Wat ben ik blij dat ik geen geld op Overeem gezet heb. Prima gast, een van mijn favoriete vechters, maar waar was zijn hoofd in dit gevecht (no pun intended). Bigfoot heeft handig gebruikt gemaakt van de situatie en waarschijnlijk upset van het jaar gescoord. Diaz zie ik niet winnen van GSP en eender wie van Anderson Silva ook niet. Ik hoop dat Overeem er snel bovenop komt.
De laatste dagen in CM System verliepen heel snel. Ook iedereen van mijn vrienden in Curitiba (alle twee j/k) wilden nog afspreken voor ik vertrok en ik ging ook nog een tattoo laten zetten bij een maat die apprentice is in een local tattoo parlor.
Het was dus veel heen en weer geloop, gefilm voor Cristiano, vreet-zuip-partijen, bitter weinig getrain en het kopen van de laatste cadeautjes. Met pijn in het hart afscheid genomen en vertrokken naar Sao Paolo. Ik denk dat, deze gym, de meest oprechte vriendengroep is ooit. Ik heb niet het gevoel dat ik ga trainen met andere mensen, ik heb het gevoel dat ik train met familie en deel uitmaak van het team .
Alles verloopt veel natuurlijker dan ik vroeger gewoon was in andere gyms. Amper douchebags, geen klootzakken van coaches, of coaches die als goden willen behandeld worden, geen nutteloze oefeningen. Gewoon een team die vordering wil zien. Lukt iets niet, word je apart genomen of vraag je gewoon aan iemand of ze willen helpen/uitleggen/sparren tussen de uren in en de meesten zullen het met plezier doen zonder er iets voor te vragen. Natuurlijk moet je niet verwachten dat je gratis privéles zal krijgen van Cristiano of Bruno, maar er zijn genoeg mensen met skills.
Als aandenken heb ik een CM System logo laten tattoeren op mijn pols. Veel mensen zullen er om lachen en/of me gek verklaren, er zijn nogthans honderden, duizenden anderen die een Gracie tattoo hebben. Cristiano is een invloed geweest om mijn levensstijl positief te veranderen, en vechtsport veel serieuzer te nemen dan ik vroeger deed.
De rit richting Belgie leek weer een hel te worden, dankzij dat ik mijn ticket geboekt had op carnavalsdag werd ik gevraagd om acht uur vroeger te vertrekken richting Sao Paolo om mogelijke files te vermijden. Ik nam dus de nachtbus. Zoals velen weten heb ik een schijthekel aan alle mogelijke vormen van vervoer waar ik geen beenruimte heb en het comfort minimaal is.
Zulu en Felipe brachten me naar het busstation en we namen afscheid. De bus kwam aan en, naar mijn vermoeden hadden ze deze ergens onder het stof gevonden in hun hangar. De helft van de lichten binnen werkte niet, het toilet was defect, de zetels waren k*t.
Ik had een stoel helemaal vooraan geboekt, met de hoop dat de beenruimte beter zou zijn. WRONG. MOTHER****ER. WRONG. De rechterzijde vooraan had meer beenruimte, en de linkerzijde had amper iets. **** ME.
Naast mij zat een oude zak die dacht dat hij zomaar zijn benen kont draaien en duwen zoals hij wou, en dat ik zeker niks van beenruimte nodig had. Na een paar keer geduwd de worden besloot ik net als de kleuters doen in een bus, zoveel mogelijk te duwen naar zijn kant. Hij had snel door wie de opperkleuter was. IK. IN YOUR FACE. ALPHA AS ****. Nog een beetje meer en ik had mijn biceps moeten flexen voor de hele bus, maar dat besloot ik dus niet te doen.
Eens aangekomen in Sao Paolo, zonder vertraging was de volgende te volbrengen missie naar de luchthaven gaan. Sao Paolo Tiete, het bussstation, één van de k*tste plekken is die ik ken maakte me opnieuw duidelijk waarom ik het zo een k*tplek vond. Een enorm complex die aan het vervallen is, met de helft van de dingen die niet werkt, de andere helft veel te duur is. Nergens geen personeel te vinden als je hulp of informatie nodig hebt, en als je ze vind doen ze hun uiterste best om je niet te begrijpen of je af te snauwen. De lift was kapot dus moest ik met mijn drie huge tassen richting de roltrap zeulen.
Ik smeet mijn eerste tas op de roltrap en ging er daarna op met de twee andere tassen. De securityguard zei dat ik me rustig moet houden, maar ik kon maar 1 arm gebruiken omdat de andere injured en net getattoeerd is. De a**hole in me zei, je kan je andere arm toch gebruiken? Waarom vroeg ik me af? Om het **** you gebaar te doen. Als extra noemde ik hem tot zijn groot genoegen filho da puta en dat hij kon lopen nken. Maak dat je lift werkt, luie aap, dan hoef ik niet al die moeite te doen. Hij keek me geschoffeerd aan en had geen commentaar meer. Ik liep door en vroeg de pijzen van de taxi, en deze had door dat ik een gringo was, goed op gepluimd te worden. Honderd reals voor een afstand waar je normaal 25 a 30 reals moet betalen, moet je zeker van een taxibedrijf met airport monopoly houden. Ik besloot de bus te nemen, 36 reals, ook teveel naar mijn goesting (is 12km) terwijl Curitiba-Sao Paolo rond de vierhonderd km is en 67 reals kost maar had geen zin om mijn baggage te riskeren in de metro van Sao Paolo. Voor diegene die het nog niet begrepen hebben, Sao Paolo is een k*tstad. Vuil, luidruchtig, druk, onvriendelijke mensen, enorm, alhoewel er ook heel mooie plekken zijn, is het niet voor mij weggelegd.
Hierna twaalf uur moeten wachten op mijn vlucht in de luchthaven, ultimate boredom. Wat tokkelen op de laptop, muziek checken, wat judo-instructionals checken, beetje verdertypen aan mijn ervaringen in Brazilie. 12 uur is ****ing lang voor een ongeduldige persoon als ik.
Het is ****ing koud in Belgie.
---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 17:17 ----------
Cristiano heeft trouwens zijn kamp erop zitten, en het is volgens mij nog een harder en beter kamp dan voor zijn gevecht met Reza. Veel goede sparringpartners, goede coaches en heel zwaar fysiek voorbereid. Laten we hopen dat hij zijn strategie kan uitvoeren en kan winnen.
http://www.youtube.com/watch?v=VmE7JrOXKeA