AndroidHealthClinic

Forum Challenge N°2 max reps Bench press met bodyweight

Peiling Peiling Archen/bruggen is toegelaten

• Totaal stemmers
    65
  • Peiling gesloten .
De poll is gesloten, archen is toegelaten.

Momenteel zijn er 2 geldige filmpjes binnen gekomen, beiden 20 reps.

Is iedereen ermee akkoord dat de nieuweling @jacobroncken mee mag doen ?

@tymboo is de weegschaal vergeten en ondanks dat hij een oude man is moeten de hulpmiddelen uit ;)

Dit was ook nog maar om wat op te warmen.
Maar ik bench 4x per week met aardige gewichten en doe dat niet zonder compression cuffs en wrist wraps, dus dan is de eer aan iemand anders :thumbs:

Overigens begrijp ik die regel verder wel

• Topic Starter Topic Starter
Dit was ook nog maar om wat op te warmen.
Maar ik bench 4x per week met aardige gewichten en doe dat niet zonder compression cuffs en wrist wraps, dus dan is de eer aan iemand anders :thumbs:

Overigens begrijp ik die regel verder wel

Bedank voor het begrip ;)
Moest je je bedenken mag je uiteraard altijd nog meedoen.

Ik zie de halve powerlifter reps wel verschijnen..

Dan ben ik een uitzondering denk. Persoonlijk vind ik een zieke arch in combi met een dikke pens ook aardige ROM verkleining.

Maar goed OT: Ik druk zeker geen 20x80-82kg:o

2 pagina's terug zie ik een filmpje waarbij de bar amper 15 cm zakt.

Altijd erg jammer dat dit soort posts blijkbaar nodig zijn in een ludiek bedoelde contest.
Ik zou misschien alsnog deze challenge niet winnen hier omdat het grootste voordeel in een bodyweight contest het hebben van een lager bodyweight is.
Er doet een dame mee die 41 kilo weegt en alleen een lege halter hoeft te reppen (en daar is helemaal niets mis mee) maar laten we wat haten op iemand die 120 voor reps moet doen

Gr Nederlands kampioen bankdrukken

Laten we het gezellig houden... :o

Altijd erg jammer dat dit soort posts blijkbaar nodig zijn in een ludiek bedoelde contest.
Ik zou misschien alsnog deze challenge niet winnen hier omdat het grootste voordeel in een bodyweight contest het hebben van een lager bodyweight is.
Er doet een dame mee die 41 kilo weegt en alleen een lege halter hoeft te reppen (en daar is helemaal niets mis mee) maar laten we wat haten op iemand die 120 voor reps moet doen

Ik als "bodybuilder" ben gewoon niet gecharmeerd van de powerlifting manier van benchen. Maar het mag, dus zeker geen probleem. En dan zeker respect voor het reppen met 120kg..ik druk dat verdomme niet eens 1 keer weg!

Ik als "bodybuilder" ben gewoon niet gecharmeerd van de powerlifting manier van benchen. Maar het mag, dus zeker geen probleem. En dan zeker respect voor het reppen met 120kg..ik druk dat verdomme niet eens 1 keer weg!

Tymboo kan menig man's deadlift reppen op de bench :o

Welk probleem heb jij precies met het archen tijdens een benchpress?

Welk probleem heb jij precies met het archen tijdens een benchpress?
Zoals ik al zei..vanuit bodybuilder oogpunt kan het in sommige gevallen gewoon flinke ROM verkleining zijn. Zoals je bij Tymbo ziet..no offence.

Als "bodybuilder" zie ik niet in waarom ik zo zou benchen, want voor hypertrofie doeleinden (borst) lijkt het me alles behalve optimaal. Echter voor een bench of PL wedstrijd is het zeker iets wat je verder gaat helpen.

Geen probleem dat ie meedoet.
Wat de challenge betreft: reps.moeten wel in 1 set toch? Je mag toch niet de halter racken en als je nog tijd over hebtnog meee reps maken? Zoals @jacobroncken doet?

een account aan maken voor deze contest is wel beetje vreemd natuurlijk, of is de doelgroep niet de bestaande leden ?

Zoals ik al zei..vanuit bodybuilder oogpunt kan het in sommige gevallen gewoon flinke ROM verkleining zijn. Zoals je bij Tymbo ziet..no offence.

Als "bodybuilder" zie ik niet in waarom ik zo zou benchen, want voor hypertrofie doeleinden (borst) lijkt het me alles behalve optimaal. Echter voor een bench of PL wedstrijd is het zeker iets wat je verder gaat helpen.
Ik denk dat je je er een beetje op verkijkt. Zo heel groot is zijn arch nou ook weer niet. Zijn borst is een tonnetje, ipv zo'n platte borstkas en hij heeft niet van die orang oetan-armen. En ja, dat geeft heel veel voordeel met benchen, maar dat is nu eenmaal iemands bouw. De een heeft weer een hele goede bouw voor deadlifts en zuigt op de bank. Je overschat zijn arch. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als hij plat op de bank zou liggen, hij dan nog 10cm minder hoeft te zakken dan ik met arch.

Deal with it.

Geen probleem dat ie meedoet.
Wat de challenge betreft: reps.moeten wel in 1 set toch? Je mag toch niet de halter racken en als je nog tijd over hebtnog meee reps maken? Zoals @jacobroncken doet?

Racken is einde set.

een account aan maken voor deze contest is wel beetje vreemd natuurlijk, of is de doelgroep niet de bestaande leden ?

Tja, het is ook wel een beetje lullig om een elite account te winnen als je niet actief bent hier.

Sorry :sad: had liever zwaarder gewogen en geen schijn van kan gemaakt...

Het is toch logisch als over de regels wordt gesproken en er een poll aan de gang is dat hier de voors en tegens worden besproken? Ik begrijp niet waarom je dit als "haten" moet zien, het kan toch gewoon een objectieve mening zijn?

Het is toch logisch als over de regels wordt gesproken en er een poll aan de gang is dat hier de voors en tegens worden besproken? Ik begrijp niet waarom je dit als "haten" moet zien, het kan toch gewoon een objectieve mening zijn?

Een mening is altijd subjectief :P maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Is het trouwens niet zo dat vrouwen en mannen een aparte contest hebben?

Terug
Naar boven