MuscleMeat

Grote Fries trainingslog 'geertdv'

Heb ik wel eens een paar keer geprobeerd maar vind ik niet echt iets, neen. Is in mijn geval ook overbodig omdat ik zowel in mijn homegym als op verplaatsing zoveel chalk mag gebruiken als ik wil ;)

Heb ik wel eens een paar keer geprobeerd maar vind ik niet echt iets, neen. Is in mijn geval ook overbodig omdat ik zowel in mijn homegym als op verplaatsing zoveel chalk mag gebruiken als ik wil ;)

Tja, die luxe hebben wij niet allemaal helaas.
De liquid chalk bevalt(beviel) mij in ieder geval heel erg goed!! :D

Ik zou wel oppassen met de mixed grip. Veel mensen hebben de neiging een beetje te draaien met hun heup (waaronder ik) en daardoor een onbalans te creëren die kan zorgen voor bijvoorbeeld een scheve(re) squat. Beste kun je alles overhand doen totdat het niet meer lukt en dan de hookgrip doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou wel oppassen met de mixed grip. Veel mensen hebben de neiging een beetje te draaien met hun heup (waaronder ik) en daardoor een onbalans te creëren die kan zorgen voor bijvoorbeeld een scheve(re) squat. Beste kun je alles overhand doen totdat het niet meer lukt en dan de hookgrip doen.

Ik hoop dat je deadlifts bedoelt, ik zie niet voor me dat iemand mixed grip squats doet xD

Hier begint het ook drukker te worden, good! nice training btw ;)

De onbalans die je creeert kan zich vertalen naar een scheve squat.
Toch? @EigenWereld
Dat is idd wat ik bedoel, omdat je dan bijv, je linkerheup meer belast wordt die sterker. Wat zich tijdens een zware squatsessie kan laten zien, doordat je meer op die kant gaat leunen. Of nog erger je traps raken uit balans en daardoor gaat de stang tijdens het liften naar een kant leunen. Alan Thrall heeft er een mooi filmpje over.

Wat een volk hier.

Training 28-10-16

Squat:
1x5 20-40-60-80
1x3 100
1x5 110
Lol, ik had nog flinke spierpijn in m'n abs van woensdag, nu nog eigenlijk, ik klapte de 5e rep bijna naar voren. Toen besloten om gewicht eraf te halen en 3x8 met 80kg te doen.
3x8 80
Goeie pomp.

Overheadpress:
1x5 20-30
1x3 35
5x5 42.5
Ging goed.

Deadlift:
1x5 40-60-80
1x3 100
1x5 110
Moest eigenlijk 105 doen, maar had geen 2.5kg's binnen handbereik, dus f**k it momentje en 110 gepakt, ging goed. Had dit keer wel lifting straps. (Alleen bij de laatste set).

Rear delt flyes:
3x15 5

Ik neem de gekken mee, dat zie je wel zeker :evil2:

En meer is altijd beter he, van 100 naar 110 is the way to go :whip:

Even gouw een update voor het begin van de nieuwe week. Ik krijg steeds minder zin om 5x5 te gaan doen, niet omdat het zwaarder wordt, maar meer omdat ik zin krijg om meer variaties te gaan doen. Mis oefeningen als incline bp / db rows / leg extensions in m'n workouts. Zit er daarom ook zwaar over na te denken om over te stappen naar een UB/LB of PPL programma. Voorkeur de UB/LB in dit geval. Candito's program lijkt me wel wat.

Vind zelf dat het nu een goed punt is om te gaan switchen, als ik geen motivatie heb wil het sws niet.

Wat is jullie mening boys?

:popcorn:

Vond dit schema net dat ik in 2014 lang gebruikt heb:

Dag 1:
Back squat: 5x5
Deadlift: 1x5
Leg press: 4x8-10
Romanian DL: 4x8-10
Calve raise: 3x15-20
Rollouts 3x max

Dag 2: