MuscleMeat

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

Draaïng op een knie waar spanning op staat is niet zo goed, maar hoe voelt het nu? Beter hoop ik..?

Gaat de goede kant op. :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Misschien dat ik dan de draai-oefeningen beter zittend kan doen ...
1 van de members die ik ken doet het altijd staand, dus zodoende dat ik het ook staand deed ... ik heb het alleen in de knie die ik geblesseerd heb / heb gehad (Positief blijven !!)

De andere knie heb ik totaal geen last van tijdens de oefeningen..

En weer een logje ... Vandaag een super fantastische training gehad op zich ..

De armen waren zowieso weer helemaal lekker (geen pijn meer aan ellebogen ed) en ook de benen (vrijdags staat de Leg press op het programma oa) ging het als een trein ... Met de leg extensions had ik wat vreemde pijn door het hele kniegewricht heen maar navraag leverde op dat ik me hier geen zorgen om moest maken ..

Nadat ik thuis had gegeten nog even wat draai-oefeningen gedaan voor de buik, alwaar ik opnieuw schrok ... Mijn linkerknie kraakte en deed en gaf ook her en der wat vreemde steekjes ... Vraag me af wat dit mocht betekenen ...
Mijn vermoeden is toch dat 1 deel van de beenspieren toch nog gespannen is en zodoende de knie wat scheef trok .. en er ruimte aan de binnenkant ontstond?? (ik raad maar wat?) Ik ben erg scherp op het gebruik van het been ... dat er geen vreemde ongecontroleerde draaiingen worden gemaakt (banden, meniscus ed) dus dat lijkt me sterk ..

De been training in de sportschool ging lekker .. niks aan de hand .. dus daar hou ik me ook maar een beetje aan vast. .

Hiekie je bent een aardige kerel en ik vind het leuk om je regelmatig van advies te voorzien tijdens je revalidatie, maar soms dringt het niet helemaal door geloof ik. Je doet aan microanalyse man, oh jee ik voel een krakje en een steekje, mijn onderbeen stond toen 10graden gedraaid en net niet onder mijn lichaamszwaartepunt. Tevens stond mijn neus richting noord-noordoost en de windkracht was 3 terwijl het zachtjes regende. Oh jee als het maar goed gaat.

Nou ja gab je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel. ;)
Maak je niet zo druk, het gaat goed, je bent weer aan het trainen. Zolang je geen heftige stekende pijn krijgt zal het me persoonlijk aan mijn reet roesten of ik aan mijn lijf wat zeurende pijn voel of krakende gewrichten (hell ik kan zelfs mijn borstbeen laten kraken). Gewoon doorgaan en jezelf niet zo analyseren!

FOEI! :D

ach joh, een beetje kraken, kan niet zoveel kwaad volgens mij, soms als ik m'n schouder beweeg hoor je ook een paar zachte knakjes en een schurend geluidje, maar doet verder geen pijn en ik heb ook nooit last van m'n schouders :P

verder, upright rows, is dat niet een beetje een risicovolle oefening gezien je blessure? vooral met een smalle greep schijnt he niet zo'n lekkere oefening te zijn voor je schouder.

Mijn trainer en die fysio thereapeut hebben het schema in overleg met elkjaar samengesteld ... dus die 2 die zullen echt wel weten wat ze doen :D

Vergeet niet dat ik setjes van 30 moet he :) Best kans als ik straks een nieuw schema krijg dat ie er niet meer in zit ...

Alhoewel ik me wel zou af vragen dan welke oefening er het dichts bij in de buurt komt :)

TheNose heeft voor een groot deel gelijk:thumb:behalve dan dat je je eigen lichaam niet "zo" moet analyseren,is helemaal niets mis mee.Bij jou zit het meer tussen je oren,je kan het maar niet los laten en bent er de hele dag mee bezig!!Ga ff chillen en zoek je wat afleidingstherapie bro:D

Jep mentaal. Dat is 99% zijn probleem. Al vaker met hem over gehad, maar wilt soms niet zo luisteren.

Ooit word ie wijzer;)

TheNose heeft voor een groot deel gelijk:thumb:behalve dan dat je je eigen lichaam niet "zo" moet analyseren,is helemaal niets mis mee.Bij jou zit het meer tussen je oren,je kan het maar niet los laten en bent er de hele dag mee bezig!!Ga ff chillen en zoek je wat afleidingstherapie bro:D

Daar zit hem nu juist wel het probleem. Een signaal krijgt pas lading door de labeling die je eraan geeft. Heeft onder andere met selectie en emotionele labeling te maken. Als je zo enorm op je lichaam gefocust bent komen alle signalen 10x zo hard door en als je dan ook nog eens een negatief label eraan hangt ben je eigenlijk ****ed en vertraagt dat je herstel aanzienlijk.

Ik weet waar ik over lul gast, dit is dagelijkse praktijk voor mij. ;)

Week 6 Training 1:

De laatste week van mijn huidige schema:

Borst:
Bankdrukken en de flies...
Bankdrukken ietsje verzwaart en er nu echt naar toe gewerkt om die 30 herhalingen in 1 ruk te maken .. Op zich wilde dit redelijk, maar het blijft een lang eind hoor bah.. Die flies alles met het zelfde stapje zwaarder genomen gewicht gedaan.

Rug: Zelfde gewicht aangehouden en de sets in 1 ruk kunnen maken... ik word nu toch eindelijk wat sterker op dat gebied... Roei oefening weer iets verzwaart..

Het schouderblok: Ging lekker :) vandaag de neck press een beetje verandert en de oefening met dumbbells gedaan .. brandde goed..
De side raises gingen ook prima..

Buik ff samen met een zeer brute gast ff aangepakt,.. leuk om elkaar ff flink op de kop te geven .. ik heb geen abs meer over :| Die kerel liep daar ook en heb ik inmiddels leren kennen .. die gast weet wel hoe je je buikspieren goed in de fik zet..

Nu na de training : Wel voldaan gevoel.. ondanks dat die linker schouder maar irritant blijft zeuren .. zelfs het idee dat het weer iets erger is geworden .. De pijn zit niet op het sleutelbeen of aan het uiteinde van het sleutelbeen, maar er net naast aan de voorkant... Dit mocht van mij haast wel eens verdwijnen... Nu na de training (half uurtje) nog heel licht gezeur)

Laatst bewerkt:
Mooi dat het beter gaat! 30 reps is idd veel in een stuk door :) met wat voor gewicht deed je ze?

De gewichten vermeld ik maar liever niet :o die zijn bitchy light man ...
Ik ging echt door de grond toen een paar ecto's grinnikten dat ze meer konden .. zie ze een stap zwaarder pakken en persen er jahwel 5 herhalingen uit ... met een vorm :|

Laatst bewerkt:
maakt niet uit bro als je maar herstelt

jep, gewicht doet er nu niet toe!
Ik ben nu met ook super lage gewichten bezig...je kan maar weer vlammen als alles hersteld is. Tot dan ego aan de kant :-)

idd moet je je niets van aantrekken, wacht maar tot je hersteld ben :)

Ik ging echt door de grond toen een paar ecto's grinnikten dat ze meer konden .. zie ze een stap zwaarder pakken en persen er jahwel 5 herhalingen uit ... met een vorm :|

Dan wil je ze wel de ogen uitsteken, maar blijf gewoon rustig doordoen.
Je hebt er niets aan om nu overhaast te trainen.

Voor doorzettingsvermogen krijg jij een 10+. ;)

Precies, mooi gezegt!

Komt wel goed met je chriss,overweeg alleen eens wat ik je al eerder op msn heb gezegd,dat je met al die kleine "zeurende"klachtjes die je hebt eens moet gaan zwemmen,zal je goed doen.Log heet toch van brak naar BIG!!!We hebben al heel wat brakke pagina's achter de rug en het word hoogst tijd dat we van het BIG!!!gedeelte kunnen gaan genieten......:rolleyes:

Komt wel goed met je chriss,overweeg alleen eens wat ik je al eerder op msn heb gezegd,dat je met al die kleine "zeurende"klachtjes die je hebt eens moet gaan zwemmen,zal je goed doen.Log heet toch van brak naar BIG!!!We hebben al heel wat brakke pagina's achter de rug en het word hoogst tijd dat we van het BIG!!!gedeelte kunnen gaan genieten......:rolleyes:

En waarom zou zwemmen dan helend werken volgens jou? Zwemmen is niet voor alle pijntjes goed hoor. Zeker voor sommige knieklachten niet.

Ga GPP'en, dat schijnt ook perfect te werken.
Ik begin er a.s. donderdag mee.

De gewichten vermeld ik maar liever niet :o die zijn bitchy light man ...

Ja pik 5 herhalingen.....jij doet er toch 30 :rolleyes:

Terug
Naar boven