AndroidHealthClinic

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

Nette training bro,je blijft vooruitgang boeken.Brakke gedeelte hebben we gehad,nu komt het BIG gedeelte eindelijk.:D

Schouders:
Moest nog een beetje zoeken met het te gebruiken gewicht, 45 kg is een mooi gewicht om dat 5 x 12 te doen volgende week.

Als je volgende week 5x12x45kg gaat doen,hoeveel kg heb je nu dan gebruikt???

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben dus begonnen met 30 kg erop ... om te kijken hoe de oefening aan voelde ... (ik deed em voor het eerst) en had dus geen idee watvoor gewicht ik daarvoor het beste kon gebruiken.. ik heb de oefening wel vaker gedaan, maar dan met normale greep (handen zo'n 10--15 cm uit elkaar)

Ik ben dus 5 setjes gedaan en daarbij het gewicht steeds verhoogt totdat ik een naar mijn idee goede intensiteit vond .. ben dus ge-eindigt met 2 sets met die 45 .. het gevoel was ook wel dat ik met die 45 dus aardig in de goede richting zit om die 5 sets te kunne halen volgende week. Kan best zijn dat dit nmog makkelijk gaat, dan gaat ie de week erop weer zwaarder

Oke man duidelijk genoeg.:D

Je kan volgende keer ook je 4e en 5e set met 50kg proberen uit te voeren.;)

De stang met zo'n brede greep uitvoeren word de oefening toch behoorlijk anders van! de gewone upright row ging altijd al erg lekker bij mij ... heb daarmee nog wel zwaarder gezeten voordat die schouderellende begon.

Gister ook een paar nieuwe trainingsschoene gehaalt ... mijn knie voelde direct al een stuk beter aan metde cardio .. (stelletje afzetters trouwens, lopen ze je eerst een goede schoen aan te meten (schoen zonder zo'n verende zool en al dieandere air-onzin) schrik je je bij de kassa een rol beroerte :eek:

Uprightrow en achter den hoofdje drukken zijn juist de oefeningen die mijn schouders irriteren. Als je er geen last van hebt zijn het wel zeer puike oefeningen volgens mij.

Uprightrow en achter den hoofdje drukken zijn juist de oefeningen die mijn schouders irriteren. Als je er geen last van hebt zijn het wel zeer puike oefeningen volgens mij.

Met smalle greep kan het behoorlijks schouder verziekend zijn. Wijde greep niet.

Met smalle greep kan het behoorlijks schouder verziekend zijn. Wijde greep niet.

En dan niet te diep laten zakken? Mijn achterkant schouders blijven achter, ik doe er wel isolatie oefeningetjes voor. Maar dat schiet voor geen meter op.

Waarom niet diep laten zakken?

Ik doe latijd full rom. Maar ik dacht misschien is het met deze oefening beter om heel rustig te beginnen. Als je last van je schouders hebt traint het meteen super klote, heel veel spiergroepen kun je niet meer doen. Daarom ben ik nogal voorzichtig.

Vandaag: Rug..

Een training met wel een heel vreemde wending eigenlijk :D

Begonnen met de Pull down met brede grip .. opwarmen voelde lekker aan en ook erg licht .. verzwaren maar weer die handel.. :
8 x 90
4 x 8 x 95 (al lekkere pomp in de lats)

Ik heb al tijden over en weer zitten bomen met 1 van de members van DBB via MSN en elke keer kwam het aan op dat de deadlift terug moest in mijn training: nou dat heb ik geweten :D Ik had een link van een fimpje gekregen en heb dat zo vaak gekeken dat ik bijna kan zeggen op welke seconde van het filmpje welk woord gezegt word..

Met dat filmpje afdraaiend in mijn kop: daar lag die stang op de vloer: 60 kg
10 x 60..

Smaak te pakken :) beweging voelde verdomd lekker aan, filmpje replay in me kop, 10 x 100

Elkew keer als ik aan de volgende set begon, (toen kwam er ook al een bekende om de hoek kijken, die ik vroeg op de positie van mijn onderrug te letten..)
8 x 120
6 x 140
6 x 150 !!! (DENG!!! oude PR terug!!!) ten alletijde was de uitvoering hardstikke goed (zo'n filmpje kijken helpt echt :D :D)

Verder gegaan met bent over row op de chest supported machine.. (had mijn core al flink op de donder gegeven, dus koos even voor de "veilige" machine)
5 x 8 x 70 (ik was kapot naar die DL's man)

Daarna pulldown omgekeerde greep 5 x 8 x 75 (ook verzwaard)

Fly over's met de hoge pulley (op de knie-en ervoor) 5 x 12 x 80..

Rug klaar ... en toen kwam WannaBeStrong binnen.. die ik trots vertelde dat ik sinds lang weer eens had gedeadlift en hij vroeg me naar de resultaten ..
Mmm mopperde hij, dan kun je ook 1 x 170 ... Hij ging zelf ook deadliften en ik werd figuurlijk aan mijn oren naar die stang toe gesleept..

DENG nieuw 1 RM : 1 x 170 met een meer dan perfecte uitvoering!!!!
Toen gestopt en verder gegaan met Bent over Side raise .. 5 x 12 x 7'5 kg strict.

Shrugs (gewicht zou ik eigenlijk niet meer weten :$) 5 x 10

Einde training door telefoontje .. Cardio overgeslagen deze keer..

Overall:

GEEN LAST van mijn blessures! (of noujah, de overblijfselen daarvan !) en full power kunnen trainen .. het motto wat in mijn handtekening staat werkt :D
en jah die Deadlift ... die is terug in de training .. volgende week gewoon weer 36 x dat filmpje kijken en knallen maar !!!

Volgende week dinsdag verwacht ik nog veel meer van je.
Ik heb het zo vaak gezegd jij bent veel sterker dan je denkt.
Ik gok voor volgende week gezien het feit dat je dan met dl begint en gezien het feit dat ik je dan dwing om de stang niet zo idioot breed beet te pakken op 200+

Serieus de manier waarop jij em beetpakt zo lifte ik eerst ook tot ik overschakelde op smaller beetpakken wat me in 1 klap 20 kg opleverde.

Je rom is dan ineens een stuk kleiner en de oefening voelt bovendien op die manier veel natuurlijker aan wat meer gewicht en minder blessures gaat opleveren.

Owja de beloofde karma krijg je nog moet wat verdelen bla bla wist ik in de sportschool nog niet.(een heel punt lol)

Dat is de deadlift in correcte uitvoering ! en deel eens wat meer karma uit ... hier met die punt sl*t

Haha je krijgt maar liefst 3 punten van mij Hiekie!

Goed gedaan weer beginnen te deadliften,ik denk ook dat je best sterk bent dus het wordt tijd dat je aan de echte gewichten gaat,want dit is heel aardig voor de eerste keer maar het bestaat niet dat je zo weinig boven mij zit met je DL.
Maar als je naar Wannabeestrong luistert gaat dat wel goedkomen!:D

Hiij pakt em ook smaller als jij.
Maar vraag maar es rond ik zal even een oud topic op Forza opzoeken waar de grip ook besproken wordt.
Aan de randen van het stroeve gedeelte wordt als perfekt gezien daar omdat je zo een kleinere rom hebt en veel direkter kunt liften.

Ik vond de 170 al een heel gewicht :D ... dat filmpje heeft me samen met info die ik kreeg van een paar members hiero gigantisch geholpen !

Maarjah .. ik zet een squat neer van 6 x 160 als ik een piramide pak (Was ook met WanneBeStrong) Dus daar hoort naar mijn idee nog wel een wat dikkere Deadlift tegen over te staan ..

Ik ben wel een bodybuilder he, geen powerlifter.. dus het te liften gewicht maakt voor mij in zoverre uit dat ik er een goede workout mee heb, de hoogte van het gewicht telt niet zoals dat bij powerlifters telt..

Maakt niet uit ik wil nog een 200dler in de de sportschool lol.
Je pakt nu die 170 met een complete training achter de rug.
Moet je je es voorstellen dat je gewoon even opwarmt en dan naar je 1 rm toewerkt wat er gebeurt!
En idd je Deadlift hoort een stuk hoger te zijn dan je squat.
200 moet kunnen.
Own sculpurter doet het ook af en toe toppen en hem legt het geen windeieren lol

doe gewoon een bodybuilding deadlift en niet een om zoveel mogelijk gewicht te kunnen liften. **** de 1rep max en ga gewoon series draaien. wil je er uit zien als een bodybuilder, train dan als een bodybuilder.... hier op dit forum gaat het enkel maar om getallen... het moet elke workout zwaarder...slaat echt helemaal nergens op.

hiekie je bent nu eindelijk blessure vrij... hou dat zo en laat je niet gek maken.

als je het mij vraagt dan zou ik zelfs maar 1 x per 14 dagen deadliften en de zodoende ook genoeg tijd en aandacht stoppen in je rows.

-rodge

Terug
Naar boven