Fitness Seller

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Beetje logisch toch dat je je slap voelt na het fietsen en niet eet, toch?
Wie verklaarde mij ooit gek dat ik 1100kcal at op een dag dat ik 8-10km ging lopen? :rolleyes:
Juist ja :p
Maar goed, ook op dat vlak lijken we op elkaar: iemand advies geven en het zelf gewoon straalhard negeren :D

Een boterham met kaas zal je niet zoveel extra kcals opleveren, en je voelt je stukken beter doorheen de (voormid)dag.
Goed toch :)

Waarom doe je dit jezelf allemaal aan .... :dunno:
Probeer alles weer op de rit te krijgen, het ging zo lekker :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.083
Beetje logisch toch dat je je slap voelt na het fietsen en niet eet, toch?
Wie verklaarde mij ooit gek dat ik 1100kcal at op een dag dat ik 8-10km ging lopen? :rolleyes:
Juist ja :p
Maar goed, ook op dat vlak lijken we op elkaar: iemand advies geven en het zelf gewoon straalhard negeren :D

Een boterham met kaas zal je niet zoveel extra kcals opleveren, en je voelt je stukken beter doorheen de (voormid)dag.
Goed toch :)

Maar ik eet wel hoor :D Ik volgde alleen gewoon mijn carbcycle dieet zoals ik dat altijd doe. 2 dagen lowcarb (<50gr) en dan 1dag highcarb (100gr), gisteren was mijn highcarbdag, en dan eet ik carbs bij het avondeten, maar dat was dus blijkbaar, in combinatie met het fietsen te laat.

Ik was van mening, aangezien ik zondag en maandag in totaal ongeveer 5 á 6000kcal heb gegeten, voornamelijk carbs, ik daar toch wel even op kan teren?

In mijn normale schema eet ik ook 1200-1400kcal per dag, sport ik 3 á 4x per week en doe ik 1 á 2 x cardio van een uur.

Het is toch niet zo heel raar dat je gewoon dagelijks een uurtje moet kunnen fietsen, zonder na 2 dagen bijna om te vallen? Dat is toch niet teveel gevraagd.
Ik snap oprecht niet dat ik dat niet "aankan".

Hoeveel mensen fietsen er wel niet dagelijks naar hun werk? Waarom kan ik dat dan niet :roflol:

Waarom doe je dit jezelf allemaal aan .... :dunno:
Probeer alles weer op de rit te krijgen, het ging zo lekker :thumb:

Niet met opzet hoor.

Deze week kan ik niet met de auto en ga ik dus met de trein naar mijn werk. Aangezien de vakantieregeling van kracht is rijdt de trein in ons dorp maar 1x in het uur. In een half uurtje ben ik in Nijmegen met de fiets, dat is dan toch mooi meegenomen + het is gratis en ik hoef op de terugweg niet een half uur op de trein te wachten.

Het is allemaal zo dramatisch niet. Het enige wat veranderd is, is dat ik deze week dagelijks een uurtje cardio doe (en geen krachttraining). Het is toch niet zo gek dat je er dan van baalt als je lichaam dat uurtje fietsen niet lijkt aan te kunnen? Het is niet zo dat ik anders de rest van de week niets uitvoer en maar op de bank lig te luieren. Ik ben altijd actief.

Een paar weken terug at ik minder, deed ik 6 uur cardio per week en zo'n 4 uur krachttraining. En nu val ik om, omdat ik 2x een uurtje heb gefietst..

Is dan toch niet zo gek dat ik dat stom vind :dunno:

Hoeveel mensen fietsen er wel niet dagelijks naar hun werk? Waarom kan ik dat dan niet :roflol:

Die mensen ontbijten waarschijnlijk voor ze vertrekken en eten in het algemeen meer :)
Nog een (deel van een) quote die je ook bij jezelf zou moeten toepassen ;)

Wees niet te kritisch en vergelijk jezelf niet met anderen in deze sport, want daar heb je echt niets aan. En je bent heel goed op weg!

Het zijn gewoon zo'n periodes denk ik.
Soms teer ik ook prima weken op low kcal/low carb en soms niet.
Je moet er ook rekening mee houden dat die kcals van zondag en maandag je tekort van zaterdag hebben aangevuld.

Is dan toch niet zo gek dat ik dat stom vind :dunno:
Het is meer dat de combinatie van jezelf helemaal laten gaan in het weekend, gevolgd door een week je lichaam uithongeren in combinatie met dat fietsen niet erg lekker uitpakt. Je mag voor een uur fietsen (ik gok maar wat voor jouw lichaamsmaten) best 400-500 kCal extra carbs rekenen, dat is denk ik beter dan zo zwaar in een tekort duiken.
Ik moet wel zeggen respect voor @Skatermarvin die dit routinematig doet :D

• #2.086
Die mensen ontbijten waarschijnlijk voor ze vertrekken en eten in het algemeen meer :)
Nog een (deel van een) quote die je ook bij jezelf zou moeten toepassen ;)

Je moet er ook rekening mee houden dat die kcals van zondag en maandag je tekort van zaterdag hebben aangevuld.

:eyebrow: Jaa.. het is gek hoe het de ene keer wel lukt en de andere keer niet. Het lullige is natuurlijk dat je pas als het te laat is er achter komt dat je het dit keer blijkbaar niet zo goed red in vergelijking met andere keren. En daarnaast vind ik het gewoon unfair. Het is echt niet zo dat ik structureel veel te weinig eet, of altijd veel te veel van mijzelf vraag (vind ik en ik denk dat Pun dat wel kan beamen, die zou mij echt niet onverantwoord bezig laten zijn).

Zoals ik in mijn post van vandaag al zei gaat verder alles goed :roflol: en moest ik gewoon even van mij afschrijven. Het feit dat mijn serotoninelevel nog een beetje moet stijgen zal ook niet helpen.

Het is meer dat de combinatie van jezelf helemaal laten gaan in het weekend, gevolgd door een week je lichaam afranselen in combinatie met dat fietsen niet erg lekker uitpakt. Je mag voor een uur fietsen (ik gok maar wat voor jouw lichaamsmaten) best 400-500 kCal extra carbs rekenen, dat is denk ik beter dan zo zwaar in een tekort duiken.
Ik moet wel zeggen respect voor @Skatermarvin die dit routinematig doet :D

Dat is wel overdreven hoor neet :roflol: Ik ransel mezelf helemaal niet af.

De enige dag deze week dat ik onder onderhoud heb gegeten was woensdag.. Dat voelde ik gisteren dus gelijk, dus aan de hand daarvan heb ik mijn eten e.d. weer aangepast, omdat ik blijkbaar inderdaad niet (maar 1 (!) dag) onder onderhoud kan eten en een uurtje cardio per dag kan doen.

Weten we dat ook weer. Neemt niet weg dat ik het stom vind dat ik dat niet kan. Ik ben van mening dat ik dat makkelijk aan zou moeten kunnen.

Kijk bijvoorbeeld inderdaad naar @Skatermarvin, die doet dat elke week zo. En die moet volgens mij ook nog stukken verder fietsen. Waarom kan hij dat wel zonder dood te gaan en ik niet?:dunno:

Dat is wel overdreven hoor neet :roflol: Ik ransel mezelf helemaal niet af.
ik heb er uithongeren van gemaakt :)
De enige dag deze week dat ik onder onderhoud heb gegeten was woensdag.. Dat voelde ik gisteren dus gelijk, dus aan de hand daarvan heb ik mijn eten e.d. weer aangepast, omdat ik blijkbaar inderdaad niet (maar 1 (!) dag) onder onderhoud kan eten en een uurtje cardio per dag kan doen.

Weten we dat ook weer. Neemt niet weg dat ik het stom vind dat ik dat niet kan. Ik ben van mening dat ik dat makkelijk aan zou moeten kunnen.
Ik geloof dat ik nog iets optimistisch was met calorie verbruik (hangt natuurlijk van je tempo af....)
https://krachttraining.info/calorieverbruik-berekenen/

Het is niet eerlijk.... dat ben ik wel met je eens :)

Dat het niet eerlijk is vind ik ook hoor, ik zit in hetzelfde schuitje :p

Kijk bijvoorbeeld inderdaad naar @Skatermarvin, die doet dat elke week zo. En die moet volgens mij ook nog stukken verder fietsen. Waarom kan hij dat wel zonder dood te gaan en ik niet?:dunno:
Het scheelt af en toe niet veel op de terugweg hoor.

Heb weleens een boterham van de straat willen eten op de terugweg..:roflol: En ben al regelmatig op de helft een gestopt om toch even een appel te halen, omdat ik een flinke wegtrekker kreeg:emo:

Jij knalt ook nog steeds lekker door hier.
Wel op jezelf passen hoor. :thumbs:

Ik denk dat @Bubs hier de nagel op de kop slaat. Meestal gaat het wel goed, maar iedereen heeft al eens een mindere dag ook. Ik denk ook niet dat je die ene dag waarbij het fietsen minder vlot verliep, meteen moet gaan linken aan de (low-carb) voeding vd dag ervoor. Er zijn zoveel factoren die spelen en dus ook tig mogelijke verklaringen voor jouw dipje... het ergste wat je nu kan doen, is hierover gaan piekeren :o. Gewoon aanvaarden (it happened) en hup, weer door. En jezelf zeker niet vergelijken met anderen (vb met @Skatermarvin ) want wat voor hem werkt of geldt, geldt daarom niet voor jou. Heb je volgens mij zelf onlangs ook als zeer wijze raad aan iemand meegegeven ;)

• #2.092
ik heb er uithongeren van gemaakt :)

Ik geloof dat ik nog iets optimistisch was met calorie verbruik (hangt natuurlijk van je tempo af....)
https://krachttraining.info/calorieverbruik-berekenen/

Het is niet eerlijk.... dat ben ik wel met je eens :)

Ben het nog steeds niet met je eens. Ik honger mijzelf niet uit :roflol: Ik heb een decent voedingsschema waar ik mij aan houd... Dat mijn onderhoud nou eenmaal laag ligt en voor anderen dus zou leiden tot verhongering is dat in mijn case niet het geval... :D

Dat het niet eerlijk is vind ik ook hoor, ik zit in hetzelfde schuitje :p

:heart:

Het scheelt af en toe niet veel op de terugweg hoor.

Heb weleens een boterham van de straat willen eten op de terugweg..:roflol: En ben al regelmatig op de helft een gestopt om toch even een appel te halen, omdat ik een flinke wegtrekker kreeg:emo:

Ooooooooooooooo, waarom vertel je dat soort shit niet! Ik maar denken dat jij fluitend door het leven gaat met je lage dagen!

Jij knalt ook nog steeds lekker door hier.
Wel op jezelf passen hoor. :thumbs:

Thanks komt goed! :D

Ik denk dat @Bubs hier de nagel op de kop slaat. Meestal gaat het wel goed, maar iedereen heeft al eens een mindere dag ook. Ik denk ook niet dat je die ene dag waarbij het fietsen minder vlot verliep, meteen moet gaan linken aan de (low-carb) voeding vd dag ervoor. Er zijn zoveel factoren die spelen en dus ook tig mogelijke verklaringen voor jouw dipje... het ergste wat je nu kan doen, is hierover gaan piekeren :o. Gewoon aanvaarden (it happened) en hup, weer door. En jezelf zeker niet vergelijken met anderen (vb met @Skatermarvin ) want wat voor hem werkt of geldt, geldt daarom niet voor jou. Heb je volgens mij zelf onlangs ook als zeer wijze raad aan iemand meegegeven ;)

Klopt helemaal!

Ik pieker gelukkig ook niet, maar mag hier in mijn log graag even over vertellen en over klagen.. Het is toch altijd veel fijner om het even te delen dan net te doen alsof het altijd allemaal maar geweldig is en alles je komt aanwaaien.. :D

Als je er over hebt verteld, gediscussieerd e.d. kun je het zelf ook beter relativeren en weet je in het vervolg ook beter er mee om te gaan (althans zo ervaar ik dat altijd).

Bohhh, krijg ik mijn raad wel weer terug in mijn gezicht he hahaha!

Klopt helemaal!

Ik pieker gelukkig ook niet, maar mag hier in mijn log graag even over vertellen en over klagen.. Het is toch altijd veel fijner om het even te delen dan net te doen alsof het altijd allemaal maar geweldig is en alles je komt aanwaaien.. :D

Als je er over hebt verteld, gediscussieerd e.d. kun je het zelf ook beter relativeren en weet je in het vervolg ook beter er mee om te gaan (althans zo ervaar ik dat altijd).

Bohhh, krijg ik mijn raad wel weer terug in mijn gezicht he hahaha!

Ha ha, je hebt helemaal gelijk hoor. Dit is joùw log en dus bepaal jij lekker zelf wat jij hier schrijven wil. Logischerwijze dus voornamelijk over de dingen die je bezighouden. En op die manier schrijf je meteen ook de frustratie van je af. Dat helpt jou alvast om dat een stukje te kanaliseren. En wij van onze kant proberen dan wat tegengas te bieden adhv goed bedoelde en opbeurende raad. Hetgeen ons dan weer een beetje blij maakt want we hebben het gevoel dat we op die manier toch een beetje "helpen". Win win situatie dus! :)

Ik vind het dan zo kansloos dat ik dat niet kan en neem het mezelf dan behoorlijk kwalijk. Mietje dat ik ben :barf:
Niet jezelf kwalijk nemen en luisteren naar je lichaam. Ik heb ook een keer te ver gepushed en ging met de ambulance naar het ziekenhuis. Niets mietje, prima gedaan. Gewoon wat extra’s eten als je je echt niet goed voelt.

• #2.096
Ha ha, je hebt helemaal gelijk hoor. Dit is joùw log en dus bepaal jij lekker zelf wat jij hier schrijven wil. Logischerwijze dus voornamelijk over de dingen die je bezighouden. En op die manier schrijf je meteen ook de frustratie van je af. Dat helpt jou alvast om dat een stukje te kanaliseren. En wij van onze kant proberen dan wat tegengas te bieden adhv goed bedoelde en opbeurende raad. Hetgeen ons dan weer een beetje blij maakt want we hebben het gevoel dat we op die manier toch een beetje "helpen". Win win situatie dus! :)

Ben ik alleen maar blij mee hoor :D

Niet jezelf kwalijk nemen en luisteren naar je lichaam. Ik heb ook een keer te ver gepushed en ging met de ambulance naar het ziekenhuis. Niets mietje, prima gedaan. Gewoon wat extra’s eten als je je echt niet goed voelt.

Pfoe, dat zal een eyeopener voor je geweest zijn zeg :O

Het gaat me over het algemeen ook goed af hoor:trollface:

:fuu:

Gelukkig maar ;)

TRAINING
Weekje rust gehad, dus was weer tijd voor een beentrain :D

Hipthrust
1x20xniks
1x1x65 kutbankje, gooi ik m'n fles water ook nog om, 1 liter water over de grond, dus eerst opruimen :fuu:

Benchbankje gepakt :eyebrow:

2x8x65
1x8x75
2x8x85

RDL
1x6x65

mehh, zwaar, geen zin, stomme grip ook.

Deadlift
1x5x65
4x5x75 (edit, was vergeten dat ik had verhoogd)

Lekker gedaan ipv rdl, omdat ik dan het gewicht na iedere rep lekker terug kon leggen :roflol:

Military press (was superset met deadlift)
5x5x25

Goblet squat SS sideraises
4x10x20 / 4x8x8

Walking lunges + 25kg
4x10

Cable crunches (was superset met lunges)
1x10x32
1x8x36
1x16x41 (Dan hoefde ik niet nog een setje... xD)
1x8x41 (moest toch nog een setje van pun)

Krijg altijd veel motivatie om samen met pun te trainen (deden alleen cable crunches samen) dus overgehaald om ook nog even samen extra schouderoefening te doen.

Seated sideraises
1x6x7 veel te zwaar
1x8x5 veel te zwaar, laat maar zitten, vind het toch niet leuk :roflol:

Bench stepups + 16KG
1x10

Nope, :roflol: ik was in mijn hoofd nog super gemotiveerd om vanalles te doen, maar na de walking lunges was ik al hartstikke dood, ik had echt geen energie om nog meer te doen.. ook al wilde ik graag. So we called it a day.

Vandaag weer op de fiets naar mijn werk, dus +- 60min cardio. Morgenavond rug :cheer:

Laatst bewerkt:
RDL
1x6x65

mehh, zwaar, geen zin, stomme grip ook.
Dan pak je toch lekker straps erbij? De handen moeten niet de beperkende factor zijn.
Lekkere train verder hoor. Een schoonheidspuntje.... dopje op de waterfles doen als je hem neer zet :D

Walking lunges zijn echt een sluipmoordenaars voor trainingslust...

• #2.099
Dan pak je toch lekker straps erbij? De handen moeten niet de beperkende factor zijn.
Lekkere train verder hoor. Een schoonheidspuntje.... dopje op de waterfles doen als je hem neer zet :D

Jaa.. je hebt hier te maken met een luie fitgirl he :roflol: Gedoe van die straps om te doen enzo..

Maar, je hebt gelijk hoor! Ik zal ze binnenkort eens opzoeken, had er laatst al 1 gevonden, maarja, met 1 schiet het ook niet echt op :P

Walking lunges zijn echt een sluipmoordenaars voor trainingslust...

Ja, bizar he.. en dan zijn het "maar" 20 stappen per setje, maar ik moet daarna echt mijn best doen om niet om te vallen.. Ik haat ze, maar ze branden altijd zo lekker en ik heb nadien wel echt het gevoel dat ik wat heb gedaan... Is echt de enige oefening waarbij ik nadien zulk iets heb "ja! je hebt goed je best gedaan".. Terwijl ik de rest altijd zo zwaar mogelijk pak en de laatste reps ook niet van harte gaan, maar na deze oefening ben je gewoon echt leeg ofzo.

Toch weer netjes je training afgewerkt @HillR .
Zeker na een weekje rust, kunnen die beentjes wel eens even gaan "zeuren". Petje af dus! :)

• Like
Waarderingen: Vonk
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven