MuscleMeat

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
110 log terwijl je herstellende bent van een blessure :eek: Je bent zeker terug !! harde training, wat een volume ook !!

Heb je toevallig een filmpje van die endo rotations? Die exo rotations kan ik wel vinden op youtube maar die andere niet.

At bia: het is de tegengestelde beweging.
Exo is naar buiten draaien en endo naar binnen.

Oke, dankje.

• Topic Starter Topic Starter
110 log terwijl je herstellende bent van een blessure :eek: Je bent zeker terug !! harde training, wat een volume ook !!

Yep yep.. kom jij ook weer een keer trainen JW?

dunnow yet mate, zal ergens in de zomer worden denk ik

Oke cool man! Zal wel weer met de meet zijn? Dunno of Gijs een meet gaat organiseren..

Incline benchpress:
10x60 kg
10x80 kg
9x80 kg
9x80 kg

:) yep yep! kon nu weer trainen totdat de spieren (bijna) failden en niet meer vanwege de pijn in m'n schouder. Voelen deed ik het nog licht dus blijf ff high rep.

Leuke side note: ik press met log alweer ruim op +90% van m'n max en m'n 'gewone' presskracht is nog niet eens op 80% van m'n max. Conclusie: die assistance voor m'n schouders(bladen) werkt top voor carry over naar log voor mij.

Barbell rows:
10x60 kg
10x90 kg
10x110 kg
8x120 kg

Military press:
10x40 kg
8x50 kg
12x50 kg

Cable lat pulldown (strict):
8x50 kg
6x65 kg
8x60 kg

Dumbbell front / side raise (strict):
10x4 kg
10x5 kg
10x6 kg

Cable tricep pushdown:
10x35 kg
10x35 kg
10x40 kg

Cable face pulls:
10x40 kg
10x50 kg
8x55 kg

Superset - Cable exo / endo rotations / pockets:
2x8-12x

Commentaar:
Failde een tijd tijd snoeihard op grip met bb rows en moest met straps trainen om m'n rug goed te pakken en nu is het precies andersom.. alleen kan dan geen straps gebruiken om m'n rug te ontlasten :o
Verder ga ik vanaf volgende week weer m'n oude schema serieus oppakken en ga m'n shoulder rehab verdelen over de 2 dagen:

UB1: dumbbell front / side raise met facepulls (en strict lat pulldowns als 2e rug oefening)
UB2: cable endo / exo rotations met in the pockets

Laatst bewerkt:
Mooi om te lezen dat het weer beter gaat met je blessure. Overhaast het niet en je komt sterker terug dan ooit.

was top om je weer te zien ploeteren met presses! grip gaat gewoon gruwelijk nu...dat merken we allebei, dus we zullen wel iets goed gedaan hebben :p

Nice goin' frenkieboy. Die blessure is echt snel verleden tijd. Wat de rest al zegt: de boel niet overhaasten en je zit zo boven je oude record. Goed dat je niet meer de fout maakt om weer veel te snel te hard te willen :thumbs:

En goeie rows, je kunt nooit grip teveel hebben wat dat betreft :P Vorige week ook alles pronated gedeadlift. Voelde meteen echt de spierpijn nog 2 dagen in m'n onderarmen. Zie her en der wel vaker de pronated dl's en rom dl's terugkomen in dit log, dus dat zal z'n vruchten wel afwerpen :)

Mooi om te lezen dat het weer beter gaat met je blessure. Overhaast het niet en je komt sterker terug dan ooit.

Ik kan nu braaf ja en amen zeggen. Maar ik weet dat in the heat of the battle tijdens een eventtraining alle knoppen omgaan en ik me niet kan inhouden. Maar ik ga het proberen!

was top om je weer te zien ploeteren met presses! grip gaat gewoon gruwelijk nu...dat merken we allebei, dus we zullen wel iets goed gedaan hebben :p

Haha, ik voelde me ook sinds tijden weer superlekker na een UB training.. eindelijk weer tot spierfalen kunnen trainen met de presses. Tot snel vrind!

Nice goin' frenkieboy. Die blessure is echt snel verleden tijd. Wat de rest al zegt: de boel niet overhaasten en je zit zo boven je oude record. Goed dat je niet meer de fout maakt om weer veel te snel te hard te willen :thumbs:

M'n event training van zaterdag nog niet gelezen..? :o had er wel 0,0 pijn aan overgehouden.. wel wat spierpijn in de schouderkoppen :)

En goeie rows, je kunt nooit grip teveel hebben wat dat betreft :P Vorige week ook alles pronated gedeadlift. Voelde meteen echt de spierpijn nog 2 dagen in m'n onderarmen. Zie her en der wel vaker de pronated dl's en rom dl's terugkomen in dit log, dus dat zal z'n vruchten wel afwerpen :)

Thnx, rows zijn nog niet op niveau (nog 10-15 kg te gaan) maar ik kan het alleen maar aanraden om de straps alleen te gebruiken wanneer het echt niet anders kan (max rackpulls en met (car/bak)deadlifts op wedstrijden).

Maar goed bezig Marc.. ik denk dat jij farmers ook wel kunt waarderen straks.. we hebben iig vroeger genoeg geoefend met onze wandelende db lunges :D good ol' days @ XXL

Laatst bewerkt:
Maar goed bezig Marc.. ik denk dat jij farmers ook wel kunt waarderen straks.. we hebben iig vroeger genoeg geoefend met onze wandelende db lunges :D good ol' days @ XXL
Hahaha die lunges ja :D Farmers lijken mij zeker cool, maar als ik zo die grip van jullie zie heb ik nog veel in te halen. Events trainen zal er iig zeker goed voor zijn.

Mooie stappen maak je nu op die presses Frank.

:) yep yep! kon nu weer trainen totdat de spieren (bijna) failden en niet meer vanwege de pijn in m'n schouder. Voelen deed ik het nog licht dus blijf ff high rep.

Leuke side note: ik press met log alweer ruim op +90% van m'n max en m'n 'gewone' presskracht is nog niet eens op 80% van m'n max. Conclusie: die assistance voor m'n schouders(bladen) werkt top voor carry over naar log voor mij.

komt dat niet gewoon door je techniek op de log....door een goede legdrive omzeil je 70% van je schouders zo niet meer...en ik kan het weten....

Ja maar hij kon op een gegeven moment de log bovenin gewoon niet meer goed afspannen en nu worden zijn schouderbladen zo goed gefixeerd dat ze niet meer zakken na de eerste klap. Je ziet het gewoon als hij nu pressed.

ah ok nou vooruit :p

Mooie stappen maak je nu op die presses Frank.

Thnx man!

komt dat niet gewoon door je techniek op de log....door een goede legdrive omzeil je 70% van je schouders zo niet meer...en ik kan het weten....

Klopt, mijn logpress is ook minder shoulder dominant. Daarbij ben ik er dus nu ook achtergekomen dat voor de logpress techniek die ik hanteer een sterke bovenrug / traps belangrijker is dan sterke (voorkant) schouderkoppen om het af te spannen.

Maar press power speelt ook een belangrijke rol. En wat ik eigenlijk wilde aangeven was dat als ik nu al met 80% van m'n press power alweer bijna m'n 1RM max kan pakken op log, ben ik toch wel erg benieuwd wat dat zal zijn als m'n presskracht weer 100% terug is :)

Full olympic squat (beltless):
5x100 kg
5x5x130 kg

Speed deadlift:
1x150 kg
1x160 kg
1x170 kg
5x1x180 kg

Lying leg curl:
10x50 kg
8x60 kg
6x60 kg

Seated calf raise:
12x50 kg
10x70 kg
8x90 kg
8x90 kg

Hyper extensions (slow&strict):
15xBW
12xBW
12xBW

Snoeiharde pomp. Kijken of deze manier van belasting m'n onderrug in z'n geheel wat kan versterken zoals ik het heb kunnen doen voor m'n schouder(bladen)

Machine ab crunches:
12x
10x
10x

Medicine ball prone bridges:
3x15-20 sec

commentaar:
Prima getraind! Raar genoeg eigenlijk geen spierpijn van zaterdag in de erectoren.. wel wat ongemakkelijk gevoel in de onderrug.

Lekkere training Frankie!

Krijg je al vertrouwen richting de kwali's?

Thnx Jorrit. Nou toevallig had ik me vorige week uitgeschreven voor Noord NL. Maar bijna direct daarna begon ik grote vooruitgang te boeken in het herstel van m'n schouder. Maar zal zelfs nu nog niet op volle kracht mee kunnen doen.. deadlift / squat is nog niet op niveau en voordat m'n OH weer op / voorbij oud niveau is, zijn we ook weer een maandje verder.. 12 april is dus te dicht bij.

Dus ik denk dat ik dit jaar als het héél goed gaat een andere kwalificatie ga doen en anders houd ik t bij een paar andere goede B wedstrijden (Brielle sowieso en misschien Midden Delfland ofzo).

Laatst bewerkt:
Thnx Jorrit. Nou toevallig had ik me vorige week uitgeschreven voor Noord NL. Maar bijna direct daarna begon ik grote vooruitgang te boeken in het herstel van m'n schouder. Maar zal zelfs nu nog niet op volle kracht mee kunnen doen.. deadlift / squat is nog niet op niveau en voordat m'n OH weer op / voorbij oud niveau is, zijn we ook weer een maandje verder.. 12 april is dus te dicht bij.

Dus ik denk dat ik dit jaar als het héél goed gaat een andere kwalificatie ga doen en anders houd ik t bij een paar andere goede B wedstrijden (Brielle sowieso en misschien Midden Delfland ofzo).

Verstandige keuze man! Die kwali's zijn volgend jaar er ook weer, dus een jaartje lekker knallen en vooruitgang boeken is nooit verkeerd.

Qua blessures moet je het zeker goed bekijken. Dit soort dingen kunnen snel uitlopen tot erger en dat moet je zeker vermijden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven