AndroidHealthClinic

Goede schoenen voor het hardlopen

Black Knight

Fan of Debra LaFave
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
73
Lengte
1m87
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Ik ben op zoek naar goede schoenen om mee te joggen. Vorig jaar moest ik noodgedwongen stoppen met hardlopen vanwege scheenbeenvliesontsteking en het jaar daarvoor doordat ik last kreeg van mijn kniegewrichten. Waarschijnlijk een combinatie van een hoog lichaamsgewicht, te snel opbouwen van de trainingsbelasting en oude sportschoenen.

Nu zoek ik dus goede sportschoenen waarbij vooral een goede demping van belang is. Ik zat zelf te denken aan Asics, heeft iemand nog suggesties?

Ga naar een goede ik herhaal goede sportwinkel en laat daar schoenen aanpassen die perfect bij je horen.

Ze kijken daar of je naar binnen of naar buiten loopt hoe jeje voet afwikkeld etc etc.

Ga naar een goede ik herhaal goede sportwinkel en laat daar schoenen aanpassen die perfect bij je horen.

Ze kijken daar of je naar binnen of naar buiten loopt hoe jeje voet afwikkeld etc etc.

Inderdaad, goeie raad geef je daar.

Ga naar een hardloopspeciaalzaak en laat naar de stand van je voet en je voetafwikkeling kijken.

Goeie merken in loop schoenen zijn New Balance, Saucony, Asics, Nike ...

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tips!:thumbup:

Hebben jullie nog aanbevelingen voor goede sportzaken? Ik ben best bereid om er een eindje voor te reizen en er wat euro's voor neer te tellen.

Asics wordt het meest gedragen door lopers, gewoon omdat ze heel goed zijn.
Ik heb zelf de Gel - Kayano van Asics. heel teverden van

BTW Nike is crap

Ik heb verschillende merken gehad voor het hardlopen en ben een jaar geleden overgestapt op Asics. 'K wil niet meer anders, die schoen loopt zo anders dan alle anderen, in het begin voelt het vreemd aan, je hebt het gevoel dat je bounched. Wat een demping in die schoen. Zeker een aanrader.

Ik weet niet of er een Intersport superstore bij jou in de buurt zit, maar daar kun je het beste je schoenen gaan halen, worden je zolen van de voet ingescand en vergeleken met het aanbod van loopschoenen. Zo kun je er vrijwel altijd zeker van zijn dat je de juiste hebt. (Vergis je niet, voor hardlopen is een goede schoen van crusiaal belang!!)

GrtZ

Zonder de stand van je voeten te weten is het idd zinloos om hardloopschoenen te kopen.

Normaal gesproken is het als volgt;

-platvoet: schoeisel dat aan de binnenkant-zool verstevigd wordt
-goede houding: neutrale zool
-holvoet: schoeisel dat aan de buitenkant-zool verstevigd wordt.

Hou je hier geen rekening mee dan kan het goed zijn dat je knie, enkel, heup of rugklachten krijgt, terwijl je wel degelijk een goed paar loopschoenen gekocht hebt. De merken die calcification noemde zijn idd wel kwaliteit, al zal je bij Nike toch wel de iets duurdere schoen moeten nemen die specifiek voor het hardlopen ontwikkeld is. AirMax is bv al waardeloos als loopschoen. Zelf liep ik vroeger altijd op asics.

Ik heb verschillende merken gehad voor het hardlopen en ben een jaar geleden overgestapt op Asics. 'K wil niet meer anders, die schoen loopt zo anders dan alle anderen, in het begin voelt het vreemd aan, je hebt het gevoel dat je bounched. Wat een demping in die schoen. Zeker een aanrader.

Ik weet niet of er een Intersport superstore bij jou in de buurt zit, maar daar kun je het beste je schoenen gaan halen, worden je zolen van de voet ingescand en vergeleken met het aanbod van loopschoenen. Zo kun je er vrijwel altijd zeker van zijn dat je de juiste hebt. (Vergis je niet, voor hardlopen is een goede schoen van crusiaal belang!!)

GrtZ

Thanks voor de tip :)
Wordt er ook naar het looppatroon gekeken? Dit ivm proneren en dergelijke.

ik heb erg goede schoenen gekocht bij jongenengel in rotterdam. Op afspraak maken ze een drukverdelingsprofiel van je voet, looppatroon enz. liep ook op veel te lichte schoenen, kilotje of 85-90 en heb nu schoenen voor lopers tot rond de 120 kg. scheelt al aanzienlijk in shin splints waar ik ook erg last van had, is nu zo goed als weg.

Jongenengel Orthopedisch Centrum

Oke thanks.
Ik ga denk ik bij runnersworld Roosendaal langs, de eigenaar is wedstrijdatleet, beschikt over de wedstrijdlicentie en heeft 30 marathons op zijn naam staan. Neem aan dat hij de nodige kennis in huis heeft om mij aan de juiste schoenen te helpen :)

Ik neem aan dat je buiten gaat lopen? Ga dan in ieder geval ergens schoenen kopen waar ze je niet op een loopband zetten.

Staar je niet blind op een bepaald merk schoen maar laat je inderdaad een paar schoenen 'aanmeten'. Asics maakt uitstekende hardloopschoenen hetgeen echter niet wil zeggen dat ze voor jou eveneens geschikt zijn.

Ik neem aan dat je buiten gaat lopen? Ga dan in ieder geval ergens schoenen kopen waar ze je niet op een loopband zetten.

Wat is het alternatief dan volgens jou? IMO moeten ze toch naar je looppatroon kunnen kijken welke schoenen het beste aansluiten bij je looppatroon.

Ik loop afwisselend asfalt/ bospad, iets meer bospad dan asfalt.

interessant...

goed topic ! :thumb:

Terug
Naar boven