MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
@IronWarfare en @droopyy bedankt mannen! De deadlift is zeker mijn beste lift. Ik pak hem nu maar 1 keer per week omdat hij zo ver voorloopt maar ik heb ook wel weer zin om hem na nieuwjaar weer 2 keer per week te doen en dan achter die 5 plates met straps aan te jagen :cool: Vandaag ging de training ook weer lekker.

OHP:
62.5 kg x 5,5,5,5,5 %ik had verwacht dat ik hem na een paar sets niet meer zou halen, maar ik heb toch op alle 5 sets netjes 5 reps gehaald :) Bij de laatste set gewoon de timer op 5 minuten gezet en daarna vol voor de 5 reps gegaan. Dit is een evenaring van mijn pr, op 3.5 kg minder BW! Volgende week resetten naar 50 kg.

Deadlift (belt):
160 kg x 3,3

Incline bench:
77.5 kg x 5,5,5 %volgende week gaat 80 kg x 5,5,5 zeker wel lukken aan het begin van de training (dat wordt dan een pr)

Lateral pull down:
195 lbs x 5,5,5,5

Leg extension:
140 kg x 5,5,5 %volgende week resetten naar 120 kg

Lying leg curl:
95 kg x 5,5,5 %pr! Volgende week nog 97.5 kg proberen en daarna resetten.

Barbell curl:
40 kg x 7,7,7 %kijk aan, dat is al een stuk beter dan maandag

+side raise en tricep push down. Lower back extensions heb ik vandaag niet gedaan. M'n hamstrings hadden dat niet zo leuk gevonden na die zware lying leg curls.

O wat erg, de deadlift loopt voor op de rest!
Nee, mag je trots op zijn juist ;)

Lekkere training neergezet weer :)

netjes weer hoor
lekker voor de max gaan met je deadlift, is een super lift om te doen.
je ohp is ook knap btw.
succes

@IronWarfare haha bedankt. Ik vind het ook niet erg hoor, alleen focus ik me op dit moment liever op de squat. Ik heb BTW gewichtshef schoenen met een hogere hak besteld nadat ik nog eens goed naar mijn squat form heb gekeken.

n1e9t1.jpg

Hier heb ik mijn normale schoenen aan (eigenlijk zijn het loopschoenen met gelzooltjes erin en die zijn dus sowieso al niet geschikt voor squats). Mijn hakken komen helemaal van de grond af en ik squat het gewicht puur op mijn tenen weer omhoog... Hier gaat wss enorm veel kracht verloren. Ik had eerder in dit log ook wel eens last van mijn kuiten na het squatten, niet zo gek als je dit ziet :rolleyes: Zo vallen alle puzzelstukjes wel langzaam in elkaar van waarom mijn squat na 3 jaar nog steeds zo klote gaat...

@droopyy bedankt! Eigenlijk mis ik het ook wel om vaker per week te deadliften haha. Ik ga na deze cut eens kijken of het helpt om op zaterdag een extra training te doen met deadlifts en OHP, zodat ik die dan ook weer 2 keer per week pak! :)

Vandaag heb ik het upper body gedeelte gedaan van de vrijdag training. Squats met 92.5 kg zouden me al teveel vermoeien om daarna nog met zware gewichten te trainen.

Bench:
92.5 kg x 5,5,5,5,5 %geen spotter gevraagd, het gewicht ging prima omhoog. Dit gewicht kon ik in de bulk voor het eerst 5x5 toen ik 80.6 kg woog. Nu zit ik daar 3.5 kg onder :cool: Maandag resetten naar 80 kg.

Pendlay row:
77.5 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
52.5 kg x 5,5,5,5

Barbell curl:
40 kg x 8,8,8 %op elke set een rep erbij. Dit gaat weer goed richting de 10 reps die ik voor mijn blessure kon.

Morgen doe ik squat, onderrug en kuiten.

BW ~ 77.1 kg. Een hele kg afgevallen sinds vorige week. Ik vind het aan de hoge kant, maar als mijn kracht hetzelfde blijft dan kan dit prima.

Laatst bewerkt:
Ik zie het bij de squats idd! Goede keus van schoeisel te wisselen!

En 92.5 x 5 zonder spotter vind ik impressive. Dat moet mij ook lukken, maar geen 5 sets en ook niet zonder de "veiligheid" van de spotter.

Je maakt impressive gains al met al. Top!

@IronWarfare die bench sets waren wel met 4 minuten pauze ertussen en voor de laatste set 5 minuten ;)

Vandaag een zwaar dagje om te testen hoe het met de kracht gaat. En om meteen mijn nieuwe schoenen uit te proberen. Ze voelen veel stabieler aan met squatten en ook met het bankdrukken lig ik stabieler op het bankje.

Squat:
60 kg x 5,5,5
80 kg x 3
90 kg x 1
100 kg x 1
110 kg x 1,1 %dit ging zwaar. Meer dan 115 zit er op het moment waarschijnlijk niet meer in.. zucht, daar gaat mijn opgebouwde squat kracht weer.
80 kg x 3,3,3 %ik ga mezelf proberen aan te leren op goede diepte te squatten, in plaats van helemaal ass to the grass. Dan blijft mijn rug ook rechter en uiteindelijk zou ik meer gewicht moeten kunnen squatten.

Bench:
80 kg x 5,5
90 kg x 1
100 kg x 3,3 %eerste set zonder spotter gedaan, bij de tweede een spotter erbij gevraagd voor de zekerheid. Bij die set ook nog 2 extra reps met hulp gedaan, dus 3 zelf en 2 met hulp.
105 kg x 1 %dit gaat nog steeds goed, zeker na vermoeid te zijn van die set met 100 kg met forced reps. Ik denk dat 110 kg er nog steeds wel in zit.
70 kg x 16 %rep out

Pendlay row:
80 kg x 5,5,5,5,5

Upright row:
55 kg x 5,5,5

Barbell curl:
40 kg x 9,9,9 %goed

Lower back extension:
32 kg x 8,8,8

+rear delt dumbbell raise, tricep push down

edit: training van zaterdag:

Squat:
92.5 kg x 5,3,3 %slecht!

Lower back extension:
48 kg x 8,8,8

Seated calf raise:
90 kg x 8,8,8

Laatst bewerkt:
Sterke training weer chef.

@IronWarfare thanks! Vandaag was het dan eindelijk tijd voor incline bench met 80 kg!

Incline bench:
80 kg x 5,5,5 %3 sets van 5 reps is een pr!

Deadlift (belt):
165 kg x 3,2 %grip hield ermee op. Jammer, de volgende keer straps meenemen. Ze voelden sowieso al wel zwaarder aan dan een maandje geleden, maar ik ben ook 3.5 kg lichter dan toen.

Leg extension:
120 kg x 5,5,5,5

Barbell curl:
40 kg x 10,9,7 %10 reps is een evenaring van mijn pr! Dit is gewoon in anderhalve week van 5 naar 10 reps gegaan :eek: Voor de laatste set had ik te weinig rust genomen.

Toen dacht ik huh, ben ik nu al klaar? Nee blijkbaar niet, ik was de lateral pull down vergeten. Na al biceps getraind te hebben ging dat niks meer worden, dus toen heb ik straight arm push down gedaan voor de rug.

+side raise en tricep push down.

Leg curls doe ik vrijdag wel weer.

Sterke bench nu hoor. Dikke barbell curl pr ook :D

Hoe vaak deadlift je? Best vaak?

Sterke bench nu hoor. Dikke barbell curl pr ook :D
Incline bench ging inderdaad goed, ook al was dit wel aan het begin van de training. Misschien volgende week ook nog 82.5 kg proberen en dan weer aan het begin. Ik ben erg blij dat mijn barbell curl nu alweer op het oude niveau is, dat had ik niet verwacht zo snel :)

Hoe vaak deadlift je? Best vaak?
Deadlifts pak ik momenteel alleen op woensdag. Vroeger heb ik ze wel altijd 2 keer per week gedaan en toen ben ik er ook heel snel sterker op geworden. Met 1 keer per week loopt de progressie ongeveer gelijk met de andere oefeningen. Mijn trainingsschema ziet er ongeveer zo uit:

Maandag
Squat
Bench
Pendlay row
Upright row
Seated calf raise
Lower back extension

Woensdag
Deadlift
OHP
Incline bench
Lateral pull down
Leg extension
Lying eg curl

Vrijdag
Squat
Bench
Pendlay row
Upright row
Seated calf raise
Lower back extension

Af en toe sla ik hier wel eens een oefening van over en vaak doe ik na de training nog snel wat isolatie oefeningen voor de kleinere spieren (armen, onderarmen, rear en side delts, traps etc.)

Ahh duidelijk, lekker schema hoor!

@Jasenko bedankt! 3 keer per week full body werkt erg goed voor mij :)

Squat:
80 kg x 5,5,5 %squats zijn extreem uitputtend aan het worden. Deze keer weer met mijn hardloopschoenen omdat ik mijn powerlift schoenen terug stuur. Deze waren namelijk fel roze terwijl ze er op het plaatje rood uitzagen :o Verder bevielen ze prima dus ik koop wel weer hetzelfde model (Adidas Powerlift 3.0).

Bench:
80 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Barbell curl:
40 kg x 11,10,8 %11 reps is een all-time pr!

+seated calf raise op ander apparaat, incline chest press, tricep push down, side raise, close grip lateral pull down, buikspieren

BW ~ 76.2 kg. Vetpercentage met de huidplooimeter is 8.0%.

Even een korte tussenstand:

10 september
BW: 82.7 kg
VP: 13.6%
VVM: 71.5 kg

8 oktober:
BW: 79.2 kg
VP: 10.4%
VVM: 71.0 kg

4 november:
BW: 76.2 kg
VP: 8.0 %
VVM: 70.1 kg

Ik heb er nu 8 weken cutten op zitten en hierin ben ik 6.5 kg afgevallen, waarvan 1.4 kg VVM. Daar komt aan het begin van de bulk sowieso meteen weer 0.5-1 kg vocht bij op, dus al met al gaat het best goed tot nu toe :) Mijn strategie tot nu toe is om elke dag 2500 kcal te eten met 1 of 2 keer per week lekker 3000 kcal en eten mag alleen tussen 13 en 23 uur. Verder ga ik elke dag rustig een eind fietsen: aan het begin was dit 15 km per dag en dat heb ik langzaam opgevoerd naar op het moment 23 km per dag. Elke week doe ik er ongeveer 1 km bij om zo te compenseren dat ik minder verbrand door een lagere BW. Kracht blijft ook nog steeds ongeveer hetzelfde, behalve op de squat dus...

Laatst bewerkt:
echt een superschema draai je, en een lekkere training neergezet weer, mooie curls met 40 kg .
goeie cut gedaan ook, waar wil je heen met je vet %?

Kerel, wat ben jij top bezig zeg!
Enne.. roze is in 2016 heel mannelijk :D

echt een superschema draai je, en een lekkere training neergezet weer, mooie curls met 40 kg .
goeie cut gedaan ook, waar wil je heen met je vet %?
Dankje! Mmm ik heb niet echt een doel voor mijn vet %. Als ik hem nu meet kom ik op 8% uit maar die huidplooimeter geeft altijd een te lage waarde aan bij mij. Eerlijk zit ik nu op zo'n 10% en was ik aan het begin van de cut zeker wel 16-17%. Zolang als mijn kracht grotendeels hetzelfde blijft, zie ik niet echt een reden om te stoppen met cutten. Hoe lager mijn vet % nu, hoe beter de basis om weer te bulken en goed veel kracht op te bouwen. Stiekem hoop ik dan ook wel dat ik deze cut nog kan doorzetten tot ik 72.7 kg weeg (precies 10 kg gecut) :D

Kerel, wat ben jij top bezig zeg!
Enne.. roze is in 2016 heel mannelijk :D
Hahaha thanks, en die schoenen.. toen ik nog een keer goed op de site van Adidas keek, stond er ook boven dat het vrouwenschoenen waren :o Domdomdom

Squat (belt):

82.5 kg x 5,5,5,5 %door de belt voelden de squats vandaag een stuk lichter aan. Waarschijnlijk heb ik met de belt weer die stevigheid om mijn middel terug die ik ben kwijt geraakt door al het vet daar te verliezen :p Verder train ik mijn abs nu ook weer want blijkt toch wel erg handig te zijn. Ik zit nu ook nog maar op een buikomtrek van 77 cm tov 85 cm en daardoor kan mijn belt kan nu 3 gaten strakker dan aan het einde van de bulk haha..

Bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5

Pendlay row (belt):
85 kg x 5,5,5,5,5 %hier helpt de belt ook goed. Vrijdag doe ik 87.5 kg met belt en straps.

Upright row:
57.5 kg x 5,5,5 %pr! Form was niet erg mooi maar ik eigen me deze pr gewoon toe :D Vrijdag maar weer resetten naar 47.5 kg.

Seated calf raise:
100 kg x 5,5,5 %pr!

Lower back extension:
40 kg x 8,8,8

Tricep push down:
160 lbs x 8,8,8 %deze ook maar loggen omdat het bij de barbell curl zo goed werkt. Volgende keer 165 lbs doen. Dit is uiteraard met een katrol, de echte load is de helft: 80 lbs (36.3 kg). Ik deed voor de blessure 40 kg x 10 en daar wil ik weer snel naar toe en er overheen!

+rear delt dumbbell raise, hammer curl, straight arm push down, incline dumbbell bench, buikspieren.

Tuurlijk, 2 PR's erboven op.. kan er ook nog wel bij..

Ge-wel-dig :lifter:

Maximum Effort!

Tuurlijk, 2 PR's erboven op.. kan er ook nog wel bij..

Ge-wel-dig :lifter:

Maximum Effort!
Prepare... hier komen er nog 2 :D

Deadlift (belt & straps):

170 kg x 3,4 %holy shit, 4 reps is een pr met 170 kg :D Grinder was het wel, maar na de 3e rep moest ik per se nog een 4e doen van mezelf :D

OHP (belt):
55 kg x 5,5,5,5,5 %vorige week ben ik hem blijkbaar vergeten te loggen. Ik heb toen 52.5 kg gedaan ipv de 50 die ik eerst van plan was. Daarom nu dus 55 kg.

Lateral pull down (straps):
205 lbs x 5
220 lbs x 5,5 %EINDELIJK 100 kg x 5!! pr!

Close grip bench:
70 kg x 5,5,5 %incline bench gooi ik er uit. Ik heb nog steeds moeite om mijn ellebogen niet helemaal naar buiten te laten gean bij normaal benchen. Met close grip bench kan ik goed forceren dat ze recht langs mijn lichaam blijven en hopelijk zorgt dat er ook voor dat het bij de normale bench beter gaat. Ik heb hier nog een oefening voor verzonnen: een omgekeerde cable side raise, waarbij je je ellebogen dus vanaf de zijkant met je rug naar je heupen toe trekt. Dit ga ik integreren in mijn verbeterde schema waar ik aan het begin van de bulk mee ga beginnen.

Single leg extension:
50 kg x 8,8,8,8 %quads kunnen ook meer aandacht gebruiken om mijn squat form te verbeteren. Deze ga ik 3 keer per week doen.

Single leg curl:
25 kg x 8,8,6

Tricep push down:
165 lbs x 8,8,8 %easy reps, volgende keer 170 lbs

Dumbbell shrug:
50 kg dumbbells x 13,13,8 %elke training een rep erbij proberen te doen en ook maar weer gaan loggen.

Barbell curl:
40 kg x 7,6,6 %energie was op en mijn onderarmen waren al vermoeid door het vasthouden van die 50 kg dumbbells

+side raise, incline dumbbell bench, buikspieren

Laatst bewerkt:
Grinder was het wel, maar na de 3e rep moest ik per se nog een 4e doen van mezelf :D

dat is iig de goeie mentaliteit, daar ligt de winst, erop en erover.
ik begin steeds beter te begrijpen dat je cutten niet zo erg vindt de pr's vliegen rond je oren hier.

squat form verbeter je door.......... te squatten:eek:

enne
nette shape :) :thumb:

dat is iig de goeie mentaliteit, daar ligt de winst, erop en erover.
ik begin steeds beter te begrijpen dat je cutten niet zo erg vindt de pr's vliegen rond je oren hier.

squat form verbeter je door.......... te squatten:eek:

enne
nette shape :) :thumb:

De ene dag gaan de lifts goed, de andere wat minder maar over het algemeen gaan ze nog goed :) Squat form heb je gelijk in, die ga ik 3 keer per week pakken met in het begin 75 kg. Verder als assisterende oefeningen doe ik single leg extension, adductor en buikspieren. Mijn shape wordt op het moment met de dag beter :D

14dj0jk.png

Dit schema heb ik opgebouwd om mijn weak points aan te kunnen pakken. Na 3 jaar algemeen trainen en gewoon op "brute kracht" het gewicht omhoog verplaatsen, wordt het wel eens tijd de zwakke schakels aan te pakken en zo hopelijk goed sterker te worden op de powerlifts. Ik heb het weer opgedeeld in UB LB omdat ik zoveel oefeningen wil doen dat het niet meer in 1 dag past.

Squat (belt):

85 kg x 5,5,5,5 %zwaar maar wel te doen

Bench:
70 kg x 5,5,5,5 %zwaar benchen laat ik voorlopig even voor wat het is. Form erin hameren met lager gewicht is echt nodig want zodra ik boven de 80 kg ga, gaat het weer fout.

Pendlay row (belt & straps):
87.5 kg x 5,5,5,5 %ging helaas niet meer zo licht als een tijdje geleden. Volgende keer 70 kg.

Close grip bench:
60 kg x 8,8,8,8 %op film onderaan deze post

Single leg extension:
50 kg x 8,8,8

Dumbbell shrug:
50 kg dumbbells x 14,14 %pr!

+side raise, reverse cable side raise, dumbbell shrug, hammer curl

BW ~ 75.6 kg. Dat is mijn laagste BW sinds begin februari :D Deze week heb ik wel wat zoute maaltijden gehad, misschien dat dit daardoor wat hoger uitvalt dan verwacht en dat het volgende week hard daalt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven