MuscleMeat

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
No offense maar wat maakt het uit dat die MP even wat minder gaat als je PRs zet op de log?

mooie logpress je gaat hard vooruit zo te lezen

No offense maar wat maakt het uit dat die MP even wat minder gaat als je PRs zet op de log?

Omdat de mp zijn ontwikkeling op schouderkracht laat zien en zijn log een andere namelijk zijn capaciteit om zijn bovenrug en schouders te stabiliseren met een groot gewicht boven zijn hoofd.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog steeds het gevoel dat er iets moet veranderen aan die mp Frank. Doing the same won't make a change. Maar ja wie weet is het een fase maar toch... het is gewoon mijn gevoel, alsof ik te vaak en te lang al 70kg zie staan.

Ook geen UB/LB meer? Aangezien ik geen rug oef zie staan?

Nog flinke dips na CGBP en MP.

Nee, ik wil de focus nu volledig op log / axle / PJ gaan leggen op zaterdag. Ik doe het te weinig om erop vooruit te gaan (deed 1,5 jaar geleden ook al een 125 kg PJ met bar...)

2x per week UB naast zware log/axle op zaterdag is gewoon teveel om goed te kunnen presteren. Zoals je aan m'n training kan zien was ik vandaag nog niet hersteld in m'n schouders van zaterdag (wat ook logisch is). Die 5e rep van de 3e set was al een max rep.

Ik wilde vandaag ook eigenlijk na MP pin presses doen, maar dat kan alleen in het powerrack en dan alleen maar zittend...en was ook constant bezet.

Rug wil ik donderdag gewoon zwaar pakken en die wordt met events ook weer zwaar belast.. dus een beetje hetzelfde verhaal als m'n presses.

Ik wil dus voorlopig dit proberen:
MA: Biceps, Kuiten, buik, onderarmen
DI: Presses, triceps
WO: Squat (wekelijks wisselen tussen ME/DE/RE)
DO: Rug
VR: Rust
ZA: Events / full body + deadlift (ME/DE of GM / low boxsq)

Wàt?! Hij grinde hem er niet doorheen? Het is een schande voor de parochie!

haha mafkees :D

het zit ook niet echt mee na die - toch wel - slepende schouderblessure, het daarna rustig opbouwen en als ik het goed heb 2x een week deloaden.

Ik train nu iets anders, maar mp blijft wel echt een b*ch bij mij.. presses sowieso wel.

Laatst bewerkt:
2x per week UB naast zware log/axle op zaterdag is gewoon teveel om goed te kunnen presteren. Zoals je aan m'n training kan zien was ik vandaag nog niet hersteld in m'n schouders van zaterdag (wat ook logisch is). Die 5e rep van de 3e set was al een max rep.

Dus snap ik niet dat je niet 1 of 2 oef doet voor presses met rug, nu doe je meer presses op deze dag terwijl je zelf al aangeeft dat het niet volledig hersteld is. Ik heb alleen pushjerk gedaan, geen bench geen dips etc.

Ik wilde vandaag ook eigenlijk na MP pin presses doen, maar dat kan alleen in het powerrack en dan alleen maar zittend...

Daar hadden we het idd over gehad en lijkt mij het proberen waard omdat het een andere impuls gaat geven. Het rack was te lang bezet als ik het goed begrijp dus. Een smith kan ook. (no joke)

Rug wil ik donderdag gewoon zwaar pakken en die wordt met events ook weer zwaar belast.. dus een beetje hetzelfde verhaal als m'n presses.

En dan heb je maar 1 dag rust voor events met je rug en aangezien je hem vandaag niet hebt belast zul je niet tevreden zijn met maar 1a2 oefeningen maar heb je minimaal het volgende in gedachte: BB rows, chins, face pulls en strict lat pull down. Heb ik gelijk?

Dus snap ik niet dat je niet 1 of 2 oef doet voor presses met rug, nu doe je meer presses op deze dag terwijl je zelf al aangeeft dat het niet volledig hersteld is. Ik heb alleen pushjerk gedaan, geen bench geen dips etc.

Ja, en stel dat ik dus vandaag (net als zaterdag) weer jerks zou doen, zou ik exact dezelfde spieren belasten dus ook maar submax kunnen jerken. Daarbij zou ik dan donderdag weer presses doen en ga ik weer met vermoeide triceps/schouders log/axle doen op zaterdag. Daardoor zullen alle trainingen er altijd een stuk onder lijden.. doordat ik nu medium presses doe, kan ik 4 dagen later, volledig uitgerust max log/axle en of mp doen als ik m'n bovenrug/spine wat wil ontlasten of als OH assistance.

Daar hadden we het idd over gehad en lijkt mij het proberen waard omdat het een andere impuls gaat geven. Het rack was te lang bezet als ik het goed begrijp dus. Een smith kan ook. (no joke)

Klopt, en goed idee. Volgende week.

En dan heb je maar 1 dag rust voor events met je rug en aangezien je hem vandaag niet hebt belast zul je niet tevreden zijn met maar 1a2 oefeningen maar heb je minimaal het volgende in gedachte: BB rows, chins, face pulls en strict lat pull down. Heb ik gelijk?

Gewoon exactly what I had in mind.. scary Gijs! Maar idd.. m'n bovenrug zal dan zaterdag meer vermoeid zijn dan normaal op zaterdag. Ik zal deze week even bekijken hoeveel last ik daarvan zal hebben zaterdag.. het alternatief zou dus dan rug op maandag of dinsdag pakken zijn, maar op maandag is m'n bovenrug echt nog beurs (zeker als ik stones heb gedaan) en als ik het op dinsdag doe zit er maar 2 dagen tussen.... Het is dus nooit echt optimaal...what do you think?

Laatst bewerkt:
Gewoon UB van maken en beide dagen 2 oef rug doen. Of rug op dinsdag.

Als je zaterdag events hebt dan beschouw ik hem vooral als LB dag. Ik doe meestal 1 OH oef voor events en minimaal 2 zware looponderdelen, verder is het allemaal rug wat de klok slaat zoals hand over hand / stones etc. De spieren die helpen zijn weer voornamelijk rug.

Ik zie het dus zo, de grootste belasting bij events = 1 Benen, 2 rug en 3 schouders.

-Benen maxxen kan dus eigenlijk pas weer woensdag want dan heb ik 3 dagen rust gehad. De gymtraining maakt een minder grote impact dan events dus met 2 dagen rust voor zaterdag is woensdag prima voor mij. Alle andere dagen kan ik ook benen extra doen maar dan met minder intensiteit (zoals ik maandag deed)

- Rug is behoorlijk aan gort van de zaterdagen maar vooral de ruggestrekker. De lats vallen altijd wel mee en ook de rhomboids en traps willen meestal al wel weer redelijk mee na een dag rust. Dus maandag kan ik prima rug doen en dan vooral RE. 2 oefeningen is genoeg. Als ik zwaar wil gaan met bv 5jes op barbell rows lukt me dat niet dat zou pas weer echt kunnen op woe of do.

-Als ik rug dus nog zwaar wil doen door de week kies ik meestal voor een redelijk pittige DL op de LB dag op woensdag. Heel soms bb rows op do. Ik moet zeggen dat bb rows er gewoon weinig in voorkomen als ik events train, ik doe dan liever HS rows vanwege mijn ruggestrekkers. Donderdag kan ik dus ook prima 2 oef rug doen.

Schouders die belast zijn met een pushjerk techniek op zaterdag hebben niet veel geleden aangezien de pushjerk vooral veel haalt uit de benen / bovenrug (afspannen) en evt triceps als je moet nadrukken. Op maandag 1a2 oefeningen presses doen is dus voor mij niet zo een probleem gebleken. triceps doe ik ook het liefst op deze dag aangezien triceps trainen op bv donderdag nog WEL invloed heeft op mijn press op zaterdag.

Soms train ik al presses op vrijdag en dan kan ik wel los gaan en doe ik geen press meer op zaterdag tijdens events. (ik heb natuurlijk beschikking over log bij FPA en ook axle etc. Maar clean en press kan dus ook.

RE bij je squats staat voor repetitive effort toch? Wat houdt dat precies in? Volume draaien?

-Benen maxxen kan dus eigenlijk pas weer woensdag want dan heb ik 3 dagen rust gehad. De gymtraining maakt een minder grote impact dan events dus met 2 dagen rust voor zaterdag is woensdag prima voor mij. Alle andere dagen kan ik ook benen extra doen maar dan met minder intensiteit (zoals ik maandag deed)

Yup, zo doe ik t ook en dat werkt prima; squats kunnen bij mij op deze manier nog vooruit gaan.

- Rug is behoorlijk aan gort van de zaterdagen maar vooral de ruggestrekker. De lats vallen altijd wel mee en ook de rhomboids en traps willen meestal al wel weer redelijk mee na een dag rust. Dus maandag kan ik prima rug doen en dan vooral RE. 2 oefeningen is genoeg. Als ik zwaar wil gaan met bv 5jes op barbell rows lukt me dat niet dat zou pas weer echt kunnen op woe of do.

Ruggestrekkers (erectoren) zijn bij mij ook aan gort, maar traps en rohmboids nu ook na log en stones. Maar op maandag wat mediumlight back is ook waar ik nu aan zit te denken. En dan donderdag wat chins en cable rows

Schouders die belast zijn met een pushjerk techniek op zaterdag hebben niet veel geleden aangezien de pushjerk vooral veel haalt uit de benen / bovenrug (afspannen) en evt triceps als je moet nadrukken. Op maandag 1a2 oefeningen presses doen is dus voor mij niet zo een probleem gebleken. triceps doe ik ook het liefst op deze dag aangezien triceps trainen op bv donderdag nog WEL invloed heeft op mijn press op zaterdag.

Dit is het enige waar ik het niet eens ben met je... voor mij werkt dit niet zo: ik voelde zelfs gisteren nog echt in m'n schouderkoppen nog dat ik zaterdag veel sets OH heb gedaan en zat nog op 90% van m'n max kracht.
Ondanks dat ik op zaterdag vrijwel alles jerk en alleen maar hoef af te spannen, zijn m'n schouders toch flink belast (heb hier niet echt spierpijn in, maar bij maximale inspanning voel ik het).

Misschien is het gewenning op korte termijn (weken) of lange termijn (maanden/jaren), maar max PJ/MP op zaterdag kan ik niet combineren met max presses door de weeks, tenzij ik weer 4-5 dagen rust, maar dat zit weer te dicht op de volgende event training. Moet nu een keuze maken dus, en wil nu die OH Jerk verbeteren; 130 kg log, 140 kg PJ deze zomer.

RE bij je squats staat voor repetitive effort toch? Wat houdt dat precies in? Volume draaien?

Ja, higher reps.

Vandaag met Gijs @ FPA

Full olympic squat:
10x50 kg
6x80 kg
5x100 kg
3x120 kg
3x140 kg
2x160 kg
1x170 kg
fx180 kg
3x140 kg
3x140 kg (met kniebanden geprobeerd)

Full front squat:
6x60 kg
4x100 kg
6x90 kg
5x100 kg
11x90 kg (pr..?)

Machine hack squat:
10x110 kg
10x130 kg
10x150 kg

Lying leg raise:
10x35 kg
10x45 kg
5x60 kg (full block)

Seated calf raise:
15x80 kg
15x80 kg
15x80 kg

Leg raise:
10x3 kg
10x5 kg
12x5 kg
13x5 kg

commentaar:
Lekker.

hoe voelde het met kniebanden?

onwennig, pijnlijk maar wellicht dat ik er ook wel iets uit kan halen. Wellicht dat ik het een keer doe op een ME sq dag.

Chin ups:
8xBW
5xBW +10 kg
3xBW +20 kg
5xBW +35 kg
3xBW +35 kg
2xBW +35 kg
2xBW +35 kg
7xBW +15 kg

Seated cable row:
10x90 kg
10x115 kg (full block)
10x125 kg

Cable fly:
10x23 kg
10x27 kg
8x32 kg (pr)

Cable face pull:
8x45 kg
8x65 kg
8x67,5 kg (PR)

Barbell preacher curl:
8x40 kg
7x40 kg
6x40 kg

ik denkd at je schema behoorlijk gek is frank,,zal je aftakelen op den duur

Weer lekker bezig Frenk!

Wat een theorieën allemaal over de planning van de trainingen zeg, potdorie. Maar wel logisch hoor, ik zit vaak ook vanalles uit te dokteren.

amai, deze optrekkekkes mogen er anders ook best wezen

ik denkd at je schema behoorlijk gek is frank,,zal je aftakelen op den duur

Valt wel mee. Dit is de gameplan:

Maandag
3x6-12x
Barbell of t-bar row
Barbell of db curl
Incline dumbbell curl (optional)
Abs
Onderarmen

5x5x
Seated calf raise

Dinsdag:
2x5-8x
Military press

2x3x
Seated pin press

3x6-12x
Close grip benchpress
Strict lat pulldown
Tricep dippen
dumbbell / cable fly
Standing tricep ext
Dumbbell lateral raise

Woensdag:
5x5x of 3x1-3xME of 8x2xDE
Full oly squat

3x6-12x
Full front squat
Hack squat
Lying legcurl
Ab crunches
Seated calf raise

Donderdag:
3x6-12x
Chin ups
Cable row
dumbbell / cable fly
Cable facepull
Incline dumbbell curl (optional)

Zaterdag:
4x1-3xME en/of 1xrep out
Log / axle pushjerk

3x5x Military press optioneel

3x1-3x of 8x2xDE
Deadlift

Events afgewisseld met max pogingen en submax volume draaien

Verder is het gewicht en intensiteit afhankelijk van m'n gevoel en of ik wel of niet met Gijs of Sjaak train (die lullo's willen me soms nog wel eens teveel pushen, en daar ben ik ze ook dankbaar voor :p)

Maandag:
Rug / biceps, volume en gewicht is afhankelijk van wat en hoe zwaar ik zaterdag events heb gedaan.
Kuiten zwaar voor max kracht. Kies hier voor een compound oefening zoals een bb-row or t-bar omdat ik liever wat inlever op m'n row door vermoeide erectoren dan andersom. En meestal kan ik op maandag alweer aardig bb-rowen, doe ze nu vrij strict.
Buik om zo 2x p/w buik te trainen
Onderarmen assistance om te proberen of m'n grip beter van wordt (nog nooit gedaan dit)

Dinsdag:
MP: same story wat betreft volume / gewicht
PIN press: stickypoint zit @ voorhoofd, dus wil dat toch gaan doorbreken met overloading
CG bp / dippen: assistance
Lat pulldown: even tussendoor als blessure preventie voor schouders en zo kunnen schouders/triceps even rusten
Fly: estetisch verhaal, met Gijs en Sjaak als trainingsmaatjes kan ik het niet maken om er ook een beetje buff en compleet bij te lopen.

Woensdag:
Full oly Squat: posterior chain is vaak nog te beurs van zaterdag om gewone squats te doen. Quad dominant full oly squats gaan prima en kan, als zaterdag niet te maf was, zelfs wel een PR-tje pakken. Wissel elke week in 5x5x, ME of DE
FFSQ: weakness, ga dit doen tot ik 3x doodga en dan eindelijk decent weights kan tillen
Hacksq: overdracht naar truckpull.. moet toch wat power in die quads krijgen
Kuiten: light, high rep.. wil nu 2x pw kuiten doen: high en low rep.. ook voor truckpull

Donderdag:
Rug / biceps napompen.. geen oefeningen waarbij de erectoren worden belast iig.

Vrijdag:
Ruk..uuhh rust!

Zaterdag:
Axle / log jerken. Dit is voor het eerst sinds 1,5 -2 jaar dat ik nu weer elke week ga jerken/pushpressen. Zit ook al 1,5 - 2 jaar op een ****ing 125 kg PJ met stang :( Dus dit moet nu gaan veranderen!
Yoke, Farmers, stones: wissel deze af met max attempt en 'easy' volume draaien
tire / prowler / medleys: conditioning en building mental toughness

Weer lekker bezig Frenk!

Wat een theorieën allemaal over de planning van de trainingen zeg, potdorie. Maar wel logisch hoor, ik zit vaak ook vanalles uit te dokteren.

Thnx Ruben. En haha, ja Gijs en ik zijn allebei een beetje zo :)

amai, deze optrekkekkes mogen er anders ook best wezen

Bedankt Erchin!

Laatst bewerkt:
heb je nou een pull training met één chest oefening gedaan gister? of waren het reverse cable flyes? wel lekker veel chins gedaan baas!

schema ziet er doordacht uit. verder vind ik het een eer genoemd te worden als belemmerende factor in je plannen om soms niet all the way te gaan ;)

Yup, pumpin' the pecs! ;)

Events @ RPB

Log press:
2x5x55 kg
2x3x75 kg
2x85 kg
1x100 kg
1x105 kg
2x0x110 kg (in lockout, kon niet afspannen)
2x100 kg

Had het kunnen weten; ik kan sowieso niet 2 weken achter elkaar zwaar jerken met een log, zeker niet na zo'n squat training met Gijs op woensdag.

Military press:
5x60 kg
5x70 kg

Deadlift:
8x60 kg
3x120 kg
2x130 kg
2x140 kg
2x150 kg
2x160 kg
6x2x167,5 kg

Zo, lekker die beweging erin slijten en natuurlijk max speed. Voelde goed. Nog even kijken of ik volgende week wat GM's in m'n eventtraining ga gooien of een max deadlift (misschien met banden..)

Farmers:
85 kg 14m
105 kg 14m
125 kg 14m
135 kg 14m (PR)
140 kg 14m +12 sec hold (PR)
120 kg 20-22m (met turn)

Haha, die turn duurde echt lang, moest op de plaats turnen en dat nakte m'n grip aardig. Max kracht op farmers gaat goed, nu trainen met 120 kg op max afstand

Stones:
Run: 95 kg @1.40m, 110 kg @1.30m, 120 kg @1.15m (PR)
Run: 95 kg @1.40m, 110 kg @130m, 120 kg @1.15m
120 kg @1.15m
120 kg @1.30m (PR)
120 kg @1.40m fail

Shit, ik had bij de eerste poging de stone nét over de rand liggen, maar stond niet goed om na te duwen. Had de 120 kg zo goed als geschouderd :) Volgende keer reppen met 120 kg op 1.30m.

Tire flips (380 kg):
3x8x

Prowler:
50kg 20m
70kg 20m
90kg 20m
110kg 30m
130kg 30m (PR)

commentaar:
Kapot.

holie ****...dikke filmpjes maat. bij 135 ff in de camera kijken haha :p 140 met die hold aan het einde, impressive (net zoals je poses ;))

mooie complete training zo - me = jealous

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven