XXL Nutrition

g-mens log

Ik dacht dat je licht ging trainen haha, toch een pittige training !! lekkere squat !! en ook rackpull natuurlijk..

super squatjes man!

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.645
thanks Wietse, ik blijf denk ik een tijdje olympic doen. Minder pijn in de ellebogen en het gaat me nu weer lekker voor de wind op deze vorm.

Vandaag UB

Oef 1 Chins
20xbw
15xbw
12xbw
12xbw
12xbw

Zwaar volume PR! Haha belachelijk ik snap niet waarom die chins tegenwoordig zo vliegen. Na de voorrondes weer extra gewicht eraan en opbouwen naar setjes met +50

Oef 2 50mm axle pushpress uit de nek.
10x50
5x90
3x110
5x90
5x90
5x90

Moest wennen aan de beweging, denk niet dat ik hem veel vaker ga doen. Heb nu een bloeduitstorting in mijn nek van het opvangen en heb echt mijn best gedaan om hem rustig op te vangen en mee te veren. Ga denk ik dumbbellpress weer opnemen in schema, lang niet gedaan en dwingt me ook meer rechtop.

Oef 3 V bar pull down 45% hoek naar het lichaam.
15x80
12x90
10x100 full bl
10x110

Oef 4 Paused close grip bench
10x60
6x80
5x100
5x120
5x120
5x120

Op zich niet slecht maar mijn bench thuis geeft een veel betere spanning.

Oef 5 Reverse pec deck
15x15blokjes
15x15bl
15x15bl

Oef 6 Machine shoulder press (log grip)
15x60
12x80
10x90
8x100 full bl

Oef 7 supersets rope triceps extension en cable curl
20x15kg - 20x15kg
20x15kg - 20x15kg
20x15kg - 20x15kg
20x15kg - 20x15kg

Rechterarm zeurt nog steeds wat van de vorige kwali, hoop dat het zondag goed weg is getrokken. Flink hoge reps werkt wel prettig, pijn is minder nu.

weeral een goed volume ouwe bodybuilder. Waarom probeer je niet eens stricte neckpresses? Of misschien met reversed bands, zodat je echt dat laatste stuk van de beweging kunt aanpakken voor je MP.

Ik heb hetzelfde, mijn lowerback spieren zijn/waren veel sterker dan mijn rechte buikspieren.

Ik doe nu iedere tijdens 3 trainingen in de week iedere keer een andere oefening ervoor. Maandag RE, woensdag ME en vrijdag DE.. en ook dat werkt. maar het belangrijkste hierin is gewoon systematisch bezig zijn en hoef ik je allemaal niet uit te leggen..

Maandag : http://www.youtube.com/watch?v=izDf0MCR2DU

Woensdag : Crunches met extra gewicht 5-8 hh

Vrijdag : Tegen Bands, zoals jullie ze altijd hebben gedaan.. (ik ze daar 1 keer gezien heb)

• #10.648
Thanks jongens.

Vandaag een zeer waardevol bezoek aan de fysio. Aantal zaken die ik al vermoedde idd bevestigd en weer wat beter.

1. Nek naar 1 kant niet mobiel, flinke kraak en nu zit het weer fijn wrs ook soms daar die uitstraling naar rechterarm van.
2. Middenrug vast als een huis. Tussen de schouderbladen boog het allemaal niet mee. Ook los gemaakt. Voor Chuncky en Hyped: Ik schrok me weer een hoedje toen het loskwam, net als in Middelburg toen.
3. SI gewricht zat vast wrs heeft dit ook mede de hamstring veroorzaakt rechts. Ook los gemaakt, moet het wel los houden.
4. Piriformes (spier bij heup) veel te veel spanning. Advies rekken, hier komt dus die irritante spanning op de aanhechtingen van heup bij squat vandaan. Wrs gekomen door het loeizware en vele werk voor sterkste man.

Ik wilde eigenlijk nog 1 keer trainen voor zondag maar ik ga verstandig zijn en het de tijd geven nu om in ieder geval weer een beetje in balans te komen. Na de kwalificaties weer laten checken door de fysio en dan lekker knallen weer.

Klinkt goed man, is de spanning er een beetje af?

Respect dat je met al die kwaaltjes toch nog zulke trainingen neerzet.
Zou je ooit mildere trainingen gaan doen of nog liever kapotvallen en doortrainen? :-)
Ik denk dat ik het antwoord al ken.

Kijk, goed bezig. Ga vanaaf bij Franco langs voor wat klein en wat preventief 'onderhoud'.

Laatste keer was trouwens in Middelharnis en ik hoop dat je nu iets minder gegild hebt. Schrok me een ongeluk.

hamstring en piriformis rekken kan sowieso geen kwaad nee! moet t zelf ook doen

Thanks jongens.

Vandaag een zeer waardevol bezoek aan de fysio. Aantal zaken die ik al vermoedde idd bevestigd en weer wat beter.

1. Nek naar 1 kant niet mobiel, flinke kraak en nu zit het weer fijn wrs ook soms daar die uitstraling naar rechterarm van.
2. Middenrug vast als een huis. Tussen de schouderbladen boog het allemaal niet mee. Ook los gemaakt. Voor Chuncky en Hyped: Ik schrok me weer een hoedje toen het loskwam, net als in Middelburg toen.
3. SI gewricht zat vast wrs heeft dit ook mede de hamstring veroorzaakt rechts. Ook los gemaakt, moet het wel los houden.
4. Piriformes (spier bij heup) veel te veel spanning. Advies rekken, hier komt dus die irritante spanning op de aanhechtingen van heup bij squat vandaan. Wrs gekomen door het loeizware en vele werk voor sterkste man.

Ik wilde eigenlijk nog 1 keer trainen voor zondag maar ik ga verstandig zijn en het de tijd geven nu om in ieder geval weer een beetje in balans te komen. Na de kwalificaties weer laten checken door de fysio en dan lekker knallen weer.

Haha, ouwe aansteller :D

Voor piriformis: zitten rechter voet op linker knie (en andersom) en dan je tenen (van de voet die nog op de grond staat !) aan proberen te tikken ?

Das een goeie in ieder geval.

Gelukkig niks raars, kan je er weer vol vertrouwen tegen aan!

• #10.655
Aah thanks ik deed hem nu meestal liggend, deze voel ik ook meteen. Ik kan niet eens iets naar voren leunen zo vast zit het haha.

Leuk je eens ontmoet te hebben Gijs. :thumb:

Leuk dat je inderdaad vandaag van de partij was als mental coach...je aanwezigheid was niet te "overhoren" ;)

Suc6 morgen kerel...hoop dat je ook dit jaar weer bij de SM van NL bent...je verdient het! :)

• #10.658
Dank je mannen. Nick heeft wel een lekkere wedstrijd gedraaid Hummer:thumbs:

En Rene, haha die veldstem van mij is lastig om onder controle te houden.

Trouwens nog bedankt voor vandaag gijs en succes morgen het is je gegunt :)

Succes Gijs, 4 maal scheepsrecht!

Terug
Naar boven