XXL Nutrition

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Als ik de spoiler lees, dan vraag ik mij oprecht af of er een bloedband is tussen je moeder en mijn schoonmoeder.
Het is allemaal zo herkenbaar: zielig doen bij anderen zodat zij contact opnemen, gepusht worden om dingen te doen die je niet wil, emotioneel onder de knoet gehouden worden,...
Je bent niet de enige die dergelijke zaken ervaart... Hoewel onze situatie ook niet 100% vergelijkbaar is, kan ik me zeer goed inbeelden hoe je je voelt en wat er door je heen gaat.
Maar goed, dat weet je intussen wel natuurlijk ;).

Probeer samen met de psycholoog en @Punjab mentale rust te vinden (wat makkelijker zou gaan als je niet constant gestalkt zou worden door je familie natuurlijk), de rest komt vanzelf weer. :kiss:
Het is wel goed dat je ook nog de positieve zaken in het leven ziet en erkent, en je op tijd professionele hulp hebt ingeroepen!

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.702

Ohhhh, staph it u!! Dankjewel Neet :D

Ik ben trots op je! :heart:

Je bent een geweldige vrouw en er zijn maar weinig mensen met een hart zo puur als dat van jou! :kiss:

:heart: Couldn't do it without you my love. Thank you for being there :heart:

Herkenbaar. Moedige beslissing. Ik hoop dat het je, uiteindelijk, de rust geeft die je zoekt.
Zorg goed voor jezelf :kiss:

Thanks, nu volhouden he... Ik zit al steeds te twijfelen, misschien heb ik mijn moeder niet duidelijk genoeg gemaakt waarom ik even tijd nodig heb. Continu de schuld bij mijzelf zoeken.. Misschien moet ik haar nog een berichtje sturen om nog 1x duidelijk te zijn hoe en wat en waarom. De psych zei ook, dat heb je nu al zo vaak gedaan... waarom zou deze keer dan wel helpen..

Het vraagt gewoon zoveel negatieve energie... maar gaat ook wel weer over!

@HillR niets anders dan respect voor de keuzes die je maakt en het feit dat je heel duidelijk je grenzen aangeeft! ik weet hoe moeilijk die keuzes soms zijn. Hoop dat je voor jezelf de rust vindt! :heart:

Dankjewel! Kost nogal wat moeite om die grenzen aan te geven, helemaal omdat niemand lijkt te caren om mijn grenzen :roflol: (Pun uiteraard buiten beschouwing gelaten... want man, van dit soort situaties merk je wel hoe sterk je relatie is, en hoe geweldig Pun is, zonder hem op te willen hemelen)

:grinny::grinny:

Sorry, had ff niet de tijd alles te lezen maar las enkel iets over een schouder...

Heb de spoiler ff helemaal door gelezen en merk dat er iets meer aan de hand is, moeilijke situatie @HillR en knap van je dat je deze beslissing hebt genomen. Zonder alle in's en outs te kennen is kiezen voor jezelf, hoe moeilijk dat vaak ook is, wel de enige goeie keuze. Ik heb zelf ook vaak keuzes gemaakt om het vooral anderen naar de zin te maken en in mijn log is te lezen wat daar de gevolgen van zijn geweest. Hoewel het in mijn geval niet om het verbreken van het contact met familie gaat kan ik denk ik wel begrijpen wat je voelt. Wat is het eigenlijk raar dat het vaak zoveel moeilijker is om voor jezelf te kiezen ipv kiezen voor een ander hé? Ik heb mezelf die vraag al vaak gesteld hoe dat toch kan... Dus nogmaals, echt klasse van je dat je nu echt voor jezelf hebt gekozen en jezelf nu op de eerste plek hebt gezet, JIJ bepaald vanaf nu wat er gebeurd en dat geeft rust, heel veel rust.

Maakt helemaal niet uit hoor, mensen zijn ook niet verplicht het te lezen of er op in te gaan... ik snap het ook wel, wat een gezeur :roflol: we komen hier op DBB voor bodybuilding, niet voor dit emotionele gedoe... ik zou het maar wat graag zelf ook gewoon skippen haha.

Dankjewel hoor en je hebt inderdaad gelijk. Ik heb jouw log gevolgd en weet hoe en wat. Ik denk dat het grotendeels in de opvoeding zit. Bij mij in ieder geval ha ha ha. Ik leer ook maar mondjesmaat hoe het anders kan.

Niets ten nadele van mijn ouders verder, zij zijn ook maar wie zij zijn. Maar sinds ik niet meer in de buurt woon en andere gezinnen / mensen heb leren kennen merk je dat het ook anders kan, en misschien wel anders hoort. Het steekt dan zo, dat je dat mist en je schaamt je daar ook voor. Allemaal hele natuurlijke gevoelens, want je weet niet beter..

Ik hoop dat ik het volhoud en er niet weer in trap, want dat is tot nu toe mijn grootste valkuil. De lijn waar ik op balanceer is zoooooo dun. Het is zo makkelijk om weer te "vergeten" wat er allemaal gebeurd is en maar gewoon weer verder te gaan, emoties wegstoppen en alles maar weer te bedekken, want dat is toch de makkelijkste manier. Als je het bagatelliseert, ontkent en wegstopt is de pijn en het verdriet er ook niet meer. Maar, blijkbaar is dat onhoudbaar geworden voor mij, en ondanks het verdriet hoop ik dat dat zo blijft.. ik wil me niet meer wegcijferen.

Als ik de spoiler lees, dan vraag ik mij oprecht af of er een bloedband is tussen je moeder en mijn schoonmoeder.
Het is allemaal zo herkenbaar: zielig doen bij anderen zodat zij contact opnemen, gepusht worden om dingen te doen die je niet wil, emotioneel onder de knoet gehouden worden,...
Je bent niet de enige die dergelijke zaken ervaart... Hoewel onze situatie ook niet 100% vergelijkbaar is, kan ik me zeer goed inbeelden hoe je je voelt en wat er door je heen gaat.
Maar goed, dat weet je intussen wel natuurlijk ;).

Probeer samen met de psycholoog en @Punjab mentale rust te vinden (wat makkelijker zou gaan als je niet constant gestalkt zou worden door je familie natuurlijk), de rest komt vanzelf weer. :kiss:
Het is wel goed dat je ook nog de positieve zaken in het leven ziet en erkent, en je op tijd professionele hulp hebt ingeroepen!

Er zijn veel mensen met dat soort stoornissen hoor Bubs. Ik ken je verhaal en ik snap daarom ook heel goed waarom jouw vriend niet zo goed in zijn vel zit. Hij weet zelf geloof ik nog helemaal niet wat daar de reden van is, maar dat soort mensen hebben de ability om je helemaal kapot te maken zonder dat je het door hebt.. Al doen zij dat natuurlijk ook niet bewust..

Het gaat verder ook wel erg goed, zolang er geen druk komt vanuit mijn familie. Ik snap ook niet dat ze het niet in willen zien, begrijpen ze nou niet door op deze manier te doen dat ze het alleen maar erger maken? Ik heb soms zoveel zin om ze helemaal verrot te schelden, in de hoop dat het dan wel aankomt, wat moet ik in hemelsnaam zeggen zodat ze het wel begrijpen?

:roflol:

Grappig wel hoe je gedachten met je op de loop gaan als je ergens op wilt reageren.. komt er in eens weer een stortvloed aan dingen uit :roflol:

Even gaan sporten kan ook juist helpen om even de zinnen te verzetten / het hoofd leeg maken.

Grappig wel hoe je gedachten met je op de loop gaan als je ergens op wilt reageren.. komt er in eens weer een stortvloed aan dingen uit :roflol:
Deze zin is zo herkenbaar!
Je doet het top hoor. Probeer je te focussen op het positieve. Niet dat het negatieve maar weg moet stoppen, maar bedenk dat ook jouw ouders uiteindelijk het beste met je voor hebben en goede bedoelingen hebben. Wanneer je op een andere frequentie communiceert en een andere visie en opvatting hebt, kun je praten wat je wilt, maar heeft het misschien gewoon geen zin.

Ik vind het heel attent dat je altijd een oplossing probeert te bedenken, maar dat is echt niet altijd nodig :)

Ach weet je, we krijgen hier van iedereen wel veel advies, als ervaringsdeskundigen wil je graag anderen daar mee helpen, ik denk dat dat wel allemaal in ons zit, maar net als bij de supermarkt pak wat je nodig hebt en de rest laat je staan :)

• #2.706
Deze zin is zo herkenbaar!
Je doet het top hoor. Probeer je te focussen op het positieve. Niet dat het negatieve maar weg moet stoppen, maar bedenk dat ook jouw ouders uiteindelijk het beste met je voor hebben en goede bedoelingen hebben. Wanneer je op een andere frequentie communiceert en een andere visie en opvatting hebt, kun je praten wat je wilt, maar heeft het misschien gewoon geen zin.

Ik focus mij ook absoluut op het positieve. Ik ben al heel vaak tot de conclusie gekomen dat als ik dit stukje uit mijn leven knip ik zielsgelukkig ben, met mijzelf, mijn leven, mijn werk, mijn relatie enzovoort.

Op het dikgedrukte moet ik even ingaan (ook ter bescherming van mijzelf), want ik kan me vanuit jouw oogpunt begrijpen dat je dat zo ziet en zo zou het inderdaad moeten zijn. In mijn geval is dat niet de waarheid. Hoe cru dat ook klinkt. Ik heb heel heel heel erg mijn best moeten doen om dat in te zien, waardoor ik nu op het punt sta waar ik mij op dit moment bevind. Want ouders horen het beste met je voor te hebben en goede bedoelingen te hebben voor jou. Maar dat betekent niet dat dat bij iedereen het geval is.

Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis (of een afgeleide daarvan) is niet in staat om het beste met een ander voor te hebben of goede bedoelingen met het oog op de ander te hebben. Daar kunnen ze misschien niet iets aan doen, maar daardoor is het nog wel zo.

Daarom gaf ik in mijn eerdere stukje ook aan dat het voor mensen die wel een goede c.q. normale band met hun ouders hebben, vrijwel onmogelijk is om dit te begrijpen, want ze hebben het niet ervaren. Mensen die niet (bewust) bekend zijn met narcisme zullen dit ook niet zo zien, dat maakt het tegelijkertijd moeilijk en zwaar.

Ik zou maar wat graag een moeder willen die het beste met mij voorheeft, voor mij en niet voor haarzelf en ik ben oprecht jaloers op iedereen die dat wel heeft.

Laatst bewerkt:
Je wilt niet dat we reageren of discuseieren, dat kan natuurlijk helemaal niet. Dit is het ouwe wijven forum. :roflol:

HillR je doet het prima. Je hebt gekozen voor jezelf en dat ben je meer dan waard.
En als de angst bij de ander zo groot is om jou te verliezen doen ze soms rare dingen, zoals andere mobiliseren om je op andere gedachten te zetten.
Maar hebben die andere dan geen eigen mening? (retorisch)
Wat voor jou belangrijk is dat je vrede hebt met je besluit en aan alles lees ik dat dat zo is.
Twijfel niet je doet het goed. :aai:

Prachtige post (inclusief de spoiler vol van emotie) @HillR :heart:
Ik schoot er haast zelf van vol...
Fantastisch hoe positief je bent én blijft. Weinigen doen je dit na...
Een sterke vrouw, dat ben jij. En daarom weet ik nu al dat je deze moeilijke periode helemaal weer te boven komt. :oSterkte en veel succes met alles wat komt!

Oeps ik had spoilergate helemaal gemist. Sorry. Maar ik weet zeker dat je je overal met je grote sterke Pun doorheen slaat. :heart:

Meld hier vooral wat je wel kwijt wil, als mensen vinden dat het hier niet thuis hoort, dan lezen ze het maar niet ;) ik vind je juist een topwijf dat je dit durft en kunt delen !

• Like
Waarderingen: Bubs
Ik focus mij ook absoluut op het positieve. Ik ben al heel vaak tot de conclusie gekomen dat als ik dit stukje uit mijn leven knip ik zielsgelukkig ben, met mijzelf, mijn leven, mijn werk, mijn relatie enzovoort.

Op het dikgedrukte moet ik even ingaan (ook ter bescherming van mijzelf), want ik kan me vanuit jouw oogpunt begrijpen dat je dat zo ziet en zo zou het inderdaad moeten zijn. In mijn geval is dat niet de waarheid. Hoe cru dat ook klinkt. Ik heb heel heel heel erg mijn best moeten doen om dat in te zien, waardoor ik nu op het punt sta waar ik mij op dit moment bevind. Want ouders horen het beste met je voor te hebben en goede bedoelingen te hebben voor jou. Maar dat betekent niet dat dat bij iedereen het geval is.

Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis (of een afgeleide daarvan) is niet in staat om het beste met een ander voor te hebben of goede bedoelingen met het oog op de ander te hebben. Daar kunnen ze misschien niet iets aan doen, maar daardoor is het nog wel zo.

Daarom gaf ik in mijn eerdere stukje ook aan dat het voor mensen die wel een goede c.q. normale band met hun ouders hebben, vrijwel onmogelijk is om dit te begrijpen, want ze hebben het niet ervaren. Mensen die niet (bewust) bekend zijn met narcisme zullen dit ook niet zo zien, dat maakt het tegelijkertijd moeilijk en zwaar.

Ik zou maar wat graag een moeder willen die het beste met mij voorheeft, voor mij en niet voor haarzelf en ik ben oprecht jaloers op iedereen die dat wel heeft.
Je hebt gelijk, mensen met een stoornis uitgezonderd. Er zijn immers ook ouders die hun kinderen iets aandoen of er zelf een einde aan maken. :(

• #2.712
Je wilt niet dat we reageren of discuseieren, dat kan natuurlijk helemaal niet. Dit is het ouwe wijven forum. :roflol:

HillR je doet het prima. Je hebt gekozen voor jezelf en dat ben je meer dan waard.
En als de angst bij de ander zo groot is om jou te verliezen doen ze soms rare dingen, zoals andere mobiliseren om je op andere gedachten te zetten.
Maar hebben die andere dan geen eigen mening? (retorisch)
Wat voor jou belangrijk is dat je vrede hebt met je besluit en aan alles lees ik dat dat zo is.
Twijfel niet je doet het goed. :aai:

Het staat iedereen vrij om te reageren of om er te over discussiëren, vind ik absoluut niet erg! Ik wil alleen niet dat mensen zich verplicht voelen er op in te gaan, er op te reageren of het zielig te vinden, want dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil er eerlijk over zijn, maar ik wil niet het idee geven dat ik een slachtoffer ben of for that matter mij zo voel, want dat is het niet en dat is zeker niet wat ik er mee probeer te bewerkstelligen, om die reden geef ik aan dat mensen er niet op hoeven te reageren. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat veel mensen mijn log volgen vanwege mijn trainingen en fysieke veranderingen en snap daarom heel goed dat sommige mensen niet zitten te wachten op dit gedoe ;)

Prachtige post (inclusief de spoiler vol van emotie) @HillR :heart:
Ik schoot er haast zelf van vol...
Fantastisch hoe positief je bent én blijft. Weinigen doen je dit na...
Een sterke vrouw, dat ben jij. En daarom weet ik nu al dat je deze moeilijke periode helemaal weer te boven komt. :oSterkte en veel succes met alles wat komt!

Agh, wat lief. :)

Oeps ik had spoilergate helemaal gemist. Sorry. Maar ik weet zeker dat je je overal met je grote sterke Pun doorheen slaat. :heart:

Maakt helemaal niet uit Neet, verontschuldig je niet :D Komt zeker goed!

Meld hier vooral wat je wel kwijt wil, als mensen vinden dat het hier niet thuis hoort, dan lezen ze het maar niet ;) ik vind je juist een topwijf dat je dit durft en kunt delen !

:heart:

Je hebt gelijk, mensen met een stoornis uitgezonderd. Er zijn immers ook ouders die hun kinderen iets aandoen of er zelf een einde aan maken. :(

:yes: precies.

MAAR DIT MAG DE PRET NIET DRUKKEN....

@Punjab IS JARIG :hb::birthday::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Laatst bewerkt:
HB Kanjer @Punjab :)
@HillR ook een beetje gefelicteerd natuurlijk, maak er een bijzondere dag van :)

Gefeliciteerd Punjab :birthday: en have fun today!

Gefeliciteerd PUN... Maak er samen een mooie dag van :)

Gefeliciteerd. :cheer: :hb: :birthday:
Enjoy!!

Happy Birthday @Punjab ! :hb:
Maak er samen met @HillR een onvergetelijke dag van. En trek dat dan maar ineens door naar een super fijn en gezellig weekend onder jullie tweetjes! :)

Gefeli:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven