- Waardering
- 23.848
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Precies ik wil vet kwijt en geen spier die ik met veel moeite heb gekregen. Kijk 10% hoeft niet voor mij. Masr 19 is te veelGoed doorgewerkt, flinke DL ook!
Cutten.... ik zie er zelf ook tegenop, 2 jaar geleden ben ik teveel VVM kwijtgeraakt naar mijn idee.![]()
Meer in het feit dat je spiermassa verdwijnt en die krijg je op hogere leeftijd niet snel terug. Uiteraard is je metabolisme ook anders als je ouder bent en ook je testniveau. Allemaal vetvelende dingen voor ouwe lullenWat cutten betreft.. Merk je daarbij dat je leeftijd inderdaad invloed heeft op de wijze waarop je vet verliest, als in: dat het moeilijker wordt?

Dat carb cycling ga ik even uitzoeken. Kan overdag meestal de voeding makkelijk bijhouden omdat ik alleen op werk ben en alles voorbereid hebt, maar bij het avondeten ben ik laat thuis en dan moet ik nog voor 3 gewone eters en voor mij zelf koken...dan eet je meestal mee met de pot en komen er weer slechte cal binnen. Moet daar iets op verzinnen. Ga eerst ff kijken wat ik aan cal kan eten voor de cut..dacht ca 1900. En Ca 2400 tot 2600 op onderhoud. Ga vanavond even rekenen. Wil ca 5 a 6 kg kwijt dus 2 kg p 4 weken en dan 12 weken cutten.Kijk naar wat je nu inneemt qua voeding. Probeer carb-cycling 2dgn hoog, 2dgn laag 1 dag medium.
Twee weken proberen en zien wat het doet. Als het werkt dit lekker volhouden.
Als extra kan je nuchtere ochtend cardio erin brengen. 40-60 min stevig wandelen (niet snel wandelen dus).
En nu niet zeggen dat dit niet lukt omdat je er vroeg uit moet. Dan sta je maar een uur eerder op.
Jij wilt van je vet af.![]()
Ik heb het vermoeden dat nuchter hardlopen of fietsen slecht is geweest voor mij. In die zin dat je lichaam door gebrek aan KH, dan maar spier gaat gebruiken.Kijk naar wat je nu inneemt qua voeding. Probeer carb-cycling 2dgn hoog, 2dgn laag 1 dag medium.
Twee weken proberen en zien wat het doet. Als het werkt dit lekker volhouden.
Als extra kan je nuchtere ochtend cardio erin brengen. 40-60 min stevig wandelen (niet snel wandelen dus).
En nu niet zeggen dat dit niet lukt omdat je er vroeg uit moet. Dan sta je maar een uur eerder op.
Jij wilt van je vet af.![]()
Ik weet het niet. Je zou zeggen dat elke cardiosessie helpt. Alleen vetverbranden gaat toch niet. Een voordeel is wel dat ik het vet er later wel weer snel aan kan vreten hahaIk heb het vermoeden dat nuchter hardlopen of fietsen slecht is geweest voor mij. In die zin dat je lichaam door gebrek aan KH, dan maar spier gaat gebruiken.
Wandelen is denk ik wel beter omdat je dan heel gedoseerd calorieen verbrandt, en dat draait vooral op vet.
Oke bedankt voor de tip, ga daar ook even kijken. Ik pin me niet vast op een vetpercentage. 12 zou heel mooi zijnIk denk als je doordacht met je voeding omgaat je geen cardio nodig heb met jouw doelstelling naar 12%
Je kan ook je training aanpassen, en er voor zorgen niet meer dan -0,5kg/wk is ook met behoud van kracht en massa.
In 3mnd ben je dan 6kg kwijt...klinkt goed toch?
@CoolBuilder heeft een goed training-voedings-programma
maar denk dat ik dan meer als 6 moet afvallen. Wil uiterlijk februari beginnen dus nog even om alles goed uit te zoekenIk heb het vermoeden dat nuchter hardlopen of fietsen slecht is geweest voor mij. In die zin dat je lichaam door gebrek aan KH, dan maar spier gaat gebruiken.
Wandelen is denk ik wel beter omdat je dan heel gedoseerd calorieen verbrandt, en dat draait vooral op vet.
Ik probeer het snel en simpel uit te leggen.Ik weet het niet. Je zou zeggen dat elke cardiosessie helpt. Alleen vetverbranden gaat toch niet. Een voordeel is wel dat ik het vet er later wel weer snel aan kan vreten haha
Duidelijker kan niet RonIk probeer het snel en simpel uit te leggen.
Als je gaat slapen heeft je lichaam in deze rustperiode ongeveer al je laatste voeding EKV verbruikt.
Je bloedsuikerspiegel is laag. Ga je nu wandelen en blijf je onder je anarobe grens dan zal je lijf zoeken naar easy way om energie te verkrijgen.
Je "losse" vetcellen zijn makkelijk te transporteren en een snelle manier om energie te geven voor verbruik tijdens je wandeling.
Deze losse vetcellen (los omdat je receptoren en gaba het toelaten) zijn losgekomen door je eerdere krachtinspanningen en voeding tijdens voorgaande dagen of dag.
Ga je nu hardlopen of fietsen dan zou je simpel denken dat dit omgerekend zoveel kcal's kost en je dan ook vet verbrand.
Dit is helaas niet zo. Je verbruikt energie die direct nodig is je zit immers in je anarobe gebiedt. En deze energie zit in je glycogeen wat dan in de volksmond heet dat je je spieren opeet.
Kort gezegd nuchter wandelen verbrand losse vetcellen. Hardlopen of fietsen verbrand spier-energie.
Niet hetzelfde en zeker niet dezelfde calorie. Niet iedere calorie is hetzelfde.
Je kan op Youtube zoeken naar uitleg van Jerry van Koolhoven.
Voor iedereen, dit is niet bedoelt als een lancering van een lange discussie die toch geen einde kent.
Puur ter beantwoording van wat ik ervan weet en ook zo uitvoer.
Geen lange discussies iddIk probeer het snel en simpel uit te leggen.
Als je gaat slapen heeft je lichaam in deze rustperiode ongeveer al je laatste voeding EKV verbruikt.
Je bloedsuikerspiegel is laag. Ga je nu wandelen en blijf je onder je anarobe grens dan zal je lijf zoeken naar easy way om energie te verkrijgen.
Je "losse" vetcellen zijn makkelijk te transporteren en een snelle manier om energie te geven voor verbruik tijdens je wandeling.
Deze losse vetcellen (los omdat je receptoren en gaba het toelaten) zijn losgekomen door je eerdere krachtinspanningen en voeding tijdens voorgaande dagen of dag.
Ga je nu hardlopen of fietsen dan zou je simpel denken dat dit omgerekend zoveel kcal's kost en je dan ook vet verbrand.
Dit is helaas niet zo. Je verbruikt energie die direct nodig is je zit immers in je anarobe gebiedt. En deze energie zit in je glycogeen wat dan in de volksmond heet dat je je spieren opeet.
Kort gezegd nuchter wandelen verbrand losse vetcellen. Hardlopen of fietsen verbrand spier-energie.
Niet hetzelfde en zeker niet dezelfde calorie. Niet iedere calorie is hetzelfde.
Je kan op Youtube zoeken naar uitleg van Jerry van Koolhoven.
Voor iedereen, dit is niet bedoelt als een lancering van een lange discussie die toch geen einde kent.
Puur ter beantwoording van wat ik ervan weet en ook zo uitvoer.

Yep kost je altijd tijd. Al die breestraatjes (als je een Leidenaar bent weet je wat dat isGeen lange discussies idd
We komen op hetzelfde uit, en dat is dat je met wandelen (of een andere rustige cardio) relatief het meeste vet zult verbranden. Het kost je alleen meer tijd.... maar het is allemaal voor het goede doel.
) die je naar binnen hebt getrapt koste minder tijd. 
@neet61 wat zijn breestraatjes? Ik ben ook geen Leidenaar...lolYep kost je altijd tijd. Al die breestraatjes (als je een Leidenaar bent weet je wat dat is) die je naar binnen hebt getrapt koste minder tijd.
![]()