MuscleMeat

Gaan trainen in Brazilie!!!

jammer Engelse artikels demotiveren mij altijd om verder te lezen niet dat ik het niet begrijp integendeel zelfs maar op de een of andere manier stop ik altijd na 3 zinnen

• Topic Starter Topic Starter
jammer Engelse artikels demotiveren mij altijd om verder te lezen niet dat ik het niet begrijp integendeel zelfs maar op de een of andere manier stop ik altijd na 3 zinnen

is mijn moedertaal... maar zal hier sowieso blijven posten in het nederlands! no worries

damn damn damn, ik heb weeral iets gemist... nogueira brothers zijn komen trainen in CM System gisteren!!! nog 59 dagen

leven we nog?!

gewoon uit algehele curiositeit: is er eigenlijk al gedoet tijdens je verblijven in Brasil?

Yeah, ik leef nog... weinig tijd, alles aan het voorbereiden... nog 15 dagen en eens ik ter plekke ben zal ik jullie up to date houden...

Cristiano heeft zijn partij tegen Reza gewonnen, waarvoor we allemaal heel blij waren. Ik had tegen Cris gezegd dat indien hij een ledemaat brak bij Reza dat ik een barbecue zou houden in de gym. Jammergenoeg zat dat er niet in.

Veel mensen vonden dat Reza had moeten winnen, maar hij heeft geen **** gedaan in de laatste ronde behalve punches blokken met zijn hoofd. Beiden zagen er ook serieus gehavend uit.

Vertrek binnen een paar uurtjes! Vrijdag post ik de eerste videoblog!

Peace

goeie trip!

vandaag aangekomen in Curitiba! Hel van een reis....

We volgen het op.

veel plezier fatty! hou ons op de hoogte, en deze keer toch wat meer pics van de lokale chicks aldaar!

Hier ben ik dan. Videolog zal pas volgende week komen omdat het nu feestdagen zijn. En hierdoor is er niet te veel te beleven behalve mij zien uitgaan en gaan surfen.

De rit naar Curitiba was dit jaar een regelrechte nachtmerrie.

Vanwege een blessure aan mijn benen die maar niet wil weggaan ben ik gedwongen in het vliegtuig orthopedische kousen te dragen, en je kan er ook zeker van zijn dat mijn enkelblessure op dit moment weer boven water kwam.
Mijn dokter had me aangeraden om mijn enkel te laten gipsen, maar **** that, mijn voorarm en mijn elleboog moesten normaal ook in het gips, maar een steunverband was genoeg.

De zondag was ik gaan werken tot 19 uur. Vlug nog iets eten met vrienden en dan naar Brussel wat chillen met KingKoolShake, een graffiti artiest die familie is. Om 3u30 de taxi genomen richting Zaventem. Wat geluld met de taxichauffeur over vechtsporten. Het begon allemaal goed toen mijn vlucht naar Lisbon vertraging had in Brussel.

Mijn enkel deed hels veel pijn maar bon, doorbijten, in 22 uur zou ik op mijn eerste stop kunnen chillen. WRONGGGGGGGGGGGGG. In het vliegtuig naar Lisbon had ik alle plaats om mijn benen te rusten omdat ik op een lege aisle zat. Relaxed.

Aangekomen in Lisbon en hier had ik door dat ik tot de laatste gate te voet moest gaan. Mijn enkel besloot er de brui aan te geven dus moest ik maar manken. Ik kwam aan de douane en de dude bekeek me al met een scheef oog. Wat wil je, roze hoodie met skulls, flashy sneakers, baggy trainingspants... not a good idea. De cop in charge vroeg me wat ik ging doen in Brazilie, en ik vertelde hem dat ik ging MMA en BJJ trainen verscheen er een enorme glimlach op zijn gezicht. Hij vertelde dat hij sinds kinds af greco romaans worstelde. Zonder nog verder te kijken naar mijn paspoort liet hij met met een grote glimlach door, damn, nog nooit zo vriendelijk behandeld geweest door de politie. Vechten heeft echt veel deuren geopend voor mij.

Mijn vlucht had vertraging, en dan was er nog eens een uur in de bus wachten op het tarmac omdat er een politiek convooi moest passeren. Kinderen aan het huilen, mensen aan het zweten. Dit begon al goed. Ik had vanwege mijn benen een zitje met extra beenruimte gevraagd, en wat kreeg ik. Een mother****ing zitje die net gepast zou zijn voor een pygmee zonder benen. En nog eens een dunne pygmee zonder benen. ****.

De vlucht had ook nog eens problemen en vertraging, en het personeel was zo onvriendelijk mogelijk. Ik dacht, ik zou me wel eens in Frankrijk wanen.
Twee uur vertraging en tien uur vliegen later kwam ik gekraakt aan in Sao Paolo. Ik kon het niet laten om een opmerking te geven aan het chagrijnige k*twijf die een hostess moest voorstellen. "If you don't like your job, find another one, piranha" (piranha betekend iets zoals een afgeleefde, lelijke h**r). Ze schrok hard en durfde niet meer te kijken.

Bagage ophalen, die ook nog eens vertraging had, de customs gepasseerd zonder enige problemen. Hadden ze me iets gevraagd had ik zoals die pissed off Amerikaan in Snatch geweest. "Something to declare", "Yes, don't fly with TAP".

Natuurlijk had ik mijn bus richting Campinas gemist dus mocht ik weer een royale twee uur wachten en anderhalf uur op de bus zitten richting Campinas. Daar werd ik goed ontvangen door mijn goede vriendin Lili. Effe gechilled en dan geweest gaan pitten. Toen ik mijn steunkousen uitdeed zaten ze onder het bloed. ****ing great.

De volgende dag wat bijgepraat en gerelaxed bij Lili, naar de Hipisca geweest, een social club voor uberrijke mensen. Een van de mensen van de Hipisca vroeg of ik een bodyguard of een knecht was van Lili. Fail. S'avonds teruggekeerd, pizza gegeten en mijn bus genomen richting Curitiba.

Vanwege mijn gebrekkig Portugees en de persoon aan de tickets zijn gebrek aan kennis van gebarentaal had ik blijkbaar de shitty bus geboekt. Goedkoper, maar weinig beenruimte. Idioot dat ik ben. Na veel sukkelen met mijn bagage kon ik in de bus gaan. Hier trapte karma mij nog eens in de ballen harder dan Semmy Shilt. Het wijf dat naast mij zat, was zo ****ing DIK. Mensen spreken van salonolifantjes sinds Adele, dit was meer de mammoet versie ervan. En dit komt van een dude die op 130kg weegt. Ze zat op anderhalve zetel en deed niks anders dan eten (en natuurlijk terwijl smakken) en snurken en soms allebei. Ik vroeg aan de chauffeur voor een andere zetel vanwege deze "bicha gorda" (dikke b*ch) maar dit kon niet. Ik vroeg haar om meer plaats te maken maar dat ging niet. Dus besloot ik haar maar te ambeteren. Ik leunde tegen haar alsof ze een zitzak was met mijn elleboog tussen haar ribben. Ik oncomfortabel. Jij ook, b*ch. Heel mijn lichaam deed pijn van deze helse rit. Behalve de dikke b*ch was deze bus een heel stuk trager dan deze die ik de vorige keer had genomen. Het was een bus die op zulke onbekende plaatsen stopte, dat hij waarschijnlijk al enkele nieuwe indianenstammen had ontdekt.

Gelukkig was de vrouw naast mij op de andere aisle zeer vriendelijk en kon ik wat met haar praten om de tijd te doden. Ik zag wel dat ze een boontje had voor me, maar ik heb mijn verplichtingen. Toen we aankwamen gaf ze spontaan haar telefoonnummer. I guess they don't call me "bigsexy" for nothing. Toen we aankwamen in Curitiba zag ik ze sukkelen met haar tassen en ze moest nog een heel eind gaan. Dus maar geholpen en meegegaan tot haar deur waar haar familie haar aan het opwachten was. Uitgenodigd geweest voor de koffie maar geweigerd. Ik wou gewoon maffen.

Taxi genomen naar de gym, zakken naar beneden gesleurd en daar trof ik mijn roommates aan. Zulu (10x gr worstelen kampioen van Brazilie, black belt alcohol consumeren) en Felipe Silva (nr 1 MT van Brazilie in zijn gewichtsklasse, brutale mma vechter vol met highlight KO reels). Ik was echt happy van ze te zien. Zulu is een van de beste mensen die ik ken, en Felipe is ook relaxed.

Matras genomen, enkele uren geslapen en iedereen ontmoet. Glad to be back with the family. De rest van de dag geslapen. Ik was bijna 60 uur onderweg geweest.

De volgende dag naar het strand geweest met Cristiano, Julio, Felipe en Tiago. Gaan surfen. Mezelf zwaar verbrand. S'middags is Tiago erin geslaagd om zijn smoel in een board te planten waardoor hij een zware cut in de hoek van zijn lippen had ala Joker. Ik naar de apotheek in gebrekkig Portugees met handen en voeten uitgelegd wat ik nodig had. Back to Curitiba, want Tiago moest naar een dokter.

Vandaag boodschappen geweest gaan doen van shit die ik echt nodig had. Nieuw nummer van TIM geweest gaan halen. De verkoopster was de hele tijd aan het flirten met mij en heeft ook haar nummer in mijn phone gezet. Slippers geweest gaan halen, weer een nummer gekregen. Damn. Onderweg vroeg er een dude met zijn vriendin mij de weg naar een club (die me ooit een hele avond heeft laten zuipen voor niks omdat ik een vriend van Cristiano was) dus maar besloten met hen mee te wandelen tot daar. Ze wilden per se een foto van mij omdat ze natuurlijk gehoord hadden van de dude van de bar omdat hij hen verteld dat ik een vechter was. Hahaha. I'm a nobody.

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 22:33 ----------

fotos volgen

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 22:34 ----------

veel plezier fatty! hou ons op de hoogte, en deze keer toch wat meer pics van de lokale chicks aldaar!

will do

Thanks voor 't posten, leuke thread om te volgen.

2e1g1v9.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:00 ----------

2cf338p.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:03 ----------

9j3lew.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:05 ----------

4vmx60.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:07 ----------

33xu688.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:08 ----------

72t3j6.jpg

11ale81.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 14:10 ----------

alle pics genomen met panasonic gh2 + 14-42mm kitlens en olympus m.zuiko 50-150mm lens

Curitiba is op zich een van de veiligste steden van Brazilie, waar het grootste probleem vooral drugs (crack) is. Merces (de wijk waar CM System zich bevind) is volledig opgekuist geweest en je vind er amper/geen daklozen meer. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat a) het net verkiezingen zijn geweest en b) redelijk veel rijke/invloedrijke mensen in deze wijk wonen.

Het centrum daarentegen, krioelt van de crackheads en daklozen. Veel meer dan vroeger. Gisteren heb ik voor het eerst een kind zien bedelen op straat. Geen ouders te bespeuren, zat nog enkele reals bij elkaar te bedelen om een happy meal te kunnen gaan kopen in de macdonalds.... zulke shit maakt me ziek, paar reals en wat snoep gegeven samen met mijn collega. Triestige shit, hopelijk dat het goedkomt voor haar.

Ook voor het eerst een gezin crackheads gezien... scary shit... heel de familie weg van de drugs behalve de twee kinderen, waarvan een waarschijnlijk maar een jaar was en op straat zat te spelen.

Het is nu ook ****ing warm. Ben enkele kilometers geweest gaan lopen vandaag (5) en heb de terugweg (5km) gewoon moeten terugwandelen en iets moeten halen om te eten en drinken. Ik voelde me net een ei in een microgolf, klaar om uit elkaar te spatten, en dit zou zeker geen mooi zicht zijn.

Onderweg gestopt bij Bobs Burgers voor een milkshake met ovomaltine, Cristiano is er verzot op en had me aangeraden dit te proberen. Tussenslag milkshake genomen, 500 ml. What the ****, heb er zeker een kwartier over gedaan om dit binnen te spelen. Nadien had ik het gevoel dat ik mezelf overeten had. Maar ik had slechts die shake binnen. Het was alsof ik een driegangen menu had verorberd.

Teruggeweest via Largo de Ordem, omdat er daar meer bomen zijn, en hierdoor schaduw is. Wat fotos getrokken van street art, zal ze later posten.

Straks bokstraining met Marcos Antonio en Felipe Silva.

Peace

Terug aan het trainen, de kilos vliegen er af en de blessures komen erbij. Net twee dagen vastgezeten na een duitser (schot in rug).

Het is ongeloofelijk warm, vandaag 34graden in de schaduw... voor mij is dat teveel van het goede. Resultaat is dat we s'avonds en s'nachts leven en tussen de trainingen in slapen.

De trainingen zijn ook hard veranderd. Omdat het zo warm is word er amper opgewarmd en gespard. Veel harder gespard dan vorig jaar. Veeeeeeeeeeel harder. Dit komt grotendeels dat hier bijna iedereen competitie vecht, sommigen in relatief bekende Braziliaanse organisaties, en hier ook vaak voor de titel.

Deze ochtend ground and pound getraind tijdens mma pro class. I got beat the **** up. Veel klappen gekregen, en veel teruggegeven. Reality check.

Omdat ik hard aan het cutten ben is mijn humeur er sterk op achteruit aan het gaan. Vandaag naar Burger King geweest, en toen ik terugkwam een email gekregen van een dierbare persoon. Hierna kon ik opnieuw glimlachen, want deze ochtend was ik echt in rage mode.

Vanavond mijn eerste bjj training gehad in een jaar. Ben blij dat ik niet te veel aan skills vergeten ben. Gespard met purple belts en brown belts. 1 x gesubbed geweest door de purple belt (die ook Braziliaans kampioen zwaargewicht luta livre is), heeft me opgehoffen toen ik top control had (WHAT THE ****). Dude is een monster qua kracht en techniek. 1 x gesubbed geweest door de brown belt, en hem bijna gesubbed, maar technisch is deze duizend maal verder dan ik, logisch.

Zaten redelijk veel white belts tussen (onder andere ik). Ik rol enkel met white belts als ze mijn size hebben, ik zie het nut er niet in een gast te crushen (qua gewicht) en heel zijn techniek te stoppen vanwege het feit dat ik dubbel zoveel weeg en meer kracht bezit. Hogere belts hebben meer techniek en dan maakt het niet meer uit.

Morgen submission wrestling trainen, s'avonds vertrek in naar Santa Catharina voor een grote BJJ competitie waar Canha en Psit van de gym aan deelnemen. Zondag coma, maandag videolog.

yeah, lekker bezig gee, het ziet en klinkt allemaal echt dope

Morgen update, hier wat results, te moe om er een verhaal bij neer te pennen!

Rodrigo Psit Carvalho, cm system blue belt - 3de plaats BJJ SUL AMERICANO (in zijn gewichtsklasse)

Renato Canha, cm system blue belt - verloren via flying armbar

Gabriel Miranda, cm system brown belt - gediskwalificeerd vanwege illegale move (no idea dewelke)

Ocimar Santos, OCS, black belt onder Cristiano Marcello - 1STE PLAATS BJJ SUL AMERICANO (in zijn gewichtsklasse)

OSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Terug
Naar boven