Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681
Een Breedstraatje (spreek uit breestraatje) is een slagroomgebakje die net zo half zo breed als lang is en ongeveer de lengte heeft van een Tompoes.

Grosje carbcyclen gaat iets anders. meerdere dagen achter elkaar hoog, medium en of laag.
Je hebt variaties 2dgn hoog, 2 dgn laag etc etc.
Je hebt 2 dgn hoog, 3 dgn laag etc etc.
Je hebt 2 dgn hoog, 2 dgn laag, 2 dgn medium etc etc en ga zo maar door.
Je past je zware trainingsdagen aan op je voeding, niet andersom.
Benen en rug bij voorkeur op hoge dagen.

Wat ook vaker voorkomt (ingegeven door de behoefte om in het weekend ook iets lekkers te kunnen eten) 2 dgn laag, 2 dgn hoog, 2 dgn laag, 1 dag refeed (hoog of nog hoger) etc etc.

Als ik de Harris Benedict schaal pak dan zit je op een BMR van 2000, onderhoudsniveau van 3000 en in de cut 2700. (lengte 170cm genomen met je gewicht en vet%)
Dus kijk even goed wat je moet hebben. Je bewegingsfactor heb ik op 1,55 geschaald.
Je laag, hoog variatie is in ieder geval niet zoals het zou moeten zijn. Kijk even verder op internet. ;)

Succes
thanks voor je tips Ron

Las juist dat er veel verschillende manieren zijn

bij http://www.fitnesslifestyle.nl/carb-cycling/ staat er dat je op de trainingsdagen medium carb doet en op de rust lowcarb en 1 dag high

ook bij Carb Cycling richtlijnen! | Drogespieren.nl staat ongeveer het zelfde

bij Kom droge spiermassa aan met Carb Cycling | Muscle & Fitness staat zelfs de zelfde manier als ik heb gedaan

RICHTLIJNEN VOOR CARB CYCLING
Lage koolhydraat dagen op dagen dat je niet intensief of niet traint. De koolhydraten die je nuttigt op deze dagen kun je het beste uit groenten halen. Maak je geen zorgen over het exacte aantal koolhydraten, wanneer je de koolhydraten uit groente haalt zal dit laag genoeg zijn.

Hoge koolhydraat dagen op dagen dat je intensief traint. De koolhydraten die je op deze dagen nuttigt, zullen voornamelijk complexe koolhydraten zijn. Daarnaast kun je ook voor en na je training wat zetmeelrijke koolhydraten eten, bijvoorbeeld bruine rijst, zoete aardappel, bonen of Quinoa.

Wissel af met hoge- en lage koolhydraat dagen. Plan nooit twee hoge koolhydraat dagen achter elkaar.

In het beste geval, heb je ten minste één keer per week twee lage koolhydraat dagen achter elkaar. Hieronder is een voorbeeld hoe je ‘Carb-cycle’ week eruit kan zien:

• Maandag: Hoge koolhydraat dag
  • Dinsdag: Lage koolhydraat dag
  • Woensdag:Hoge koolhydraat dag
  • Donderdag: Lage koolhydraat dag
  • Vrijdag: Lage koolhydraat dag
  • Zaterdag: Hoge koolhydraat dag
  • Zondag: Lage koolhydraat dag

ben dus in de war nu

@Ron501 heeft wel een beste leermeester Gros

• #2.686
ga morgenavond weer even verder kijken.
zie toch op de meeste sites staan low carb op rustdagen of cardiodagen - medium op trainingsdagen (ik doe 3x FB) en 1 dag high voor reefeed
dan zit ik op 3 low carb + 3 medium carb + 1 high carb

wordt vervolgt :)

Probeer eerst twee weken 2 dgn high en 2 dgn low. Easy en beter bij te stellen.
Gaat het te langzaan dan 2 high en 3 low.
Gaat het te snel dan 2dgn high 2dgn low 1 dag refeed en weer opnieuw beginnen.

ga morgenavond weer even verder kijken.
zie toch op de meeste sites staan low carb op rustdagen of cardiodagen - medium op trainingsdagen (ik doe 3x FB) en 1 dag high voor reefeed
dan zit ik op 3 low carb + 3 medium carb + 1 high carb

wordt vervolgt :)
Op low dagen mag je best trainen. ;)

De Breestraat is de oudste winkelstraat van Leiden, maar van een breestraatje had ik ook nog nooit gehoord :)

Wordt toch een heel verhaal over die carb cycling ....

• #2.690
Ja ik lees overal dat je het zelf kan indelen zoals je wil.
Als je aan het einde van de week maar een calorie tekort heb van ca 3500 cal.
Je kan high low en medium carb dagen inbouwen.
Bij low een verhouding van E 45% K 30% V 25%
Bij high 30 / 50 / 20%
Bij medium er tussen in. Ca 35 / 40 / 25
Er zijn ook verschillende combinaties mogelijk van de dagen waarop je high of medium of low doet. High carb meestal op de traingsdagen omdat je dan energie nodig hebt. En op rustdagen low omdat je dan minste energie nodig hebt. Ik snap dat als je 5x per week gaat trainen dat je niet 5 high of medium carb dagen moet nemen. Maar als je er maar 3 traint dan kan dat wel. Dan heb je nog 3 low carb rustdagen en eventueel 1 refeed. Dat is wat ik gelezen heb. Nou nog invullen op mijn schema

Laatst bewerkt:
Ja ik lees overal dat je het zelf kan indelen zoals je wil.
Als je aan het einde van de week maar een calorie tekort heb van ca 3500 cal.
Je kan high low en medium carb dagen inbouwen.
Bij low een verhouding van E 45% K 30% V 25%
Bij high 30 / 50 / 20%
Bij medium er tussen in. Ca 35 / 40 / 25
Er zijn ook verschillende combinaties mogelijk van de dagen waarop je high of medium of low doet. High carb meestal op de traingsdagen omdat je dan energie nodig hebt. En op rustdagen low omdat je dan minste energie nodig hebt. Ik snap dat als je 5x per week gaat trainen dat je niet 5 high of medium carb dagen moet nemen. Maar als je er maar 3 traint dan kan dat wel. Dan heb je nog 3 low carb rustdagen en eventueel 1 refeed. Dat is wat ik gelezen heb. Nou nog invullen op mijn schema
Wat maak jij het allemaal moeilijk Grosje.
Je weet nu wat je eet toch. Stel dat dit 40/40/20% is.
Je gaat carb cyclen dan pak je dus hoog 40/40/20% en laag de helft van je carbs wat de verhouding dan is maakt geen bal uit.
Als je moeilijk gaat rekenen ga je inname veranderen en het is de bedoeling om enkel carbs te cyclen.
Laat die verhoudingen maar lekker schommelen tussen de hoog en lage dag.
Gewoon je carbs lager zetten tijdens je lage dag en niet sleutelen aan E en V.

@Ron501 heeft elke kg onder controle, dat is een leerproces.
Je bent echt een man uit de praktijk en we kunnen veel van je leren....THNXS

• #2.693
Wat maak jij het allemaal moeilijk Grosje.
Je weet nu wat je eet toch. Stel dat dit 40/40/20% is.
Je gaat carb cyclen dan pak je dus hoog 40/40/20% en laag de helft van je carbs wat de verhouding dan is maakt geen bal uit.
Als je moeilijk gaat rekenen ga je inname veranderen en het is de bedoeling om enkel carbs te cyclen.
Laat die verhoudingen maar lekker schommelen tussen de hoog en lage dag.
Gewoon je carbs lager zetten tijdens je lage dag en niet sleutelen aan E en V.
Haha ja ik wil weten est ik doe. Maar jehebt gelijk...moey niet te moeilijk doen
Thanks Ron

• #2.695
Hebben jullie nog een goed excel om een voedingschema te maken?

Hebben jullie nog een goed excel om een voedingschema te maken?
Ik geef je mijn schema met alle toegevoegde voeding die ik gebruik.
Kan je een beetje kijken wat het is. Doe het wel via FB.
Mijn huidige schema staat erin. Ik zal een tabblad toevoegen die jij kan gebruiken.
Later kan je zelf andere tabbladen toevoegen en op die manier terugkijken wat je gedaan hebt.
Is wel makkelijk om een beetje geschiedenis bij te houden.
Wel even je basisgegevens aanpassen in het tabblad.

Ik weet niet hoe je hier bestanden kan toevoegen anders kon het hier.

Ik geef je mijn schema met alle toegevoegde voeding die ik gebruik.
Kan je een beetje kijken wat het is. Doe het wel via FB.
Mijn huidige schema staat erin. Ik zal een tabblad toevoegen die jij kan gebruiken.
Later kan je zelf andere tabbladen toevoegen en op die manier terugkijken wat je gedaan hebt.
Is wel makkelijk om een beetje geschiedenis bij te houden.
Wel even je basisgegevens aanpassen in het tabblad.

Ik weet niet hoe je hier bestanden kan toevoegen anders kon het hier.

Ben wel benieuwd Ron. Wat is je Facebooknaam? (PM)

@Ron501 heeft elke kg onder controle, dat is een leerproces.
Je bent echt een man uit de praktijk en we kunnen veel van je leren....THNXS
Ja ja ik heb het niet meer onder controle. :)
Zo leer je wel veel

Hahaha nou zo goed heb ik het niet onder controle hoor. De kruidnoten volle decembermaand hebben mij altijd in hun macht. :eating::popcorn2:
Maar ik weet wel hoe het eraf gaat en hoe ik weer in shape kom.
Overigens altijd met de bedoeling aan een wedstrijd deel te nemen.

Terug
Naar boven