deadlift, lat pulldown en close grip bench kunnen ook zeker nog zwaarder volgende week.

Squat:

70 kg x 5,5,5,5,5 %oeps dit moest 67.5 kg zijn. De volgende keer dan nog maar een keer 70 kg en dan pas 72.5 kg.

Deadlift:
155 kg x 5 %vanaf nu met 2.5 kg per week omhoog. Volgens mij is dit ook een PR zonder straps!

OHP:
60 kg x 5,5,5,5,5 %PR!! yesssssss 5x5 met aan elke kant een grote schijf van 20 kg :D Volgende week 70 kg x 1 proberen en ook nog 50 kg 5x5 om vanaf daar weer op te bouwen!

Lateral pull down:
205 lbs x 5,5,5 %PR! Mijn beste hiervoor was 91 kg x 5,5,5. Dit was omgerekend 93 kg! Het was vooral mijn grip die hier op de laatste rep moeilijk ging doen. De pulldown stangen zijn bij BigGym ook iets dikker dan op de campus. Volgende week neem ik mijn straps mee voor deze oefening.

Close grip bench:
75 kg x 5,5,5 %PR! Dit gaat nu al wel zwaarder, maar dat kan ook door de zware OHP komen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Een OHP van 60 kg 5x5 bij een bench van 90 kg 5x5 is toch niet zo gek? :p Mijn squat to deadlift ratio daarentegen is wel triest :o

@dino20 Oh ik had geen idee dat zo'n OHP best wel veel is voor mijn BW. Ik train hem nu ook nog maar 1x per week, omdat die spieren ook met andere oefeningen al hard worden aangepakt (net als deadlift)... en precies die 2 zijn al advanced. Kan ik dus mooi bench en squat meer in verhouding brengen want die doe ik meerdere keren per week. Heb jij dan nog wel OHP in je schema zitten? Ik zie hem namelijk niet in je log staan :p

Vandaag heb ik de training van gisteren even ingehaald. Donderdag heb ik een iets te mooi feestje gehad waardoor ik gisteren niet zo'n zin had om te trainen hahaha. Armen kon ik niet goed trainen door mijn pols, dus ik heb machine dips voor de triceps en chin ups voor de biceps gedaan omdat je daarbij je pols niet belast. Aan het einde heb ik ook nog even een 2 setjes buikspieren gedaan.

Squat:
70 kg x 5,5,5,5,5

Bench:
80 kg x 5,5,5,5,5 %hier schoot het ineens weer in mijn pols terwijl ik deze week juist het idee had dat het bijna over was... dit duurt nu al 3 weken :(

Pendlay row:
72.5 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
16 kg x 5,5,5

Seated calf raise:
70 kg x 5,5,5 %dit blijft toch wel de fijnste oefening voor kuiten. Dat matrix apparaat is echt geweldig. Veel chiller dan in de smith machine (op de campus had ik geen andere keus).

Machine dips:
150 lbs x 8,8,8

Chin up:
BW x 10,8,8

Ab crunch machine:
gewicht x reps

BW ~ 79.5 kg. Ik track mijn voeding al een aantal weken niet meer zo strict, niet meer afwegen maar gewoon afschatten, en dat blijkt wel goed te gaan. Ik merk ook dat ik veel minder om mijn voeding stress als ik een keer ergens eet waar ik het niet kan afwegen of de calorieën niet precies weet... Eerst zag ik al bijna op tegen uit eten alleen maar omdat ik ocd op de gram nauwkeurig de macros wilde weten :o Het geeft me een stuk meer vrijheid wat dat betreft.

Laatst bewerkt:
Vandaag was de campusgym weer open en ivm de zomervakantie is het daar nu lekker rustig, dus ik ben vanmorgen daar wezen trainen.

OHP:

50 kg x 3
60 kg x 1
65 kg x 1
70 kg x 1 %pr! Met een klein beetje leg drive maar ik ben er tevreden mee. Hij ging goed snel omhoog. Het filmpje staat onderaan.
50 kg x 5,5,5,5,5

Squat:

72.5 kg x 5,5,5,5,5

Deadlift:
160 kg x 5 %pr met belt en zonder straps. Ik voelde dat een 6e en misschien 7e rep er ook nog in zaten :)

Lateral pull down:
95 kg x 5,5,5 %pr met straps!

Close grip bench:
77.5 kg x 5,5,5 %pr! De volgende keer deload naar 65 kg.

Oja die B&F shaker heb ik nog van 2 jaar geleden, mijn xxl bidon is kapot gegaan :p

Laatst bewerkt:
Squat:
75 kg x 5,5,5,5,5

Bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
75 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
gewicht x reps

Seated calf raise smith machine:
gewicht x reps

Deadlift:
180 kg x 1 %pr zonder straps! Erg makkelijk, volgende week nog een poging voor een pr zonder straps. 185 kg moet wel lukken. Het filmpje staat onderaan.
190 kg x 1 %straps
195 kg x 1 %pr met straps! Het filmpje staat ook onderaan. Ik heb per ongeluk ingezoomd met de volumeknop :o Je kunt gelukkig nog wel net de schijven van 25 , 5 , 20 , 20 , 10 , 5 , 2.5 kg zien.

Opwarmen met squats tot 90 kg en toen kwam iemand vertellen dat we weg moesten. Om 9 uur dus al uit de gym getrapt omdat hij vroeger dicht ging... Nouja, snel naar Big Gym gefietst en daar nog even verder gegaan.

Squat:
112.5 kg x 1 %pr! Wel echt heel lelijk.. Ik kon niet meteen uit de hole komen en moest er voor terug bouncen. Denk dat mijn CNS schrok van het gewicht. Ik had ook niet zoveel meer opgewarmd omdat ik dat al op de campus had gedaan. Daarna ging hij goed omhoog. 120 kg moet wel lukken als ik mijn lichaam laat wennen aan gewichten >100 kg want de kracht is er wel. Het filmpje hiervan staat ook onderaan.

Dumbbell shoulder press:
28 kg x 5,5,5 %pr! Makkelijk :)

180 kg deadlift:

195 kg deadlift met straps:

112.5 kg squat:

Laatst bewerkt:
Die squat van eergisteren zat me niet lekker, slechte uitvoering, slecht opgenomen, hij had zwaarder gekund, ... Dus vandaag was het tijd voor een herkansing :)

Squat:
opwarmen
100 kg x 1
110 kg x 1
115 kg x 1 %easy pr! Het filmpje staat onderaan, deze keer wel duidelijk en met acceptabele form.

Leg extension:
100 kg x 15 %best wel een behoorlijke pr!
100 kg x 12

Bench:
85 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5

Vrijdag doe ik weer de deadlift/OHP training en dan vanaf volgende week weer alles volgens schema.

BW ~ 79.8 kg

Laatst bewerkt:
Deadlift:
185 kg x 1 %EASY pr zonder straps!
200 kg x 1 %pr met straps! 2.5 x BW :cool: Volgende week weer normaal trainen en vanaf 145 kg opbouwen.

Squat:
veel zware singles 100+ kg.
50 kg x 5,5,5,5,5 %een beetje in de hole stuiteren voor lenigheid... Volgende week weer verder met 77.5 kg.

OHP:
55 kg x 5,5,5,5,5

Lateral pull down:
97.5 kg x 5,5,5 %pr! Nu is het wel echt tijd voor een deload. Volgende training 90 kg.

Close grip bench:
67.5 kg x 5,5,5 %iets zwaarder begonnen omdat ik ivm mijn pols geen aparte arm dag meer doe en dus maar 1 keer per week close grip bench doe

185 kg zonder straps:

200 kg met straps:

BW: vanmorgen ingewogen op 79.7 kg.

Bench:
87.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 5,5,5 %het wilde weer. Ik laat hem de komende tijd nog op 40 kg.

Dumbbell shoulder press:
28 kg x 5,5,5 %wachten totdat het squatrek eindelijk vrij was. Woensdag weer bij Big Gym trainen want het is ineens heel druk op de campus ???

Tricep push down:
30 kg x 10,10 %wachten

Pull up:
BW x 10,5,5,5 %voor de armen omdat curlen nog steeds niet lukt. Verder had ik niets nuttigs te doen tijdens het wachten op het squatrek dus dan maar dit.

Squat:
80 kg x 5,5,5,5,5 %gelijk maar 80 kg gedaan. Ging prima zo aan het einde van de training :)

Squat:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Deadlift:
145 kg x 5

OHP:
57.5 kg x 5,5,5,5,5

Lateral pull down:
197.5 lbs x 5,5,5

Close grip bench:
70 kg x 5,5,5

Nog wat barbell curls geprobeerd met een lege stang van 20 kg maar mijn rechter schouder trekt helemaal omhoog om op een of andere manier mijn pols te ontlasten. Laat die curls nog maar even zitten.

Squat:
85 kg x 5,5,5 %dit ging echt niet lekker. Maandag nog een keer 85 kg doen. Ik zit er over te denken of ik op de woensdag training squats ga skippen en daarvoor in de plaats leg extensions en leg curls wil gaan doen. Die kunnen dan na het deadliften, zodat mijn deadlift dan ook geen last heeft van de squats ervoor.

Bench:
90 kg x 5,5,5,5,7 %pr! Mijn oude pr van 5 weken geleden was x 5,5,5,4,5 en nu deed ik gewoon 7 reps bij de laatste set :D Ik schrok bijna van hoe licht het ging bij de eerste rep van de eerste set. Dit geeft me veel vertrouwen in de 92.5 kg voor maandag :)

Pendlay row:
85 kg x 5,5,5,5,5 %met straps. Mijn rug was goed parallel met de grond. Straps helpen me hier enorm bij om meer gewicht te kunnen.

Seated calf raise:
gewicht x reps

Side raise:
gewicht x reps

Bench:
92.5 kg x 5,5,5,5,5 %pr! 5x5 met 95 kg wordt wel lastig vrijdag. Hopelijk haal ik nog wel minstens 1 set van 5 reps :)

Pendlay row:
87.5 kg x 5,5,5,5,5 %straps

Squat:
85 kg x 5,5,5 %weer slecht maar dat kan komen omdat ik eerst andere oefeningen moest doen totdat het squatrek vrij kwam

Side raise:
gewicht x reps

Hammer curl:
gewicht x reps

BW ~ 80.6 kg

Deadlift:
150 kg x 5
170 kg x 3 %strapped. Extra omdat ik veel energie over heb zonder eerst te squatten.

OHP:

60 kg x 5,5,5,5,5 %bij de laatste set heb ik nog een 6e rep geprobeerd maar dat lukte niet. 62.5 kg volgende week wordt zwaar maar ik kan nog wel een minuut extra rust nemen, vandaag was het 3.5 minuut.

Lateral pull down:
92.5 kg x 5,5,5

Close grip bench:
72.5 kg x 5,5,5

Leg extension:
100 kg x 5
50 kg x 5 %vanaf hier per been
55 kg x 5
60 kg x 5
65 kg x 5 %pr! Goed op vooruit gegaan.

Leg curl:
60 kg x 5
35 kg x 5 %vanaf hier per been
40 kg x 5
40 kg x 5 %deze voelden zwaarder dan 2 maanden geleden. Blijkbaar is alleen squatten en deadliften niet genoeg om mijn hamstrings te versterken.

Vanmorgen woog ik 82.0 kg... Ik begin me ook al best wel een dikke powerlifter te voelen :o

Laatst bewerkt:
De 95 kg 5x5 ga ik nog maar niet proberen, die zou sowieso kansloos falen haha... In plaats daarvan ging ik vandaag naar de gym met als doel een double met 100 kg te benchen. En dat is gelukt hoor!

Bench:
70 kg x 3
80 kg x 2
90 kg x 1
100 kg x 3 %pr!!! :D Ik was al heel blij geweest met 2, maar gewoon 3 yes!! Daarom heb ik ook meteen maar 105 kg geprobeerd.
105 kg x 1 %pr! Het filmpje staat onderaan.
107.5 kg x 0 %jammer dat deze niet lukte. Komt waarschijnlijk door de sets ervoor. Ik ga nu weer terug naar 80 kg 5x5 en hopelijk als ik dan weer vastloop lukt 107.5 kg (of stiekem 110 kg ;)) en 100 kg paused.

Squat:
80 kg x 3
90 kg x 2
100 kg x 1
110 kg x 1
120 kg x 0 %ik had de catchers hier 1 standje hoger gezet omdat ik bang was hem niet te halen, maar daardoor raakte de stang ze en was ik mijn balans kwijt... Zonde want ik had hem anders wel gehad :(

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5 %even wat lichter gedaan omdat die bench en squats wel veel energie kostten

BW ~81.0 kg. Die 82 kg was denk ik gewoon door teveel zout ofzo. Vanmorgen vond ik mezelf er ook een stuk beter uitzien dan eergisteren haha...

Laatst bewerkt:
Ik ben net wezen trainen bij de campus gym, hebben ze daar het enige verstelbare squatrek weggehaald!! :mad: Ik ga vanavond nog even naar BigGym om de training af te maken.

Bench:
80 kg x 10,10,10 %moest eigenlijk 5x5 maar ik wilde dit wel eens proberen. Volgende keer gewoon 5x5 met 82.5 kg.

Side raise:
12 kg x 8,8,8

Beetje biceps en triceps pompen.

Biceps train ik op een machine met maar 10 kg en dan heb ik nergens last van. Bovenaan maximaal aanspannen en dan hopen dat mijn biceps daar nog iets van kunnen groeien. Het voelt in ieder geval wel alsof mijn biceps heel hard moeten werken. Pendlay row heb ik nog wel voor opgewarmd, maar dat kan ik eigenlijk beter straks bij BigGym kan doen want daar zijn de schijven fijner. Kuiten kan ik ook beter daar doen op het seated calf raise apparaat van Matrix :)

Squat:
100 kg x 1
110 kg x 1
87.5 kg x 5,5,5,5,5 %eindelijk weer eens een goede squat sessie. 90 kg zou wel moeten lukken als het net zo goed gaat als vandaag :)

Pendlay row:
90 kg x 5,5,5,5,5 %strapped. Vrijdag 92.5 kg proberen, die moet wel lukken als ik genoeg rust neem tussen de sets door.

Seated calf raise:
80 kg x 7,7,7

Daarna heb ik nog wat dumbbell shrugs gedaan:
32,36,40 kg x 8

Terug
Naar boven