XXL Nutrition

Sticky Hier een leuke vergelijking ;)

Noem is 1 wedstrijd BBer die dat doet ?. Wat Trickster wil zeggen is simpel je hoeft niet tot op de calorie nauwkeurig te gaan rekenen. Want A bij elk gewicht zul je een nieuw dieet moeten maken nou veel plezier. Als je je eiwitten hoog houd noem maar iets je bent begonnen met 500gram kip en dat bouw je op naarmate je gewicht toeneemt en carbs ook doe je al genoeg. En probeer ook eens wat uit bulken high proteine low protein en test zo maar wat uit. In wedstrijdvoobereiding de meeste eten nog hetzelfde maar de hoeveelheden worden minder ;). En kip word vis en dat was het er word echt niet door iedereen alles afgewogen tuurlijk zijn er die dat doen.

Noem is 1 wedstrijd BBer die dat doet ?. Wat Trickster wil zeggen is simpel je hoeft niet tot op de calorie nauwkeurig te gaan rekenen. Want A bij elk gewicht zul je een nieuw dieet moeten maken nou veel plezier. Als je je eiwitten hoog houd noem maar iets je bent begonnen met 500gram kip en dat bouw je op naarmate je gewicht toeneemt en carbs ook doe je al genoeg. En probeer ook eens wat uit bulken high proteine low protein en test zo maar wat uit. In wedstrijdvoobereiding de meeste eten nog hetzelfde maar de hoeveelheden worden minder ;). En kip word vis en dat was het er word echt niet door iedereen alles afgewogen tuurlijk zijn er die dat doen.

Ik ken geen wedstrijd BBers helaas, maar het lijkt me toch makkelijker om te weten als je alles uitrekent wat je binnen krijgt, als je dat meeneemt in je doelen pas je ook telkens je carbs etc aan, dus je moet meegaan in je progressie, je kan niet steeds terugvallen op een onderhoud van 4 jaar geleden.
Het enige verschil is dat gebruikers dat wel kunnen, of zgn ecto's waar het makkelijker voor is, maar ook die kunnen uitrekenen en bijhouden wat ze moeten eten voor bepaalde progressie of dit nou in bulk/onderhoud of cut is.

Ik ken geen wedstrijd BBers helaas, maar het lijkt me toch makkelijker om te weten als je alles uitrekent wat je binnen krijgt, als je dat meeneemt in je doelen pas je ook telkens je carbs etc aan, dus je moet meegaan in je progressie, je kan niet steeds terugvallen op een onderhoud van 4 jaar geleden.
Het enige verschil is dat gebruikers dat wel kunnen, of zgn ecto's waar het makkelijker voor is, maar ook die kunnen uitrekenen en bijhouden wat ze moeten eten voor bepaalde progressie of dit nou in bulk/onderhoud of cut is.

Daar noem je een heel belangrijke factor gebruik of niet ;). Ik zou hier graag nader op in gaan maar doe dat niet

Daar noem je een heel belangrijke factor gebruik of niet ;). Ik zou hier graag nader op in gaan maar doe dat niet

Laten we erop houden dat merendeel van de wedstrijd atleten gebruikt, en vooral als die gaan roepen dat berekenen niet hoeft doen ze er vooral naturel atleten te kort mee.

Laten we erop houden dat merendeel van de wedstrijd atleten gebruikt, en vooral als die gaan roepen dat berekenen niet hoeft doen ze er vooral naturel atleten te kort mee.

Het word hier ook niet geadviseerd dit niet te doen. Hetzelfde als heel veel mensen beginnen met trainen nemen netjes hun schematje mee en gaan aan de gang. Ik vind dat raar want ik train op gevoel en waar ik zin in heb en zorg dat alles 1x per week gedaan word en minpunten 2x en dan ook nog de oefeningen waar ik zin in heb en niet zozeer wat er op een blaadje staat. Dit doe ik ook met voeding zit ik in de bulk en gehakt en kip komt mijn neus uit dan pak ik toch biefstuk no problem het zal andere waarde hebben per 1oogram maar dat is verwaarloosbaar ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.546
Grappig dat er een hele discussie ontstaat uit mijn mening :p
Ik zeg nergens dat andere dit moeten doen, zeg dat ik en mijn coach het op deze manier doen.

Naar mijn mening en ervaring is kcal tellen niet nodig.
Wil mensen aansporen om te gaan experimenteren en te gaan denken over hetgeen zij eten en vooral WAAROM en WANEER zij dit eten ipv alleen maar te gaan lopen tellen en focussen op getalletjes.

Als kcal tellen voor jou werkt, prima, gewoon blijven doen ;)

Je maakt ze gek Trickster nu moet alles onder de loep

• #2.548
Nog even MIJN SUBJECTIEVE MENING mbt tot gebruikers.
Hier kan je ook heel simpel en logisch in zijn. Gebruikers zijn eiwitsparender en opbouwender dan niet gebruikers. FACT.
Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat gebruikers meer kunnen experimenteren en natural bb'ers moeten WEL kcal tellen om spierverlies te voorkomen of verder kunnen groeien?

MIJN mening hierin, NEE, dat hoeft nog steeds niet.
Een natural heeft ook tools als een spiegel, een weegschaal en toegang tot BCAA's, Glutamine e.d. om spierverlies te minimaliseren of groei te wegen/meten.

Laat ik nogmaals benadrukken, ik ben een voorstander van WEET wat je eet, WAAROM je dit eet en WANNEER.
Niet zozeer van HOEVEEL je eet.
Als je weet wat, waarom en wanneer je iets eet, kun je afgaand op resultaat en spiegel heel makkelijk iets verhogen of verlagen ZONDER te tellen.

Sleutel is experimenteren en begrijpen. Dan kan je verder ontwikkelen.
Gebruikers die dit niet doen komen ook niet ver met hun fysiek. Kijk maar om je heen in de gym of op fora.

Nog even MIJN SUBJECTIEVE MENING mbt tot gebruikers.
Hier kan je ook heel simpel en logisch in zijn. Gebruikers zijn eiwitsparender en opbouwender dan niet gebruikers. FACT.
Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat gebruikers meer kunnen experimenteren en natural bb'ers moeten WEL kcal tellen om spierverlies te voorkomen of verder kunnen groeien?

MIJN mening hierin, NEE, dat hoeft nog steeds niet.
Een natural heeft ook tools als een spiegel, een weegschaal en toegang tot BCAA's, Glutamine e.d. om spierverlies te minimaliseren of groei te wegen/meten.

Laat ik nogmaals benadrukken, ik ben een voorstander van WEET wat je eet, WAAROM je dit eet en WANNEER.
Niet zozeer van HOEVEEL je eet.
Als je weet wat, waarom en wanneer je iets eet, kun je afgaand op resultaat en spiegel heel makkelijk iets verhogen of verlagen ZONDER te tellen.

Sleutel is experimenteren en begrijpen. Dan kan je verder ontwikkelen.
Gebruikers die dit niet doen komen ook niet ver met hun fysiek. Kijk maar om je heen in de gym of op fora.

Yep begrijpen wat voeding met je doet. Niet de hoeveelheid in de vorm van getallen checken.
Als je 200gram eiwit nodig hebt moet het natuurlijk niet amper 100gram zijn. Maar of eht nu 200 of 225 is who cares.
Ik begrijp wat je zegt :D

Dit geeft maar weer mooi aan hoe veel verschillende fysieke er zijn.
De één groeit op een schema, de ander niet.

Ik ben wel van mening dat elke beginner met een schema moet beginnen om een basis te hebben om daar vanuit te werken. Daarnaast durf ik wel te beweren op basis van ervaring door de jaren heen, dat de grootste gros zich niet 100% aan het schema houdt als zij eerlijk naar zichzelf kijken, zelfs verre van...
Je ziet ze tegenwoordig alleen maar meer met shakes in de gym lopen en maar klagen dat ze niet groeien.

Persoonlijk kan ik mijzelf ook niet altijd aan m'n schema houden door omstandigheden (discipline is er wel) maar daar heb je gelukkig cheatmeals voor.

Wat mij wel intrigeert is de vraagstelling die Anthony stelt wanneer je iets eet....

• #2.551
Nog even ter verduidelijking. Ik eet ook volgens een schema.

Alleen is deze niet opgesteld vanuit kcal.
Het is samengesteld vanuit die 3 waarden die ik eerder noemde. WAT, WAAROM en WANNEER.
De HOEVEEL vraag is kwestie van uitproberen. Dit combineer je met de WAAROM en WANNEER ;)

Dus HOEVEEL carbs (low of high GI) (WAT) heb je bijv nodig, om je post workout window (WANNEER) optimaal te benutten en alle benodigde nutrients te shuttelen. (WAAROM)

Even een klein voorbeeldje :D
Hoop dat jullie nu ook anders naar jullie voeding gaan kijken guys

Ben wel benieuwd naar je voedingsschema of post je dat niet?

• #2.553
Nee, dat killed mijn hele bedoeling om jullie ZELF na te laten denken haha!
Nooit kiezen voor de easy way, leer je niets van.

Nee, dat killed mijn hele bedoeling om jullie ZELF na te laten denken haha!
Nooit kiezen voor de easy way, leer je niets van.

+ dat wat voor de 1 wel werkt werkt voor een ander een stuk minder goed.

Was t maar zo'n feest dat t een spuit zetten was en een standaard schema volgen en er vervolgens zojuist zien als jou :p

• #2.556
Throwback thursday

Vergelijking most muscular JBC 2012 en JBC 2013 :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn... die cuts in je quads en chest. Je stond er zwaarder EN droger bij, niet normaal.

Bruut man enorme progres.

Wat ik nog steeds niet begrijp is, hoe kan je zo droog zijn als op de bovenstaande foto's. Is dat gewoon een cut of gebruik je allerlei middeltjes om dat voor elkaar te krijgen

Dat is nou laag vp;)

Nice Anthony!!

Terug
Naar boven