MuscleMeat

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

Met alle respekt voor jou slaat dat nergens op.
Powerliften en BB zijn totaal verschillende dingen.
Dus wat jij totaal nergens op vind slaan is voor anderen wel degelijk zinvol beetje kort door de bocht dus imo.
Komt erbij dat je Hiekie niet persoonlijk kent en zijn drang om mij ook te pushen.
Sinds hij de laatste tijd juist zwaarder gaat verdwijnen juist zijn blessures.

Just my 2 cents.

Met alle respekt voor jou slaat dat nergens op.
Powerliften en BB zijn totaal verschillende dingen.
Dus wat jij totaal nergens op vind slaan is voor anderen wel degelijk zinvol beetje kort door de bocht dus imo.
Komt erbij dat je Hiekie niet persoonlijk kent en zijn drang om mij ook te pushen.
Sinds hij de laatste tijd juist zwaarder gaat verdwijnen juist zijn blessures.

Just my 2 cents.

- 1 rep max
- handen dichter bij elkaar
- elke keer zwaarder moeten

klinkt mij niet echt als een bodybuilding deadlift

maar... WHAT EVER...dat heb je op het internet...dan heeft iedereen opeens een snikkel van 30cm :rolleyes:

-rodge

Hehe hij toont in de sportschool zelf intresse in mijn lifts.
Als ik bv 180 wil doen met stiff legged dl zweept hij me op tot 190.
Dan krijg je dat andersom ook.
Bovendien heb ik dezelfde blessures als hij gehad en ik heb nooit ergens last van ondanks mijn drang tot 1 rms.
Wil niks zeggen over wat er met hem gebeurt maar ik wil ermee zeggen dat het niet perse slecht hoeft te zijn.

Je laatste opmerking snap ik niet echt wat heeft een Snikkel en internethelden gedoe te maken met de avonturen van Hiekie en mij in de sportschool?

Edit: Hij heeft het er zelf vaak over wat zijn top zou kunnen zijn.
Ik geef em daarom tips hoe je met een andere techniek die tops nog hoger kunt maken.

Laatst bewerkt:
Super!

Ik vind het alleen niet erg verantwoord dat je na een lange tijd niet deadliften, wel een 1 rm neer gaat zetten. Maar dat terzijde. Nogmaals. maak eens een filmpje van je DL en dan zullen we eens kijken wat er nog aan verbeterd kan worden :)

doe gewoon een bodybuilding deadlift en niet een om zoveel mogelijk gewicht te kunnen liften. **** de 1rep max en ga gewoon series draaien. wil je er uit zien als een bodybuilder, train dan als een bodybuilder.... hier op dit forum gaat het enkel maar om getallen... het moet elke workout zwaarder...slaat echt helemaal nergens op.

hiekie je bent nu eindelijk blessure vrij... hou dat zo en laat je niet gek maken.

als je het mij vraagt dan zou ik zelfs maar 1 x per 14 dagen deadliften en de zodoende ook genoeg tijd en aandacht stoppen in je rows.

-rodge

Ik ben bodybuilder, maar vind kracht ook zeer belangrijk. Ik heb vaak genoeg buffels zien trainen die niet meer dan 90 kunnen benchen in al die jaren. Wie er sterk uitziet, moet ook sterk zijn. Maar dat is mijn mening.

Ik ben het er wel mee eens dat hij voorzichtig op moet bouwen. Maar dat heb ik de reply hierboven al vermeld.

• Topic Starter Topic Starter
Mjah ... het was dan ook helemaal niet de bedoeling die 1 RM max te gaan zetten ... Nu een aantal uren na de training is er nog steeds niks loos met het lichaampie dus het is gelukkg allemaal goed gegaan .. de orginele bedoeling was om gewoon lekker het even op mijn gemak weer te proberen en eigenlijk helemaal niet belachelijk zwaar te gaan ..

Die deadlift was eigenlijk meer een probeersel of het allemaal weer lekker wilde en ik heb naar mijn idee precies zo gelift als het filmpje deed beschrijven.. ik zal er nog een filmpje van maken als de deadlift weer strak in mijn schema komt..

Ik weet dat ik in ieder geval weer in staat ben om te deadliften en dat het lichaam dit met goede concentratie op de oefening ook weer prima aan kan.

Ik mag dan denk ik nu ook echt met mijn handje gaan zwaaien naar het blessureleed en gewoon rustig doorgaan met herstel van het allerlaatste gezeur in het lichaam.. Ben erg bewust geworden van hoe je er mee om moet gaan en het luisteren naar het lijf..

Ik ga nu weer gewoon mijn serieus draaien zoals die op mijn schema staan en me daar weer gewoon aan houden nu. Ik was gewoon nieuwsgierig naar het deadliften en hoe dat aanvoelde. . ik heb dat videotje wat ik op de vorige page heb staan echt wel 30 keer gekeken :roflol:

ik begrijp wel wat rodge hier duidelijk probeert te maken; bodybuilding en powerlifting zijn 2 totaal verschillende dingen, desondanks moet er niet vergeten worden dat maximale kracht ook leidt tot spiergroei. bij bodybuilding streef je naar verhoudingen, bij powerlifting naar maximale kracht, deze 2 dingen zijn echt totaal verschillend, dus bepaal voor jezelf wat je wilt bereiken en pas daar je training op aan.

het is niet erg om voor 1 RMs te kijken, als je maar zorgt dat het volume van je training hoog blijft.

ook voor kale zn mening heb ik begrip, aangezien het voor sommigen onder ons redelijk belangrijk is om een balans te vinden tussen kracht en massa.

respect heb ik voor de prestatie van hiekie, netjes dat je zo gedeadlift hebt na al die tijd, blijf gemotiveerd en doe ons en jezelf versteld staan.

Hehe toch blijft het leuk ik zet wat tips neer in dit topic en ineens ben ik een internetheld met een snikkel van 30 cm.

Superrrrr:thumb:170kg!!!! Maar ehhh,daar zit veel meer in he.....

@wannabeestrong:Thx,lol.Normaal ga ik elke training wel bij de grote 3 tot aan mn 1RM,vind het gewoon lekker om na al mn series toch nog mijn max er 1x (proberen)uit te persen.:DMaar na mn blessureperiode ben ik nu ff overgestapt op REP PR's.Met deadliften hou ik het bij vijf reps,met squatten 3 reps maar bench ga ik nu weer 1RM'en.;)Next week 160kg attempt.

Vandaag: Benen :)

Ik hoorde al van een aantal .. iedereen doet benen vandaag. .. teringzooi is morgen alweer (zucht) dicht!!!

Squats:
Opwarmen: 3 setjes van 10-15 herhaling tot aan 90 kg

3 x 10 x 120
1 x 10 x 130 (er kwam weer iemand binnen die me de kop weer gek maakte)
1 x 10 x 135
1 x 12 x 130 (die andere gast gaf aan dat ik toch wat trilde met mijn linkerbeen, Wel wist ie me nog op te fokken 12 herhalingen te doen en de reps waren netjes, laatste 2 niet meer helemaal 90) Rare is dat ik tijdens deze sets dan ineens helemaal nergens last van heb en ga als een trein .. ik zit dan zo vol adrenaline ofzo ..

Hack Squats op Smith:
4 x 10 x 80 (mijn benen waren echt helemaal naar de klote al) zat tegen spugen aan al in de 2de set

Leg curls :
5 x 8 x 67'5

Toch even Leg extensions geprobeert , In de 3de set bij de eerste herhaling een behoorlijke pijn in het gebied tussen de knieschijf en het scheendeel.. vreemd was echter dat bij de volgende herhalingen de pijn compleet verdween ..
Toch zit het me niet lekker en ik ga denk ik ook de Leg Extensions dus tijdelijk kicken .. een bulgarian squat voelde ook niet lekker aan op die knie.. Squaten gaat vooralsnog wel erg lekker.. de knie zeurt dan wel wat maar geen rare pijnen.

Voorzichtig als ik ben hou ik het voorlopig alleen bij de squat bewegingen en de Curls.. (een goede squat met daar achteraan een goede variant bouwt IMO ook dikke massa, door er meer aandacht besteed word aan de squats (meer sets)

Kuiten:
Ik was echt al helemaal dood na die beentraining.. dus heb kuiten even in 2 delen gedaan , eerst de sitting calf raise gesuperset met de oefeningen in de Leg press (in de laatste 2 sets nog een paar normale legpresses erachteraan gedaan) en daarna op de staande kuitmachine 4 setjes.. wel op dezelfde manier als vorige week (8 x vol, 8 x pomp) Gewicht zou ik niet weten, ik gooi er blindelings wat aan..

Einde training ..

Overall: Ik weet dat ik niet te veel moet zeiken over pijntjes ... toch is die linkerknie wat vaag aan het doen nu .. uit voorzorg toch maar ff koelen een paar dagen..

Laatst bewerkt:
Ik lees dat je toch weer 1 rm aan het doen bent. Hiekie, ik heb je al zo vaak gewaarschuwd. Je blijft in dat opzicht erg eigenwijs.
Waarom een 1 rm maken?
Is nergens voor nodig.

Verder goede trainingen!

Vandaag: Benen :)

Ik hoorde al van een aantal .. iedereen doet benen vandaag. ...

Woensdag gehakt-dag,zaterdag benen-dag.;)

Als ik leg ext. doe krijg ik toch wat last van mn knieen,en volgens mn begeleider is het 1 van de meest belastende oefeningen voor je knie.Niet doen dus als je net hersteld of herstellende bent van een knie-blesure.;)

Thx :) WEG dus met die LEG extensions voor een tijdje

Ik lees dat je toch weer 1 rm aan het doen bent. Hiekie, ik heb je al zo vaak gewaarschuwd. Je blijft in dat opzicht erg eigenwijs.
Waarom een 1 rm maken?
Is nergens voor nodig.

Verder goede trainingen!

Wat is dan eigenlijk volgens jullie (rodge had er d8 ik ook al iets over) het probleem met een 1RM doen ???

Hiekie, gefeliciteerd met je nieuwe pr deadliften, ik sprak je dinsdag nog in je oude sportschool. Netjes! (Frisian)

Bij een BB-er word er niet gekeken naar wat ie 1 RM kan liften ..

Plus dat een 1 RM onnodig blessurerisico met zich mee brengt :D

Sets draaien is veiliger :) ik ga dus ook weer gewoon sets draaien .. en ik kick oefeningen nu ook gewoon die pijn doen .. zo heb ik al afscheid genomen van de Side Raise. . en deze vervangen doet Wide Grip upright rows... Als dit goed bevalt en mijn schouders groeien daar ook goed op denk ik ook niet dat ik nog weer onnodig schouder risico wil lopen ..

Zekfde geld voor de Leg Extension.. zoals Own Sculpturer al zei .. veel druk op de knie-en .. aangezien ik nog herstellende ben van irritante knieblessures .. gooi ik die extension ook maar weg voor onbepaalde tijd .. daar in ruil voor ga ik ****in hard me best doen op de squats..

Nice! Goeie squats!

Dat is de deadlift in correcte uitvoering ! en deel eens wat meer karma uit ... hier met die punt sl*t

Over karma gesproken......wie had je ook alweer attent gemaakt op dit filmpje? :rolleyes:

(Naast dat Own Sculpturer 'em ook al eens gepost had!)

Bij een BB-er word er niet gekeken naar wat ie 1 RM kan liften ..

Plus dat een 1 RM onnodig blessurerisico met zich mee brengt :D

Sets draaien is veiliger :) ..

correct.

en je hebt gelijk gelijk wat betreft die extensions, mijn knieen gaan ook altijd zeer doen als ik die oefening er een tijdje in heb zitten. gewoon lekker squaten...zwaar....maar met strikte vorm.

-rodge

Terug
Naar boven