MuscleMeat

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

De gewichten vermeld ik maar liever niet :o die zijn bitchy light man ...
Ik ging echt door de grond toen een paar ecto's grinnikten dat ze meer konden .. zie ze een stap zwaarder pakken en persen er jahwel 5 herhalingen uit ... met een vorm :|

Het wordt tijd dat je stopt met jezelf reflecteren op anderen Hiekie. En vergeet niet: wie het laatst lacht, lacht het beste. Maar waar het nog altijd om draait is dat je voor jezelf traint.

En waarom zou zwemmen dan helend werken volgens jou? Zwemmen is niet voor alle pijntjes goed hoor. Zeker voor sommige knieklachten niet.

Zwemmen heeft een therapeutische werking,zeg ook niet dat het voor alles een remedie is maar het werkt zeker verlichtend.Je spieren/pezen/gewrichten vangen niet de klappen op die je dagelijks ervaart met beweging.Voor mij werkt het uitstekend,heb zelf een dubbelle whiplash,scoliose en mn 5e lendewevel krom zitten dus weet wel wat revalidatie inhoudt en wat je kunt doen om revalidatie wat aangenamer te maken en mss zelfs te verkorten,maar dan kijk ik wel uit mijn eigen point of view...

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben zojuist gaan zwemmen .... moet zeggen dat het verdomt goed aanvoelde. .. schouder beweegt lekker vrij en er geen last van gehad. .. het bad bij ons is semi-subtropisch dus op zich een lekkere water temperatuur ..

Voelde wel erg goed aan dat zwemmen dus ... ik denk dat ik dat met deze blessures wel kan doen ? ik was van plan om dit 4 dagen (dinsdag tot en met vrijdag) te gaan doen in het vrije middag uur ... ze hanteren dan namelijk een zogenaamd "lunch tarief" en kan dan voor een habbekrats zwemmen..

Kerel, daar begin je alweer zo obsessief.
Doe het dan gewoon 2x per week.
Hoeft niet gelijk 4x.
Leer nu eens, dat meer niet altijd beter is (behalve met geld;)).

Zwemmen heeft een therapeutische werking,zeg ook niet dat het voor alles een remedie is maar het werkt zeker verlichtend.Je spieren/pezen/gewrichten vangen niet de klappen op die je dagelijks ervaart met beweging.Voor mij werkt het uitstekend,heb zelf een dubbelle whiplash,scoliose en mn 5e lendewevel krom zitten dus weet wel wat revalidatie inhoudt en wat je kunt doen om revalidatie wat aangenamer te maken en mss zelfs te verkorten,maar dan kijk ik wel uit mijn eigen point of view...

Over lendewervels die krom zitten gaan we maar niet in discussie (hij kan hoogstens iets ingedeukt zijn aan 1 zijde, wigvorming, vastzitten kan ook, maar krom zitten?), maar wat voor jou werkt werkt niet bij alle andere blessures bij andere mensen.
Hernia patienten komen na het baandjes trekken het water niet meer uit, schouderpatienten krijgen meer klachten, patienten met acute nekklachten kunnen alleen op de rug zwemmen, knieklachten (instabiliteit) kunnen geen schoolslag zwemmen zonder pijn.

Vandaar mijn opmerking. Dat jij wat van jouw revalidatie weet is prima natuurlijk. Ik weet er denk ik heel wat meer van. ;)

Ik had inmiddels begrepen dat hetvoor mij wel goed was :) dus ik ga lekker verder :)

Over lendewervels die krom zitten gaan we maar niet in discussie (hij kan hoogstens iets ingedeukt zijn aan 1 zijde, wigvorming, vastzitten kan ook, maar krom zitten?), maar wat voor jou werkt werkt niet bij alle andere blessures bij andere mensen.

Wigvormig vast is krom genoeg voor mij :D

Vandaar mijn opmerking. Dat jij wat van jouw revalidatie weet is prima natuurlijk. Ik weet er denk ik heel wat meer van. ;)

Dan zit je hier goed Nose ;)

En weer een logje:

Vandaag weer heerlijk aan het trainen geweest .. knie voelt nog niet helemaal 100 % stabiel aan, maar ik heb het idee dat het nu serieus beter gaat ! Nu na de training een wat vol gevoel in de knie, maar geen pijn meer !!
Squats ... zelfde gedaan als vorige week en ook de rest van de beenoefeningen op het zelfde gewicht kunnen houden met minder korte pauzes tussen de sets..

Alleen bij de Liggende leg curls voelde het wat doof aan in de knie ...

Armen:
Deze keer eens flink doorgebeten en me zelf er toe gezet geen heel korte rustperiodes tijdens de setjes in te lassen... heerlijk even.. mijn biceps scheurden zo wat open .. bij de triceps dacht ik wel even dat mijn elleboog moeilijk wilde gaan doen (wat zeuren aan de buitenkant) maar ik ben inmiddels behoorlijk op mijn vingers getikt dat ik niet direct overal wat van moet gaan denken ... Direct na de training had ik ook al geen klachten meer..

De schouder hield zich ook goed.. deze lijkt ook vlot te genezen! Zeurt ook nog wat lichtjes tijdens het trainen .. maar toch overall hebben deze 6 week reovery me aardig goed gedaan ...

Er waren idee-en om nu op een 5 x 5 schema gaan zetten maar ik denk dat dat nu nog niet verstandig is :D

Zwemmen ga ik in ieder geval doen op de woensdag (niet trainingsdag) en misschien ook wel de vrijdag (wel trainingsdag) het zwembad is namelijk maar heel beperkt geopend..

Netjes Hiekie,nog ff en je bent van de sores af.

Vandaag weer ff gezwommen :

Gaat lekker ... Knie beweegt lekker, alhoewel ik een licht zeurende pijn schuinachter de knie waarneem ... tijdens het zwemmen werd dit weer minder... Ik voel me er goed bij en heb het idee dat mijn schouder nu heel snel aan het genezen is :) Morgen doe ik weer alleen de sportschool training.

Zat wat aan de rechter achterkant ... ik denk voorlopig maar dat het spierpijn is..

Laatst bewerkt:
Vandaag weer ff gezwommen :

Gaat lekker ... Knie beweegt lekker, alhoewel ik een licht zeurende pijn schuinachter de knie waarneem ... tijdens het zwemmen werd dit weer minder... Ik voel me er goed bij en heb het idee dat mijn schouder nu heel snel aan het genezen is :) Morgen doe ik weer alleen de sportschool training.

Zat wat aan de rechter achterkant ... ik denk voorlopig maar dat het spierpijn is..

Ok voor de allerallerallerlaatste keer:

Zeurende pijn boeit niet! En licht zeurende pijn al helemaal niet!
:sad:

I know ... je gaat te snel weerwatdenken dat nu elk pijntjewel iets kan zijn ... moet ik je gelijk in geven ... Maarjah nog even ..en dan kan ik weer rustig aan gaan opbouwen !!! het geneest lekker :)

Lekker doorknallen zo Hiekie :D :wl:

En... niks aantrekken van lichte zeurende pijntjes. Die heeft iedereen wel eens... :) Het mag ook best een beetje kraken, kan ook geen kwaad zolang het geen gruwelijk pijn doet.

Dank je Davy !!! Neej, gruwelijke pijn deed het niet.. echt wat gezeur en zo .. steekjes meende ik te vernemen maar niet heel erg ofzo, maar is weer mijn angst om weer wat te krijgen.. ik kon gewoon door blijven bewegen zwemmen lopen enzovoort zonder te vergaan

De motivatie om te trainen is er ook echt wel .. ik heb al lang genoeg met die panne gezeten !! klotezooi ... weer meer dan een half jaar naarde klote. .. ben zo onderhand met die blessures al 8 maand zoek (reden staat in de startvan dit log) Daarvoor een 8 -9 maanden goed getraind .. en daarvoor ook al een jaar gekwakkelt... Maarjah als het zometeen allemaal over is (en daar ga ik toch echtvanuit !!) dan kijken of ik nog iets aan me voeding kan tweaken (ik ben het huidige schema wel zat eigenlijk) ik vreet al te lang dit :(

Verder ook al een nieuwe trainergevonden die staat te popelen om me serieus te gaan begeleiden ! dus jah .. na zoveel pages Brak zijn word het haast tijd voor BIG (aangezien toch een aantal lui al willen dat ik een nick change ga aanvragen, namelijk Brakkie)

Laatst bewerkt:
Dank je Davy !!! Neej, gruwelijke pijn deed het niet.. echt wat gezeur en zo .. steekjes meende ik te vernemen, maar is weer mijn angst om weer wat te krijgen..

De motivatie om te trainen is er ook echt wel .. ik heb al lang genoeg met die panne gezeten !! klotezooi ... weer meer dan een half jaar naarde klote. .. ben zo onderhand met die blessures al 8 maand zoek (reden staat in de startvan dit log) Daarvoor een 8 -9 maanden goed getraind .. en daarvoor ook al een jaar gekwakkelt... Maarjah als het zometeen allemaal over is (en daar ga ik toch echtvanuit !!) dan kijken of ik nog iets aan me voeding kan tweaken (ik ben het huidige schema wel zat eigenlijk) ik vreet al te lang dit :(

Verder ook al een nieuwe trainergevonden die staat te popelen om me serieus te gaan begeleiden ! dus jah .. na zoveel pages Brak zijn word het haast tijd voor BIG (aangezien toch een aantal lui al willen dat ik een nick change ga aanvragen, namelijk Brakkie)

Lekker kerel, als je dan dadelijk niet meer zo brak bent weer lekker aan de slag met je nieuwe trainer!! :D :wl:

Ipv van Brakkie word het dus Biggie :)???

Ik heb het na 8 pagina's met pijntje hier .. pijntje daar zeuren hier zeuren en steekjes daar ook echt wel gahd m,et het brak zijn ..

WEG MET DIE BLESSURES EN BIG WORDEN :wl:

Terug
Naar boven