MuscleMeat

Frenk's 2011 log: Strongman in wording

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Military press:
6x67,5 kg
4x2x75 kg
2x2x80 kg
2x82,5 kg
2x85 kg

Die 2e rep op 85 kg was een van de meest epic grinds ever... voelde bij de 82,5 kg al dat de 87,5 vandaag niet zou lukken. Toch tevreden aangezien ik gisteren nog best wat spierpijn in de schouders nog had van log en vooral v.d. OH squats.

Pushpress:
1x97,5 kg + 3x92,5 kg

Kansloos, alles deed pijn en t voelde loeizwaar.

Seated oh press:
8x52,5 kg
8x60 kg
6x70 kg
3x80 kg

Eerste keer dat ik dit doe, voelde lekker; Kan nu volledig op m'n press kracht richten.

Tricep dippen:
8xBW
10xBW +20 kg
8xBW +25 kg
8xBW +30 kg
4xBW +35 kg (5f)

Incline dumbbell fly:
8x22 kg
6x22 kg

Barbell standing tricep extensions:
8x30 kg
7x30 kg
8x30 kg

Seated dumbbell lateral raise:
12x10 kg
12x12 kg
12x12 kg

commentaar:
Goede training! Morgen naar RPB.. kijk ernaar uit :D

die grind was inderdaad echt epic...ik lieg niet als ik zeg dat die rep misschien wel 10s duurde in totaal. eerst stil boven je hoofd en toen nog een paar sec stil, voor je de rechterkant uit kon pressen - respect dat je door bleef gaan man, daarin onderscheiden de mannen zich van de knakkers ;) je had weer een echte frenk training, lekker knallen! mooi ook die woede toen die (best wel lekkere) chick je plates ging stelen hehe - tnx voor de support vandaag man!

ik zie je morgen bij RPB maatje !!!

die grind was inderdaad echt epic...ik lieg niet als ik zeg dat die rep misschien wel 10s duurde in totaal. eerst stil boven je hoofd en toen nog een paar sec stil, voor je de rechterkant uit kon pressen - respect dat je door bleef gaan man, daarin onderscheiden de mannen zich van de knakkers ;) je had weer een echte frenk training, lekker knallen! mooi ook die woede toen die (best wel lekkere) chick je plates ging stelen hehe - tnx voor de support vandaag man!

haha thnx man. Ja, zat toen ook midden in m'n sets, wilde ik de 80 kg uitpakken, flikkert de stang bijna aan 1 kant uit m'n klauwen omdat zij wat schijven eraf had gepakt...****ing annoying.. en dan vooral hoe ze daarna een beetje laconiek reageerde.

Haha dat is toch niet des Franks, niet eens proberen te versieren Frank? Even uitgelegd hoe ze moet squatten?

nee, dit keer had ze geluk (of pech ;) )

Training @ RPB

Full olympic squat:
5x90 kg
5x110 kg
3x130 kg
3x150 kg
3x150 kg
3x155 kg
1x160 kg
3x130 kg

geen fut / groove / whatever

Deficit deadlift (7-8 cm):
5x120 kg
5x160 kg
5x180 kg
3x200 kg
1x220 kg (PR)
1x232,5 kg (PR)
0x240 kg (geen zin in thigh ride)

Die 232,5 kg was voor mijn grote vrind Jona a.k.a. PV a.k.a. aint-so-though-boyyy!!! Staat op film..en Gijs: Midgets can be strong, lul!

http://www.youtube.com/watch?v=gKJs_3zF_Hk

ohhh yeahh!

Stones:
5x95 kg @1.30m
8x95 kg @1.40m +3xf tussendoor (PR)

techniek wordt beter en beter, die 95 kg kan ik nu vrijwel endless erop gooien. Bedankt voor de tips Gijs.

Prowler:
40 kg 40-60m
60 kg 40-60m
100 kg 40-60m
110 kg 40-60m

Chin ups:
2x8x

commentaar:
ohhh yeahh

Laatst bewerkt:
Dude we deden die prowler heen en weer he dat is dubbele afstand.

Flinke kotstraining :D
Maar let op je rug man bij die dl, op zo'n manier deficits gaat denk ook een beetje aan het doel voorbij imo.

haha nice dl frenkie! maar wacht maar, maandag dan weer wat deficits doen!

thnx. Maar bij max pogingen bolt m'n rug altijd een beetje, als ik met een holle rug de start maak en dat wil vast kunnen houden, kom ik nooit verder dan 200 kg. En trust me, m'n quads/glutes en hams werken echt wel meer dan bij een gewone deadlift. Dus doel wordt gewoon bereikt.

Ik bedoel vooral de manier hoe je hem los trekt, als je hem zonder ruk los trekt train je denk ik de liftoff veel effectiever en maak je dat deel een stuk zwaarder (waardoor je ook weer bij normale deadlifts betere form behoudt) ipv dat je alsnog een strain in je lockout krijgt.

vind je dit met een ruk lostrekken? Volgensmij zijn m'n armen zo goed als gestrekt. Sowieso als ik m'n liftoff vergelijk met Konstantinovs scheelt de manier van lostrekken bijna niets. Ik deadlift al ruim 8-9 jaar en in het begin deadlifte ik altijd met een gestrekte armen, holle rug en al dat soort 'perfect form' crap en ik kwam nooit voorbij de 190. Sinds ik meer m'n bekken kantel, m'n bovenrug iets bol en de liftoff a la Konstantinovs doe is m'n max deadlift met bijna 40% gestegen. Theorie is leuk, maar (eigen) praktische ervaring is voor mij nog altijd waardevoller.

Gijs is voor mij ook living proof dat al die uitgedokterde schema's ook bullcrap is en merk dat naarmate ik dat ook meer en meer loslaat ik trainen leuker vindt en ik ook langzaam aan toch sterker blijf worden.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

haha nice dl frenkie! maar wacht maar, maandag dan weer wat deficits doen!

did it for you baby! all love!

Laatst bewerkt:
Ja ik weet dat je een stuk sterker bent geworden, maar het verschil qua techniek met Konstantinovs is dat hij zijn onderrug recht houdt na het los trekken en hij heeft langere armen + lift van hogere hoogte door de meebuigende halters wat een hoop scheelt met op deze stijl lostrekken aangezien je de spanning in je beweging dan op het halter zet wat met een gewone stang niet kan.

En rukken is gewoon voordat je spanning op het halter zet begint met liften.

Zoals ik al zei; onderrug recht houden bij +85% van m'n max is bijna onmogelijk.. Maar de spanning op de stang zetten voor de lift doe ik nu soms ook nog wel eens. Maar meestal niet...ik zal dat nog eens een kans geven volgende keer. Thnx iig voor je opbouwende kritiek, Zyed.

bazige training maat - leuk filmpje :p
ook verrekte vaak die stone op 1.40 gedonderd trouwens

ooooh yeaaaaaaaaahhhh nice defecit dl, very nice stone het leek erop of je die eindeloos erop kon gooien op het laatst, en epic prowler, vooral toen je dat stuk op dat fietspad ging lopen was echt grappig !! :roflol:

hatseflats, pv weer aan de beurt!

bazige training maat - leuk filmpje :p
ook verrekte vaak die stone op 1.40 gedonderd trouwens

ohhh yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh whipe that shit off!

thnx :)

Lol :p

Ben je met die deficits begonnen met als doel je liftoff te versterken of is het ook voor de afwisseling/fun?

:roflol: @ die schijfsteelchick trouwens.

Liftoff is eigenlijk sterk genoeg, maar zag sjaakie dat gisteren doen.. dus toen wilde ik t ook doen :)

ooooh yeaaaaaaaaahhhh nice defecit dl, very nice stone het leek erop of je die eindeloos erop kon gooien op het laatst, en epic prowler, vooral toen je dat stuk op dat fietspad ging lopen was echt grappig !! :roflol:

hahaha, ja alleen kwam ik er wel achter dat t fietspad 100x stroever ging dan t gewone pad.. auw! :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven