MuscleMeat

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

dat is iig wel absurd sterk.. ik kwakkel al jaren rond de 100-105 kg en 38 kg db press

• Topic Starter Topic Starter
Ik pak 5 setjes van 8 herhalingen met dat gewicht .. voordat ik geblesseerd raakte heb ik 6 x 120 gedrukt en 4 x 130 in een piramide set..

Vandaag:
Rug:.. Op zich een zeer lekkere training :

Gister was de training er vlot door ivm dat ik een zeer fanatieke trainingsmaat er ineens bij had.. Die kwam op dezelfde tijd binnen en we zouden rug samen pakken werd er besloten.

Dit resulteerde in een zeer vlotte training waarbij beiden flink uitgedaagt werden. We deden constant om en om dus zeer korte rust periodes tussen de sets :

Pulldowns brede Grip
5 sets x 8 x 95 kg (omdat de rustperiodes zo kort werden had ik in de laatste set beetje hulp nodig)
De gewichten van het trainingmaatje waren iets lager, maar kwa intensiteit even hoog.

Bent over Rows:
De trainingmaat had een dik jaar terug al een operatie aan zijn onderrug ondergaan en helaas lukte het hem niet om pijnloos te kunnen blijven staan door de druk op zijn onderrug.. Hij heeft de oefening gepakt op de chest supported BOR machine.

8 x 80 (trainingmaat zag toch naar zijn idee mijn onderug te veel bol trekken, dus iets omlaag gegaan in gewicht en wat meer reps genomen in plaats van 8) Die onderrug echt goed hol houden heb ik altijd wel veel moeite mee gehad terwijl ik het gewicht wel aan kan. ik moet vaak eerder stoppen omdat mijn onderug bol trekt als dat ik het niet kan houden in mijn lats..
12 x 70
12 x 70
10 x 75
10 x 75

Pull downs smalle greep.. zelfde gewicht en reps als vorige week. zeer korte rust tussen de setjes
3 x 10 x 70
1 x 10 x 75

Daarna Fly over op de machine: 4 x 12 x 65 kg (valt op onze machine erg mee)

Vervolgens is de trainingmaat een dumbbell row gaan doen en ben ik gaan deadliften.. eerste en de laatste keer dat ik dit als laatste oefening doe :D
10 x 60 (direct begonnen met deadstops)
10 x 100
6 x 140
4 x 140 (er zat echt niet meer in, afgelopen, rug was leeg)
8 x 100.

Bent over Side Raise 4 sets x 15 x 7'5 kg in elke hand (strict)

Cardio: 25 minuten hartslag 140

Overall:
Lekkere training, maar dat er absoluut niet meer zat in die Deadlift baalde ik stevig van. Mede omdat ik vorige week 170 nog redelijk makkelijk op pakte.. Kwa mijn knie voelde het op zich redelijk aan, ik moet me zelf toch echt aan leren om niet overdadig aandacht aan die blessures te besteden, het vertraagd het herstel enorm ..

Woensdag rust, donderdag benen :) TYOS

Laatst bewerkt:
kloten man volgende keer beter maar weer dan

Die deadlift zoog hard inderdaad .. maarjah.. Deadstops word het een flink stuk zwaarder van. zal de volgende keer weer een stuk beter gaan! Volgende keer pak ik de DL denk ik als 2de in plaats van als laatste ..

Die deadlift zoog hard inderdaad .. maarjah.. Deadstops word het een flink stuk zwaarder van. zal de volgende keer weer een stuk beter gaan! Volgende keer pak ik de DL denk ik als 2de in plaats van als laatste ..
kan helpen als 2e want dan ben je al lekker warm, ik doe hem ook liever niet als eerst want anders moet ik me te veel bezig houden met opwarm setjes
suc6 iig

Je lichaam moet zich even aanpassen aan de (deadstop) intensiteit,maar als je eenmaal een aantal weken bezig bent weet je niet beter meer en doe je gewoon je ding.:D ;)

Zelf mag ik niet meer deadliften als ik rug train,teveel van het goeie volgens michael,daarom doe ik mn lifts nu samen met schouders op een andere dag.;)Heb je ook genoeg power over om die zware lifts aan te kunnen.:D

goeie rugtraining Hieke...
je kan niet altijd voluit gaan toch op DL ?

Zelf mag ik niet meer deadliften als ik rug train,teveel van het goeie volgens michael,daarom doe ik mn lifts nu samen met schouders op een andere dag.;)Heb je ook genoeg power over om die zware lifts aan te kunnen.:D

Ik moet toegeven dat je van een zware rugtraining inclusief DL's inderdaad net zo hard naar de klote gaat als een goede beentraining... rug is ook een ASO zware spiergroep om te trainen vind ik.

Er moeten nog 2 trainingen gelogd worden ... word aan gewerkt..

Ik verklap vast dat er weer een PR squat in zat :)

1 RM 180 ...

Training 1:

Benen :
Squats : Vandaag weer eens geprobeert om met een piramide te werken, volgende week pak ik mijn andere schema weer op .. De training was erg zwaar, maar ik was niet zo kapot als met die andere training schema..

Squats:
12 x 60
12 x 60
10 x 90
8 x 120
6 x 150 <-- zelf !!!
1 x 180 (Nieuw PR, zelf gesquat, wel iemand erachter!) Uitvoering liet iets te wensen over, ik durfde nog net niet helemaal op die 90 graden te gaan zitten, maar het scheelde niet veel volgens het trainingmaatje

Hack Squat machine: (is bij ons liggende uitvoering)
8 x 110 (wennen)
8 x 140
8 x 140
8 x 140
8 x 150

Zittende Leg curl: (is erg licht op onze machine)
Hele stack 4 x 10

Liggende Leg curl
4 x 10 x 67'5

Kuiten: Staande kuitmachine: 4 sets 8 x vol 8 x pomp, gewicht geen idee .. (paar blokjes eraan is op deze machine al erg zwaar) heb geen idee wat die constructie weegt die op je schouders ligt., redelijk dik ijzer enzo .. gym eigenaar weet ook niet wat het weegt..

Zittende calfraise (plate loaded) 2 schijven van 20 en 1 schijf van 15: 8 x vol , 8 x pomp

Kuiten dood..

Buik:
draai-oefening op de machine 10 minuten (die cardio werkt, ik begin heel klein beetje zichtbare abs te krijgen :D ) Stoel draait ten opzichte van de hendel waar je je aan vast houdt.. komt bij stok draaien in de buurt.

Einde training.. Leg extensions doe ik eerst ff niet een tijdje .. krijg dan toch pijn aan de knie-en weer.

Overall: die 180 1 rep was kick, maar er zit meer in kwa uitvoering.. als ik em ooit weer eens ga testen die 1 RM, probeer ik toch lager te komen met me reet. was verder wel vette training! @ blessures: Nu ook een dag erna niks geen last als ik er niet aan denk :D

Laatst bewerkt:
zware training goed bezig

deze ga je wel; voelen hiekie

Training 2: Armen (vandaag)

echt te merken dat je soms een klote dag of een goede dag kan hebben..
Ik was van plan om armen niet verder te verzwaren kwa gewicht en nu wat meer op strictheid te trainen .. Echter voelden de gewichten van vorige week flink zwaar aan vandaag. . jezus ..

Barbell curl : 3 sets opwarmen..
4 x 8 x 55 , de laatste herhaling kwam uit mijn tenen, wat had ik vandaag..

Supinerende Dumbbell curl: 4 x 10 met duim tegen de plaat ..
17'5 kg.. flink mijn best moeten doen, laatste set rest-pauze vol gemaakt

De preacher curl bank en machine waren bezet door groepjes die allebeide nog heel wat setjes moesten ... Gelukkig zijn er in onze gym een hoop mogelijkheden en ik kwam van de week toevallig de spidercurl tegen.. Op een ander bankje met brede steun deze oefening gedaan.. ik denk dat die kwa intensiteit er net zo hard in hakt als de preachermachine .. 4 x 10 x 30 kg met EZ bar..

Triceps :
Pushdown
Hele stack (87'5 kg) 4 setjes van 15 met een recht stokje en wat bredere greep.

Dips: deze keer geen gewicht gebruikt, maar meer herhalingen gedaan en extra om mijn techniek / uitvoering gedacht
12 x BW
14 x BW
12 x BW
10 x BW ff rusten, (rest pause) en nog 5 x BW, al flink leeg aan het raken..

French press:
4 x 10 x 45, extra op techniek/uitvoering.. ik verloor in deze oefening eigenlijk de pomp al weer..

Onderarmen/grip training:
Reverse grip barbell curl met rechte stang : 4 x 10 x 40 kg

(gepikt uit Bodygainers logje): Wrist curl behind
4 x 10 x 30 kg

Daarna nog wat experiementeren met wat lichtere dumbbells en doorgepompt totdat mijn onderarmen helemaal vol zaten .. leuk om met zulke half lamme harde onderarmen dit log in te toetsen :roflol:

Cardio wat op een fiets moeten doen :( ... we hebben maar 2 loopbanden en die waren allebeide bezet door huisvrouwen .. Er staan ook wel fietsen maar ik loop wat dat aan gaat veel liever.. 10 minuten nog wat gefietst..

deze ga je wel; voelen hiekie

Ik heb ook een spierpijn .. OMG .. maar das goed .. !!
Niks geen last van wat dan ook maar .. (jah van de zeurzak misschien over die snotblessures maar verder ;) ) ik heb me daar nu overheen gezet. Iemand steunt me er ongelooflijk mee en heeft me eens goed wakker geschud van de week ... resultaat .. zo ineens bijna alle pijn weg ... :D :D

Dus KNALLEN MET DIE ROMMEL :wl: We gaan het beest langzamerhand echt eens een serieuze rondleiding geven langs de bar- en dumbbells :D

Ik heb wel moeite met het goed recht houden van mijn onderrug tijdens de BOR's .. daardoor moet ik constant terug in gewicht (krijg toch wel opmerkingen van gasten die daar dan lopen, dat mijn onderrug niet mooi recht staat) terwijl ik kwa kracht wel meer hebben kan ..

Laatst bewerkt:
Netjes hiekie,maar pas op met die BOR!!!!!

Goed blijven staan met die BOR heb ik al erg lang problemen mee.. Op de vorige gym zei de gymeigenaar ook altijd dat mijn rug niet helemaal goed stond.. terwijl ik toch naar mijn idee met flinke kracht die onderug aanspan om em recht te houden ..

Ik wil ook eigenlijk niet uitwijken naar de chest supported machine, want dan verslapt die onderrug onnodig ben ik bang.. Met squats ed heb ik er eigenlijk geen moeite mee om die onderrug goed te zetten .. alleen met die houding van de BOR is dat bij mij wat een probleem.. ik werk er hard aan om dat toch goed te krijgen.. koppig vol houden. :wl:

Probeer eens pendlay rows. Je staat dan echt parallel tegenover de grond en legt na elke rep de barbell op de grond (soort bentover row met deadstop :D ).

YouTube - Pendlay Row Demonstration

ZO kun je dus je vorm perfect houden en na elke rep concentreren op je houding.

Probeer eens pendlay rows. Je staat dan echt parallel tegenover de grond en legt na elke rep de barbell op de grond (soort bentover row met deadstop :D ).

YouTube - Pendlay Row Demonstration

ZO kun je dus je vorm perfect houden en na elke rep concentreren op je houding.

kale was me voor:D
als je bar neerlegt ist het makkelijker om je rug recht te houden

Thx allebeide.. ik ga em dinsdag eens proberen in plaats van de normale BOR..
KWa te gebruiken gewicht .. ongeveer het zelfde als op BOR?

Terug
Naar boven