XXL Nutrition

Sticky Hier een leuke vergelijking ;)

Goede fysiek man! Long way to go voor mij!

Haha!! Tel inderdaad mn kcal niet! Ray en ik hebben dat nooit gedaan. Kcal zegt geen moer guys.
Kcal Is alleen maar een totale hoeveelheid energie.
Zegt niets over de functies en werking in het lichaam ;)

AMEN, zo zie ik het ook.
Ik kijk nooit naar KCAL, en zal ze ook nooit gaan tellen. Elk lichaam is anders, je leert je lichaam kennen, en op een gegeven moment weet je exact wat je onderhoudt is op dat moment, zodat je er boven of onder kan gaan zitten.

Tel je wel je macro's?

Haha!! Tel inderdaad mn kcal niet! Ray en ik hebben dat nooit gedaan. Kcal zegt geen moer guys.

Als je je kcal niet telt dan kan je als beginner nooit leren kennen wat de juiste hoeveelheid eten is. Tenzij jij elke dag hetzelfde eet en daarop je hoeveelheden aanpast door te wegen, maar niet door te tellen. Maar dan handicap je je zelf.

Hoe veronderstel jij dat nieuwe personen leren kennen hoeveel kcal er in maaltijden zit en hoe veel hij per dag binnen krijgt, als ze niet beginnen met kcal tellen? Uiteindelijk wordt het gesneden koek, maar als je de basis mist en geen kcal telt dan kom je nergens wat mij betreft.

kcal zegt hoe veel een persoon nodig heeft voor onderhoud, en hoe hij het makkelijkst licht kan bulken of cutten. Kcal-onderhoud is per persoon verschillend maar tegelijkertijd is het wel hét meetinstrument voor een belangrijk bodybuild deel: voeding.

De enige reden dat jij waarschijnlijk geen kcal (meer) telt, is doordat jij je lichaam hebt leren kennen en ongeveer weet of er nou 500, 700 of 900kcal in je maaltijd zit.

Je leert je lichaam kennen zoals reeds aangegeven. Trickster eet ook veel hetzelfde als ik z'n vorige post nog goed kan herinneren.

Als je wil bijkomen eet je gewoon wat meer gezond spul, wil je afvallen dan eet je wat minder.
Je leert ook vanzelf wel welke voeding je snel water laat vasthouden en welke niet.

Wordt tijd dat wij onze kcal eens gaan tellen Trick.
Er werd mij verteld dat ik een keer naar Hilversum moest komen voor een training (bijzaak) om vervolgens los te gaan bij de sushi (hoofdzaak) :D

Too much broscience

Wordt tijd dat wij onze kcal eens gaan tellen Trick.
Er werd mij verteld dat ik een keer naar Hilversum moest komen voor een training (bijzaak) om vervolgens los te gaan bij de sushi (hoofdzaak) :D

En daarna nog wat nacht cardio bij de vrouwen van lichte zeden? :D

Nee Mack, ben mijn wilde haren inmiddels al kwijt.
Ik ben nu trouw aan mijn 4 vrouwen :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.491
Hahhhaha!! Nice Ibo!
Je bent altijd welkom voor een sessie makker! :D
Net toevallig een postworkout all you can eat gedaan at Sumo. (Zit tegenover de gym)

Kaluro, wat een broscience.
Ik typ toch heb NOOIT kcal geteld. Ook niet als beginner.
Mijn coach Ray Simon heeft ook nooit geteld en kijk wat een prestaties hij heeft neergezet.
De meeste mensen inclusief mezelf halen teveel zogenaamde 'wijsheid' van het internet en forums.
Daar staat overal tel je kcal, ga boven en onder onderhoud.
Iedereen neemt klakkeloos maar dingen over van elkaar en van internet zonder ook maar zelf hun hersenen te gebruiken.
Ik ging de eerste jaren ook hier schemas van mensen overnemen etc. Deed niets voor me.
Tot ik de tijd ging nemen hoe IK en MIJN lichaam reageerde op variabelen.

Wat doet mn lichaam met 3x mn lichaamsgewicht in eiwit.
Wat doet mn lichaam met 300gr carbs, 400gr etc.
Kijken, leren en daarop verder ontwikkelen.
Mensen moeten eens zelf dingen gaan proberen.

Simpel voorbeeld. Je begint met 250gr eiwit (bijv 3x je bodyweight), 300gr carbs en 80gr vetten.
Deel dat in meals en kijk wat het doet met je lichaam na paar weken.
Gebaseerd op wat je ziet en weegt stel je deze componenten bij.
Sta je stil, zit je dus op een zogenaamd onderhoud. Heel simpel. Dan stel je dit dus bij afgaand op je doelen.
Afvallen, verlaag je carbs eens iets en vetten omhoog etc.
Eet naar je doelen. Als je weet wat eiwitten, carbs en vetten doen kan je dus gericht je lichaam sturen.
Kcal is alleen een getal die een hoeveelheid energie aangeeft, meer niet.

Dus hier even een korte visie. Ieder zijn manier maar iedereen weet altijd zo goed alles na te praten van alles en iedereen en dat maakt ze zgn een 'expert'
Die tijd zouden ze beter kunnen gebruiken in experimenteren. ;)

Precies dit dus.
En daarbij Ray heeft een wedstrijdervaring van 10 jaar. Hij weet dus veel uit eigen ervaring en met dat wat hij begeleidt. Naast een goeie gast is hij ook een super trainer.
Hij brengt je waar hij zegt je te brengen, zonder calculaties.

Ik typ toch heb NOOIT kcal geteld. Ook niet als beginner.

Wat doet mn lichaam met 3x mn lichaamsgewicht in eiwit.
Wat doet mn lichaam met 300gr carbs, 400gr etc.
Kijken, leren en daarop verder ontwikkelen.
Mensen moeten eens zelf dingen gaan proberen.

Simpel voorbeeld. Je begint met 250gr eiwit (bijv 3x je bodyweight), 300gr carbs en 80gr vetten.

Lol, wat is tussen deze twee het verschil dan? O ja, de ene moet je keer 4 en 9 doen en de ander niet.

Ik maak mij nergens druk om, maar als jij stellig iets beweerd en dat in dezelfde post weer tegenspreekt benadruk ik dat graag.

Je snapt toch dat anthony bedoelt dat hij nooit zijn totale inname aan kcal bijhoudt, maar de grammen e/k/v. Dus in plaats van uit te gaan van aantal kcal per dag en daar de e/k/v bij berekenen, bekijkt anthony het vanuit de e/k/v grammen en doet het er niet toe hoeveel kcal dat dan is.

Dus dan tel je toch wel je aantal gram eiwitten, koolhydraten en vetten per dag? Het enige dat je niet doet is dan uitrekenen hoeveel kcal dat samen zijn, maar praktisch komt dat toch op hetzelfde neer?

• #2.498
Nee dat komt niet op zelfde neer mallerts.
Kcal is niets zeggend. Bewust de grammen van de e/k of v aanpassen wel.
Gaat niet om de getallen gaat om de functie ervan.

Bewust je koolhydraten superlaag gooien en je vetten verhogen is een strategische zet.
Dat heeft niets te maken met hoeveelheid kcal.

Als je zegt ik verlaag mn kcal met 600.
Wat zegt dat dan? Niets. Wat ga je verlagen dan? Waarom verlaag je dat?
Omdat ik onder mn onderhoud wil gaan. Ow ok. Wat ga je verlagen dan? Alleen 150gr carbs in 1x? Of ga je et anders aanpakken?

Kortom kcal zegt NIETS!
Experimenteren en bewuste doelgerichte keuzes maken op basis van wat je eet.
DAAR leer je van. Maar als iedereen interessant wil doen met zn kcal excel sheet be my guest :p
Vraag ik waarom vetten rond die tijd? Waarom carbs daar? Uhhh ja moet mn kcal toch verdelen..
Rightttt... :p WEET WAT JE EET EN WAAROM., WAT HET DOET. Thats the point people.

Nee dat komt niet op zelfde neer mallerts.
Kcal is niets zeggend. Bewust de grammen van de e/k of v aanpassen wel.
Gaat niet om de getallen gaat om de functie ervan.

Bewust je koolhydraten superlaag gooien en je vetten verhogen is een strategische zet.
Dat heeft niets te maken met hoeveelheid kcal.

Als je zegt ik verlaag mn kcal met 600.
Wat zegt dat dan? Niets. Wat ga je verlagen dan? Waarom verlaag je dat?
Omdat ik onder mn onderhoud wil gaan. Ow ok. Wat ga je verlagen dan? Alleen 150gr carbs in 1x? Of ga je et anders aanpakken?

Kortom kcal zegt NIETS!
Experimenteren en bewuste doelgerichte keuzes maken op basis van wat je eet.
DAAR leer je van. Maar als iedereen interessant wil doen met zn kcal excel sheet be my guest :p
Vraag ik waarom vetten rond die tijd? Waarom carbs daar? Uhhh ja moet mn kcal toch verdelen..
Rightttt... :p WEET WAT JE EET EN WAAROM., WAT HET DOET. Thats the point people.

Het aantal kcal is gelijk aan eiwit en carbs x 4 en vet x 9 als je ekv bijhoud hou je dus ook je kcal bij, je snapt niet echt wat iedereen hier bedoelt

• #2.500
Als je dat denkt. Goodluck ;)
Kan je nu al zeggen dat je met die gedachten niet ver gaat komen bro.

Terug
Naar boven