XXL Nutrition

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

moet je zelf even aanvoelen. De een pakt meer met pendlay en de ander meer met row.

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor de tips. .. ik ga er dinsdag mee bezig :)

En de rugtraining van de dinsdag:

Begonnen 3 x opwarm setje op latpull
Latpull front:
4 x 8 x 95, 1 x 8 x 85 (strict, erg op de uitvoering gelet dat ik em maximaal uit de lats weg haalde, hierdoor wezen mijn ellebogen wat verder naar buiten.)

Pendlay Rows:
1 x 8 x 60 (even voelen)
1 x 8 x 70
3 x 8 x 80 (houding was nu wel goed :) ) handig dat je na elke herhaling ff kunt chechken of je nog helemaal goed staat.

Pull down smalle omgekeerde greep
1 x 8 x 70
2 x 8 x 80
1 x 8 x 85

(ik kon het niet laten, de oefening is veel te leuk) Deadlifts met deadstop
1 x 10 x 60
2 x 8 x 100
1 x 6 x 130 (vanaf hier straps gepakt) ik probeer het steeds minder te doen
1 x 4 x 150
1 RM 180 FAIL
1 x 10 x 100
Heel erg op houding gelet, dat filmpje wat Own Sculpturer me gaf wat was gepost door Diky doet echt goede dingen voor me !

Fly overs bij de hoge pulley
4 x 12 x 67'5

Bent over Side raise
4 x 15 x 7'5 kg (ik werk naar een steeds strictere uitvoering toe)

Shrugs met de losse barbell:
4 x 10 x 100 kg (vanaf 3de setje MOEST ik wel straps gaan gebruiken, ik kreeg de set anders niet vol)

Cardio weer niet mogelijk doordat de apparatuur weer bezet was (De loopbanden)

Overall:
Heerlijk geknalt :) het gaat steeds beter !

jammer van je deadlift.. maar idd proberen die straps links te laten liggen en gewoon wat lichter deadliften, dan maar failures op 140-150 kg met 3-4 reps omdat je onderamen niet meer kunnen dan constant met straps werken en dat je rug wel sterker wordt maar je onderarmen elke keer niet de juiste stimulans krijgen om écht sterker te worden.

Ik had eerst ook áltijd grip problemen.. kwam zonder straps nooit voorbij de 150 kg 2x.. ben toen op een gegeven moment een stapje terug gegaan met gewicht zónder straps en een half jaar later kon ik makkelijk 170 kg zonder straps van de grond rukken :)

nette pendaley btw ;)

Pendlays zijn lekker he ? :D Ik vind 80 toch een goed gewicht voor de eerste keer pendlays.

Ik geef je wel een tip; ga niet elke week toppen op je deadlift ivm blessure gevaar.

Pak je voordat je overgaat op de straps de barbell ook eerst met een mixed grip vast?
Dit doe ik in iedergeval wel wanneer het me niet meer lukt met de gewone grip, tot aan de 140/150 kan ik hem met de gewone grip goed pakken,
daarna pak hem met mixed grip tot aan de 205 kg.

jammer van je deadlift.. maar idd proberen die straps links te laten liggen en gewoon wat lichter deadliften, dan maar failures op 140-150 kg met 3-4 reps omdat je onderamen niet meer kunnen dan constant met straps werken en dat je rug wel sterker wordt maar je onderarmen elke keer niet de juiste stimulans krijgen om écht sterker te worden.

Ik had eerst ook áltijd grip problemen.. kwam zonder straps nooit voorbij de 150 kg 2x.. ben toen op een gegeven moment een stapje terug gegaan met gewicht zónder straps en een half jaar later kon ik makkelijk 170 kg zonder straps van de grond rukken :)

nette pendaley btw ;)

Thx :) Ik heb laatst een behoorlijk gesprek over straps gehad met een member.. ik ben overtuigd van het feit dat je zo weinig mogelijk moet gebruiken.. kunnen die onderarmen ook eens serieus gaan groeien :wl:

Pendlays zijn lekker he ? :D Ik vind 80 toch een goed gewicht voor de eerste keer pendlays.

Ik geef je wel een tip; ga niet elke week toppen op je deadlift ivm blessure gevaar.

Mjah .. klopt.. ik wilde het eigenlijk ook niet weer toppen, maar het was toch erg verleidelijk.. eerder durfde ik niet te deadliften en nou kan ik die bar niet laten liggen haha.. En jah blessure is een heel vies woord, dus ik zal er zeker om denken!

Die Pendlays ownen eigenlijk wel jah :) Juist doordat ie elke keer even op de grond ligt, ff boem, houding weer goed en knallen maar! ik ben me nu veel meer bewust ook van mijn houding ! thx Kale!

Pak je voordat je overgaat op de straps de barbell ook eerst met een mixed grip vast?
Dit doe ik in iedergeval wel wanneer het me niet meer lukt met de gewone grip, tot aan de 140/150 kan ik hem met de gewone grip goed pakken,
daarna pak hem met mixed grip tot aan de 205 kg.

Ik kreeg het advies zoweinig mogelijk Mixed Grip te doen, aangezien dit 100 % een PL greep is .. de BB greep schijnt toch voor meer stimulatie te zorgen heb ik me laten vertellen.

Pendlay vind ik zelf niet zo prettig. Juist dat dode moment vind ik vervelend.
Gee fmij dan maar de normale row, ook meer rek op mijn lats.

Ik kreeg het advies zoweinig mogelijk Mixed Grip te doen, aangezien dit 100 % een PL greep is .. de BB greep schijnt toch voor meer stimulatie te zorgen heb ik me laten vertellen.

is dit zo? mijn grip zuigt ook, en na normale grip ga ik gewoon over op mixed grip en ik wist niet dat ie voor minder stimulans zorgde ???

Pendlay vind ik zelf niet zo prettig. Juist dat dode moment vind ik vervelend.
Gee fmij dan maar de normale row, ook meer rek op mijn lats.

Ik voer de pendlay wel zo uit dat mijn lats maximaal gerekt zijn op het moment dat de bar de grond raakt.. Voor mij is het een betere oefening aangezien ik anders mijn onderrug volgens sommigen toch weer te bol laat komen.. met weer het nodige blessuregevaar van dien

is dit zo? mijn grip zuigt ook, en na normale grip ga ik gewoon over op mixed grip en ik wist niet dat ie voor minder stimulans zorgde ???

Is imo onzin.
Mixed grip is gewoon tegen het rollen van de stang. Heeft niks met stimulans te maken.
Juist door de mixed grip kun je zwaarder liften, dus meer stimulans.

Ik voer de pendlay wel zo uit dat mijn lats maximaal gerekt zijn op het moment dat de bar de grond raakt.. Voor mij is het een betere oefening aangezien ik anders mijn onderrug volgens sommigen toch weer te bol laat komen.. met weer het nodige blessuregevaar van dien

Nadeel is dat ik misschien vrij lange armen heb, maar ik heb echt geen rek als ik hem neerleg.

Gaat idd steeds stukken beter bro,maar vergeet die tip wat KaLe je gaf niet!!!

Ga niet elke week toppen op je deadlift ivm blessure gevaar.

Voor de rest heel netjes en goed te zien dat je weer knallen kan.;)

Goooo Hiekie! :thumb:

gaat netjes zo te zien kerol.

Gaat idd steeds stukken beter bro,maar vergeet die tip wat KaLe je gaf niet!!!

Ga niet elke week toppen op je deadlift ivm blessure gevaar.

Voor de rest heel netjes en goed te zien dat je weer knallen kan.;)

Hehe :) Klopt :) Zoals ik al eerder schreef .. deadliften werkt verslavend nu ik de techniek goed doorheb.. ! dank dat je dat filmpje hebt gegeven !
Dat ik weer kan knallen jah :) Ik heb een aantal goede gesprekken met iemand gehad die me werkelijk wakker heeft geschud Sindsdien gaat het trainen weer een stuk beter !

Goooo Hiekie! :thumb:

gaat netjes zo te zien kerol.
Thx Jonko :) ik doe mijn best!

Binnenkort ff samen trainen kerel!

Donderdag:
Benen

Vandaag was het weer "i am in the gym, it's leg day :) "

5 minuten warm fietsen (knie-en)
Squats
2 x 12 x 60
10 x 90
8 x 120
8 x 150 (NIEUW PR)
5 x 170 (NIEUW PR)
7 x 120 (kreeg ineens signalen uit de knie-en .. genoeg !)

Liggende Hack Squat machine
8 x 125 kg
3 x 8 x 145

Zittende Leg curl
Hele stack
3 x 8

Liggende leg curl
3 x 8 x 72'5

Kuiten
4 x Gesuperset met 8 x vol 8 x pomp
Toe presses in de 45 graden legpress, 6 schijven van 20 erop (laatste set 1 schijf meer)
Staande kuitmachine : gewicht van nek steun + 65
Zittende kuitmachine: 3 platen van 20 erop.

Buik:
Crunch en leg raise gesuperset setjes van 15-20 per oefening.

Einde training

Overall:
Erg blij met de resultaten weer.. RechterKnie melde zich even op een vreemde manier, maar is nu al weer over. Ik vond het op dat moment een signaal om te stoppen. Verder niks aan de hand ! Gewoon lekker doorbeuken! :wl: Nu heb ik er ook eigenlijk al geen last meer van !

zeer netjes kerel maar die squats zijn die full;???

Nee ik doe geen full squats. . gewoon 90 graden .. Moet er wel bij zeggen dat die set met 170 niet helemaal netjes was :D .. Maar jah dat komt vanzelf :) volgende week gewoon weer :) Ik wen zo wel aan het gewicht en dat is ook belangrijk.

ik verneem dat ik elke keer sterker word en de spiegel laat ook zien dat er wel wat meer massa aan komt .. Ik weet het BF daarbij nu goed stabiel te houden .. lijnen liggen een heel klein beetje in de buik sinds ik aan het cardio-en ben begonnen ..

Soms grijns ik wel eens in me zelf .. LOOK mummy .. I GOT abs ;)

hahahaha

Karma verdelen voordat ik Jimi kan geven enzo ..

Owjah !! ik kreeg trouwens een compliment in de kleedkamer van 1 van die gasten daar, dat is naar mijn idee het beste wat je kan overkomen als natural bodybuilder zijnde..

Ik kreeg serieus de vraag of ik kuurde, aangezien hij vond dat ik een stierennek had, dikke traps en aardig wat aders... (je gaat lekker vol zitten van zo'n heavy benentraining) en wat Acne op de rug..

Jammer joh ! helemaal natural :)

Terug
Naar boven