- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vandaag: Beentjes
Deze training leverde heel bijzondere resultaten op ... en zelfs dingen waarvan ik niet verwacht had dat het ooit zou gaan ...
Anyway ik kwam de sportschool binnen en trof WanneBeStrong (ook DBB-member, en dan PL / strongman) aan in het squatrack..
Na 6 minuten warm fietsen de squats samen begonnen..
15 x 60
12 x 80
10 x 120
10 x 130
8 x 140: WannaBeStrong vond dit veel te makkelijk gaan en fokte me op om zwaarder te gaan...
6 x 150
6 x 160 (NIEUW PR!)
................. Mooie PR kerel Gedurende al deze setjes GEEN last van de knie gehad
WannaBestrong lette goed op tijdens de herhalingen en lette op de 90 graden beweging.. volgens hem ging het goed en ik was best wel blij met dit PR (Own Sculpturer zei laatst al dat die 160 kg er in moest zitten bij mij )
Toen wilde ik nog even na pompen met 120.. Bij de eerste keer zakken een aardige steek in de linkerknie.. direct gestopt.. Kon een concentratieprobleem zijn dus gewicht er af gehaalt en met een licht gewicht (60 kg) nogmaals geprobeert.. Geen last ... Daarna met 100 kg nog even na pompen, geen last meer gehad.. beter op letten dus..

Smith Machine Squats
10 x 80
10 x 80
10 x 80
10 x 80 (4de setje beetje gezeur in die knie)
45 graden Legpress:
10 x 160
10 x 180
8 x 200
8 x 240: Geen gezeur meer uit die knie

1 been Leg curl:
10 x 25
10 x 25
10 x 25
2 benen 10 x 67'5

Kuiten:
Supersets gedaan net als de vorige keer :
4 x 8 x vol, 8 x pomp: Staande calf, sittende calf en presses in de 45 graden legpress.. Gewichten staand : 80, zittend 40, Legpressmachine 120
Cardio: 15 minuten..
Overall:
Ik schrok me ff de t*ring van die steek in me knie, maar testte direct of het serieus was .. (licht gewicht nog eens proberen) GEEN last meer gehad.. Nu na de training zeurt mijn knie nog een beetje na.. maar dat kan ook "mijn eigen" ding zijn .. Ben erg blij met deze training ... zal het nu wel iets te overdreven aanpakken, maar heb nu toch ff de coldpack voor alle zekerheid op die knie liggen

Mjah .. ik was er zelf ook wel tevreden mee, WanneBeStrong was een goede hulp.. die weet je wel te motiveren (hij is dan zelf PL-er)Wat had ik nou gezegt kerel................. Mooie PR kerel
![]()
Mjah, toch nog steeds een beetje bang om terug weer wat op te lopen he.. Bij elke set keurig opgelet .. sta ik stevig, staan mijn benen voldoende uit elkaar enzovoort.. En dan rustig onder controle naar beneden, rug recht houden .. Rrrrr .. hij ging lekkerDavyO zei:En nou niet meer zeuren over brute gewichten, want met 160kg squat mag je na zo een periode van blesures gewoon tevreden zijn.

Hehe.. dat soort spul traint er bij ons bijna niet. . De "kelder" ligt ook een stuk lager en de cardio-apparatuur is moeilijk te zien.. daar komt bij dat het squatrack voor de muur staat en je met je rug naar de zaal staat .. Dames zien we nooit in de kelder..DavyO zei:Beter op letten dus.. je moet ook niet naar die strakke breezahslet kijken die aan het Stiff Legged DL-en is![]()
![]()
Ik heb gewoon de 90 graden squat aangehouden .. de eerste sets (opwarmen) wel full gesquat .. mijn knie-en voelden toen al niet lekker aan..DavyO zei:Diepe squats? want het verschil met de gewone squat is best veel?
Mjah .. toch wel een beetje opletten ... Beter nu ff goed uitkijken nog dan als een dolle stier te keer gaan en straks weer een x aantal maanden met p*ssy weights te moeten trainen in setjes van 30...DavyO zei:Je moet ook niet zeuren met die knie, je mot pressen![]()
![]()
PFFFF ?? Nog zwaarderDavyO zei:
Tuurlijk... maar techniek blijft nu eerst wel mijn nummer 1... ik wil netjes op die 90 graden zitten.. ook met die 160 
Ik heb uit meerdere kanten gehoord dat mijn BF nu toch wel iets te hoog ligt na al dat blessureleed ... ik heb nu een kwartier gepakt ipv de normale 25-30 minuten .. ik was gaar ..DavyO zei:Waarom cardio na je gruwelijk benen training, of meer een soort cooling down?
DavyO zei:

Mjah .. ik was er zelf ook wel tevreden mee, WanneBeStrong was een goede hulp.. die weet je wel te motiveren (hij is dan zelf PL-er)
Mjah, toch nog steeds een beetje bang om terug weer wat op te lopen he.. Bij elke set keurig opgelet .. sta ik stevig, staan mijn benen voldoende uit elkaar enzovoort.. En dan rustig onder controle naar beneden, rug recht houden .. Rrrrr .. hij ging lekker![]()
Hehe.. dat soort spul traint er bij ons bijna niet. . De "kelder" ligt ook een stuk lager en de cardio-apparatuur is moeilijk te zien.. daar komt bij dat het squatrack voor de muur staat en je met je rug naar de zaal staat .. Dames zien we nooit in de kelder..

Ik heb gewoon de 90 graden squat aangehouden .. de eerste sets (opwarmen) wel full gesquat .. mijn knie-en voelden toen al niet lekker aan..
Mjah .. toch wel een beetje opletten ... Beter nu ff goed uitkijken nog dan als een dolle stier te keer gaan en straks weer een x aantal maanden met p*ssy weights te moeten trainen in setjes van 30...
PFFFF ?? Nog zwaarder![]()
Tuurlijk... maar techniek blijft nu eerst wel mijn nummer 1... ik wil netjes op die 90 graden zitten.. ook met die 160
![]()
Ik heb uit meerdere kanten gehoord dat mijn BF nu toch wel iets te hoog ligt na al dat blessureleed ... ik heb nu een kwartier gepakt ipv de normale 25-30 minuten .. ik was gaar ..
Thx Davy weer voor je uitgebreide reactie... Mijn log loopt dan niet loeihard met alle reacties, wel staan er zeer motiverende posts in ! dat geeft echt kracht en wil om door te gaan![]()

Mjah ... Die WanneBeStrong tilt een hoop gewicht op, maarjah hij zal ook moeten als PL-er/strongman.. hij loopt dus te zeulen met van die dikke ronde blokken en dat soort ongein op wedstrijden.. hij traint de zaterdagen met wel een paar bekende namen uit die wereld heb ik van em begrepen..Altijd beter als je een goede hulp/spotter/motivator achter je heb staan, die je ook vertrouwd, dan kan/durf je toch ook net even wat zwaarder te pakken![]()
Hehe .. zeker weten jammerDavyO zei:Beetje jammer dan... maar wel beter je concentratie![]()

Ik deed met de Smith ook een heel andere oefening.. een beetje meer het Hack Squat ideeDavyO zei:80kg met smith machine en 160kg met losse stang, vond het een groot verschil vandaar. Persoonlijk vind ik de smith machine een klote ding.... gebruik hem zo weinig mogelijk.

Het kan nooit gek genoegDavyO zei:
maar techniek is nummer 1.. toch ben ik wel de p*ssy weights nu echt een beetje zat
ik wil de roze dumbbell en barbell nu echt alleen nog gebruiken voor RC-werk 
I knowDavyO zei:
dat je niet meer kunt zit meestal ergens anders.. Volgende week ook weer eens een keer Deadliften..Je moet wat om toch het BF iets te laten zakken..DavyO zei:
DavyO zei:

En weer wakker inmiddels.. bij wie mag ik mijn beenspierpijn uithuilen ??
Heb dit weekend een evenement, dat gaat lekker worden :|

Dus jij was zeker de enige goddelijke meso aanwezig.Ik was vandaag Brak.. maar het ging best wel big eigenlijk ...
Weekendje tussen 900 ecto's en endo's zitten is toch wel redelijk zwaar![]()
De training:
Borst / schouders:
De sets en gewichten:
Bankdrukken (toch weer begonnen met banken)
8 x 85
8 x 85
8 x 90
8 x 90
8 x 90
Incline in smith
5 x 70
Incline Flyes
5 x 12 x 10kg (superstrict, boven een dikke seconde vasthouden en de borst extra op spannen)
Schouders
5 x 12 x side Raise met 7'5 kg (superstrict, erg op uitvoering gelet en boven even vasthouden en goed opspannen
Front Press op Smith
5 x 8 x 65 kg..
RC-werk:
dumbbell cleans
4 sets x 15
Liggende oefening op de zij:
4 sets x 12
Cardio: 25 minuten, hartslag 140
Overall:
Zeer lekker getraind, toch wel redelijk gemax-ed vandaag.. De schouder hield zich goed.. alleen het wat standaard gezeur tijdens het banken en incline banken .. Side raises gingen perfect, bijna geen klachten en front press was totaal pijnloos en heb daar lekker mijn best kunnen doen.. de pijn is weer wat minder dan vorige week .. nu na de training eigenlijk al geen last meer.

Mjah ... ik heb er ook zeker zin aan om weer eens echt het beest uit te laten en rond te leiden in de gym ...Elke keer rem ik nu nog een beetje af maar er zit progressie in het hele zaakje