Fitness Seller

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Maar ik kan me herrineren dat ik ergens gelezen heb dat dit soort curls helemaal niet efficient zijn? Of zeg ik nu rare dingen?
Ik vind het ook een h**r van een oefening. Doe dan liever gewoon cable curls of 'buyasian' cable curls.

Of dit, maar dan fatsoenlijker uitgevoerd:

Waarom zouden ze niet efficiënt zijn? Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaker minder geaccepteerde oefeningen hanteer voor bepaalde spiergroepen, zo ook voor klanten en @HillR Maar dat ze niet efficient zouden zijn heb ik niet eerder gehoord of gelezen. Heel veel inzake efficiency hangt af van de bouw van de persoon en de uitvoering van de oefening.

Ik vind Biceps oefeningen met cables sowieso fijner dan met dumbbells of machines, maar dat is denk ik puur persoonlijk. Het heeft bij mij te maken met de weerstand die continu blijft waardoor ik juist veel effectiever train dan met DB's. Maar goed of het een of het ander wellicht 10% meer of minder gains geeft weet ik niet. Overigens ben ik ook nog van mening dat oefeningen leuk moeten zijn om te blijven doen, anders verlies je de interesse, de inzet en motivatie op den duur voor een bepaalde oefening want ook weer contraproductief werkt.

Ik ben zeker ook van mening dat met kabels werken erg goed is omdat je constand de zelfde weerstand hebt, T.O.V. freeweights waar je dit niet hebt met DB curls ofzo.

Ik geloof dat het vooral met de ROM te maken had.

Misschien dat @HillR wel full rom krijgt bij deze oefening maar in het filmpje zie je al dat die man at best 60% ROM heeft.

Dat laatste deel ik volledig trouwens, plezier hebben is erg belangerijk.

Ik geloof dat het vooral met de ROM te maken had.
Als je in een smal cable rack staat kan dat wel een probleem opleveren ja. Daarom pak ik als ik hem doe meestal maar 1 handvat tegelijk en ga ik aan de andere kant van het cable rack staan voor een optimale ROM.

• Topic Starter Topic Starter
Maak je de zoete aardappelfrietjes zelf ? Zo ja , hoe xd

Zelf gekocht bij musclemeat :eyebrow: 20-30 min in de oven op 200gr.. perrrrrrfect.

Ik zag iemand achteroverstaand bij de lat pulldown en dan soort curls doen ofzo voor me, this makes more sense.

Make sure to flex your biceps :roflol: hoe ga je anders een bicep curl doen?

Ik noem ze anders maar let's not get into that.

Maar ik kan me herrineren dat ik ergens gelezen heb dat dit soort curls helemaal niet efficient zijn? Of zeg ik nu rare dingen?

:haha: Ik wist even niet hoe ik ze moest noemen inderdaad, ben vaak te lui om op te zoeken, het filmpje wat ik plaatste was ook het eerste filmpje wat omhoog kwam toen ik "cable bicep curl" intypte. Heb het filmpje zelf niet gekeken :P

Ik vind deze altijd heel fijn, krijg er een goede pomp van. Voordeel voor mij is dat er niets in de weg zit en zo volledige rom kan maken. Als ik met 10kg dumbbels bijv. gewone curls doe zit m'n chest in de weg en kan ik neit het laatste stukje squeezen zegmaar.

Waarom zouden ze niet efficiënt zijn? Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaker minder geaccepteerde oefeningen hanteer voor bepaalde spiergroepen, zo ook voor klanten en @HillR Maar dat ze niet efficient zouden zijn heb ik niet eerder gehoord of gelezen. Heel veel inzake efficiency hangt af van de bouw van de persoon en de uitvoering van de oefening.

Ik vind Biceps oefeningen met cables sowieso fijner dan met dumbbells of machines, maar dat is denk ik puur persoonlijk. Het heeft bij mij te maken met de weerstand die continu blijft waardoor ik juist veel effectiever train dan met DB's. Maar goed of het een of het ander wellicht 10% meer of minder gains geeft weet ik niet. Overigens ben ik ook nog van mening dat oefeningen leuk moeten zijn om te blijven doen, anders verlies je de interesse, de inzet en motivatie op den duur voor een bepaalde oefening want ook weer contraproductief werkt.

:heart: Ik doe sws niet zoveel biceps. Mijn biceps zijn al zo dik en vet dat ik daar niet veel massa meer op hoef.

Zelf gekocht bij musclemeat :eyebrow: 20-30 min in de oven op 200gr.. perrrrrrfect.

:haha: Ik wist even niet hoe ik ze moest noemen inderdaad, ben vaak te lui om op te zoeken, het filmpje wat ik plaatste was ook het eerste filmpje wat omhoog kwam toen ik "cable bicep curl" intypte. Heb het filmpje zelf niet gekeken :P

Ik vind deze altijd heel fijn, krijg er een goede pomp van. Voordeel voor mij is dat er niets in de weg zit en zo volledige rom kan maken. Als ik met 10kg dumbbels bijv. gewone curls doe zit m'n chest in de weg en kan ik neit het laatste stukje squeezen zegmaar.

:heart: Ik doe sws niet zoveel biceps. Mijn biceps zijn al zo dik en vet dat ik daar niet veel massa meer op hoef.

Je doet die zoete aardappel in een ovenschaal met boter of olijf olie of iets?

Voor iemand die niet veel biceps doet heb je wel goede biceps. :D
De mijne zijn te triest om ook maar een beetje goed te kunnen vastleggen. :emo:

TRAINING DONDERDAG

Het was weer tijd voor de beentjes. Had nog spierpijn van afgelopen maandag dus heb niet heel zwaar getraind. Wilde voorkomen dat ik het overbelast enzo. Wauw, ik maak progress hoor op dat punt!

Horizontal legpress
Wat een kutoefening vind ik dit zeg.

1x12x73
1x10x93
1x10x118
1x8x123
1x8x123 + 1x6x73 + 1x4xnoglichter (dropset)

Adductor
3x10x18

Nog zo'n gare oefening blehh

Legextension
1x8x32
1x8x39
1x8x45
1x8x52
1x6x59 + 1x4x39 + 1x4x18 (dropset)

Single leg deadlift
4x10x12

Box stepups met knie omhoog
4x10

Glute kickback
2x10

(mee gestopt omdat ik @Punjab :heart: ging helpen met rekken :eyebrow:

Curtsy lunges
3x10x5

En lekker geen cardio.. op één of andere manier was het een supertrage training. Had ook geen zin, hoofdpijn en het was een lowcarb dag dus ik had het koud en wilde gewoon naar huis :nut:

Vanavond rust en morgen weer trainen.. dan doe ik upperbody en glutes. Ga proberen morgen ook de challenge te doen, maar zal met ongeveer 30kg moeten pressen denk ik :roflol: weet niet of ik dat uberhaupt omhoog krijg :dunno:

Je doet die zoete aardappel in een ovenschaal met boter of olijf olie of iets?

Ohh, ik ben echt lui.. ik doe aluminiumfolie op de plaat, daar gooi ik het op en dan schuif ik ze de oven in :roflol: Ik ben alles behalve een fancy kokkerin. Ik wil gewoon eten en wel NU!

Voor iemand die niet veel biceps doet heb je wel goede biceps. :D
De mijne zijn te triest om ook maar een beetje goed te kunnen vastleggen. :emo:

Thanks babe! Do not believe dat ze triestig zijn tho!!

Ohh, ik ben echt lui.. ik doe aluminiumfolie op de plaat, daar gooi ik het op en dan schuif ik ze de oven in :roflol: Ik ben alles behalve een fancy kokkerin. Ik wil gewoon eten en wel NU!

Thanks babe! Do not believe dat ze triestig zijn tho!!

Moet ze.ook.maar doen dan met beetje boter werden ze soppig en zonder iets waren ze uitgedroogd...

Moet ze.ook.maar doen dan met beetje boter werden ze soppig en zonder iets waren ze uitgedroogd...

Ja, ze zijn best wel ingewikkeld klaar te maken. Bij mij zijn de uiteinden vaak een klein beetje verbrand en dan is de rest wel knapperig en binnenkant nog "aardappelig". Volgens mij zit er al iets van olie op die frietjes, dus zou iig niet extra doen.

Lekker bezig Hill! :flexgrin:

Je zou ze eventueel in de airfryer kunnen leggen. Worden ze ook goed knapperig in...en net iets sneller klaar denk ik drool:

Die hebben we nog steeds niet :roflol:

Lekker bezig Hill! :flexgrin:

Je zou ze eventueel in de airfryer kunnen leggen. Worden ze ook goed knapperig in...en net iets sneller klaar denk ik drool:

Thanks!

Ja..... we hebben geen airfryer... Ik heb @Punjab tot nu toe niet over kunnen halen om één aan te schaffen, omdat we dan waarschijnlijk voortaan ieder weekend aan de bittergarnituur enzo zitten :roflol:

Thanks!

Ja..... we hebben geen airfryer... Ik heb @Punjab tot nu toe niet over kunnen halen om één aan te schaffen, omdat we dan waarschijnlijk voortaan ieder weekend aan de bittergarnituur enzo zitten :roflol:

Misschien kun je @Punjab overhalen, als hij weet dat je er gewoon 4 hele kipfilets in kunt fl*kkeren, die na 20 minuten knapperig van buiten en heerlijk mals en sappig van binnen zijn? Van tevoren marineren... #sweetjesuschrist :eating:

En zo zijn er nog een miljoenmiljard recepten te bedenken. Ik heb er nog nooit bittergarnituur of iets dergelijks in gegooid en ik heb dat ding al 2 jaar :D Wel de kipsticks van Musclemeat overigens...ook delicious!

Kwestie van geen bitterballen maar wel gezondere producten inkopen :D
Misschien kun je @Punjab overhalen, als hij weet dat je er gewoon 4 hele kipfilets in kunt fl*kkeren, die na 20 minuten knapperig van buiten en heerlijk mals en sappig van binnen zijn? Van tevoren marineren... #sweetjesuschrist :eating:
Kan ik bevestigen. Kip wordt heerlijk knapperig, mijn verrassing was de hele kippepoot met vel, het vet loopt daar gedeeltelijk uit en het vel wordt heerlijk crunchy :meal:

Kwestie van geen bitterballen maar wel gezondere producten inkopen :D

Kan ik bevestigen. Kip wordt heerlijk knapperig, mijn verrassing was de hele kippepoot met vel, het vet loopt daar gedeeltelijk uit en het vel wordt heerlijk crunchy :meal:

Okay ik ben om :o

awwyeah, nu heb ik zin in patat!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven