Fitness Seller

Forum Competitie 2019, Challenge n°2: Zercher squat

Tis aanzienlijk makkelijker dan front squat.

• Topic Starter Topic Starter
Voor de bonus gaan we voor deze uitvoering, om het wat toegankelijker te maken.

Over de bonus; wordt daarbij geen onderscheid gemaakt tussen man en vrouw? Dus voor iedereen geldt gewoon hoogste 1RM wint?

Ik zou dat zeggen dat degene die het meeste aantal procenten van z'n BW pakt wint voor de bonus.

persoonlijk zou ik zeggen gewoon hoogste 1rm.

als je dan toch met percentages ofzo wilt gaan werken dan zou ik zeggen hoogste wilks, dan hoef je ook geen onderscheid te maken tussen vrouw en man.

Enkel en alleen uitgaande van een max 1RM lijkt me wel oneerlijk. Zonder zielig te willen doen omdat ikzelf klein en licht ben kan iemand van 60Kg natuurlijk zelden tot nooit tippen aan de kracht van iemand die 100Kg weegt. Dus ergens zal daar op de één of andere manier een correctie moeten worden berekend.

Als wilk points (zonder te weten wat het exact is) daarin de meest eerlijke berekening is lijkt me dat prima.

persoonlijk zou ik zeggen gewoon hoogste 1rm.

als je dan toch met percentages ofzo wilt gaan werken dan zou ik zeggen hoogste wilks, dan hoef je ook geen onderscheid te maken tussen vrouw en man.

Zolang het wbt de bonussen maar een beetje gelijk verdeeld is of man/vrouw evenveel kans maken over het jaar gezien vind ik "gewoon 1RM" hier prima

Wilks, schmilks. Voor de 1rm bonus worden de mannen en vrouwen gescheiden.

Enkel en alleen uitgaande van een max 1RM lijkt me wel oneerlijk. Zonder zielig te willen doen omdat ikzelf klein en licht ben kan iemand van 60Kg natuurlijk zelden tot nooit tippen aan de kracht van iemand die 100Kg weegt. Dus ergens zal daar op de één of andere manier een correctie moeten worden berekend.

Als wilk points (zonder te weten wat het exact is) daarin de meest eerlijke berekening is lijkt me dat prima.

wilks is precies daar voor.

voorbeeld, die als ik die 140kg van de grond gedaan had, had ik 88.4 voor die lift.
met jouw bw van 63kg als man moet je dan 108.8kg liften voor de zelfde wilks.
een vrouw van 60kg zou 79.75kg moeten liften voor de zelfde wilks.

wilks is precies daar voor.

voorbeeld, die als ik die 140kg van de grond gedaan had, had ik 88.4 voor die lift.
met jouw bw van 63kg als man moet je dan 108.8kg liften voor de zelfde wilks.
een vrouw van 60kg zou 79.75kg moeten liften voor de zelfde wilks.

Check, duidelijk. Klinkt wel als eerlijk op deze manier.

Ach blijft gewoon een challenge laat een absolute beste 1rm gewoon winnen zonder gedoe met berekeningen. Het zijn gewoon bonuspunten, leuk om eens gewoon een 1rm max te zien en ja dan heeft een zwaarder iemand nu eenmaal voordeel.

Met alle challenges nog nooit een keer een 1 rm gehad zonder %, het zou eens tijd worden.

Met pushups of chinups gaan we ook geen % gewicht toevoegen omdat het voor de zwaardere oneerlijk is, dan heeft een licht iemand weer voordeel. Einde van de rit hebben we allemaal een keer een voordeeltje gehad.
Straks gaan we aas gebruikers ook voordeel geven omdat ze eerder verzuren :D

Met pushups of chinups gaan we ook geen % gewicht toevoegen omdat het voor de zwaardere oneerlijk is, dan heeft een licht iemand weer voordeel. Einde van de rit hebben we allemaal een keer een voordeeltje gehad.

Heb je ook wel weer gelijk in.

Kunnen we iedereen die 80kg+ weegt niet 50 minpunten geven? Dan is het eerlijker voor noobies.

Ik ben wel weer voor bonus punten voor oude lullen vanaf 35+ :D

Terug
Naar boven