XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
OHP:
62.5 kg x 5,5,5,5,5 %pr!! :D Dit ging echt beter dan verwacht! Het gaat gewoon goed vooruit met maar 1 keer per week OHP trainen. Volgende week ga ik 72.5 kg x 1 proberen en daarna begin ik weer bij 52.5 kg 5x5.

Deadlift:
150 kg x 5 %volgende keer 155
170 kg x 1
180 kg x 1 %ik kon wel merken dat de stangen minder grip hebben bij BigGym

Close grip bench:
75 kg x 5,5,5 %dit ging heel goed. Ik begin ook gewend te raken aan de banken bij BigGym :) Doordat ze lager zijn kan ik nu wel leg drive gebruiken, dat lukte op de campus niet met mijn korte beentjes :p

Lateral pull down:
210 lbs x 5,5,5 %dit ging zwaar, maar ik ga volgende week nog wel 215 lbs proberen. Ik denk dat deze net iets zwaarder is afgesteld dan op de campus, daar kon ik 97.5 kg x 5,5,5.

Leg extension:
70,95,100,105 kg x 5 %ik denk dat deze wel hetzelfde is afgesteld als op de campus

Lying leg curl:
50,60,65,65 kg x 5

Dit is de eerste keer dat ik de laatste 2 oefeningen bij BigGym heb gedaan dus het was even zoeken naar het juiste gewicht. Het is wel chill dat deze plate loaded zijn en ik dus eventueel met 1.25 kg per keer kan verhogen (in plaats van 5 kg per keer, dat vind ik eigenlijk te veel voor deze oefeningen). En dat er op de leg extension minstens 5 schijven van 25 kg passen ipv een stapeltje van 100 kg op de campus is ook wel fijn :)

Ab kwartiertje:

Deze doe ik sinds vorige week en het werkt echt goed. De eerste keer had ik 5 dagen spierpijn in mijn abs en bovenbenen, misschien een teken dat ik dit toch vaker moet trainen haha. De helft van de tijd lig ik dood op de grond omdat ik de oefeningen zo zwaar vind :o

Laatst bewerkt:
Squat:
90 kg x 5,5,5,5,5 %pr! Ik ben hier enorm blij mee! Maandag wil ik zelfs 92.5 kg nog wel proberen.

Bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
92.5 kg x 5,5,5,5 %straps. De laatste rep raakte mijn buik steeds niet meer aan dus het was te zwaar. Maandag terug naar 75 kg zonder straps en weer opbouwen.

Side raise:
14 kg x 8,8

Seated calf raise:
82.5 kg x 5,5,5

Ab kwartiertje

BW ~ 81.5 kg

Squat:
92.5 kg x 5,5,5,5,5 %pr en nog makkelijk ook! :D Vrijdag 95 kg proberen. Het zou best kunnen dat ik eindelijk meer kan squatten omdat ik mijn core nu elke keer train met die ab kwartiertjes... Hopelijk heb ik daarmee dan eindelijk de zwakke schakel in mijn squat gevonden :eek:

Bench:
85 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
75 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
50 kg x 5,5,5 %mijn pols is weer zo goed als pijnvrij. Form kon ik niet checken omdat ze geen spiegel hebben bij het crossfit gedeelte met de losse stangen enzo. Volgende keer misschien even zo'n fixed barbell pakken bij de spiegel.

Seated calf raise:
86.25 kg x 5,5,5

Side raise:
14,12,8 kg x 8

Nog wat armen getraind.

Ab kwartiertje

Die plank aan het einde kan ik nu iets langer dan 30 seconden. Dat is toch al een stuk beter dan de eerste keer toen ik hem nog niet eens 10 seconden vol kon houden :o

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik vroeg getraind zodat ik niet in de hitte hoef te trainen.

OHP:
40 kg x 5
50 kg x 3
60 kg x 1
65 kg x 1
72.5 kg x 1 %pr! En ook zonder leg drive, dus een goede verbetering tov de 70 kg van 5 weken geleden :) Het filmpje staat onderaan.
52.5 kg x 5,5,5 %ik vond 3 sets wel genoeg. De volgende keer 5x5 met 55 kg.

Deadlift:
160 kg x 3,3 %ik ga voortaan 2 sets van 3 doen in plaats van 1 set van 5. Ik vind 3 reps veel fijner dan 5.

Incline bench:
70 kg x 5,5,5 %eens kijken wat dit oplevert in plaats van close grip bench. De bovenkant van mijn borst kan in ieder geval wel wat extra aandacht gebruiken.

Lateral pull down:
175 lbs x 5,5,5 %deload en geen 215 lbs gedaan. Ik denk niet dat ik daar ver mee was gekomen.

Leg extension:
107.5 kg x 5,5,5,5

Lying leg curl:
67.5 kg x 5,5,5,5

Nog wat biceps en triceps gedaan. Ik kan alweer normaal dumbbell curls doen met 12 kg.

Laatst bewerkt:
Idem vandaag weer vroeg getraind ;)

Squat:
95 kg x 5,5,5,5,5 %nog een pr! Dit gaat geweldig zo! Maandag ga ik ook gewoon nog voor de 97.5 kg. Ik kan hem dan eventueel inkorten naar 3 sets als het erg zwaar blijkt. Daarna ga ik mijn max van 115 kg maar eens helemaal kapot maken :D

Bench:
87.5 kg x 5,5,5,5,5 %dit ging wel een stuk zwaarder, ik denk omdat de squats ook al weer zwaarder worden. Als het maandag net zo gaat als vandaag dan haal ik de 90 kg misschien niet eens haha.. Sowieso heb ik het gevoel dat ik bij BigGym minder gewicht kan bankdrukken dan op de campus ??? Terwijl alle andere barbell oefeningen juist zwaarder kunnen lijkt het wel.

Pendlay row:
77.5 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 8,8,8,8,8 %even zo'n vaste stang gepakt bij de spiegel. Die gaan niet zwaarder dan 40 kg dus vandaar wat meer reps. Ik vond dat mijn form er weer oke uit zag. Side delts zagen er ook goed uit met de pomp vond ik, dit was een van de eerste keren dat ik er tevreden over was.

Seated calf raise:

87.5 kg x 5,5,5 %pr!

Incline dumbbell bench:
26 kg x 8,8,8 %ik ga hier niet zo zwaar maar let vooral op de hele diepe stretch onderin

Biceps, triceps.

Ab kwartiertje

BW ~82.0 kg

Dit is het verloop van mijn gewicht sinds ik een weegschaal heb. Oranje (linker as) is mijn ochtendgewicht en groen (rechter as) is mijn vet vrije massa. Uiteraard is dit een beetje uitgemiddeld zodat er geen rare uitschieters in zitten. Sinds ik niet meer zo nauw op mijn eten let kom ik juist extra snel aan terwijl ik daar vroeger altijd moeite mee had lol.
dm4j9k.png

Laatst bewerkt:
Vandaag alvast bench gedaan zodat ik morgen geen last heb van de squats die ik er voor moet doen.

Bench:
90 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 8,8,8,8

Side raise:
6 kg x 10,10,10 %om het af te maken

Daarna nog cable flyes en triceps gedaan. Dan kan ik morgen zonder zorgen voluit gaan op de squats ;)

Squat:
97.5 kg x 5,5,5 %pr! Wel zwaar haha, dus 3 sets vond ik genoeg. Vrijdag een nieuw pr proberen te zetten. Ik verwacht dat mijn max nu op 120-130 kg zit. Daarna resetten naar 85 kg en door naar minstens 100 kg 5x5. Het voelt nu nog steeds alsof mijn core het als eerste opgeeft. Waarom ik dat bij deadlifts niet heb snap ik niet echt?? Qua kracht in de benen kan ik nog wel een stuk zwaarder squatten. Die ab kwartiertjes brengen er al wel verbetering in. 6 weken geleden deed ik nog 90 kg x 4,5,4 .. dat gaat prima vooruit!

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5

Seated calf raise:
90 kg x 5,5,5 %pr!

Biceps, rear delts en straight arm push down om het af te maken.

Ab kwartiertje

Overmorgen deadlifts met 165 kg, dat wordt ook al weer wat zwaarder. Ik heb vandaag mijn trainingsriem binnen gekregen dus dan kan ik die mooi gebruiken. Zin in! En ik neem ook meteen mijn straps weer mee omdat de stangen echt best wel glad zijn bij BigGym en het vorige week met 160 kg nog maar net wilde.

Laatst bewerkt:
Deadlift (belt & straps):
165 kg x 3,3,3 %lekker! Ik heb er 3 sets van gemaakt omdat het zo goed ging en wat extra volume kan geen kwaad. Vooral omdat ik ook maar 1 keer per week deadlift. Volgende week op naar de 170 kg :)

OHP:
55 kg x 5,5,5,5,5

Lateral pull down:
185 lbs x 5,5,5

Incline bench:
72.5 kg x 7,8 %plan was 5,5,5 maar het voelde zo licht dat ik de 15 reps over 2 sets heb verdeeld

Leg extension:
110 kg x 5,5,5,5 %prima

Lying leg curl:
70 kg x 5,5,5,5 %ook prima

Biceps, triceps, side delts

Ab kwartiertje

Vandaag was het tijd om mijn nieuwe squat max te testen. Vanavond doe ik bench.

Squat:
60 kg x 5
80,90,100,110 kg x 1 %110 kg ging goed. Eerst 120 kg proberen voor een gegarandeerde pr en daarna zien hoeveel ik er nog bij doe.
120 kg x 1 %pr! Het voelde alsof er nog 5 kg bij kon, dus hierna 125 kg gedaan.
125 kg x 1 %pr! + 10 kg sinds mijn laatste pr van 5 weken geleden! :D De filmpjes staan onderaan deze post.

Pendlay row:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Seated calf raise:
90 kg x 5,5,5 %verkeerd gedaan, deze heb ik blijkbaar de vorige training ook al met 90 kg gedaan. Foutje kan gebeuren haha, maandag dan wel gewoon 92.5 kg.

Rear delt dumbbell raise:
14 kg x 8,8,8

Aan mijn form op de 125 kg kun je wel zien dat dit erg zwaar voor me was... die van 120 kg ziet er daarentegen wel netjes uit :)

Laatst bewerkt:
Bench:
92.5 kg x 5,5,5,5,5 %evenaring pr van op de campus. Blij mee, vooral omdat ik normaal minder gewicht bench bij BigGym. Het gewicht voelde heel vertrouwd aan. Maandag 95 kg.
100 kg x 2 %enthousiast gemaakt door de spotter dus dat ook nog even gedaan. 3e rep lukte helaas net niet, maar dat is niet erg na 5 werksets. Veel tips van hem gekregen waar ik mee aan de slag ga :)
110 kg x 0 %epic fail :D Volgende week vrijdag wel een nieuw pr proberen te zetten maar dan zonder 6 zware sets ervoor haha.

Upright row:
40 kg x 10,10,10

Low cable flye:
18 kg x 8,8,8

Edit: Ab kwartiertje

BW ~ 82.3 kg

Laatst bewerkt:
Bench:
95 kg x 5,5,5,5,5 %pr! Dit was prima te doen. Ik zit te denken of ik misschien vrijdag eerst nog 97.5 kg wil doen en dan volgende week pas een 1RM, of dat ik vrijdag mijn 1RM doe en dan resetten. Het ligt eraan hoe de opwarm sets vrijdag gaan.
100 kg x 4 %spotter raakte hem de 4e rep aan maar zei dat hij niks deed. Als ik kijk naar hoe goed de 95 kg ging geloof ik dat ook wel dus pr!

Squat:
85 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row (straps):
85 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 10,10,10

Seated calf raise:
80 kg x 8,8,8

Standing calf raise:
50 kg x 10,10,10

170 kg x 3,3

OHP:
57.5 kg x 5,5,5,5,5

Lateral pull down:
190 lbs x 5,5,5,5

Incline bench:
75 kg x 5,5,5

Leg extension:
115 kg x 5,5,5,5

Lying leg curl:
75 kg x 5,5,5,5

Vandaag heb ik mijn nieuwe bench 1RM getest. Het doel was 110 kg touch and go en 100 kg paused.

Bench:
70 kg x 3
80 kg x 2
90 kg x 1
100 kg x 1
107.5 kg x 1 %PR! Deze was zodat ik zeker weten een nieuw pr binnen zou slepen omdat ik twijfelde of 110 kg wel zou lukken. Als 110 kg niet was gelukt, was 107.5 kg daarna namelijk misschien ook niet meer gelukt, dus ik heb gewoon op safe gespeeld en eerst deze gedaan.
110 kg x 1 %PR! Ook gewoon goed! Nu weer terug naar 82.5 kg 5x5.

Bench (paused):
90 kg x 1 %eerst even een oefen herhaling om het idee van pauzeren er weer in te krijgen
100 kg x 1 %PR! Deze was ook met commando's. Het press commando kwam best laat, maar hij ging gewoon goed de lucht in. Beide doelen behaald! :D

Squat:
87.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row (straps):
87.5 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
10,10,12 kg x 8

Aan het einde van mijn training heb ik nog een paar sets biceps, triceps en low cable flyes gedaan. Ik heb helaas geen filmpjes gemaakt van de pr's omdat het best druk was in de gym, maar die komen de volgende keer waarschijnlijk wel weer.

BW ~ 82.7 kg

Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren begonnen met cutten omdat ik alweer bijna 5 maanden aan het bulken ben en in die tijd zo'n 7 kg ben aangekomen. Ik ben echt niet meer tevreden met hoe het er uit ziet, plus dat ik mijn krachtdoelen die ik aan het begin van de bulk had gezet heb gehaald. Als ik nu nog verder door ga bulken loopt het weer uit de hand, vandaar dat ik gewoon streng ben en tegen mezelf moet zeggen van, ik heb de doelen behaald, nu moet ik cutten zoals ik had afgesproken met mezelf. Mijn trainingsschema blijft hetzelfde omdat deze manier van trainen zich voor mijn wel echt bewezen heeft de laatste 3 maanden. KCals gaan naar 2800 per dag dus ik ga mijn voeding weer in de gaten houden.

Gewicht: 75.8 > 82.7 kg
Vetpercentage: 9.7 % > 13.6 %
Dus vetvrije massa: 68.4 > 71.5 kg

Deadlift: 190 > 200 kg (note: ik heb mijn max al 6 weken niet meer getest dus deze kan hoger liggen)
Squat: 110 > 125 kg
Bench: 95 > 110 kg
OHP: 65 > 72.5 kg

Ik ben erg tevreden met de krachtwinst en de opgebouwde vvm. Hopelijk kan ik deze gains allemaal zo veel mogelijk behouden door het gewoon rustig aan te doen.

Oke de training van vandaag:

Squat:
90 kg x 5,5,5,5,5

Bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row (straps):
90 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 12,12,12

Nog wat rug, borst en arm isolatie gedaan.

Laatst bewerkt:
175 kg x 3,3 %pr! laatste rep full r*tard form :o180 kg trek ik ook nog wel maar het lijkt me niet verstandig. Een nieuwe max ga ik ook niet meer doen, het lijkt me niet verstandig tijdens een kcal tekort. Op andere oefeningen trouwens ook niet. Ik denk dat maxen een stuk blessure gevoeliger is wanneer je aan het cutten bent. Buiten dat er waarschijnlijk toch geen noemenswaardige pr's komen de komende tijd. Ik ga hem volgende week resetten naar 155 kg.

OHP:
60 kg x 5,5,5,5,5 %dit ging erg goed en dat na zware deadlifts. De eerste set voelde aan alsof het maar 55 kg was. Volgende week weer 62.5 kg om mijn pr te evenaren en als het zo gaat als vandaag moet 65 kg de week daarna ook wel voor een aantal sets lukken.

Lateral pull down:
195 lbs x 5,5,5,5

Incline bench:
77.5 kg x 5,5,5 %pr! Ik heb deze oefening niet meer zwaar gedaan sinds ik 80 kg 5x5 kon flat benchen dus dan mag ik dit wel een pr noemen toch? ;)

Leg extension:
115,120,125,127.5 kg x 5 %meer schijven passen er niet op het apparaat. De volgende keer dan maar per been doen met 55 kg en vanaf daar opbouwen.

Lying leg curl:
Was de hele tijd vrij maar toen ik de schijven van de leg extension aan het afladen was ging er ineens iemand op... Daarna nog side raise, dumbbell rear delt raise, low row gedaan, maar toen stond er zelfs een groep omheen. Nog even aan de andere kant van de gym gekeken maar daar hebben ze dit apparaat helaas niet. Ik pak hem er vrijdag dan wel bij.

Laatst bewerkt:
Ik probeer deze cut intermittent fasting met een eating window van 13.00 a 14.00 tot 22.00 uur. Ik had net voor deze training een salade van 500 kcal gegeten, maar de energie tijdens het trainen was prima.

Squat:

92.5 kg x 5,5,5,5,5

Bench:
85 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row (straps):
92.5 kg x 5,5,5 %ik loop nu alweer vast op dit gewicht. Ik verlaag het gewicht maandag naar 70 kg en hoop weer op 92.5 kg uit te komen over 5 weken (geen/weinig krachtsverlies tijdens cutten is voor mij ook progressie).

Upright row:
40 kg x 14,14,12 %hier gaan de rep gains nog even door :D

Lying leg curl: (moest ik nog doen omdat ik het de vorige training had overgeslagen)
75 kg x 5
80 kg x 5,4 %80 kg was nog te zwaar. De volgende keer doe ik 77.5 kg en dan zie ik wel hoe het gaat.
75 kg x 5

Als extra voor mijn rug heb ik nog een paar sets machine rows gedaan omdat de pendlay rows te zwaar werden en ik 3 sets niet genoeg vind.

Daarna heb ik nog wat biceps, triceps, rear delts, low cable flye, onderarmen gedaan. Onderarmen ben ik heel voorzichtig mee begonnen en uiteindelijk kwam ik op 14 kg wrist curls en 8 kg wrist extensions uit en dat totaal pijnvrij :)

Ab kwartiertje %de afgelopen tijd ben ik een beetje lui geweest maar ik ga het weer proberen vol te houden 3 keer per week haha

BW ~ 81.5 kg. -1.2 kg sinds vorige week maar zo'n snelle daling valt te verwachten aan het begin van de cut.

Squat:
95 kg x 5,5,3 %dat is niet zo best. Ik denk dat het gewoon even een misser was op die set want de eerste 2 gingen prima. Vrijdag gewoon nog een keer 95 kg.

Bench:
87.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
75 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 15,15,13

Seated calf raise:
70 kg x 8,8,8

Nog wat extra isolatie oefeningen gedaan voor armen en rug.

OHP:
62.5 kg x 5,5,5,5,5 %heel goed te doen. Volgende week 65 kg doen en dan zie ik wel hoe het gaat.

Deadlift:
160 kg x 3,3,3 %rechts,rechts,links overhand. Deze keer voelde rechts overhand sterker dan links overhand terwijl het normaal altijd andersom is.

Lateral pull down:
200 lbs x 5,5,5,5 %na elke set hield ik de stang nog zo lang mogelijk vast om mijn grip extra te trainen

Incline bench:
80 kg x 5,4,4 %5 reps is een pr! Volgende week weer vanaf 70 kg opbouwen.

Single leg extension:
60 kg x 5,5,5,5

Lying single leg curl:
25 kg x 5,5,5,5

En weer wat isolatie oefeningen.

Donderdag heb ik veel te kort geslapen waardoor ik vrijdag niet genoeg energie had voor een training, dus heb ik die naar vandaag verplaatst. Ik had nu wel maar een uur om te trainen, daarom dat ik maar 3 sets per oefening heb gedaan.

Squat:
95 kg x 5,5,5 %nu wel gewoon de 3e set ook gehaald. 5 Sets was geen probleem geweest. Maandag 97.5 kg.

Bench:
90 kg x 5,5,5 %omdat de balken van de powercage net iets te hoog zitten om comfortabel te kunnen benchen (zonder dat de stang met de kleinste afwijking de balken al aanraakt), heb ik er altijd 2 dunne schijven onder liggen zodat de hoogte precies goed is. Nou kwam ik er vandaag achter dat het bankje hierdoor wankelt / zijdelings scheef staat. Dit is me nooit opgevallen, maar het voelde altijd al heel raar onstabiel aan als ik in de powercage ging benchen. Nu weet ik dus waar het door komt hahaha.. Met 1 schijf eronder bij mijn benen en 2 bij mijn hoofd staat het bankje wel stabiel. Het benchen ging hierdoor ook een stuk fijner dan anders, wat een verschil maakt dit zeg!

Pendlay row:
77.5 kg x 5,5,5

En toen had ik nog 8 minuten over, die heb ik gevuld met dumbbell shoulder press.

Dumbbell shoulder press:
20,26,28 kg x 5 %28 kg x 5 is een evenaring van mijn pr, dit ging nu super makkelijk met maar 1 minuut rust tussen de 26 en 28 kg.

BW ~ 80.8 kg. Een mooie daling ten opzichte van vorige week. Het ziet er in de spiegel ook al weer veel strakker uit dan 2 weken geleden toen ik nog 82.7 kg woog.

Edit: buikomtrek is al van 85 naar 82 cm gegaan.

Laatst bewerkt:
Squat:
97.5 kg x 5,5,5 %evenaring pr op een lager BW! Ik hoop echt dat ik vrijdag 100 kg x 5 kan doen, ook al is het maar 1 set dan ben ik al tevreden.

Bench:
92.5 kg x 5,5,5,5,5 %laatste rep nog net gehaald. Vrijdag hoop ik de training weer te kunnen opdelen in een ochtend en een avond training zodat ik met volle energie kan benchen.

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
40 kg x 15,15,12

Daarna weer wat isolatie gedaan, waaronder pull ups en dan blijven hangen totdat mijn grip faalde.

Terug
Naar boven