XXL Nutrition

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

• Topic Starter Topic Starter
heeel netjes bro,beentraining beetje aangehouden als de laatste training samen zie ik.:thumb:FF die parallelsquat onder de knie krijgen en dan gaan knallen beest!!!!

Jup dat klopt .... die beentraining was erg inspirerend en ik breidt het nu iets uit ... elke week een stapje verder opbouwen ... mijn poten groeien als de t*ring al weer :)

Mijn knie-en gaan ook perfect , klein beetje napijn nog, maar niks zorgwekkends .. ik hou de beentraining de komende paar weken ook een beetje zo.heb een schema gekregen waar deze lijn grofweg in zit :) .. gaat perfect!

Die kuiten ook ff lekker op geschroeid op jouw manier :) ... ben zo een beetje aan het testen per trainingsdag waar nu nog de zwakke en de sterke punten zitten ...

Enige waar ik nog een beetje voorzichtig mee moet zijn denk ik is die schouder. .. Die meld zich af en toe nog wel met gezeur tijdens de training. .. RC werk begint naar mijn idee nu al zijn vruchten af te werpen

Laatst bewerkt:
Edit ... Warm weer is goed ... zelfs de schouder word nu rap beter :)

Maandag: borst/ schouders (voor/zijkant)
Bankdrukken
5 x 8 x 85 kg: Ga nu een tijdje werken zonder piramide sets, maar proberen het gewicht te vinden waarmee ik alle sets kan drukken. 5 x 85 kg was precies genoeg deze week.. de laatste set ging er echt met moeite uit

Schuin bankdrukken (in smithmachine) 5 x 8 x 70 kg idem

Flyes 5 x 8-12 (Incline) x 12'5 kg (superstrict, boven goed aanspannen, seconde vasthouden)
Result, redelijk lekker gevoel, de schouder gaf wat lichte steekjes, maar deze hielden op na het 2de setje banken en werd wat gezeur...

Side laterals 5 x 12 x 7'5 kg (2 seconden omhoog, 1 seconde vasthouden, 3 seconden neer, superstrict)

Front presses (in smithmachine) 5 x 8 x 57'5 kg, ging lekker, volgende week een stapje zwaarder naar 60..

Daarna 25 minuten loopband met een hartslag van 140, ik wil het BF ietsje naar beneden hebben...

Overall:
Heerlijk getraind, maar maak me toch nog wat zorgen om die schouder... de pijn word wel elke week iets minder, maar het gaat maar zeer traagjes allemaal.. Hoop niet dat het herstel stopt... :( Trainingen voelen wel superlekker :)

Tja kerel.....Als je last van je schouder hebt en je traind na je borst ook nog eens je schouders vraag je imo toch zelf om de problemen!!!!Beter triceps ipv schouders kunnen pakken.;)

Het is wel zo dat ik nu na de training al geen last meer heb .... :)

Tja kerel.....Als je last van je schouder hebt en je traind na je borst ook nog eens je schouders vraag je imo toch zelf om de problemen!!!!Beter triceps ipv schouders kunnen pakken.;)

Of dan toch de minder "gevaarlijke" schouderoefeningen nemen.. Flys, side raises... zijn niet je schouders' beste vriendjes.

Ben nog een deel vergeten zelfs zie ik ...

RC-werk:
Zittende dumbbell cleans.. 4 sets x 15 met de roze dumbbells..

Liggende oefening met 1 arm tegelijk (weet echt niet hoe die heet) 4 sets van 10-12
Ook met de roze dumbbells..

Ik had juist met de fly-es en met de side raises eigenlijk helemaal geen pijn..

De pijn trekt vanuit het "midden" van de schouder wat richting de sleutelbeen.. dit is niet echt stekend, maar zeurend. ..(die dumbbells zijn niet echt roze, maar hebben wel het gewicht van die roze dingen) en nog compleet moe er mee raken

misschien een rare tip Hieke maar ik probeer mee te denken met je wat die blesures aangaat.
ik heb ook wel goeie ervaringen met een koud dompelbad te nemen na een training.
gewoon je badkuip met koud water (een beetje lauw) laten vollopen en ga er maar eens een paar minuten in liggen.
dat is niet echt prettig , geef ik als 1e toe maar al die kleine pijntjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
als je niks probeert zal je ook nooit iets ontdekken wat werkt....;)

Je kan idd beter borst,biceps en triceps doen en op en andere dag rug en schouders;)

Fysio vanmiddag ...

Vanmiddag even bij de fysio therapeut geweest naar aanleiding van dat ik na wat gesprekken vanmorgen totaal niet lekker in mijn vel was komen te zitten. Die t*ring hypochondrie speelt me weer parten, daarvoor heb ik me ook al laten behandelen, maar het blijft me maar achterna zitten.. Constant denk ik het ergste (nav al die meest enge schoudertopics hier op het forum)

Ook ff met een trainer gesproken.. ik kreeg het advies een verstandige beslissing te maken (trainen toch nog weer een graadje terug) in plaats van een emotionele beslissing (BUFF op het strand deze zomer) te maken.. wel kreeg ik de vrijheid om de setjes tussen de 8 en de 12 herhalingen neer te zetten .. en daarbij ook wel aardig tegen mij max aan te kunnen gaan ... daarbij natuurlijk de schouder enigszins in de peiling houdend op steken ed...

Van beide kreeg ik het advies wel lekker door te blijven gaan, maar ter bescherming van schouder (die nog steeds wat vreemd doet, maar gelukkig wel herstelt! ) rug en borst oefeningen even op machines te pakken.

Vanmiddag dus de rug op de machines:
Latt pull
Sitting cable.
Wide grip normale greep en narrow grip omgekeerde greep rows op de machine
en hyperextensions..
Vannacht na de cursus update ik het log weeer

Laatst bewerkt:
Je kan beter te voorzichtig zijn dan onvoorzichtig, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven idd. ;)

Je kan idd beter borst,biceps en triceps doen en op en andere dag rug en schouders;)

en waarom dan wel?

nu heeft ie zijn schouders goed opgewarmd met borst en maakt ie ze af met 2 oefeningen van elk 4 sets. waarvan de side laterals met hoge reps. achterkant schouders/traps word met rug meegenomen aangezien die dan ook al flink op hun donder hebbben gekregen.

dus zodoende zijn en flink warm,hebben ze niet al te veel meer nodig en krijgen ze de meeste tijd om te herstellen tussen de workouts door.

-rodge

Vanmiddag even bij de fysio therapeut geweest naar aanleiding van dat ik na wat gesprekken vanmorgen totaal niet lekker in mijn vel was komen te zitten. Die t*ring hypochondrie speelt me weer parten, daarvoor heb ik me ook al laten behandelen, maar het blijft me maar achterna zitten.. Constant denk ik het ergste (nav al die meest enge schoudertopics hier op het forum)

hiekie maak je is niet zo druk om blessures, het is vervelend als het gebeurt maar het hersteld. het komt altijd wel weer (redelijk)goed. het hyochondrie gedeelte snap ik wel maar je moet over blessures niet zo moeilijk doen, ITS ALL PART OF THE GAME (helaas!!!)

-rodge

hiekie maak je is niet zo druk om blessures, het is vervelend als het gebeurt maar het hersteld. het komt altijd wel weer (redelijk)goed. het hyochondrie gedeelte snap ik wel maar je moet over blessures niet zo moeilijk doen, ITS ALL PART OF THE GAME (helaas!!!)

-rodge

Dit hebben meerdere mensen al zo vaak tegen hem gezegd, ook dat hij zich om bepaalde signalen niet zo druk moet maken, maar dit dringt niet door geloof ik.

Hiekie, ga wat aan die hypochondrie doen want dit beheerst je leven man! :sad:

Edit: ik sla deze log over ...

alleen maar negatieve rommel had ik er staan .. :sad:

Edit:

Weer wat op adem gekomen ... Nondeju BB-en heb echt wel zijn ups en downs man ..
Vandaag ging het trainen best lekker, alhoewel ik tijdens de 3de oefening toch wel ff een beste dip had te pakken .. ik dacht aan de DL's en Rows van vorige week.. een training die voortreffelijk ging.. deze week zit ik hier op die machines...

De training :
elke machine 4 sets van 12 gedaan.. heb een beetje de lijn van Own Sculpturer gevolgt kwa machines. (hij logte vorige week ook een machine training toen eea niet lekker zat in zijn rug) Na de rugtraining voelde alles goed aan en heb nog wat setjes rear schouder werk gedaan op de machine.. express erg licht gewicht gekozen en de oefening rustig uitgevoerd.. dit leverde een goed gevoel op van doorbloeding en geen pijn ..

Anyway.. de schouder voelde goed aan en meldde zich helemaal niet noemenswaardig.. Enige gevoel wat ik ervaar is dat het lijkt dat de linkerschouder wat sneller verzuurt .. en dan echt rond het RC gewricht.. Geen steken of wat dan ook maar, wil dus volgende week toch weer her en der een barbelletje of DB gaan proberen te pakken ..

@ Rodge:
Thanks for the support .. erg leuk dat je mijn log ook een beetje volgt ! Ik ga er weer tegen aan vanaf morgen (ik pak de woensdag ff door, vanwege een evenement as weekend waar ik security ben en wat vrijdagmiddag al begint )

@ TheNose:
Inderdaad is het er wel flink ingetimmerd, maak je daar geen zorgen over.. Als ik om elk zeurend pijntje moest stoppen had ik de afgelopen 2 weken niet zulke fantastische trainingen kunnen loggen.. Mijn bedoeling is dan ook niet om de kleine zielepiet uit te hangen, maar er gewoon voor te gaan.. Echter als dat zeuren dan ineens wat omslaat richting een branderig gevoel .. mjah .. dan sla ik misschien wel iets te snel op tilt.. Enige wat ik nu nog moet leren is dat je het toch wel erg bont moet maken, wil je iets blijvend slopen ..

Die hypochondrie heb ik al een aantal keren over gepraat met de huisarts en ook een psycholoog.. De angst die er nog over blijft is dat ik zoooo graaaag wil trainen (Zie de afgelopen 10 pagina's, ik heb toch de guts gehad door te gaan .. ik begon met 5 ! blessures!)

Wat miep ik dan ... ik ben gewoon bang het gewricht onherstelbaar te besschadigen en dan te horen te krijgen dat ik nooit meer zwaar mag trainen ,, Ik ga morgen gewoon weer kijken (bicep/tricep) en donderdag weer lekker genieten (BEENTJES :P :P) Ik ben echt superblij dat die knie genezen is na al die tijd en dat ik nu al een paar weken heerlijk squat met 140 kg op mijn nek en geen enkele vorm van pijn tijdens en ook na de training te hebben .. HEER-LIJK!!!

(Dit heb misschien weinig te maken met log-gen van trainingen op zich, maar jullie zijn enigszins van me gewent dat ik aardig open ben, getuige een aantal goede topics die zijn gepasseerd in Chat en Convo.) Toen zei ik ook al.. ik vind DBB een fantastische community en heb er al veel steun aan geehad..
Alhoewel het makkelijk is om iemand de grond in te boren vanachter de pc, heb ik dit nog niet ervaren .. zo ... mijn gevoelens er allemaal ff "uit getypt" en weer tot rust gekomen..

Zo en nu genoeg persoonlijk gedoe.. morgen KNALLEN :wl:

Laatst bewerkt:
Hiekie,

minder stressen en lullen!
Meer trainen:)

Beescht update-je..

Vandaag armen (Bicep / tricep)

Barbell curl 3 sets opgewarmd (wat stramme elleboog) en toen begonnen met het werk
4 x 8 x 50 kg met superstricte vorm
Dumbbell curl (supinerend, duim tegen plaat) 4 x 12 x 12'5 kg ( ik was al erg verrot in me biceps na die zware barbell curls)
Preacher curl op de machine, 4 x 12/15 x 25 kg ofzo was het geloof ik .. Als ik hoger ging in het gewicht kon ik em boven niet meer lekker even vasthouden.

Result Biceps totaal vol en geen greintje kracht er meer in...

Triceps:
Press downs... nog ff weer 2 sets opgewarm en toen begonnen...
4 sets x 12 x 67'5 kg
Daarna voor het eerst sinds zeer lange tijd weer eens gedipt.. (we hebben een heus diprek) 3 x 8 x BW. (101 kg) en 1 x BW + 7'5 kg (wilde ff de kick voelen van Weighted dips)
French press: 4 sets x 12 x 45 kg (ook weer strict)

Resultaat: armen totaal " verbrand" om het zo maar te zeggen.. helemaal vol en dik op gepompt.

Overall:
Na de enorme dip van gister nu weer verbazingwekkend en totaal pijnvrij getraind.. zelfs met het dippen totaal geen, niks nada last of ook maar iets gezeur uit die schouder.. Dit gaf toch weer een beste sloot vertrouwen..
Ook nu na de training (dik uur erna) GEEN PIJN .. nergens ...

citaat:Hiekie
Na de enorme dip van gister nu weer verbazingwekkend en totaal pijnvrij getraind.. zelfs met het dippen totaal geen, niks nada last of ook maar iets gezeur uit die schouder.. Dit gaf toch weer een beste sloot vertrouwen..
Ook nu na de training (dik uur erna) GEEN PIJN .. nergens ...

Gelukkig nergens last van Hiekie!
Ging lekker dus.
Volgende training gaat hopelijk weer zo goed!

A strong mind produces a strong body #2

Vandaag: Beentjes

Deze training leverde heel bijzondere resultaten op ... en zelfs dingen waarvan ik niet verwacht had dat het ooit zou gaan ...

Anyway ik kwam de sportschool binnen en trof WanneBeStrong (ook DBB-member, en dan PL / strongman) aan in het squatrack..

Na 6 minuten warm fietsen de squats samen begonnen..
15 x 60
12 x 80
10 x 120
10 x 130
8 x 140: WannaBeStrong vond dit veel te makkelijk gaan en fokte me op om zwaarder te gaan...
6 x 150
6 x 160 (NIEUW PR!)

Gedurende al deze setjes GEEN last van de knie gehad :)
WannaBestrong lette goed op tijdens de herhalingen en lette op de 90 graden beweging.. volgens hem ging het goed en ik was best wel blij met dit PR (Own Sculpturer zei laatst al dat die 160 kg er in moest zitten bij mij )

Toen wilde ik nog even na pompen met 120.. Bij de eerste keer zakken een aardige steek in de linkerknie.. direct gestopt.. Kon een concentratieprobleem zijn dus gewicht er af gehaalt en met een licht gewicht (60 kg) nogmaals geprobeert.. Geen last ... Daarna met 100 kg nog even na pompen, geen last meer gehad.. beter op letten dus..

Smith Machine Squats
10 x 80
10 x 80
10 x 80
10 x 80 (4de setje beetje gezeur in die knie)

45 graden Legpress:
10 x 160
10 x 180
8 x 200
8 x 240: Geen gezeur meer uit die knie

1 been Leg curl:
10 x 25
10 x 25
10 x 25
2 benen 10 x 67'5

Kuiten:
Supersets gedaan net als de vorige keer :
4 x 8 x vol, 8 x pomp: Staande calf, sittende calf en presses in de 45 graden legpress.. Gewichten staand : 80, zittend 40, Legpressmachine 120

Cardio: 15 minuten..

Overall:
Ik schrok me ff de t*ring van die steek in me knie, maar testte direct of het serieus was .. (licht gewicht nog eens proberen) GEEN last meer gehad.. Nu na de training zeurt mijn knie nog een beetje na.. maar dat kan ook "mijn eigen" ding zijn .. Ben erg blij met deze training ... zal het nu wel iets te overdreven aanpakken, maar heb nu toch ff de coldpack voor alle zekerheid op die knie liggen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven