Fitness Seller

Groteman's Log - Sets/Reps And Light Weight

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
Ben benieuwd kere ... onderschat het niet dat HIIT na je training. Als je op een low
carb zit gaat je dat geheid zuur opbreken. Plus je herstel van je training is ook niet alles.

Imo is HIIT cardio enkel goed op niet trainingsdagen en bij personen die genoeg carbs eten.

bedankt rob voor je reactie , je was me net voor - ik zit nooit in de cut eigenlijk , en ik geloof dat ze uitgaan van 15 min - nou ik hou het bij 10 min , want ik ben meestal goed stuk na de kt - ik heb nu a gezegd , nu moet ik ook b zeggen vind ik

maar ik ga het rustig opbouwen 3 min warm-up en de resterende 7 min dan proberen voluit te gaan volgens het principe

Ben benieuwd kere ... onderschat het niet dat HIIT na je training. Als je op een low
carb zit gaat je dat geheid zuur opbreken. Plus je herstel van je training is ook niet alles.

Imo is HIIT cardio enkel goed op niet trainingsdagen en bij personen die genoeg carbs eten.
Bij dat laatste zit ik wel goed :D.

Maar rustig opbouwen is zeker een wijs besluit.

• #1.583
ga ik doen , zo mijn muscli is op - ik ben er klaar voor -

light weights here i come

• #1.584
vandaag heerlijk getraind - begonnen met hiit - ligt mij wel - kort en intensief , al kunnen de 10 uitgebreid worden naar de 15 min -

W4/T1/4-daagse split - 65 min - maat

Rug

BB Rows
12 * 60
12 * 70
12 * 75
11 * 77.5 - 1
11 * 75 - 1

wide gripp pulldowns
12 * 70
10 * 75
10 * 75
8 * 80
6 * 85 - 2

T Bar Rows
12 * 70
10 * 80
10 * 90
8 * 100
8 * 105 - toch wel makkelijk

Db Shrugs
15 * 32
15 * 32

Biceps

EzCurls
12 * 25
10 * 30
8 * 35

Db Curls
12 * 16
10 * 18
6 * 20 - 2 - was pittig

cable high pose curls
15 * 20
15 * 20

Cardio - hiit
3 min rustig aan , en daarna 30 sec voluit - 30 sec rustig - tot de 10 min vol waren
beviel goed , was wel moe

Beesachtige training hoor bro;)

Dat volume blijft hoog, hoop dat je 2 t-shirts en handoeken bij je had om de boel een beetje droog achter te laten.

Ik ben ook over en ga wat aan cardio doen maar niet om af te vallen, gewoon omdat het gezond is.

wide gripp pulldowns ? dit noemen wij straight arm pull down?

Een brede grip legt imo accent op de bovenste lat spierweefsels en een close grip juist meer op de spierweefsels onderin.

• #1.590
Beesachtige training hoor bro;)

thanks mate

inderdaad

Mij is altijd gezegd dat je je HIIT op 1 op 3 moet zetten. Dus voor elke seconde rennen, 3 seconde rust.
Weet niet of er een kern van waarheid inzit :p

ik heb het op die cross fiets gedaan , want anders zit je constant op de loopband om de 30 sec de snelheid te veranderen

HIIT oftwel high intensity interval training is ongetwijfeld de meest ideale vorm van cardio. Maar daar komt bij dat dit ook de zwaarste vorm is van cardio en dus niet voor iedereen weggelegd is. Het principe is als volgt:
Eerst volgt er een warming up van 3-4 minuten zodat je zeker in de aërobische zone begint. Dus 3-4 minuutjes lage/middelmatige intensiteitscardio en dan komt het zware werk. Het principe is dat je 30 sec sprint gevolgt door 30 sec lage intensiteitscardio, dan weer 30 sec sprint en terug 30 sec lage intensiteitscardio. Dit gedurende maximum 15 minuten (3-4 min warming up meegerekent). Ik zeg het je nu al: die 15 minuten haal je niet in het begin. Tenzij je geniet van een zeer sterke conditie. Betekent dit dat HIIT niet voor jou is weggelegd? Helemaal niet, maar HIIT gaat er wel vanuit dat je een redelijke conditie hebt. In de eerste week of eerste 2 weken kan je bevoorbeeld HIIT doen voor 8 intervallen. De week of volgende 2 weken erna voor 10 intervallen en daarna voor 12 intervallen, …. Het principe van opbouwen dus. Andere mensen pakken het dan weer anders aan. Die sprinten 10 seconden gevolgd door 20 seconden low intensity. HIIT schijnt het effectiefst te zijn op 8 sec sprinten gevolgd door 12 seconden low intensity volgens een recent vaag krantenartikel. De meeste mensen doen het echter over een langere periode. Bevoorbeeld 20 sec sprint (zeer hoge intensiteit) gevolgt door 40 sec lage intensiteit. Echter maakt het zoveel niet uit volgens mij. Het is het principe van sprint op zeer hoge intensiteit gevolgd door lagere intensiteit dat het belangrijkste is. Soms wordt ook aangeraden nog enkele minuutjes na de HIIT op low/moderate intensity verder te lopen. Ik weet niet echt waarom maar ik denk ook niet dat het kwaad kan. Dit is wat ze noemen “de cool-down”

dit is wat ik erover vond

Dat volume blijft hoog, hoop dat je 2 t-shirts en handoeken bij je had om de boel een beetje droog achter te laten.

Ik ben ook over en ga wat aan cardio doen maar niet om af te vallen, gewoon omdat het gezond is.

voelde gewoon goed , omdat het kort en intensief is , niet 45 min lang lopen dat is niks voor en dit ben ik ook nog gewend uit het jj

wide gripp pulldowns ? dit noemen wij straight arm pull down?

straight arm pull down is een andere oef , meer een iso-oef

Een brede grip legt imo accent op de bovenste lat spierweefsels en een close grip juist meer op de spierweefsels onderin.

het is gewoon een lat-oef

lekkere training :D

je zal wel ****ing zweten tijdens hiit :P
heb nog nooit geprobeert, ga denk ook maar is een keer proberen, lijkt me wel goed voor vetverbranding :D

• #1.592
ik was al kapot . dus die 10 min konden er ook nog wel bij

• #1.594
het is ook een mentaal iets , je geeft je helemaal tijdens de kt en dan moet je nog gaan cardioo'n , maar dit is iets waar ik mij in kan vinden

het is ook een mentaal iets , je geeft je helemaal tijdens de kt en dan moet je nog gaan cardioo'n , maar dit is iets waar ik mij in kan vinden

ik doe het ook omdat ik toch iets droger wil gaan staan, ik wil naar 16% ongeveer denk ik, is goed genoeg voor kogelstoten :) maar wil niet aan kracht verliezen, dus zal het geleidelijk gaan :P

• #1.596
idd , gewoon verstandig opbouwen

oh lol dat noem ik gewoon een pull down ;) maar weet wat je bedoelt

• #1.598
gelukkig rooke

want als rooke het er niet mee eens is......:roflol:

• #1.600
dan vallen er klappen , ik ben al weg hoor letterlijk en figuurlijk

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven