MuscleMeat

Forum Competitie 2019, Challenge n°1: Savickas press

Bij gelijkstand:


  • Totaal stemmers
    34
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon Wauw heel mooie layout voor de challenges! Met mooie prijzen. Heel netjes gedaan man echt waar! Mss wat meer competitie op deze manier. Zoals altijd ben ik weer in :)
 
Nog nooit gedaan btw. Ben erg benieuwd hoeveel zwaarder die is als een normale press!
 
Tof! Ik ga vanavond eerst checken of ik dit kan met mijn rug :o
 
Ook ik ben in (voel me een beetje verplicht sinds onze laatste conversatie, jk) :eyebrow:

Maar, wat ik me even afvraag.. Ik ben best wel klein.. :roflol: die steunen zijn voor mij veel hoger dan de gemiddelde mens, is dat een probleem Sanca Saxon ? Moet ik op een verhogingkje zitten ofzo? een babyzitje bijvoorbeeld? :emo:
 
Ook ik ben in (voel me een beetje verplicht sinds onze laatste conversatie, jk) :eyebrow:

Maar, wat ik me even afvraag.. Ik ben best wel klein.. :roflol: die steunen zijn voor mij veel hoger dan de gemiddelde mens, is dat een probleem Sanca Saxon ? Moet ik op een verhogingkje zitten ofzo? een babyzitje bijvoorbeeld? :emo:

Dan gooi je ze naar beneden?
 
Lastigste deel van de challenge: mijn benen strekken.:rolleyes:
 
Mag je de knieën niet licht gebogen trouwens? Anders wordt het nooit wat post hernia #2.
 
Tof! Ik ga vanavond eerst checken of ik dit kan met mijn rug :o
Ik ben een keer achterovergeflikkerd bij deze oefening, achter de safety bars langs (een rek met maar aan één kant verticale bars). :roflol:roflol:
Je voel je rug wel, maar in principe is dit juist een veilige oefening en wordt volgens mij ook aangeraden bij mensen die juist last hebben van hun schouders bij een gewone OHP.
(Wordt trouwens ook wel "Z-press" genoemd.)
 
Hmm ik heb volgende week toch een deload weekje, misschien dat ik deze een kans geef.
 
Ik ben een keer achterovergeflikkerd bij deze oefening, achter de safety bars langs (een rek met maar aan één kant verticale bars). :roflol:roflol:
Je voel je rug wel, maar in principe is dit juist een veilige oefening en wordt volgens mij ook aangeraden bij mensen die juist last hebben van hun schouders bij een gewone OHP.
(Wordt trouwens ook wel "Z-press" genoemd.)

Ik heb geen last van de schouders he
 
Ook ik ben in (voel me een beetje verplicht sinds onze laatste conversatie, jk) :eyebrow:

Maar, wat ik me even afvraag.. Ik ben best wel klein.. :roflol: die steunen zijn voor mij veel hoger dan de gemiddelde mens, is dat een probleem Sanca Saxon ? Moet ik op een verhogingkje zitten ofzo? een babyzitje bijvoorbeeld? :emo:
Babyzitjes voor iedere deelnemer(ster)!

Mag je de knieën niet licht gebogen trouwens? Anders wordt het nooit wat post hernia #2.
Heel lichtjes gebogen kan ik eventueel wel toelaten, maar dan echt miniem....
 
Als er punten worden verdeeld ben ik in!
 
Ik ben een keer achterovergeflikkerd bij deze oefening, achter de safety bars langs (een rek met maar aan één kant verticale bars). :roflol:roflol:
Je voel je rug wel, maar in principe is dit juist een veilige oefening en wordt volgens mij ook aangeraden bij mensen die juist last hebben van hun schouders bij een gewone OHP.
(Wordt trouwens ook wel "Z-press" genoemd.)
 
Sanca Saxon Wauw heel mooie layout voor de challenges! Met mooie prijzen. Heel netjes gedaan man echt waar! Mss wat meer competitie op deze manier. Zoals altijd ben ik weer in :)

Inderdaad, goede opzet en gave prijzen!

Ik ben een keer achterovergeflikkerd bij deze oefening, achter de safety bars langs (een rek met maar aan één kant verticale bars). :roflol:roflol:
Je voel je rug wel, maar in principe is dit juist een veilige oefening en wordt volgens mij ook aangeraden bij mensen die juist last hebben van hun schouders bij een gewone OHP.
(Wordt trouwens ook wel "Z-press" genoemd.)

Het viel me mee, ik deed eerst een test met 20 en 30. Bij de 30 merkte ik wel dat ik niet te ver naar achteren moest pressen. Ben daarom dichtbij de achterste balken gaan zitten, maar bleef aardig stabiel met de 40kg. Wou gewoon ff 1 rep posten, aangezien ik dacht dat ik het net 1x zou redden, maar na die ene rep dacht ik meteen ik doe er 10. Heb vandaag wel meer last van de rug dan normaal, vond het wel belastend.

Er zit denk ik nog wel iets meer dan 10 reps in, maar ik wou niet meteen all out mijn rug verspelen op een niet trainingsdag zonder warmup met gewone kleding aan. Daarnaast wacht ik wel ff af wat anderen doen, zodat ik weet hoe ver ik moet gaan. Vond het alleen wel leuk om de spits af te bijten.
 
Is een donut kussen toegestaan voor mensen met aambeien?
 
Net als webby even snel getest, geen muziek, preworkout eten en in gewone kleren. Ff voelen hoe zwaar dit moet aanvoelen. 15reps gehaald met nog wat over, dus mij zie je hier zeker nog terug :)
15x42.5kg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven