AndroidHealthClinic

Frenks log

Lekker bezig Frenk!

Wat vind jij van deze techniek mbt tire flippin'?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Op zich wel goed en voor een groot deel doe ik het ook zo bij een lichte tot middelzware tyre (tot 380) en goede ondergrond: sta verder van de tyre, zet m'n schouders er tegenaan en duw met m'n benen de tyre schuin naar voren. Echter als de ondergrond wat gladder is moet je dichterbij staan en kun je die techniek niet altijd doen. Daarnaast vind ik dat als je je handen dichter bij elkaar houdt, je beter de shrug / knee push kunt doen om de tyre in ' one go' te flippen. Er is dus niet één beste techniek, het is afhankelijk van je kracht, lengte, ondergrond en tyre.

Heb je een tip voor turns bij een framecarry ? Ik moet dat morgen doen nl. en heb het nooit gedaan :P beetje vergelijkbaar met farmers dus een beetje afremmen en controleren of kan je gewoon doorrennen en draaien ?

• #1.044
Lastig te zeggen Johan, heb daar niet zoveel ervaring mee. Normaliter turn je ook vrijwel niet met een frame. Wij doen het ook nooit in training Meestal zet je de frame neer en draai je zelf om om weer terug te lopen. Heb een frame met een turn alleen gezien bij Sterkste man van NL in 2013. Daar deden ze ongeveer hetzelfde als met farmers: bocht wat ruimer inzetten, iets vertragen en in de bocht hangen.

Running with interval: 4.24 km in 23 min
5 min rennen, 1 min wandelen

Vanaf deze week weer 5 min extra gelopen. Tempo iets lager gedaan dan vorige week met 3x5min. Volgende week deze afstand weer verbeteren

Running with interval: 4.26 km in 23 min
5 min rennen, 1 min wandelen

20 meter verder gelopen. Als we geen vooruitgang meer maken switch in naar een andere interval. Als m'n SM wedstrijd(en) voorbij zijn ga ik 2x per week rennen tot de hardloopwedstrijd in oktober.

Goed aan het cardioën baas. Merk je hiervan nog effect in de rest van de training?

• #1.046
Thnx. Ja merk dat ik sneller ben met looponderdelen

Ja, misschien wel ja, ik denk dat ik er iets te veel respect aan heb gegeven, ik had de 7de plek en de 1ste plek was maar 1.30sec. sneller, dus ja ... :rolleyes:
Dus met een goeie techniek had je gewoon eerste kunnen worden bedoel je? :windup:

• #1.051
Ga es lekker vissen in Noorse fjorden gij!

Seated military press:
5x20 kg
5x50 kg
4x5x70 kg

Seated cable row:
12x86 kg
12x96 kg
12x100 kg
12x105 kg

High incline dumbbell press:
6x30 kg
6x36 kg