Fitness Seller

Forum Challenge N°2 max reps Bench press met bodyweight

Peiling Peiling Archen/bruggen is toegelaten

• Totaal stemmers
    65
  • Peiling gesloten .
Zag dat de challenge tot 15 februari gaat.. Heb de challenge al gedaan maar mag ik het nog een keer doen om het te verbeteren?

Is het trouwens niet zo dat vrouwen en mannen een aparte contest hebben?
Beetje raar inderdaad. Of gelijke regels voor mannen en vrouwen, of aparte klasses zou ik zeggen. 50% bw benchen is nou niet echt iets wat zich goed laat schalen.
Ja het blijft een contest voor de lol, maar het moet wel eerlijk blijven.

Dit is toch niet toegestaan? :D

• Topic Starter Topic Starter
Val ik ook in de vrouwencategorie?

Vandaag voor het eerst weer gebankt met barbell sinds NK 4 weken geleden, was ff wennen maar ging niet slecht. 85 x 15, niet voor de challenge maar dat stond op het programma. BW is rond 75 dus wellicht doe ik nog mee. Ga eerst rustig bench volume weer opbouwen. Overigens heb ik vorige maand al 33x bw bench binnen 1 min gedaan ter voorbereiding op Iron House bench meet, dat was met terugracken tussendoor en was toen aan het pieken voor NK dus dat scheelt nogal. Uiteindelijk niet meegedaan omdat het toch te dicht op NK zat en rust nodig had.

Vandaag voor het eerst weer gebankt met barbell sinds NK 4 weken geleden, was ff wennen maar ging niet slecht. 85 x 15, niet voor de challenge maar dat stond op het programma. BW is rond 75 dus wellicht doe ik nog mee. Ga eerst rustig bench volume weer opbouwen. Overigens heb ik vorige maand al 33x bw bench binnen 1 min gedaan ter voorbereiding op Iron House bench meet, dat was met terugracken tussendoor en was toen aan het pieken voor NK dus dat scheelt nogal. Uiteindelijk niet meegedaan omdat het toch te dicht op NK zat en rust nodig had.

Dan denk ik dat je de winnaar kan worden. Zie een enkeling op 30 komen, maar veel verder ook niet. Denk dat even unracken niet heel veel verschil maakt of wel? Als je op bent, herstel je niet even binnen een paar seconden.

Vanavond doe ik mijn poging: doel blijft 25 reps :p

Het zal mijn enige poging zijn want volgende week kleine ingreep (moedervlekje verwijderen op rug) waardoor ik 14 dagen niet zwaar mag trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Netjes en met tijd over nog ! :thumbs:

Daarnet een poging ondernomen, 28 slechte reps met 90 kg. Ik was iets te gehaast waardoor ik niet altijd goed mijn armen heb uitgestrekt (dit wordt versterkt door de vorm van mijn armen). Diepte was wel OK, steeds tot tegen borstkas.

Eind deze week doe ik nog een poging want ik neem aan dat deze poging niet volstaat, @Sanca ?

Terug
Naar boven