MuscleMeat

Hoeveel bench-pressen jullie nou en wat is jullie doel?

Wat is een kleine triceps? Ik heb zelf mijn pr gezet met iets van 38/39cm armpjes:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
eh erwin280 als je niet verder komt al 3 maanden met 60 kg. Kan je het beste dumbbell benchpress een paar workouts doen. Of een paar keer benchpressen in punt vorm (10 reps, 8 reps, 6 reps en 4 reps. Bijvoorbeeld beginnen met 50, dan 60, dan 65, dan 70 dat moet wel lukken. Heb ik ook gedaan en toen kon ik weer verder met opbouwen

1x100kg, doel, pffft, eerste doel is ongeveer 1x130. Volgende doel, dat zien we dan wel weer.

Ik ben geen grote van van bankdrukken helaas. Ik bandruk momenteel met 100kg setjes van rond de 8 reps

Heb nog nooit 1 max rep gedaan

Maar heb in me laatste crea kuur 2.5 sets van 8 reps op 100 kg gezeten. Derde set was maar 4x en toen was ik dood :)

ik heb beetje zelfde
iets lager maar ook iets kleinere armen

All triceps. close grip is scheelt maar een kilo of 10 van normale bench. En dan sta ik niet eens op een voor bodybuilders acceptabel vetprecentage, anders zouden ze nog dunner zijn. (tegen 20% ofzo) Dikke armen, schouders en pecs zeggen niet alles, in tegenstellingen tot vaak gedacht:rolleyes:

1x82.5 theoretisch max

ik wil iig 100 drukken op het eind van het jaar, liefst 3-4x ;)

400 pounds is een mooi doel, 181.5kg...

-Aantal kilo? 10 december kon ik nog deftig 6 keer 90 kilo drukken..

Daarna niet meer getraind tot 4 januari i.v.m. rustweek, onverwachte griep en de feestdagen :( klote..

Zoals ik al zei heb ik het 4 januari weer opgepakt, maar heb ik het nu net zo zwaar met 85 kilo als met die 90 van december :( oorzaak niet waarneembaar.. terwijl ik bij andere oefeningen alweer boven m'n oude niveau zit... ??? vage shizzle!

Ik heb besloten voorlopig niet de nadruk te leggen op bankdrukken..

-hoeveel reps en sets? Ik probeer het elke training anders aan te pakken voor de constante prikkel. (3 tot 20 herhalingen, 3 tot 5 sets, elke keer anders)

-wat mijn doel is met bankdrukken? Mede door deze oefening een gigantisch beest worden. ;)

oud recordje 1 maal 145kg, daarna anderhalf jaar niet getraind, teruggevallen op een miezerige 100 kg en nu terug na drie maanden trainen: 127,5 kg
doel tegen de zomer: weet te toppen met 145kg, en vanaf volgend jaar serieus knallen.

sets, reps: 3 tot 6 reps, 5 setjes, 2 tot 3 maal in de week. en daarnaast nog wat triceps assistance.

oud recordje 1 maal 145kg, daarna anderhalf jaar niet getraind, teruggevallen op een miezerige 100 kg en nu terug na drie maanden trainen: 127,5 kg
doel tegen de zomer: weet te toppen met 145kg, en vanaf volgend jaar serieus knallen.

sets, reps: 3 tot 6 reps, 5 setjes, 2 tot 3 maal in de week. en daarnaast nog wat triceps assistance.

:eek: beest..

die reps en sets zijn niet met dat gewicht he :roflol:

de gewichten geven de 1rep max aan en bouw elke keer op met vijf setjes naar een gewicht dat ik drie tot zes keer kan. die 1 rep max doe ik 1 keer per maand ofzo.

dan nog... prestatie waar je U tegen zegt.

6x80 (met stang)
6x40 (per arm met dumbbells)

wil naar de 100kg stang en dan verder zie ik wel :P

Laatst bewerkt:
6x80 (met stang)
6x40 (per arm met dumbbells)

wil naar de 100kg stang en dan verder zie ik wel :P

Als het goed is kun je dat nu al, met gemak zelfs.

"stang" gewicht tel je gewoon bij het schijventotaal op. beetje onzin om dat apart te vermelden.

Vandaag 110 gedrukt , had gehoopt 2 reps maar dat zat er niet in . Die eerste was loodzwaar en had toen nog geen spotter . Eind deze zomer wil ik toch wel wat hoger gaan zitten in reps op die 110 . Dan zou ik die een keer of 8 a 12 moeten kunnen ...

Doel: 200+ raw

Doel op lange termijn is het hoogst haalbare.

Terug
Naar boven