XXL Nutrition

Gaan trainen in Brazilie!!!

Volg dit al een tijdje, wauw jij kunt later wel zeggen dat je "geleeft" hebt als je begrijpt wat ik bedoel.

Ben ook een belg. Ik zou graag ook beginnen Kickboksen en daarna misschien MMA maar het niveau in Belgie is zo laag en zeker als je dat vergelijkt met waar jij nu zit.
Tja ik moet ergens beginnen he.

• Topic Starter Topic Starter
ga boksen en judo doen... dat zijn volgens mij de enige oplossingen (en ook de goedkoopste)... niveau voor judo zit goed, voor boks is redelijk

voor MMA heb je enkele plaatsen die ok zijn, maar voor mij zijn ze aan de andere kant van het land te vinden, de andere zijn triestig en je kan even goed gaan tafeltennissen of basketten, je reflexen en je cardio zal beter zijn

veel plekken die mma geven zijn betreurenswaardig, pas op, hier is het niet beter hoor, je hebt hier qua legit gyms CM System, Chute Boxe, UDL, Killer Bees en Nogauchi, maar er zijn hier nog tientallen macdojos die muay thai en mma aanbieden omdat het een hype is.

mooie verhalen allemaal man!
abo!

ga boksen en judo doen... dat zijn volgens mij de enige oplossingen (en ook de goedkoopste)... niveau voor judo zit goed, voor boks is redelijk

voor MMA heb je enkele plaatsen die ok zijn, maar voor mij zijn ze aan de andere kant van het land te vinden, de andere zijn triestig en je kan even goed gaan tafeltennissen of basketten, je reflexen en je cardio zal beter zijn

veel plekken die mma geven zijn betreurenswaardig, pas op, hier is het niet beter hoor, je hebt hier qua legit gyms CM System, Chute Boxe, UDL, Killer Bees en Nogauchi, maar er zijn hier nog tientallen macdojos die muay thai en mma aanbieden omdat het een hype is.

Doe nu kickboks. Nog een paar jaartjes studeren en dan ben ik ook weg maar dan naar de States :D. Ik volg een bachelor sport en bewegen momenteel om later iets omtrent personal trainer te doen.

Je verhalen hebben mij toch wel geinspireerd, echt respect.

Laatst bewerkt:
Doe nu kickboks. Nog een paar jaartjes studeren en dan ben ik ook weg maar dan naar de States :D. Ik volg een bachelor sport en bewegen momenteel om later iets omtrent personal trainer te doen.

Je verhalen hebben mij toch wel geinspireerd, echt respect.

ga naar Wand gym in Nevada of naar Victory MMA in San Diego (bij Dean Lister), zijn goede gyms waar je met open armen zal worden ontvangen
Andreas (Kraniotakes), doet al zijn voorbereidingen daar (victory mma), en met goede resultaten.

Als je werkvisum kan hebben in de states, zal je gemakkelijker hebben om aan de bak te komen als personal trainer dan in europa. Ofwel moet je verder studeren om leerkracht lichamelijke opvoeding te worden (in europa), wat een ondankbaar beroep is.

Net klaar met het lezen van de topic. Dude you rock awesome. Graag blijven posten, just do it (nike)

Ik zit nu in Juiz de Fora, een stad in Minas Gerais, ligt op een 900 km van Curitiba voor mijn "physical preparation"... ten eerste, om te zien of het haalbaar is of ik naar 85kg drop, ten tweede om mijn skills aan te scherpen, stronger, faster en betere technieken aan te leren.

De rit naar van Curitiba naar Juiz de Fora was een regelrechte nachtmerrie. Zoals sommigen van jullie weten ben ik ben een echte hater van vervoer, trein, boot en te voet storen mij het minst. Maar omdat de prijs van een vliegtuigticket (1000 reals) niet opwoog tegen de prijs van een busticket (150 reals) heb ik maar de bus genomen.

Heel de nacht wakker gebleven opdat ik zou kunnen slapen in de bus. Eerst de bus naar Sao Paolo genomen, en deze rit ging relatief goed, behalve het feit dat er twee irritante Amerikanen op zaten die hun klep niet konden houden en iedereen mateloos irriteerden. Na een uur WAWAWAWWWWWWWWWWWAWAWAWAWAWAWA aan te horen sprak ik hen erop aan dat ik wou dat ze hun vlaggen zwaaiende smoel moesten houden of ik hun reiservaring in Brazilie een negatieve tint ging geven. Geschrokken hielden ze hun loud mouths en kon ik verder slapen.

Eens aangekomen in Sao Paolo moest ik een tweetal uren wachten op mijn verbinding. Iets eten in het internationaal busstation is rape. 3 euro voor een koffie (naar Braziliaanse normen is dit waanzinnig) en 3 euro voor een donut... maar bon, je hebt dorst of hebt het niet....

De bus naar Juiz de Fora kwam er aan en zat vol met irriterende mensen. Van een gezin die de hele tijd stinkende snacks zat te eten tot zagende oude mensen... wegens een ongeval op de weg duurde de rit 4 uur langer dan verwacht en kwam ik tegen halfvier aan in Juiz De Fora. Je weet dat je te lang stilzit als de naden van je broek je pijn beginnen te doen.

Juiz de Fora is veel populairder (lees armer) dan Curitiba en veel meer afgeleefd, maar is een geniale stad, met veel aangenamere mensen dat Curitiba (ok, not really a challenge). De mensen zijn veel minder snob en hautain en veel vrolijker en opener. Mocht mijn camp niet doorgaan in CM System zou ik hier gewoon blijven.

Ik vond Curitiba heel veilig, wel, Juiz de Fora is nog veiliger. Amper daklozen en crackheads (waar het van krioelt in curitiba), veel mensen leven hier met de deur open (hier leven de mensen in immense huizen met soms 20 man, dus heeft het niet veel zin van in te breken. Kinderen spelen op straat, mensen barbequen in het midden van de straat. Very nice.

Al ben ik hier zeer duidelijk een gringo - domme quote - een persoon vroeg aan mij in een supermarkt of ik van Curitiba was vanwege mijn huidskleur - ik vind het hier allemaal wel relaxt.

Gisteren eerste training gehad met Dinis, en ik weet waarom ik hem als personal coach heb. Keihard trainen, afzien, en geen uitweg krijgen om te stoppen. Zwaar klappen gevangen bij het sparren, maar na twee trainingen merk ik al merkwaardige verbeteringen in mijn techniek. Gewicht valt er ook zo af... normaal zou ik na de vakantie een kilo of twintig moeten lichter zijn.

Vandaag voor heel de familie gekookt, ze nodigen mij hier uit voor twee weken, gratis eten, gratis onderdak, gratis training... is het minste dat ik kan doen.

Als je op blanke blonde vrouwen valt is Curitiba waarschijnlijk beter, maar hier zijn het allemaal knappe mulatjes en latinas. Me like.

Fotos volgen later, ik ga nu pitten!

Laatst bewerkt:
Je maakt vorderingen zo te horen. Met die 20kg eraf gaat ge u waarschijnlijker een pak beter voelen.

Hoe zit het met die vragen voor Cristiano?

Gebruiken ze daar in Brazilië ook supplementen of zijn die te duur?

Ik denk dat hij het redelijk druk heeft met zijn training in Juiz de Fora momenteel, hoop wel dat hij alles post later :).

Interview met Cristiano zal pas tegen de 15de januari af zijn... het zijn feestdagen voor iedereen en ik ben bezig zijn promo naar UFC Japan toe te verzorgen.... plus dat ik zelf zwaar in de cut ben, trainingskamp aan het volgen.

Cristiano dieet enkel als hij moet vechten. Anders eet hij bijna alles wat hij wil, gaande van fast food tot traditionele gerechten. Tijdens de cut worden veel carbs geschrapt en eet hij vooral voedsel dat rijk is aan eiwitten, vooral steak en kip met sla. Ook shakes natuurlijk. Cristiano is ook een Madison Ramos Team member, meer uitleg daarover later.

Het is niet moeilijk om relatief lean te blijven als je drie maal per dag traint, je moet al relatief veel vetzakkerij eten om dan bij te komen. Plus dat Cristiano ook een atleet is waar heel zijn leven rond sport draait.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 00:52 ----------

Er was een jongen die mij vroeg over PM hoe het kwam dat Shogun vroeger veel meer ripped was tegenover nu, en dat Wanderlei en heel het Chute Boxe team veel betere performance hadden dan nu.

Wel, ten eerste zijn alle dudes ouder geworden, maar Wand heeft nog steeds een veel betere conditie dan Shogun.

Iedereen die met Shogun traint zegt twee dingen. 1. Ongeloofelijke vechter... 2. Ongelofelijk luie vechter. Shogun doet liever niks en heeft mensen die hem omringen die hem toelaten om niks te doen.

Vroeger trainde het Chute Boxe team met Madison Ramos, een fitnesscoach en ex bodybuilder. Monster van een dude. Hij heeft een mix van powertrainen, powerliften en functioneel trainen (geen crossfit, want crossfit is zoals iedereen weet, mad lame).

Madison is probably een van de hardste dudes in de game, die het meeste van iedereen vraagt. Shogun trainde vroeger met hem maar hield niet van de intensieve training en ging zijn eigen weg op. Met het resultaat van nu. Cristiano traint twee maal per week met Madison, evenals Ariel Machado en andere van CM System en andere gyms.

Ik ben nu hard mijn camp aan het voorbereiden in Juiz de Fora. Vandaag was een hel van een dag. Het is hier rond de 35 - 40 graden.

We hadden ons overslapen en hadden een halfuur om ons om te kleden en te gaan trainen (Dinis geeft les). 10 minuten om ons klaar te maken, 20 minuten lopen naar de gym. Huge, hardcore bodybuilding gym met beneden een zaal met matten en een halve kooi.

Ik had het geluk of ongeluk om alleen te moeten trainen met een andere dude. Dus geen rust, constant trainen tot we er bijna bij neervielen.

Eens de training gedaan was terug naar huis gewandeld, en Dinis woont in het hoogste gedeelte van de stad. Dus dat betekent dat je gedurende een wandeling van een uur gedurende een half uur een klim van 200 meter doet. Ik was kapot toen ik aankwam. Doodop. Vier uur bezig geweest in totaal.

Deze middag platgelegen in mijn bed. Terug naar de gym gewandeld. Daarna geweest gaan powertrainen en nog een halfuur cardio gedaan. I'm dead.

Morgen drie trainingen. Circuit, Muay Thai en BJJ.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor deze reacties, steeds interessant om te lezen.

supplements

supps zijn hier redelijk duur, het meeste dat de dudes hier nemen zijn gewone whey shakes, animal pack en oxyelite fatburner

ik zie sommige dudes ook nog bcaa en test boosters nemen

supps zijn hier redelijk duur, het meeste dat de dudes hier nemen zijn gewone whey shakes, animal pack en oxyelite fatburner

ik zie sommige dudes ook nog bcaa en test boosters nemen

Duurder of Europa als je het omrekent?
Had dit niet gedacht met dat de meeste dingen daar cheaper zijn.

Heb net het hele topic door gelezen, zeker interessant. Ik ga het ook zeker blijven volgen, succes daar nog.

Interview met Cristiano zal pas tegen de 15de januari af zijn... het zijn feestdagen voor iedereen en ik ben bezig zijn promo naar UFC Japan toe te verzorgen.... plus dat ik zelf zwaar in de cut ben, trainingskamp aan het volgen.

Cristiano dieet enkel als hij moet vechten. Anders eet hij bijna alles wat hij wil, gaande van fast food tot traditionele gerechten. Tijdens de cut worden veel carbs geschrapt en eet hij vooral voedsel dat rijk is aan eiwitten, vooral steak en kip met sla. Ook shakes natuurlijk. Cristiano is ook een Madison Ramos Team member, meer uitleg daarover later.

Het is niet moeilijk om relatief lean te blijven als je drie maal per dag traint, je moet al relatief veel vetzakkerij eten om dan bij te komen. Plus dat Cristiano ook een atleet is waar heel zijn leven rond sport draait.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 00:52 ----------

Er was een jongen die mij vroeg over PM hoe het kwam dat Shogun vroeger veel meer ripped was tegenover nu, en dat Wanderlei en heel het Chute Boxe team veel betere performance hadden dan nu.

Wel, ten eerste zijn alle dudes ouder geworden, maar Wand heeft nog steeds een veel betere conditie dan Shogun.

Iedereen die met Shogun traint zegt twee dingen. 1. Ongeloofelijke vechter... 2. Ongelofelijk luie vechter. Shogun doet liever niks en heeft mensen die hem omringen die hem toelaten om niks te doen.

Vroeger trainde het Chute Boxe team met Madison Ramos, een fitnesscoach en ex bodybuilder. Monster van een dude. Hij heeft een mix van powertrainen, powerliften en functioneel trainen (geen crossfit, want crossfit is zoals iedereen weet, mad lame).

Madison is probably een van de hardste dudes in de game, die het meeste van iedereen vraagt. Shogun trainde vroeger met hem maar hield niet van de intensieve training en ging zijn eigen weg op. Met het resultaat van nu. Cristiano traint twee maal per week met Madison, evenals Ariel Machado en andere van CM System en andere gyms.

Jammer van Shogun, kijk weleens naar zijn gevechten in Pride vond ik hem veel beter in vergelijking met nu. Maar UFC heeft ook andere regels in betrekking tot trappen op een downd opponent. Nogal jammer vind ik zelf. Pride vond ik 100 x leuker om naar te kijken. Ook de ring, introducties (liedje), vooral regels. De UFC blijf ik mwah vinden. Maarja Shogun heeft ook blessures gehad. O.a aan zijn knieën en tja kijk maar naar Cro cop nooit terug gekomen als voor zijn knie blessures, jammer. Maar toch respect. :thumb:

De feestdagen waren lekker zwaar en ik heb toch normaal kunnen eten zonder echt bij te komen omdat ik ver onder mijn dagelijks onderhoud zit.

Het is hier om te bakken, dat het niet leuk meer is.... vandaag drie maal gaan trainen, vijf andere tshirts aangetrokken. Mensen dragen hier petten uit noodzaak, niet voor de stijl. Als ik mijn pet afdoe voelt hij even warm als een wokpan. Ik douche drie maal per dag omdat ik anders plak.

Mijn cut verloopt moeizamer dan gewoonlijk vanwege de warmte. Als het koud is cutten k*t, als het te warm is ook.

Heb hier trouwens een heel leuke bb gym leren kennen, waar ik ook ga trainen. Enorm veel gewicht, veel big dudes, chicks die squatten. Iedereen laat iedereen met rust en je kan je spullen laten slingeren zonder iemand ze aanraakt of steelt (in b4 geen bontkraagjes en zweden).

De vrouwen trainen hier ook enorm hard. Viel me op. Ze zien er graag heel lekker uit en daarmee doen ze ook uiterst hun best om zo over te komen. Plastische chirurgie, make up, hard trainen, sommige vrouwen nemen zelfs roids om dikkere billen te kunnen hebben. (yuk). Ook de manier waarop ze gekleed gaan is hier niet mogelijk. Vaak zie je vrouwen in hotpants met een bikini of een zeer nauw topje trainen, en iedereen laat hen met rust. Doe dat hier en de bontkraagjes en zweden hangen er rond als een zwerm bijen.

De feestdagen waren lekker zwaar en ik heb toch normaal kunnen eten zonder echt bij te komen omdat ik ver onder mijn dagelijks onderhoud zit.

Het is hier om te bakken, dat het niet leuk meer is.... vandaag drie maal gaan trainen, vijf andere tshirts aangetrokken. Mensen dragen hier petten uit noodzaak, niet voor de stijl. Als ik mijn pet afdoe voelt hij even warm als een wokpan. Ik douche drie maal per dag omdat ik anders plak.

Mijn cut verloopt moeizamer dan gewoonlijk vanwege de warmte. Als het koud is cutten k*t, als het te warm is ook.

Heb hier trouwens een heel leuke bb gym leren kennen, waar ik ook ga trainen. Enorm veel gewicht, veel big dudes, chicks die squatten. Iedereen laat iedereen met rust en je kan je spullen laten slingeren zonder iemand ze aanraakt of steelt (in b4 geen bontkraagjes en zweden).

De vrouwen trainen hier ook enorm hard. Viel me op. Ze zien er graag heel lekker uit en daarmee doen ze ook uiterst hun best om zo over te komen. Plastische chirurgie, make up, hard trainen, sommige vrouwen nemen zelfs roids om dikkere billen te kunnen hebben. (yuk). Ook de manier waarop ze gekleed gaan is hier niet mogelijk. Vaak zie je vrouwen in hotpants met een bikini of een zeer nauw topje trainen, en iedereen laat hen met rust. Doe dat hier en de bontkraagjes en zweden hangen er rond als een zwerm bijen.

Bedoel je niet Finnen :roflol:

Terug
Naar boven