Fitness Seller

Flying Fox log

700 kcal is niet weinig maar dat moet je minstens vier keer ofzo op een dag herhalen. Ik dacht eerst ook dat aankomen moeilijk was maar sinds ik chocomel drink (cliché, ik weet het) gaat het best makkelijk. Ben de afgelopen weken drie kg ofzo aangekomen zonder daar écht veel voor te doen, alleen zorgen dat ik genoeg choco en m&m's binnen krijg. Ben ook wel wat vetter geworden, maar vooruit. Ik zet PR's als nooit tevoren.

• Topic Starter Topic Starter
700 kcal is niet weinig maar dat moet je minstens vier keer ofzo op een dag herhalen. Ik dacht eerst ook dat aankomen moeilijk was maar sinds ik chocomel drink (cliché, ik weet het) gaat het best makkelijk. Ben de afgelopen weken drie kg ofzo aangekomen zonder daar écht veel voor te doen, alleen zorgen dat ik genoeg choco en m&m's binnen krijg. Ben ook wel wat vetter geworden, maar vooruit. Ik zet PR's als nooit tevoren.
Bij mij is vooral volle melk. Van teveel chocomelk gaat men maag moeilijk doen. Maar een post workout chocomelk ter waarde van 500kcal doe ik wel eens.

Laat Fox nou gewoon eens doen ;). Van de ene dag op de andere je kcal aantal verdubbelen is niet haalbaar, dat hou je maar een paar dagen vol. Geleidelijk verhogen is de sleutel tot volhouden op lange termijn. Ik denk nl niet dat je direct aan 4000kcal oid moet zitten om bij te komen momenteel.

Ik vind een 700 kcal ontbijt helemaal niet slecht. Tegenwoordig eet ik zelf alleen maar 100 gr havermout en whey. En van te veel chocomel laat je gewoon te veel scheten :D

Waarom geen gewone OH press op woensdag als main lift? En doe je die altijd zittend, anders gewoon MP.

Waarom geen gewone OH press op woensdag als main lift? En doe je die altijd zittend, anders gewoon MP.
Dat heb ik ook al gedaan, en werkt wel. Echter werd het mij ooit afgeraden door Mark Rippetoe, omdat een zware press op woensdag het doel van recovery wat voorbijgaat. Dat dit wordt tegengesproken door Bill Starr en ook zijn eigen boek, verwarde hem wel. Hij wordt een beetje oud.

Niettemin denk ik dat hij wel eens een punt zou kunnen hebben. Ik ga voor de OH op medium dag denk ik, lijkt me ideaal.

Overigens altijd zittend, om mijn heup niet onnodig te belasten.

Bench:
5x30
5x40
2x50
1x60

3x66,5 PR
3x66,5
3x66,5

Ring row:
10xBW
8xBW
7xBW
8xBW

Hanging leg raise: (of iets dat er op lijkt)
6xBW
8xBW
8xBW

Prehab:
Bent over raise
Band traction

Bedoeling met de bench is nu dat ik blijf 2,5kg toevoegen, desnoods ten koste van reps en sets.

Laatst bewerkt:
Whey niet lekker... :rolleyes: Vanille- of chocoladewhey met melk, een banaan en een beetje kaneel in de blender = :lick: :lick: :lick:

Ik kwam net tot de ontdekking dat 100g nesquick per 100cl volle melk gewoon 1000kcal per liter oplevert. Dat is gemakkelijk!

Hoe kom je hieraan?

Edit: Zo stom, ik had over dat PER LITER gelezen. Ik dacht al, 100 cl volle melk + 100 gram nesquick 1000 kcal?!

Ok, dit gaat het schema worden binnenkort:

Maandag: Heavy day
bench 5x5 ramped (intervallen van zo'n 10-15% top set)
Chins, veel
upperback/rear delts

Woensdag: Light
Seated press 1x5
Rows, veel
core & hamstrings

Vrijdag: medium
bench 5x5 tot 90% maandag
chins, weighted
curls & dips

Laatst bewerkt:
Wtf, ben er achter gekomen dat mijn stang maar 16,5kg weegt, geen 20.
Ik ben dus nog zwakker:(

Heeft zo'n heavy/light/medium schema veel zin als je toch nog geen hoge stats hebt bereikt?
Of is dat voor je blessure?

Je herstelt toch veel sneller als beginner van de relatief lage gewichten? Dan kan elke dag toch een "heavy day" zijn?

Je herstelt toch veel sneller als beginner van de relatief lage gewichten? Dan kan elke dag toch een "heavy day" zijn?
Klopt, maar wanneer is relatief laag, nog relatief laag. Ik krijg stilaan het gevoel dat de progressie op elke training op dit BW niet veel langer meer kan volhouden.

Terug
Naar boven