MuscleMeat

Forumgame !4: Final Wolfination

Peiling Peiling Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe

• Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .
tumblr_mn2rlgs7w71rcy99do1_500.gif

Ik snap serieus niet hoe mensen vast kunnen houden aan de visie dat het aannemelijker is dat orgineel ermee wordt bedoelt dan unknown. Het een was niet gevonden zonder het andere. Zonder de post van unknown, geen post van orgineel.

Ik hou voorlopig vast aan jimbooo. Kijk over een uur wel weer eens.

de berichten gaan sneller dan dat ik ze kan lezen maar heb er een paar uit gehaald waar ik wel een reactie op waard vindt.

deze namen heb ik sinds de start niet meer zien posten; iemand op-aanmerkingen? (want volgens mij kijk ik mis)

3. Alley Wolf
16. Kane
21. FREAKING HUGE

/ Dan kan ik namelijk gaan stemmen op een van deze personen, moet over 10 minuten weg.

Dit lijkt me niet verstandig. zoals al genoemd kunnen die personen gewoon een reden hebben dat ze pas vnv komen en waarschijnlijk wel goed. daarnaast heb ik alley en kane meerdere keren zien posten. met name in de aanloop van dit spel waren ze actief genoeg. dus ik vindt dit een vreemde redenering.

Dus als ik het goed begrijp kan jij als ik jou een nummer van een post geef uitzoeken waar die op uitkomt zonder de zoekfunctie te gebruiken? Show me. 7160557

als je rechts boven van een post op het postnummer klikt. krijg je in je url balk een cijfer van de postcount. deze kun je zoeken en heb het enkele keren random geprobeerd maar kom daar dan wel mee uit bij het juiste topic maar zit telkens een paar posts naast de juiste post (de post waar ik het nr vandaan haalde)
maar zal vast wel mogelijk zijn op de een of andere manier?

Klopt, maar wist jij dit vantevoren? Wist je van tevoren dat een postnummer verwijst naar een post die juist die post quote? Wist uberhaupt iemand dit van alle deelnemers? Ik betwijfel het eerlijk gezegd,, jij niet?
Jimbooo en whami hebben het geweten of ontdekt (mits dit de oplossing van de hint ZOU zijn)

Je gaat ervan uit terwijl ik het tegendeel zojuist bewijs? Als Whami ook maar 1 keer zijn hint zou checken, was hij tot dezelfde realisatie als mij gekomen. Kwestie van logisch nadenken.

Beschermen? Hoe IMBA zich opsteld tegen opzichte van remi eruit stemmen, dat is beschermen. Het enige wat ik probeer is een objectieve samenvatting van de situatie te schetsen. Daar ben ik overigens al vier paginas lang mee bezig, waar NIEMAND van de stemmers op orgineel ook maar op ingaat. Dit is hoe ik de situatie momenteel bekijk, de feiten op een rij:

- We vinden drie hints in het verhaal. 1 is opgelost, twee blijven staan waaronder 6866376000.
- Jimbooo zegt dat de hint naar orgineel wijst door postnummer. Echter, ontbreken 3 nullen.
- Niemand kijkt om naar missende drie nullen.
- Mensen die zelf op onderzoek uitgaan concluderen dat je in de zoekfunctie uitkomt op een post van Remi waarin hij orgineel quote.
- Remi geeft aan dat het puur toeval is, met een kansberekening. Nader onderzoek levert op dat het alleen mogelijk is om een post terug te vinden als deze door iemand gequote is. Het wordt mogelijk dat dit wel een bewuste keuze was.
- Meerdere mensen springen direct in de verdediging van Remi.
- Mensen die remi verdedigen stemmen orgineel.
- Enkeling die Rob's redenatie volgde stemt Unknown.
- De hint bestaat nog steeds uit drie cijfers meer, die worden genegeerd.

Vanaf ogenblik 1 zijn we afgegaan op wat jimboo heeft gezegd zonder ook nog maar na te denken of andere hints of een andere betekenis van deze hint. Ik vertrouw jimbooo niet.

hier met name je laatste zin over jimbooo. jimbooo is de enige die moeite doet om een hint te ontcijferen of erover nadenkt en een mogelijk resultaat heeft gepost. vindt het verder een te sterke speler om er direct uit te stemmen omdat hij over een hint nadenkt. lijkt me zeker geen slecht persoon dus zou zonder zijn hem te verliezen.

mijn theorie:

WTF ZIJN WE MEE BEZIG

ok

unknown en orgineel zijn imo beide geen cult? het is goed bedacht dat die hint naar hen leidt, maar ik denk dat we er naast zitten. dan zou mijn oplossing van die nummers nog beter zijn, maar dat wordt totaal genegeerd (of dat komt doordat ik goed zit en de cults dat willen verbergen weet ik niet?) In ieder geval zijn het in mijn ogen niet jimboo unknown of orgineel die we moeten hangen.

wie wel dan?
ik twijfel nu over Golderado door zijn verdachte manier van posten en het simpelweg volgen van de aanleidingen die door imo goeden worden gegeven.

2e optie is voor mij biobeast, ik vindt het wel iets voor whami om het getal 42 te gebruiken (krijg je wanneer je de 10 cijfersoptelt. 42 is namelijk het antwoord op de ultieme vraag (google het maar eens) post 42 is van bio.

ik kijk nog even naar de verdere ontwikkelingen voordat ik stem

tumblr_mn2rlgs7w71rcy99do1_500.gif

Ik snap serieus niet hoe mensen vast kunnen houden aan de visie dat het aannemelijker is dat orgineel ermee wordt bedoelt dan unknown. Het een was niet gevonden zonder het andere. Zonder de post van unknown, geen post van orgineel.

Ik hou voorlopig vast aan jimbooo. Kijk over een uur wel weer eens.

Vooral omdat het de mensen zijn die beweren dat de searchengine hint NOOIT zou kunnen kloppen (als daarmee Remi in de spotlight komt), maar daarmee wel orgineel gaan hangen :roflol:

Epic rondje weer.

Godsamme ik ben in de war :roflol:

Vooral omdat het de mensen zijn die beweren dat de searchengine hint NOOIT zou kunnen kloppen (als daarmee Remi in de spotlight komt), maar daarmee wel orgineel gaan hangen :roflol:

Epic rondje weer.

Alsof jij wist hoe de search engine werkt :roflol:

Oke, nu ga ik echt studeren!

Inb4 - 'Jawantjekanhetduidelijkgebruiken'

:roflol:

Die searchengine hint was toch wel bruikbaar, niet? ;)

Vind je de keus van mij onlogisch dan?

Ik weet van mezelf dat ik geen cult ben dus dan moet de hint wel wijzen naar Orgineel he.. Die duidelijkheid hebben de overige stemmers niet, want ze weten immers mijn identiteit niet.. Dus de keuze van jullie zou in dat geval een stuk minder logisch zijn dan dat van mij nu is..

Zoals ik al gezegd heb, ben ik niet zo fan van hints met nummers vanwege het feit dat het erg afhangt van hoe de cijfers plaatst. De kleinste aanpassing zorgt voor een totaal andere uitkomst.

Maar Orgineel eruit geeft gewoon de meeste duidelijkheid.
Alleen als hij burger is hebben we een probleem want jullie zullen mij de volgende dag wegstemmen en dan zal duidelijk worden dat ook in geen cult ben.. In dat geval hoeven de cultisten geen moer te doen en gewoon en kunnen zo low profile blijven.

2e optie is voor mij biobeast, ik vindt het wel iets voor whami om het getal 42 te gebruiken (krijg je wanneer je de 10 cijfersoptelt. 42 is namelijk het antwoord op de ultieme vraag (google het maar eens) post 42 is van bio.

ik kijk nog even naar de verdere ontwikkelingen voordat ik stem
no offence, maar een hoop cijfers optellen als oplossing voor een hint zoals in vrijwel alle vorige potjes is gedaan en achteraf ook fout is bevonden is zo'n beetje de domste oplossing voor een hint die je maar kunt bedenken. Al helemaal als je dan zo simpel zegt, oh komt op 42 uit dus ik selecteer de persoon die post 42 heeft gemaakt.

no offence, maar een hoop cijfers optellen als oplossing voor een hint zoals in vrijwel alle vorige potjes is gedaan en achteraf ook fout is bevonden is zo'n beetje de domste oplossing voor een hint die je maar kunt bedenken. Al helemaal als je dan zo simpel zegt, oh komt op 42 uit dus ik selecteer de persoon die post 42 heeft gemaakt.

++

Ik ga niet op de redeneringen van andere af nog want kan maar zo zijn dat de cults een bepaalde richting op proberen te duwen.

Ga uit wat ik zelf uit het verhaaltje opmaakte van de kat in het donker. Simpel gedacht misschien maar zelf kom ik niet verder op het moment. Dus...

Alley cat

Jamaar dan is die cijferreeks die naar een post zou moeten verwijzen toch ook een domme oplossing, of mis ik nu iets?
Wat was in voorgaande edities dan de oplossing van die cijferreeksen?

Jamaar dan is die cijferreeks die naar een post zou moeten verwijzen toch ook een domme oplossing, of mis ik nu iets?
Wat was in voorgaande edities dan de oplossing van die cijferreeksen?
hints werden nooit echt (of heeeeeel weinig) ontcijferd, er werd meer gekeken naar postgedrag

Je keek naar wat er verdacht was en dan ging je die persoon in de gaten houden zeg maar.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.193
hints werden nooit echt (of heeeeeel weinig) ontcijferd, er werd meer gekeken naar postgedrag

Je keek naar wat er verdacht was en dan ging je die persoon in de gaten houden zeg maar.
Ik hou je in de gaten

<2u om te stemmen

ja true, is heel simpel geredeneerd, daarom ook niet gestemd, ik vindt dat we niet teveel waarde aan die cijfers moeten hechten. is er iemand die al uit die andere vage hint is gekomen of enig idee wat dat zou kunnen zijn? dat -2&-5 ofzoiets

en waarom leiden die * en ^naar een puzzelaar, die link zie ik ook nog niet helemaal

Vind je de keus van mij onlogisch dan?

Ik weet van mezelf dat ik geen cult ben dus dan moet de hint wel wijzen naar Orgineel he.. Die duidelijkheid hebben de overige stemmers niet, want ze weten immers mijn identiteit niet.. Dus de keuze van jullie zou in dat geval een stuk minder logisch zijn dan dat van mij nu is..

Zoals ik al gezegd heb, ben ik niet zo fan van hints met nummers vanwege het feit dat het erg afhangt van hoe de cijfers plaatst. De kleinste aanpassing zorgt voor een totaal andere uitkomst.

Maar Orgineel eruit geeft gewoon de meeste duidelijkheid.
Alleen als hij burger is hebben we een probleem want jullie zullen mij de volgende dag wegstemmen en dan zal duidelijk worden dat ook in geen cult ben.. In dat geval hoeven de cultisten geen moer te doen en gewoon en kunnen zo low profile blijven.
is die stem op orgineel nou enkel omdat dat nummer leidt naar een post waar jij hem in quote? of was daar meer aanleiding voor.

ik denk dat we sowieso een burger hebben. wat zou je meer weten als straks blijkt dat orgineel burger is? voor mij is nu al wel duidelijk dat we orgineel, jou en jimboo sowieso niet moeten hebben.

is die stem op orgineel nou enkel omdat dat nummer leidt naar een post waar jij hem in quote? of was daar meer aanleiding voor.

ik denk dat we sowieso een burger hebben. wat zou je meer weten als straks blijkt dat orgineel burger is? voor mij is nu al wel duidelijk dat we orgineel, jou en jimboo sowieso niet moeten hebben.

Ja en het nummer is het postnummer van Orgineel vandaar.

Het geeft veel duidelijkheid, omdat indien wij nu een random persoon eruit stemmen, de onduidelijkheid over mij en Orgineel blijft.. dus het is in principe uitstel van executie.

Mocht Orgineel cult zijn dan pleit het Jimbooo zowat geheel vrij (behalve als wolf) en pleit het mij min of meer vrij + de spelers die heel snel op Orgineel stemde.
Daarnaast weet je in welke richting je moet zoeken.

Trem, als je dit leest: kun je even de poll verwijderen? :D

Die cijferreeks is wel het enige wat er is. Of moet er meer met die kat gedaan worden?
Als alle ervaren spelers nu ff hun best doen, want het is zo niet te doen.

We hebben 1 tip > leidt naar 2 mogelijke opties Unknown en Origineel.
Beiden hebben kampen die het niet met elkaar eens zijn en sommigen die wel ERG veel moeite doen om 1 van de 2 te sparen. Is dat werkelijk redenatie, of met een reden?

We hebben die kleine code; iemand enig idee wat dat is?

We hebben de kat-factor voor de wolf

De wolf wil je er het snelst uithebben; waarom zoekt dan niemand op de leads voor de wolf?

Hoeveel cultisten zijn er eigenlijk? Is dat altijd hetzelfde aantal of random? Kan je daar op zoeken?

Die cijferreeks is wel het enige wat er is. Of moet er meer met die kat gedaan worden?
Als alle ervaren spelers nu ff hun best doen, want het is zo niet te doen.

We hebben 1 tip > leidt naar 2 mogelijke opties Unknown en Origineel.
Beiden hebben kampen die het niet met elkaar eens zijn en sommigen die wel ERG veel moeite doen om 1 van de 2 te sparen. Is dat werkelijk redenatie, of met een reden?

We hebben die kleine code; iemand enig idee wat dat is?

We hebben de kat-factor voor de wolf

De wolf wil je er het snelst uithebben; waarom zoekt dan niemand op de leads voor de wolf?

Hoeveel cultisten zijn er eigenlijk? Is dat altijd hetzelfde aantal of random? Kan je daar op zoeken?

Ga uit van een percentage van 25% als cultist in vergelijking met de hele spelerslijst.

Je vind niet zo snel leads naar de wolf. Mocht er een hint zijn naar de wolf in het eerste verhaal dan zou dat het meeste achterlijke zijn wat je als spelleider kunt doen.

Follow de cults en je vind de wolf vanzelf.

Niemand zoekt naar de leads voor de wolf omdat die er nagenoeg nog niet zijn...

Ja en het nummer is het postnummer van Orgineel vandaar.

Het geeft veel duidelijkheid, omdat indien wij nu een random persoon eruit stemmen, de onduidelijkheid over mij en Orgineel blijft.. dus het is in principe uitstel van executie.

Mocht Orgineel cult zijn dan pleit het Jimbooo zowat geheel vrij (behalve als wolf) en pleit het mij min of meer vrij + de spelers die heel snel op Orgineel stemde.
Daarnaast weet je in welke richting je moet zoeken.

hmm duidelijk antwoord. maar heb echt een zeer sterk vermoeden dat orgineel geen cult is. ik ga daarom nog niet op hem stemmen. denk niet dat het zin heeft omdat de meeste toch al die kant op zijn gegaan,

moet nu iig echt ff leren want komt er zo niet van xD voor 2200 zowieso weer bijgelezen om te stemmen. ik wacht nog even op gedrag van andere :)

Terug
Naar boven