AndroidHealthClinic

Sticky Hier een leuke vergelijking ;)

Je begint met 250gr eiwit (bijv 3x je bodyweight), 300gr carbs en 80gr vetten.
Dan tel je toch de voedingswaarde van je eten? Of dat je dat nu in g of kcal doet, komt op hetzelfde neer ;)

En inderdaad, als je dat vaak genoeg gedaan hebt, krijg je er vanzelf inzicht in en kan je makkelijk aanpassen zodat het voor jou werkt.

Het ging er ook om je eiwitgehalte per kilo VVM te richten? Bijv als je 70 kilo VVM hebt dat je dat 3x doet en dan 210 gram eiwit nuttigt ipv de vetmassa ook erbij te tellen?

Jij niet in grammatica? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.505
Gaat om kennis van voeding. Kcal zegt niets.
Krijg regelmatig mailtjes met excel bestanden. Ja ik eet nu 700kcal onder onderhoudt maar val niet af.
Eet zoveel kcal maar kom niet aan. Ik geef ze een eetschema wat nog 1000kcal meer is en toch vallen ze af?
Geen kwestie van wiskunde. Wiskunde is wiskunde.
Diethiek is heel andere business :p

Waarom? Omdat je niet weet waarom je iets eet en wanneer.
Dat zegt een rekensommetje namelijk niet.

Daarom blijft iedereen met zn knappe kcal excel bestandje jaren stilstaan.
Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal.

Verdeling van de voeding over de dag is inderdaad ook een belangrijke factor. Goed punt wel ;)

Maar je leek nu te beweren dat je nooit wat uitrekende, en dat is natuurlijk niet waar als je wel de voedingswaarden precies weet.

Back on topic. Foto's! :p

Uiteindelijk kun e op je onderhoud afvallen als je je eiwitten verhoogd en je Carbs omlaag doet. Dit doordat het lichaams eiwit en vet zal omzetten tot glucose, wat meer energie kst voor je lichaam. Ik snap wel wat Anthony bedoelt te zeggen. Kcal is wel een richtlijn, maar is niet waarop je je moet focussen uiteindelijk.

Hahhhaha!! Nice Ibo!
Je bent altijd welkom voor een sessie makker! :D
Net toevallig een postworkout all you can eat gedaan at Sumo. (Zit tegenover de gym)

Kaluro, wat een broscience.
Ik typ toch heb NOOIT kcal geteld. Ook niet als beginner.
Mijn coach Ray Simon heeft ook nooit geteld en kijk wat een prestaties hij heeft neergezet.
De meeste mensen inclusief mezelf halen teveel zogenaamde 'wijsheid' van het internet en forums.
Daar staat overal tel je kcal, ga boven en onder onderhoud.
Iedereen neemt klakkeloos maar dingen over van elkaar en van internet zonder ook maar zelf hun hersenen te gebruiken.
Ik ging de eerste jaren ook hier schemas van mensen overnemen etc. Deed niets voor me.
Tot ik de tijd ging nemen hoe IK en MIJN lichaam reageerde op variabelen.

Wat doet mn lichaam met 3x mn lichaamsgewicht in eiwit.
Wat doet mn lichaam met 300gr carbs, 400gr etc.
Kijken, leren en daarop verder ontwikkelen.
Mensen moeten eens zelf dingen gaan proberen.

Simpel voorbeeld. Je begint met 250gr eiwit (bijv 3x je bodyweight), 300gr carbs en 80gr vetten.
Deel dat in meals en kijk wat het doet met je lichaam na paar weken.
Gebaseerd op wat je ziet en weegt stel je deze componenten bij.
Sta je stil, zit je dus op een zogenaamd onderhoud. Heel simpel. Dan stel je dit dus bij afgaand op je doelen.
Afvallen, verlaag je carbs eens iets en vetten omhoog etc.
Eet naar je doelen. Als je weet wat eiwitten, carbs en vetten doen kan je dus gericht je lichaam sturen.
Kcal is alleen een getal die een hoeveelheid energie aangeeft, meer niet.

Dus hier even een korte visie. Ieder zijn manier maar iedereen weet altijd zo goed alles na te praten van alles en iedereen en dat maakt ze zgn een 'expert'
Die tijd zouden ze beter kunnen gebruiken in experimenteren. ;)

Oké ik snap nu meer wat je bedoelt. Je telt alsnog je macronutriënten, maar je vermenigvuldigd ze niet keer vier, waardoor je faitelijk 'geen' kcal telt.
kcal of macronutriënten tellen is wat mij betreft hetzelfde, want je gaat natuurlijk wel uit van goede ratios en als je je kcal aanpast, pas je ook je ratios aan. Jij houdt het gewoon op een wat lager level, door puur je KEV te tellen en het niet op te tellen.
Je telt dus alsnog je eten, alleen in een andere 'unit'. :P maar ik snap 'm :).
Toen ik het las, dacht ik dat jij je macronutriënten helemaal niet optelde en/of bij hield, vandaar dat het zo apart over kwam.

Maar jij nam dus aan dat als je kcal telt, je uit gaat van een KCAL IN = KCAL OUT theorie, waarbij mensen puur kcal tellen en niet uit gaan van macronutriënt hoeveelheden? Bedoelde je dat met het feit dat kcal tellen slecht is?

Laatst bewerkt:
Denk dat hij ze niet zo zeer per dag telt, maar gewoon uit gewoonte op zijn gevoel af gaat.
En dat dit zijn richtlijnen ongeveer zijn

• #2.510
Er bestaat geen slecht. Bestaat ook geen best way.
Ieder lichaam is anders.

Simpelweg zeg ik gewoon bodybuilding en voeding is veel meer dan alleen een optel som.
De tijden wanneer je iets eet en de specifieke hoeveelheid en samenstelling hiervan dient allemaal een doel te hebben.

Oké ik snap nu meer wat je bedoelt. Je telt alsnog je macronutriënten, maar je vermenigvuldigd ze niet keer vier, waardoor je faitelijk 'geen' kcal telt.
kcal of macronutriënten tellen is wat mij betreft hetzelfde, want je gaat natuurlijk wel uit van goede ratios en als je je kcal aanpast, pas je ook je ratios aan. Jij houdt het gewoon op een wat lager level, door puur je KEV te tellen en het niet op te tellen.
Je telt dus alsnog je eten, alleen in een andere 'unit'. :P maar ik snap 'm :).
Toen ik het las, dacht ik dat jij je macronutriënten helemaal niet optelde en/of bij hield, vandaar dat het zo apart over kwam.

Maar jij nam dus aan dat als je kcal telt, je uit gaat van een KCAL IN = KCAL OUT theorie, waarbij mensen puur kcal tellen en niet uit gaan van macronutriënt hoeveelheden? Bedoelde je dat met het feit dat kcal tellen slecht is?

Kcal en macro's tellen is iets heel anders als alleen macro's tellen. Als je jouw kcal telt dan pas je jouw macro's aan om je kcal te halen. Bij alleen macro's tellen doe je dit niet, waardoor echt alleen de macro verhoudingen er toe doen.

@trickster, wat vind je van carbs in de cut?

• #2.512
Carbs in een cut zijn een optie. Een worktool.
Bloedgroep afhankelijk reageert een lichaam beter of minder goed op khd's.
Door te experimenteren kom je erachter in hoeverre je lichaam dit nodig heeft en hoe je lichaam er op reageert.

Ik heb gecut zonder carbs (keto) en mn wedstrijdprep met carbs.
Tot 3weken voor mn contests zat ik nog op 300+gr carbs bijvoorbeeld.

Werkte allebei prima. Zolang je de effecten van en functies van je dieet begrijpt ;)

Hoe sluipt dat vocht er dan in? Lijnen op de benen komen bij mij ook echt nooit door

Vocht trekt het makkelijkst in de benen (vooral bij veel stress op het lichaam als een zware beentraining) Daarom liggen bodybuildingatleten vaak met de benen omhoog backstage.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 23:21 ----------

Is nu inmiddels weg die tekeningen in mn poten.
4 sicke beentrainingen verder is het vocht er in geslopen ookal zit ik lowcarb.

Abs blijven altijd, tekeningen in armen en benen verdwijnen :(

Omdat je uit je voorbereiding bent bro ;)

Er bestaat geen slecht. Bestaat ook geen best way.
Ieder lichaam is anders.

Simpelweg zeg ik gewoon bodybuilding en voeding is veel meer dan alleen een optel som.
De tijden wanneer je iets eet en de specifieke hoeveelheid en samenstelling hiervan dient allemaal een doel te hebben.

Idd. En er is geen judge die gaat kijken hoeveel kcal je hebt gegeten hahah.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 23:39 ----------

Of micro's of macro's of sligro's :D

Gaat om kennis van voeding. Kcal zegt niets.
Krijg regelmatig mailtjes met excel bestanden. Ja ik eet nu 700kcal onder onderhoudt maar val niet af.
Eet zoveel kcal maar kom niet aan. Ik geef ze een eetschema wat nog 1000kcal meer is en toch vallen ze af?
Geen kwestie van wiskunde. Wiskunde is wiskunde.
Diethiek is heel andere business
:p

Waarom? Omdat je niet weet waarom je iets eet en wanneer.
Dat zegt een rekensommetje namelijk niet.

Daarom blijft iedereen met zn knappe kcal excel bestandje jaren stilstaan.
Zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal.

:roflol:

Uiteindelijk kun e op je onderhoud afvallen als je je eiwitten verhoogd en je Carbs omlaag doet. Dit doordat het lichaams eiwit en vet zal omzetten tot glucose, wat meer energie kst voor je lichaam. Ik snap wel wat Anthony bedoelt te zeggen. Kcal is wel een richtlijn, maar is niet waarop je je moet focussen uiteindelijk.

Wait wut :roflol:

Stel je zit op 3000 kcal. Je vervangt een groot gedeelte van je koolhydraten door eiwit, dan is het mogelijk om droger te worden. Dit doordat het lichaam vet en eiwit aanspreekt om omgezet te worden tot glucose. Dit kost het lichaam energie.

Het lijkt me tijd om met een DBB knokploeg gewoon even bij Anthony langst te gaan, we kidnappen 'em en we dwingen hem antwoorden te geven op al onze vragen. Zo hebben we onze eigen encyclopedie die ons succes kan garanderen!

Wie is in?

Het lijkt me tijd om met een DBB knokploeg gewoon even bij Anthony langst te gaan, we kidnappen 'em en we dwingen hem antwoorden te geven op al onze vragen. Zo hebben we onze eigen encyclopedie die ons succes kan garanderen!

Wie is in?

Gevaarlijk. Anthony leeft in de gym, daar zul je hem ook vinden. Anthony heeft twee guards van 2.18m en 2.07m en nog veel meer bb-ers. Je moet daar eerst langs hun wil je in de buurt komen van Anthony.

Gevaarlijk. Anthony leeft in de gym, daar zul je hem ook vinden. Anthony heeft twee guards van 2.18m en 2.07m en nog veel meer bb-ers. Je moet daar eerst langs hun wil je in de buurt komen van Anthony.
Alles heeft zo zijn prijs ik laat voor genoeg geld iedereen binnen hoor :p.

Terug
Naar boven